Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 22:27   #61
Mahdi
Banneling

Standaard

Dit zaakje gaat toch weer wat oogjes doen open gaan.

Misschien zelfs wel hier en daar die van een burgerlijk linkse vriend.
Mahdi is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:28   #62
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
De Franse hoofdredacteur is intussen dus ontslagen, omdat hij de cartoons plaatste.

Toeval of niet.. maar de eigenaar van de krant is.. een Egyptenaar.
Tja, die eigenaar doet met zijn krant wat ie wil. Misschien moeten de Fransen nu maar massaal die krant gaan boycotten. 't Zal hem leren, die snoodaardige Egyptenaar.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:29   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Het ware gelaat van een Europese multinational..

De Carrefour in Cairo.
goed om weten. Ik ga naar een andere supermarkt! LIDL en ALDI zijn beter en goedkoper.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 2 februari 2006, 22:33   #64
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Het ware gelaat van een Europese multinational..

De Carrefour in Cairo.
Een multinational is er nu eenmaal om winst te maken. En als verontschuldigingen meer winst genereren, dat zullen ze zich verontschuldigen. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 2 februari 2006 om 22:47.
Oud 2 februari 2006, 22:34   #65
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
goed om weten. Ik ga naar een andere supermarkt! LIDL en ALDI zijn beter en goedkoper.
Voila. Zo moet je dat doen.
Oud 2 februari 2006, 22:59   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.
En dan?
Sfax is offline  
Oud 2 februari 2006, 23:02   #67
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
cartoons publiceren, hoe stoer

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.
Méér dan de zever die nu wordt uitgekraamd..
Leert men weer eens op zichzelf te bouwen & te vertrouwen.. ???
Oud 2 februari 2006, 23:04   #68
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi Bekijk bericht
Dit zaakje gaat toch weer wat oogjes doen open gaan.

Misschien zelfs wel hier en daar die van een burgerlijk linkse vriend.
Mag ik van u vragen ook iets te vertellen over 'dossier Amerika'? Zij gaven de vorige boycot op Franse producten (toen werd de wijn wèl getroffen).
Oud 2 februari 2006, 23:20   #69
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Verstandige Jordaanse krant:

'Moslims in de wereld, wees redelijk''

''Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden en een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?''
Weppa die is buiten gevlogen ,who's next....?
Oud 2 februari 2006, 23:22   #70
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die witte pater in uw avatar?
longhorn is offline  
Oud 2 februari 2006, 23:45   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
de moslims ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 3 februari 2006, 00:26   #72
leontina
Vreemdeling

Standaard Ook ons land weldra slachtoffer?

[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial]Voor de derde nacht op rij is het tot zware incidenten gekomen tussen afstammelingen van de Navajo-Indianen en Belgische immigranten in de Amerikaanse staat New Mexico. Ook in het Australische Sidney en op de anders zo rustige grens tussen Alaska en Canada lijkt het hek van de dam. De Belgische Ambassadeur in de Verenigde Staten is in allerijl teruggeroepen 'voor overleg', terwijl minister van Buitenlandse Zaken De Gucht overweegt om zijn Congoreis te laten voor wat het is en naar Amerika af te reizen om olie op de golven te gooien, 'zoals ik steeds pleeg te doen'. Het kernkabinet komt deze ochtend in spoedvergadering bijeen om de situatie te evalueren.
Aanleiding van de rellen en opstand is, zoals geweten, de paginagrote reklame van warenhuisketen Aldi in december laatstleden, dat door de Navajos als 'zwaar beledigend' wordt ervaren.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]De rest van dit satirisch stuk (als satire tenminste nog mag in deze wereld...) onder andere op www.defrut.be[/FONT]

[FONT=Arial][/FONT]

[FONT=Arial][/FONT]
leontina is offline  
Oud 3 februari 2006, 01:04   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ben ik nu de enige die aan Mahna Mahna moest denken bij het zien van die cartoon ?
Jazeker is offline  
Oud 3 februari 2006, 02:40   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
In mijn jaar (univ) zitten ook enkele mensen met 'roots in een moslimland'. Ik zie niet waarom die mannen -sympathieke kerels overigens- zouden moeten teruggestuurd worden. Omdat een paar dolgedraaide radicale geloofsgenoten van hen in Palestina de beest uithangen? Alsjeblieft zeg.
Dat dachten ze ook in Nederland. Totdat Theo van Gogh op straat ritueel werd vermoord. De PS is bezig om massaal mensen uit de maghreb landen in te voeren om meer PS stemmen te lokken. A la 250.000 per 5 jaar. Binnen tien jaar moeten linksen hier hun bek houden want hun goddeloze optreden zal niet langer geduld worden door de islamitische meerderheid.

Het is 5 na 12.

Als ik die moslims hoor, is hun land van herkomst echt het mooiste en beste wat je je kan inbeelden. Waarom gaan ze er dan niet heen ? Ik weet het hoor. De vijfde Collone waarover de islamitische spirituele en wereldlijke leiders het in de jaren '60 van vorige eeuw reeds hadden. Die zou massaal naar de westerse wereld gaan en daar de Islam vestigen.

Het is nu zo ver. Ik geef ons gebied nog 5 jaar om te reageren. Na die tijd heeft de PS genoeg gespuis hier binnengebracht om de democratie en seculiere maatschappij voorgoed op te bergen... daarna zal het iets zijn voor binnen 200 jaar of zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 3 februari 2006, 07:19   #75
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
de moslims ?
Nee.
Oud 3 februari 2006, 07:20   #76
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet toegeven dat die Jordaanse journalist gelijk heeft.
Oud 3 februari 2006, 09:01   #77
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Geschiedenis herschrijven? Ik snap echt niet wat u bedoelt. Ik zeg enkel dat het toen de joden waren die zonder protest van de rest van de wereld werden geviseerd. Vandaag zijn het de moslims.
Als het dat is dat u bedoelt, dan hebt u zich toch ongelukkig uitgedrukt. Ik interpreteerde uw zinsnede "... was een standpunt dat toen ook vooral door de joden zelf werd aangenomen" namelijk als een verwijzing naar het feit dat vijandigheid tov joden in de jaren '30 vooral een kwestie zou zijn van "aanname" die niet overeenstemde met de toenmalige wettelijke feitelijkheid. En voor die wettelijke feitelijkheid hoeven we heus niet direct "(concentratie)kampen" erbij te halen: ook voordien bestonden er duidelijke wetten die zuiver erop gericht waren om joden het leven zuur te maken.

Daarin verschilt namelijk deze hele kwestie met uw "joden 1930 vergelijking": er is in het westen helemaal geen wettelijke feitelijkheid die exclusief moslims zou viseren. Meer nog: dit hele voorval draait niet om moslims, maar om de vrijheid van meningsuiting ! Het is een discussie over de waarden van het westen, niet over de waarden van de moslims !

Citaat:
In ieder geval waren toen voor de westerse wereld (NIET alleen Hitler) de Joden dé zondebok voor al wat fout liep in de wereld. Vandaag zijn het de moslims. Waar?
Dat klopt voor een groot stuk, maar er zijn belangrijke verschillen. Ten eerste leefden joden en christenen reeds 1000n jaren in en onder elkaar, terwijl het pas de laatste decennia is dat we daadwerkelijk met moslims in onze gemeenschap geconfronteerd worden. Ten tweede (zie boven), proberen wereldleiders van westerse landen uit alle macht om het juist te laten uitschijnen dat niet alle moslims geviseerd worden. Meer nog: er zijn zelfs talloze moslims die de nogal overroepen reactie van hun geloofsgenoten niet echt genegen zijn. De reden waarom is volgens mij duidelijk: het gaat niet over "de moslim", maar over een westerse waarde. Dat die westerse waarde aangevallen wordt in moslimlanden, is natuurlijk te voorzien (ze begrijpen ook niet dat homo's mogen trouwen wschl.), maar dat ze ook tot zovele repercussies leidt in onze eigen streken, dat is een ander paar mouwen. Ten derde is de appreciatie voor "alles wat er fout loopt in de wereld" natuurlijk ook wederzijds: voor de moslimwereld is het westen de hoofdverantwoordelijke voor alles wat er fout gaat. Wij zijn in de hoofden van de moslimswereld dan ook niets meer of minder dan "jodenvriendjes" (ik generaliseer even).

Citaat:
Ontkent u dat vandaag ook linkse partijen (zie Nederland) lekker meedoen in het wetten maken die onze "veiligheid" tegen aanslagen moet verbeteren.?
Linkse partijen (PVDA en SP) zitten vandaag in Nederland niet in de regering. Ik weet dus niet echt naar waar u verwijst. Gisteren heeft de PVDA wel toegestemd dat er in het kader van de UN, Nederlandse soldaten naar Afghanistan worden gestuurd, maar hoe dat past binnen uw stelling van hierboven weet ik toch niet precies.

Citaat:
Enkele weken geleden is men in GB begonnen met posters op te hangen die de bevolking aanmoedigen tot het melden van "verdachte moslims". (twee voorbeelden van posters zijn hier toen geplaatst door exodus, dacht ik.)
Hebt u daar ook maar iemand horen z'n verontwaardiging over uitspreken??
Ik moet zeggen dat ik over die posters nog niets heb gehoord. Ook een search op google en op de bbc websites leert me niets. Bestaan die posters überhaupt wel??

Waar ik echter wel weet van heb (en waar Exodus waarschijnlijk geen posts over schrijft ), is dat Groot-Brittanië in een groot debat verwikkeld zit om de moslims te beschermen ! Tony Blair, een man die de politiek is ingerold als grote voorvechter van liberale rechten, is er immers toe bereid om een wet (The Racism and Religious Hatred Act) uit te vaardigen die het verbiedt om nog langer met religie te lachen, precies om de moslimminderheid in zijn eigen land ter wille te zijn ! Vijf jaar geleden zou men dat ook niet "normaal" hebben gevonden (en gelukkig zijn er genoeg schrijvers, komieken, ... die dat nog altijd vinden !).
Oud 3 februari 2006, 17:38   #78
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als het dat is dat u bedoelt, dan hebt u zich toch ongelukkig uitgedrukt. Ik interpreteerde uw zinsnede "... was een standpunt dat toen ook vooral door de joden zelf werd aangenomen" namelijk als een verwijzing naar het feit dat vijandigheid tov joden in de jaren '30 vooral een kwestie zou zijn van "aanname" die niet overeenstemde met de toenmalige wettelijke feitelijkheid. En voor die wettelijke feitelijkheid hoeven we heus niet direct "(concentratie)kampen" erbij te halen: ook voordien bestonden er duidelijke wetten die zuiver erop gericht waren om joden het leven zuur te maken.

Daarin verschilt namelijk deze hele kwestie met uw "joden 1930 vergelijking": er is in het westen helemaal geen wettelijke feitelijkheid die exclusief moslims zou viseren. Meer nog: dit hele voorval draait niet om moslims, maar om de vrijheid van meningsuiting ! Het is een discussie over de waarden van het westen, niet over de waarden van de moslims !

Dat klopt voor een groot stuk, maar er zijn belangrijke verschillen. Ten eerste leefden joden en christenen reeds 1000n jaren in en onder elkaar, terwijl het pas de laatste decennia is dat we daadwerkelijk met moslims in onze gemeenschap geconfronteerd worden. Ten tweede (zie boven), proberen wereldleiders van westerse landen uit alle macht om het juist te laten uitschijnen dat niet alle moslims geviseerd worden. Meer nog: er zijn zelfs talloze moslims die de nogal overroepen reactie van hun geloofsgenoten niet echt genegen zijn. De reden waarom is volgens mij duidelijk: het gaat niet over "de moslim", maar over een westerse waarde. Dat die westerse waarde aangevallen wordt in moslimlanden, is natuurlijk te voorzien (ze begrijpen ook niet dat homo's mogen trouwen wschl.), maar dat ze ook tot zovele repercussies leidt in onze eigen streken, dat is een ander paar mouwen. Ten derde is de appreciatie voor "alles wat er fout loopt in de wereld" natuurlijk ook wederzijds: voor de moslimwereld is het westen de hoofdverantwoordelijke voor alles wat er fout gaat. Wij zijn in de hoofden van de moslimswereld dan ook niets meer of minder dan "jodenvriendjes" (ik generaliseer even).

Linkse partijen (PVDA en SP) zitten vandaag in Nederland niet in de regering. Ik weet dus niet echt naar waar u verwijst. Gisteren heeft de PVDA wel toegestemd dat er in het kader van de UN, Nederlandse soldaten naar Afghanistan worden gestuurd, maar hoe dat past binnen uw stelling van hierboven weet ik toch niet precies.

Ik moet zeggen dat ik over die posters nog niets heb gehoord. Ook een search op google en op de bbc websites leert me niets. Bestaan die posters überhaupt wel??

Waar ik echter wel weet van heb (en waar Exodus waarschijnlijk geen posts over schrijft ), is dat Groot-Brittanië in een groot debat verwikkeld zit om de moslims te beschermen ! Tony Blair, een man die de politiek is ingerold als grote voorvechter van liberale rechten, is er immers toe bereid om een wet (The Racism and Religious Hatred Act) uit te vaardigen die het verbiedt om nog langer met religie te lachen, precies om de moslimminderheid in zijn eigen land ter wille te zijn ! Vijf jaar geleden zou men dat ook niet "normaal" hebben gevonden (en gelukkig zijn er genoeg schrijvers, komieken, ... die dat nog altijd vinden !).
wat de jodenvriendjes betreft:volgens Abou Jahjah zijn wij veel meer als de joden hun vrienden.Hij legt uit dat wij hier in het westen mischien niet zeer katholiek meer zijn , en religie niet al te serieus opnemen, maar dat we in de plaats aan "joden-aanbidding" doen, en dat we andere zaken "heilig" vinden, zoals bvb "aidsverspreidende jeanetten".
carlgustaaf is offline  
Oud 3 februari 2006, 17:57   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.
Zeker weten!!
Oud 3 februari 2006, 18:00   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Prachtig, ze zouden er affiches moeten van maken en overal ophangen zodat de moslims eindelijk eens begrijpen dat er met onze waarden niet gesold kan worden. En wat diene pee gisteren op "morgen beter" beter zei vat het goed samen, als we vandaag toegeven en die cartoons niet publiceren dan staan ze morgen op straat voor iets anders en hebben we in de korste keren vrijheid van pers en mening naar Islam model.

Hypocrisie!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be