Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 00:22   #61
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Toch wel raar dat de "normale" moslim tegen die "geisoleerde" gevallen niet in opstand komen, maar integendeel een brede basis vormen.
Toch wel raar dat u een aantal geisoleerde gevallen gebruikt om honderden miljoenen individuen te veroordelen.

Maarja... whatever makes you happy.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 00:29   #62
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Toch wel raar dat u een aantal geisoleerde gevallen gebruikt om honderden miljoenen individuen te veroordelen.

doe geen moeite hij hoort alleen wat hij wilt horen

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 00:38   #63
Casca
Minister

Standaard

Ik denk dat hij gewoon een heel verbitterde zij is.

Over de thread: waarom gaan jullie er van uit dat een massale deportatie van alle moslims zou leiden tot een beëindigen van de multiculturele maatschappij?

Laatst gewijzigd door Casca : 3 maart 2006 om 00:55.
Oud 3 maart 2006, 01:27   #64
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht

Redelijk belachelijk verwijt aangezien u degene bent degene die de moslims als een homogene groep ziet...
zoals ik al zei, u draagt een paardenbril....maar kom niet zagen dat je niet verwittigt bent geweest.
Er is informatie genoeg te vinden, zelfs van allochtonen: kan u enkele werken aanraden:

Europa zonder identiteit
Bassam Tibi ISBN: 902437538
Islam between culture and politics
Bassam Tibbi
ISBN: deel 1: 1403949905
ISBN: deel 2: 1403949891

When islam and democracy meet
jocelyn Cesari
ISBN: 0312294018

Brieven van een Pers
Ellian
ISBN: 9050186947

Geschonden
Souad
ISBN: 9789069747606

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 01:30   #65
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

En wat het nog raarder maakt is dat u, het blijkbaar normaal vindt dat de "normale" moslims niet protesteren tegen diegenen die over de schreef gaan....

Oud 3 maart 2006, 01:56   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
En wat het nog raarder maakt is dat u, het blijkbaar normaal vindt dat de "normale" moslims niet protesteren tegen diegenen die over de schreef gaan....
Dat is het uiteindelijk. Je kan de profeet niet misbruiken voor hen. Maar ze zwijgen als vermoord als in naam der profeet hele scholen worden opgeblazen of willekeurig mensen worden vermoord.

Stel dat morgen een italiaanse priester gaga wordt en een paar moslims de nek oversnijdt, dan ga je voor MAANDEN niets anders meer lezen of zien dan over die zaak en kondigen de regeringen hier waarschijnlijk een fatwa uit tegen italiaanse priesters.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 10:43   #67
Casca
Minister

Standaard

Nu eventjes een paar dingen op een rijtje zetten:

- Het is niet omdat een mens die toevallig ook moslim is iets slecht doet dat de complete moslimgemeenschap er zich tegen moet uitspreken. Opnieuw, moslims zijn geen homogene groep, dat jullie ze zo zien getuigt van jullie gebrek aan nuancering.

Als een Spanjaard iemand de keel oversnijdt, voelt u dan de nood om te protesteren???

- Er is wel degelijk protest geweest van moslimorganisaties
Oud 3 maart 2006, 15:24   #68
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu eventjes een paar dingen op een rijtje zetten:
- Het is niet omdat een mens die toevallig ook moslim is iets slecht doet dat de complete moslimgemeenschap er zich tegen moet uitspreken.
U draait het wel om, "de complete moslimgemeenschap" nu doet u een veralgemeening van je welste...
Ik vindt van wel, aders zijn het hypocrieten.
en u draait het om, meeste moslims doen hun bek niet open omdat ze dan geen goede moslim zijn.
Wat de extremisten doen staat letterlijk in hun heilig boek, kritiek daarop geven, getuigd van geen goede moslim te zijn, en het woord van Allah in twijfel trekken staat gelijk met afvallig, men liegt nog liever of valt nog liever steendood dan het woord van Allah in twijfel te trekken.

Citaat:
Opnieuw, moslims zijn geen homogene groep, dat jullie ze zo zien getuigt van jullie gebrek aan nuancering.
Moslims volgen allemaal het heilig boek, dat door de profeet Mohammed van Allah is opgetekend.
En ik mag toch hopen dat jij weet wat voor een individu Mohammed was?

Citaat:
Als een Spanjaard iemand de keel oversnijdt, voelt u dan de nood om te protesteren???
Als dit met de regelmaat van de klok gebeurt, en als die persoon daar hetzelfde geloof voor gebruikt als het geloof dat ik belijd, wat dan een "verkeerde interpretatie" van dat geloof zou zijn.
Mag je gerust zijn dat ik geen enkele kans onbenut zou laten om mijn afgrijnzen daarover kenbaar te maken.
In een duidelijke en niet mis te verstane taal.
En niet het wollige....ik weet dat het fout is....maar aan de andere kant ...die andere....en het is de schuld van.....

Citaat:
Er is wel degelijk protest geweest van moslimorganisaties
In de koran staat ook dat je mag liegen, ter bescherming van het "ware geloof"
Dat is zoals die Deense iman die voor de Deense televisie uitdrukkelijk verklaarde dat het niet zijn bedoeling was om oproer te veroorzaken.
En op de Arabische Al-Jazeera, er een heel andere mening op na hield.
Misleiding en leugen is geen doodzonde volgens de Islam om het geloof te beschermen en te verspreiden is het zelfs aan te moedigen.

Oud 3 maart 2006, 16:20   #69
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Moslims volgen allemaal het heilig boek, dat door de profeet Mohammed van Allah is opgetekend.
Daarom niet tot de letter... Oh wacht, nuancering? Could not compute...

Citaat:
En ik mag toch hopen dat jij weet wat voor een individu Mohammed was?
Ja, ik heb de propaganda hier op de forums al gelezen...

Citaat:
Als dit met de regelmaat van de klok gebeurt, en als die persoon daar hetzelfde geloof voor gebruikt als het geloof dat ik belijd, wat dan een "verkeerde interpretatie" van dat geloof zou zijn.
Mag je gerust zijn dat ik geen enkele kans onbenut zou laten om mijn afgrijnzen daarover kenbaar te maken.
Ze doen het ook... dat u er blind voor bent betekent niet dat het niet gebeurt...

Citaat:
Dat is zoals die Deense iman die voor de Deense televisie uitdrukkelijk verklaarde dat het niet zijn bedoeling was om oproer te veroorzaken.
En op de Arabische Al-Jazeera, er een heel andere mening op na hield.
Misleiding en leugen is geen doodzonde volgens de Islam om het geloof te beschermen en te verspreiden is het zelfs aan te moedigen.
In de koran staat ook dat je mag liegen, ter bescherming van het "ware geloof"
... Oh wacht, maar als ze het doen dan liegen ze zeker? Juuuuuuuuist ja...
Oud 3 maart 2006, 16:54   #70
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom niet tot de letter... Oh wacht, nuancering? Could not compute...
Wat zei mijn grootmoeder weer, met dwazen en dove valt niet te communiceren, ik denk dat ik ze nog gelijk moet gaan geven

Citaat:
Ja, ik heb de propaganda hier op de forums al gelezen...
U baseert zich op wat u op een forum leest?
en ik die dacht dat u uit eigen studie en verworven kennis praate...

Citaat:
Ze doen het ook... dat u er blind voor bent betekent niet dat het niet gebeurt...
Het is niet omdat u dat graag zou geloven dat dat ook zo is.
Waar blijft dat OORVERDOVEND PROTEST...

Citaat:
... Oh wacht, maar als ze het doen dan liegen ze zeker? Juuuuuuuuist ja...
U bent waarlijk een nuttige idioot, Dhimmy.

Oud 3 maart 2006, 17:48   #71
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Wat zei mijn grootmoeder weer, met dwazen en dove valt niet te communiceren, ik denk dat ik ze nog gelijk moet gaan geven
Een Vlaamse volkswijsheid?... daar zijn we weer veel mee...

Citaat:
U baseert zich op wat u op een forum leest?
en ik die dacht dat u uit eigen studie en verworven kennis praate...
In tegendeel tot de VB'ertjes pretendeer ik geen expert te zijn in een van de grootste wereldgodsdiensten...

Citaat:
Het is niet omdat u dat graag zou geloven dat dat ook zo is.
Waar blijft dat OORVERDOVEND PROTEST...
Met een dove valt niet te communiceren, toch?
Oud 3 maart 2006, 20:27   #72
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
[SIZE=4]Een Vlaamse[/SIZE] volkswijsheid?... daar [SIZE=3]zijn we weer veel mee...
[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
Wat jammer nou, dat u zo uw eigenheid misprijst...

Citaat:
In tegendeel tot de VB'ertjes pretendeer ik geen expert te zijn in een van de grootste wereldgodsdiensten...
Kijk, Kijk... en daar doet U het weer, hetgeen u zo verafschuwd VERALGEMENEN...

Citaat:
Met een dove valt niet te communiceren, toch?
*zucht* met u........nee....... niet echt.

Oud 4 maart 2006, 00:38   #73
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Wat jammer nou, dat u zo uw eigenheid misprijst...
U hoeft mij niet te vertellen waar ik mijn eigenheid vandaan van moet halen.

Citaat:
Kijk, Kijk... en daar doet U het weer, hetgeen u zo verafschuwd VERALGEMENEN...
Ik had het wel degelijk over de VB'ertjes hier op het forum die om de zoveel tijd weer paar citaatjes uit een anti-islam website copypasten en denken dat ze daarmee weer eens hun Groot Gelijk hebben behaald...
Oud 4 maart 2006, 01:27   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik had het wel degelijk over de VB'ertjes hier op het forum die om de zoveel tijd weer paar citaatjes uit een anti-islam website copypasten en denken dat ze daarmee weer eens hun Groot Gelijk hebben behaald...
Qua copy/paste zie ik hier voornamelijk artikelen van sites van kranten en natuurlijk Carina (PDR) die erop los kopieert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2006, 23:44   #75
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U hoeft mij niet te vertellen waar ik mijn eigenheid vandaan van moet halen.
Scherp....tja, Vlaamse strijd en multiflauwekul...olie en vuur.

Citaat:
Er zijn zo van die linkse rakkers die juist hetzelfde doen...
Trouwens, wat er gedrukt staat in dat farmeuze boek, staat er ook.
Wat op zich, nog niet zo erg is.
Een probleem steld er zich als men dat farmeuze boek gaat gebruiken als legitiem middel om de terrorist uit te hangen.
Dan is kritiek daarop ook terrecht.

Oud 11 maart 2006, 23:58   #76
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Laat u toch niet opnaaien door die faker. Gelooft u nu werkelijk dat die persoon een moslim is?
Raven is beslist een autentieke moslim.Eén die gekozen heeft te zeggen wat hij écht denkt, omdat hij best weet dat bepaalde politiek korrekte ezels zullen vertellen dat hij in feite een extreem-rechtse provokateur is.Hij misleid u.De waarheid is zo enorm dat je ze niet DURFT te geloven=struisvogelpolitiek + kont in de lucht( raap de zeep op)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2006, 11:16   #77
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Een probleem steld er zich als men dat farmeuze boek gaat gebruiken als legitiem middel om de terrorist uit te hangen.
Dan is kritiek daarop ook terrecht.
Uiteraard... maar dan wel op de daad, niet op het boek, aangezien honderden miljoenen mensen perfect in staat zijn om 'goede' levens te leiden aan de hand van hetzelfde boek.
Oud 12 maart 2006, 20:13   #78
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard... maar dan wel op de daad, niet op het boek, aangezien honderden miljoenen mensen perfect in staat zijn om 'goede' levens te leiden aan de hand van hetzelfde boek.
En we zijn weer terug waar we begonnen zijn....

Oud 12 maart 2006, 20:30   #79
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freethinker 69 Bekijk bericht
Het lijkt maar niet te lukken tussen de ideologie van het westen gebaseerd op tolerantie en verdraagzaamheid vanuit het christendom en het humanisme en de islam een ideologie gebaseerd op totale onderwerping.
Welk nut heeft het nog om de krampachtige pogingen uit verleden te bestendigen, terwijl in beide kampen de wrevel dag na dag toe neemt.
Je moet al behoorlijk naïef zijn om niet in te zien dat we stevig op weg zijn naar een nieuw grootschalig conflict tussen twee onverenigbare culturen op Europees grondgebied.
Een bevolkingsruil lijkt me dus een aangewezen oplossing, moslims die het moeilijk hebben in het decadente westen met zijn beschamende vrijheden in ruil voor kristenen en niet-gelovigen die nu gebukt gaan onder het strakke keurslijf van de islamitische wereld.
Een duidelijke win-win situatie voor beide partijen waardoor we massaal bloedvergieten kunnen vermijden.
De vraag is sedert wanneer is onze beschaving gebazeerd op
het verdraagzaam samenleven van diverse religies en opinies ?
Sedert 1945 ? Sedert de recente vredesakkoorden in Noord-ierland ? Sedert de akkoorden in Belgë om BHV te splitsen ?
Sedert de akkoorden mlet de ETA in Spanje ? Sedert de akkoorden tussen de Franse centrale regering en de Corsikaanse seperatisten ? (De lijst is vanzelfsprekend nog veel langer..). Intussen vertrekken onze eigen vlaamse en waalse medeburgers bekeerd tot één of andere ware Islam naar Irak
om er moskeeën te gaan bombarderen en islamieten van een andere strekking om zeep te helpen. Ik vermoed een nieuwe kruistocht van een vlaamse of (wie weet ?) een belgische Islam tegen de variëteiten in het Midden-oosten. Onze zwarte vogel proclameert alreeds de overwinning van deze "europese islam" en de uiteindelijke oprichting van het verenigde europa pardon het Europese Kalifaat. Waarschijnlijk kijkt hij hoopvol naar de gezinsverenigingen en de vele islamietische kindjes die hier het bevolkingspeil tegenwoordig oppeppen om samen met de bekkerlingen inderdaad een sterke islam te scheppen.

Beste raven : beter de locale geschiedenislessen leren : van in 1830 wisten de toenmalige "liberalen" angst onder hun electoraat te verspreiden met de cijfers van de vlaamse katholieke geboorten.. 175 jaar later is België nog altijd geen
katholieke theocratie geworden.. Omdat er nog een wereld buiten de planeet België bestaat en die is pragmatisch aan het veranderen in een multicultureel dorp, waar geen plaats is om één overheersende secte:godsdienst te installeren. Zoals het christendom een versnipperde religie is, is het ook met de islam, het bhoeddisme enz.. gesteld. De mensen die voor werkelijke vooruitgang moeten zorgen, techniekers, wetenschappers, onderzoekers kunnen voor hun werk niets met godsdienst aanvangen - dat gaat in een schuif voor "de dag des heren" op weekdagen heeft men geen andere keuze dan met collega's samen te werken. Er zijn veel mensen op deze aarde de druk om te werken is groot. We moeten alleen het probleem van de geweldadige gekken dringend oplossen.
Jullie zijn een stuk van het probleem of een stuk van de oplossing. Denk hierover maar goed na - ooit gaat men hier zeer pragmatisch over doen.
Oud 19 juli 2006, 10:32   #80
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Zeg Freethinker 69 nu hopelijk Onkelinx (andere topic) na haar geklungel opstapt is da nie een post voor u; ministerie Justicie?
Kunde u idee over dat vreendzaam einde multicul maatschappij samen met buitenlandse zaken te uitvoer brengen.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be