![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Wat ik in men 2de posting wou aantonen is juist dat er verscheidene minderheden zijn vooral in N-Afrika die aan die totale gelijkschakeling evenzeer een hekel hebben , maar die toch onder invloed staan van de islam
staan; En veel van die minderheden vrezen de islam want de islam is bij hen overal in de samenleving. En wie het wegvagen van de eigen identiteit wil aankaarten zal niet snel de schuld bij de islam durven leggen... http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=587.135 |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zullen idd wel mensen zijn die er niet zo blij mee zijn, de Islamitische vrouwen misschien bijvoorbeeld, nu ja ... daar kan/mag je zo niet over oordelen eigenlijk, en ook idd: als je midden in een cultuur staat waar die godsdienst wel heel belangrijk is, kom je er beter niet voor uit en moet je meegaan met 'de flow' ... Sja, vroeger in het Christendom was dat niet anders hé.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook de uitzending van terzake gezien deze week over gepensioneerden die moeten rondkomen met 350 €/maand? D�*t doet me letterlijk kokhalzen, als ik bedenk hoe die arrogante integratie-onwilligen worden gefinancierd. En ik zeg er hier maar expliciet bij dat ik daarmee NIET alle allochtonen en NIET alle moslims mee bedoel. Ik ben geen "eigen volk eerst" -adept. Dit gaat om sociale rechtvaardigheid voor mij. Citaat:
Meer nog, cartoonisten, columnisten, stand-up comedians, etc... durven het zelfs niet aan om "de islam" eens voor de verandering tot onderwerp te nemen. De schrik zit er diep in en de praktijk toont aan dat die schrik ook niet ongefundeerd is. Ik heb het dan niet over extreme gevallen zoals T. Van Gogh, hoewel ook dat geval een Westerse samenleving onwaardig is.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 4 februari 2006 om 00:31. |
||
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zot hè, die religies?
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
![]() Citaat:
Het antwoord hierop is: indien we hun niet die uitkeringen zouden geven, zouden we discrimineren. De mensen zouden naar hier gekomen zijn, en hier moeten verhongeren of dergelijke ... kunnen we dat maken als 'democratie en welvaartstaat'? Maar, het argument dat u en vele anderen misschien het minst leuk zullen vinden maar waar we moeilijk omheen kunnen: ze zijn in de eerste plaats naar hier gekomen net òm te werken, sterker nog: daarmee hebben we ze destijds naar hier gelokt. Tegen de tijd dat de economische crisis kwam en hun werk niet meer winstgevend genoeg was waren ze hier al zo ingeburgerd dat je ze moeilijk kon terugsturen, enfin, in principe kon het wel, maar om verschillende redenen (o.a. het feit dat er destijds geen reden was om ze terug te sturen) is dit niet gebeurt. Deze mensen gaan op vakantie in eigen land, en vertellen hoe geweldig het hier is (in Marokko draait veel om de eer van de man...), waardoor een deel gemotiveerd is om ook te komen. Een ander deel van de mensen hier weet dat hun familie er daar veel slechter aan toe is, en maakt dan gebruik van de gezinsherenigingswetten om zo ganse famliies naar hier te halen, enzo is die bal aan het rollen gegaan. En ik kan niet zeggen, dat als ik hun was, het anders zou hebben gedaan, ik bedoel: als ik in een land zou zitten waar het leven redelijk goed is, en waar deftig onderwijs bestaat dus toekomstkansen, en mijn familie elders in het stof zit te bijten, waar geen toekomstkansen zijn, zou ik ze ook naar dat land proberen te halen waar ik in verblijf. Het enige wat dat benadrukt, is hun menselijkheid. Anderzijds zijn die toekomstkansen vooral virtueel, wat u weet even goed als ik dat als een autochtoon en 'n allochtoon morgen gaan solliciteren bij een blanke werkgever voor een bepaalde job, wie de meeste kans op die job maakt... Citaat:
Probleem is: als dit het punt is van de mensen, moeten de leiders hier ook voor op komen. Bijvoorbeeld: stop met het geweld, anders geven we jullie mensen hier geen geld meer/sturen we ze terug ... dat zou een optie zijn, maar ik denk niet dat het dat is wat we willen bereiken, bovendien is het chantage. Citaat:
Als we ons toch zo verongelijkt voelen door de Islam, want daar komt het toch op neer, waarom kunnen we dat gewoon niet tegen hun gaan vertellen?? Niemand hoeft zich daar zelfs voor te verplaatsen: we kunnen het gewoon zeggen tegen de imams hier bijvoorbeeld. Maar ho neen, dat doen we niet, daar zijn we veel te bang voor... dan liever een slag onder de gordel geven. ![]() Van dit soort mentaliteit walg ik.
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Wij lachen dan ook om allemaal..
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want de recente stakingen in België brachten toch ook een soortgelijke stroom aan demonstranten op de been..
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar heeft men dat verzonnen? En is dat niet gelijk de ondergang van hun religie? Want als wij niet mogen uitbeelden wat nooit is gezien; wie bewijst mij dan dat het bestaat?
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze "universele waarden" worden momenteel met voeten getreden. Zowel door "onze westerse bondgenoot" de USA als door S.A. (Saoedie-dinges). Waarom zou de koran moeten voldoen aan de Rechten van de Mens (1948?), terwijl de volgers van de bijbel (USA-Bush-puppie) dat niet doet? Ik bedoel maar.. En Europa als "battle-ground", dat zijn we immers gewend.. (1914-1918, 1940-1945)..
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het Vlaams behang wordt toch ook door de staat gesubsidieerd? Of mis ik nu een bepaalde heimat-nuance?
Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 februari 2006 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die iemand nu plots te racistisch geworden om ze werk te geven zoals men ons zo graag wilt komen wijsmaken of is er een andere oorzaak? Bovendien is dat lokken reeds in de jaren zeventig gestopt. Het argument dat ze allemaal naar hier gelokt zijn om te werken houdt dus geen steek. Dat wij hun niets kunnen verwijten is inderdaad zo maar dat houdt niet in dat er geen maatregels mogen genomen worden om misbruiken tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() meer-bepaald: onwetend te houden..
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2. Om mekaar tot betere mensen te maken, is het soms nodig dat we mekaar kwetsen. Gegronde kritiek is altijd een beetje pijnlijk voor hen die daar het voorwerp van uitmaken. Maar daarom is ze nog niet ongezond. Laatst gewijzigd door Vrijheid : 4 februari 2006 om 01:28. |
|
![]() |