![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() BTW; dit doet mij denken aan die topic over OLV Vlaanderen...
Toen stond extreem-rechts maar te schreeuwen dat het heiligschennis was en dergelijke. En als moslims nu ineens protesteren tegen deze cartoons is het geen respect voor persvrijheid. De cartoons waren trouwens een heel stuk aangebrander dan die stomme affiche van Chokri; Ik zou eens willen weten hoe de Pro Vita en heel de katholieke clan rond het VB zou reageren moest de Morgen uitpakken met pagina-grote cartoons met Petrus, de eerste priester, of Jezus als pedofiel. Katholieke priesters zijn immers nog veel meer verbonden met pedofilie dan extremistische moslims met terrorisme. Die geweldadige reacties die op TV te zien zijn, zijn reacties uit Iran en vooral VS-vazalstaten als Saoudi Arabië en de oliestaten. Die reacties zijn er bovendien door de grote propaganda van de rechtse heersers daar die het voor hun eigen religieuze redenen willen uitbuiten. De reacties van de moslims hier zijn niet zoveel verschillend als van de katholieken voor OLV Vlaanderen. Maar blijkbaar zijn sommigen te blind om de gelijkenis te zien. Maar het blijft natuurlijk een feit dat er beter geen religies zouden zijn... Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 3 februari 2006 om 21:06. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 3 februari 2006 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) de affiche over olv vlaanderen was gesubsidieerd door de overheid ; 2) er zijn geen geweldadige reacties op gekomen (trouwens de reacties hadden te maken met 1) 3) sommige van de moslimcartoons zijn wel grappig. Laatst gewijzigd door Bob : 3 februari 2006 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoezee! Doet dat u ook zo denken aan de kleuterjaren waarin u met de bijbehorende sensatie en opwinding een kaakslag gaf aan het ene kamp, vervolgens weer blij naar uw eigen groep terugtrok om daar het leuke nieuws mee te delen aan al die nieuwsgierige, even sensatiebeluste gezichten, om dan vervolgens, samen, in spanning de reactie van de tegenstanders af te wachten?
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit, na zoveel jaren van beschaving, hilarisch: - Iemand, uit Europa, valt de waarden van de Islam aan (godsdienst is enorm belangrijk + beeldverbod) -> Islam boos en zegt 'jullie mogen onze waarden niet aanvallen. Ik wil dat er een verbod op komt'. - Waarop Europa: "Oh! Jullie vallen onze waarden aan! (merk de hypocrisie op) We zullen 'ns bewijzen dat er met ons niet te spotten valt... enzoverder enzovoort ... (waar het zal eindigen blijft maar de vraag)
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Maar 'n krant kan zeggen "hela, dit kan niet, we leven in Europa en hier geldt het recht (waar veel mensen het begin, noch het einde van gesnopen hebben) op vrije meningsuiting, we zullen dus, bij wijze van protest, net wel in de krant zetten dat we de holocaust ontkennen, om zo te laten zien dat we dat recht wel hebben dus ... Goed bezig, denk ik dan. ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Voil�* se. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Begrijp je waarom sommigen beweren dat men van het holocaustrelict een religie, een verering heeft gemaakt? Negationisme "kwetst" vandaag en morgen op dezelfde manier als de belediging van de profeet Mohammed "kwetst". Er zijn binnenkort namelijk nauwelijks nog rechtstreeks betrokkenen.
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 4 februari 2006 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga gerust emigreren naar Iran of zo als die sfeer je aanstaat. Ik haat anti-vrijheid en ik beschouw Europa als een plaats waar vrijheid bestaat. Wie het daarmee niet eens is mag afbollen, nee moet afbollen. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, pas als de politiek hem gedienstig gaat zijn met wetten, zoals ze dat al eerder hebben gedaan. Ik zie het gebeuren hoor... nog dit jaar.
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ijzeren logica, kan dogmatisch klinken, maar er is geen ontsnappen aan.
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 |
Partijlid
|
![]() Goh, wat heb ik een rothekel aan al wat links, zogezegd progressief en verdraagzaam is. De gelijkenissen tussen de moslimfascisten en de linkse bende is frappant. Zelfs in deze zaak, waar ik van verwacht had dat links in de gordijnen zou hangen, je weet wel; democratie, recht op vrije meningsuiting, satire over elk geloof, geen heilige huisjes enz, is het deze linkse bende die nu plotseling 'begrip' opbrengt voor de beledigde moslims, ik begrijp het echt niet meer!
|
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Gelukkig nemen DM en DS toch duidelijk de verdediging op van de vrije meningsuiting.
Luc Vanderkelen in HLN wil meer respect en ziet daar een grens aan de vrije meningsuiting. Helemaal ongelijk heeft hij niet. Het is zeer moeilijk een lijn te trekken die voor iedereen aanvaardbaar is. |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verontwaardiging mag geuit worden. Dat behoort tot het recht op vrije mening. Als christen vond ik die affiche inderdaad ongepast, maar dit houdt niet in dat ik de vernietiging of de dood van de ontwerper kan of mag eisen. De moslims doen dit wel. Woedende menigten scandeerden vijandige leuzen en allerlei doodsbedreigingen tegen de Denen, de Deense premier en de cartoonisten. De moslims mogen protest aantekenen, maar niet allerlei andere zaken eisen of roepen die de grenzen ruimschoots overschrijden. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Daar heeft Jonas geen oren naar.
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hij zegt zou inhouden dat je voor alles respect behoort te hebben, en dat is nu eenmaal niet het geval. Waarom zouden we respect hebben voor de mening van pédo's, nazi's, fasco's, totalitaire denkers, genocideurs etc. etc.? Het moet perfect mogelijk blijven om een mening te uiten waaruit disrespect blijkt. Evenals het mogelijk moet zijn om niet-respectabele meningen te uiten (wat niet noodzakelijk een a priori goedkeuring of respect ervoor behoeft)
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |