Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 12:42   #61
Casca
Minister

Standaard

Mooi, vlammend, fantastisch... Vanwaar komt deze aanklacht?

Gewoon slecht gecommuniceerd he jongens... kan iedereen overkomen
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 12:46   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

hET ZOU ZELFS FREYA KUNNEN OVERKOMEN.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 12:49   #63
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Als ze nu eens het cash betalen aan de pomp zouden afschaffen, dan is het probleem opgelost.
Ofwel, dat ze moeten op voorhand betalen en dat zet de uitbater de pomp aan die dan afslaat aan het betaalde bedrag, hebben ze meer betaald dan dat in hun bak kan, dan moeten ze het verschil maar gaan vragen en Freya, die is goed met cijfertjes.
Cabeza de wikingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 12:58   #64
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
hET ZOU ZELFS FREYA KUNNEN OVERKOMEN.
Cabeza de wikingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 13:38   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf de uitspraak van Onkeldinges beneden alle peil vinden.

Vergelijk met volgend systeem van diefstal: ik ga een apoteek binnen en vliegensvlug grijp ik wat ik kan en vlucht buiten net voor de apotekeres me kan vastnemen.
Onkeldinges gaat nu zeggen: ah die dief vinden en enkele weekeinds in de bak steken is te duur, de apotekers wordt aangeraden hun deur op slot te doen en de zieke mensen te laten bellen, zodat niemand binnen raakt zolang je zelf nog niet in de winkel bent.

Ik wens in een land te leven waar diefstal niet te uitnodigend gemaakt wordt (voorbeeld: je moet niet je auto met draaiende motor achterlaten, om te beletten dat een jonge knaap ermee zou weg zijn en wat ongevallen veroorzaken), maar waar toch iedere dief gepast de rekening gepresenteerd wordt.

En als Onkeldinges uitrekent dat het 100 euro kost om iemand een weekeind in den bak te steken, dan moet de dief niet alleen die straf uitzitten, maar ook die 100 euro nog eens betalen. En over die maatregel wat publiciteit maken, dat zou pas preventie zijn.

Afgezien daarvan wou ik nog zeggen: ik voel niet de minste neiging om enkele tientallen euro's te stelen van de pompstationhouder. Ik hoop dat hij eenzelfde gevoel heeft voor mij en mijn eigendom.
Ik haat dieven.
Dieven moeten aangepakt worden, dat is mijn mening.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 12:02   #66
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What the hell? Ik heb helemaal geen kemel geschoten... ik blijf bij alles wat ik gezegd heb. Diefstal is fout, maar als er zo veel gestolen wordt dat de staat het niet meer aankan om te sanctioneren (= repressie) dan moet er gekeken worden naar andere oplossingen (= preventie).
@casca
Hoe definieer jij 'preventie'?
De preventie die zoals vandaag de dag 'alles mag niets moet'?

Wat is jouw voorstel dan om deze 'diefstallen' in de toekomst te vermijden?
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 10:32   #67
Casca
Minister

Standaard

Zoals ik al een paar keer heb gezegd... beter beveiligde benzinestations (kaart vragen op voorhand bv).
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 12:34   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Zoals ik al een paar keer heb gezegd... beter beveiligde benzinestations (kaart vragen op voorhand bv).
Waarom niet, maar kom dan niet klagen dat de benzine duurder wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 16:54   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
zoals reeds gezegd:
ik leef liever in een beschaafd land, waar ik zo gemakkelijk als mogelijk mijn bakje volgooi,
en als een onnozelaar daarvan profiteert door te stelen, dan moet hij daarvoor aangepakt worden.
Ik moet niet zes keer weg en weer lopen eer ik kan tanken, om dien ene onnozelaar "tegen zichzelf te beschermen" (zie mijn verhaaltje in deze draad over de apotekeres: leven we in een beschaafd land of zitten we hier in het Wilde Westen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 17:10   #70
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Jongens, jongens toch, ...

Wat gaat het resultaat zijn, ge gaat enkel nog met kaarten kunnen tanken, binnen dit en enkele maanden misschien zelf weken, ...

Simpel pomp blokeren, en pas lossen als er een creditkaart of bankkaart door de gleuf gegaan is.

Dat zou dat betekenen dat baar geld,(zoals uitgegeven onder verantwoordelijkheid van de Nationale banken van de Europese deelstaten) evenveel waarde heeft als het "geld" uit een Monopoly-speeldoos:geen.

Je kunt overigens al onbemande pompen vinden waar je ook met baar geld niet (meer) moet afkomen.Die baar-geld automaten zijn er niet meer,of "defect"......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 00:29   #71
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het zou er nog aan mankeren. Weet gij wel wat da kost??
Oplossing: de olieputten van de arabische sjeiks afpakken, onder ONU-mandaat zetten en héél goedkoop verkopen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 00:34   #72
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat kunnen tankstations meer doen dan camera's hangen en klantonvriendelijk zijn door eerst cash/kaart te vragen?
ze kunnen in elk tankstation gewapende gardes zetten die u pas buitenlaten als ge betaalt hebt.Als ge doorrijd zonder te betalen, schieten ze op u, of rijd een 2de ploeg u achterna...8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 07:10   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dan denk ik dat ik toch een ander merk diesel ga tanken. Kwestie, mijn comfort als klant is me dierbaar.

Klant is koning nietwaar.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 13:12   #74
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ja. Ik haat de goegemeente met die onnozele saaie werkmieren als gij.
En die vinde da er wette moete zijn etc... Kortom: oogkleppen waarvan da ge ze vind da ze er moete zijn voor socio-cohesieve doeleinden.
Jij zou je goed thuisvoelen in 't Irak van vandaag, mijn gedacht

Citaat:
Echt z'on burgertrutje da jaloers wordt als mensen ni gepakt worden op hun misdrijven en uit wraak lekker gaat klikken...
Jaloers op mensen die ni gepakt worden op hun misdrijven?
Elke rechtgeaarde mens heeft een zeker rechtvaardigheidsgevoel.
Jij jaloers als diezelfde ne loden bal door zijne kop krijgt als ie opzettellijk aanstalten maakt om zonder te betalen wegrijdt? Ik niet...DOEN!!
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be