![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ten tweede, grappig om te zien dat je die reactie uitwerkt, ziende dat het Loofhuttenfeest een herdenking is van samenwerking ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn stem wordt iedere verkiezing genegeerd. 8 oktober moet iedereen zich vrij maken, ook ik. Als zij het vertikken om te gaan stemmen en liever naar één of ander feest gaan is dat hun probleem en kunnen ze een sanctie krijgen. Of het nu een file, een ziekte of feest is maakt allemaal niets uit. Het is al erg genoeg dat ik als niet-gelovige al die achterlijke godsdiensten subsidieer (bv bouwen van kerken door belastingsgeld) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net de eis dat �*lle inwoners van het land in deze materie dezelfde regels volgen die uitdrukking geeft aan het 'respect'. Aan de regel 'iedereen gelijk voor de wet' kan je m.i. maar beter niet beginnen tornen, en dat dit voor sommigen 'ongemakken' met zich meebrengt is echt geen reden om van deze regel af te wijken. Dat betekent uiteraard niet dat de 'democratie' die wij nu kennen niet meer voor verbetering vatbaar is, maar het is wel essentieel dat de aanpassingen op zo'n manier gebeuren dat de legitimiteit ervan onmogelijk in vraag gesteld kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik snap de zaak niet heel goed.
Ze kunnen op die dag toch feesten en ook hun stem uitbrengen? Of zeggen ze: wij, 'vreemdelingen', hebben het stemrecht, maar geloof komt boven alles. Op religieuze feestdagen mogen wij zelfs niet in aanraking komen met geld, laat staan stemmen op de plaatselijke goy. Mozes zal het niet accepteren. Dus, neen, we stemmen niet! 2. Willlen de joden de verkiezingen wel verschuiven? 3. Willen ze wel integreren in de maatschappij? 4. Moeten de joden, indien ze niet stemmen, het land uitgewezen worden? Ik kan de krantenkoppen in Israël al inbeelden. 'Antisemitisme is toegenomen in België', 'Ze hadden al iets tegen wijle Sharon, nu ook tegen de joodse bevolking', 'Joden, kom naar Israël, de staat Israël is voor jullie opgericht' ... Nu mag Firestone antwoorden se ![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 1 februari 2006 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Voor de wijsneuzen die zich bovern religie achten:
[SIZE=4]Geloven is goed voor immuunsysteem[/SIZE] BRUSSEL - Het beoefenen van een godsdienst maakt een gelukkig makend stofje aan in de hersenen en bevordert het immuunsysteem. Daardoor leven gelovigen gemiddeld langer en gezonder dan niet-gelovigen. Dat stelt de evolutiebioloog Robin Dunbar in het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. ,,Godsdienst is evolutionair gezien heilzaam voor de mens'', zegt Dunbar. ,,Dat komt in de eerste plaats doordat religies morele richtlijnen kennen, die voor een maatschappelijke ordening zorgen, wat de mens op haar beurt tegen zichzelf beschermt.'' ,,In de tweede plaats is er een biochemische reden. Veel religieuze rituelen zorgen namelijk voor de productie van endorfine in ons brein. Deze neurotransmitters zijn pijnonderdrukkend en veroorzaken geluksgevoelens. Ook versterkt endorfine het immuunsysteem.'' Een religieuze houding of handeling werkt volgens een andere auteur in New Scientist op dezelfde wijze als placebo's. Wie een nepmedicijn toegediend krijgt, maakt ook extra endorfine aan. ,,Het werkt echt, als je er maar in gelooft.'' De Standaard 01/02/2006 Alleen dat laatste over de placebowerking klopt niet. Laatst gewijzigd door Linda : 1 februari 2006 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1. Wel interessant dat een aspirant - moslim het heeft over aanpassen of opkrassen. Over twee maten en gewichten gesproken...
2. De wet aan een minderheid aanpassen is zeer zeker niet aan te bevelen. Ze kunnen toch ook via derden stemmen?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Maar nee, die moslim wil gelijke behandeling (denk ik)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ik antwoord komt er gegarandeerd weer een zeurpiet klagen dat ik over antisemitisme begin ...
![]()
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(ps. wil je nu voor éne keer de andere partijen niet betrekken? ![]() Van mij mag je antisemitisch zijn,hoor. Ik zou willen dat je verwijst naar de moslimgemeenschap in België. Dat je aantoont dat de joden vergeleken met de moslims beter geïntegreerd zijn,.. ik wil dat je scherp uithaalt (kwestie van eerlijk zijn). Laatst gewijzigd door JusticeLover : 1 februari 2006 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom moet ik tegen een groep uithalen? ![]() Ik denk dat je je eigen houdingen projecteert op anderen. Niet doen, hoor.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je moet niet, je mag uithalen tegen een groep. Je mag ook gewoon antwoorden op deze vragen, Ik snap de zaak niet heel goed. Ze kunnen op die dag toch feesten en ook hun stem uitbrengen? Of zeggen ze: wij, 'vreemdelingen', hebben het stemrecht, maar geloof komt boven alles. Op religieuze feestdagen mogen wij zelfs niet in aanraking komen met geld, laat staan stemmen op de plaatselijke goy. Mozes zal het niet accepteren. Dus, neen, we stemmen niet! 2. Willlen de joden de verkiezingen wel verschuiven? 3. Willen ze wel integreren in de maatschappij? 4. Moeten de joden, indien ze niet stemmen, het land uitgewezen worden? Ik kan de krantenkoppen in Israël al inbeelden. 'Antisemitisme is toegenomen in België', 'Ze hadden al iets tegen wijle Sharon, nu ook tegen de joodse bevolking', 'Joden, kom naar Israël, de staat Israël is voor jullie opgericht' ... Citaat:
(Wil je soms tijd winnen? Wacht je soms op iemand anders tot dat hij/zij online komt en mij 'goede' antwoord geeft?, beste marcelinho-kenner ...) Laatst gewijzigd door JusticeLover : 1 februari 2006 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat bleek niet uit zijn/haar commentaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling