![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier niet over partijen of staatsstructuren. Ik heb het over fundamentele beschavingsstructuren. Ik eis geen censuur of verbod. Ik zou wel willen dat we enkel ons eigen patrimonium steunen, niet dat van anderen.
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 5 februari 2006 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik trek gewoon uw gedachtengang logisch door tot op de hoogte waar ge er zelf slachtoffer van dreigt te worden.
Dan ziet ge misschien in hoe fout uw redenering is om 'viujandige uitingen' tegenover een cultuur te willen verbieden. Citaat:
Als je vijandigheid daartegen niet verdraagt, dan dien je dat voor iedereen op gelijke basis te doen. Citaat:
Fijn dat je terugkrabbelt. Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||||
|
![]() Citaat:
De botsing met de islam is veel fundamenteler dan wat binnenlandse politiek. Ik heb er dan ook verschillende standpunten over. Nuance pleegt men zoiets te noemen. Hoe vind jij dat de terreur en agressie van hen beantwoord moet worden? Staatssubsiedies? Werk geven? Moskeeën bouwen? Censuur die zij eisen goedkeuren? Citaat:
Met welk recht eis jij dat van mij? Citaat:
Citaat:
De gelijke behandeling van hun religie is een andere zaak...
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de Christenen zijn daar leven en werken van Jezus Christus,de evangelien,bijgekomen.De nadruk ligt inderdaad bij dit Nieuwe Testament,maar de Joodse basis wordt NIET (meer) verloochend. De Koran staat zo vol met verwijzingen en verzen betreffende diezelfde oude profeten dat we eenvoudigweg kunnen stellen dat het een gelokaliseerde-,beknopte en geediteerde versie van het Oude Testament is.In verschillende verzen wordt zelfs,krampachtig en opvallend eigenlijk,geprobeerd zich te onderscheiden van de andere "Mensen van het Boek".Mogelijk omdat de originele auteur zich welbewust was over de gelijkenissen! Wat pijnlijk eigenlijk dat het verschil in rangorde van Profeten aanleiding moet geven tot splitsing van Godsdienst..... Tot spijt van wie het benijdt,ze hebben ALLES met elkaar te maken,de drie godsdiensten... Allemaal slechte kopies van het Zoroastrisme vrees ik.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wou jij mij censureren?
Citaat:
Het staat je uiteraard vrij om met twee maten en gewichten te meten. Dan neem ik de vrijheid mijn conclusies daaruit te trekken, en uw selectiviteit te gebruiken om uw wankele stellingen onderuit te halen.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() ![]() Je moet me geen verwijten maken over zaken die ik niet zeg. Je wordt schizofreen ![]() Citaat:
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Het VB is een politieke partij.
De Dalai Lama is een persoon. De Islam is een geloof. Een moslim is een mens. Kunnen we de zaken eventjes uit elkaar houden? |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
De Islam is een ideologie.
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer nog, de dalai lama is een staatshoofd van een religiocratisch regime.
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dalai lama (van het Tibetaans boeddhisme of lamaisme, een mengeling tussen tantrisme en mahayana-boeddhisme) staat aan het hoofd van enkel een religieuze beweging.
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Godsdienst = Stoppen met nadenken. Je moet al serieus gek zijn, om te denken dat niet nadenken goed kan zijn. Kijk naar de VSA. Wetenschappers waarschuwen daar nu al dat het opdringen van ID en/of creationisme de toekomst van hun land in gevaar kan brengen. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Het is een goed alternatief door het steeds maar rationelere commerciele gevaarte dat "vooruitgang" heet. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle staten zijn als theocratie begonnen - Tot 1945 was de keizer in Japan de zoon van de zon en had een goddelijke status. Op 11 februari mag daar de feestdag van de troonsbestijging van de eerste godf-keizer weer gevierd worden. De meer seculier ingestelde Japanner viert er liever de volksvreemde feestdag van St. Valentijn op 14 februari, met als toppunt van luxe belgische pralines. De Egyptische farao's waren ook al zonen van de zon en ook onze christus was absoluut een zoon van God, de ketters die dat niet wilden geloven (die nl. geloofden dat er slechts één god is) werden dan ook prompt door de eerste christelijke staat vervolgd en gedood.
Ook de Dalaï Lama is een reïncarnatie van Bhoedda en in principe een theocratisch staatshoofd. De koningen en keizers in Europa hadden hun titels ook te danken aan de uitverkiezing door God. Na Napoleon I wenste men dit systeem terug in te voeren en het ging uiteindelijk eerst ter ziele na WO I toen men in één klap het principe van volkssoevereiniteit als een universele waarde wilde instellen (afgezien van de gekolonizeerde gebieden die nu moesten ontwikkeld worden ipv uitgebuit). Alras bleek dat het principe van de volkssoevereiniteit eigenlijk alleen maar werkbaar is als ieder volk voldoende "lebensraum" kreeg en het principe eigenlijk zijn basis vond in het idee dat het ieder volk vrij staat een ander volk te verfoeien en het recht kreeg om te verlangen naar de uitroeing van "de andere". Dit in tegenstelling tot vroeger waar konflikten tussen koningen en keizers eigenlijk gelijkgesteld konden worden als een strijd tussen verschillende goden, waar het "gewone" volk feitelijk niet veel mee te maken had. Was dit vooruitgang ? Waar vroeger een hand vol mensen belang had bij de exterminatie van een handvol mensen, schijnt het nu zo te zijn dat miljarden mensen denken een interesse te hebben aan de uitroeing van miljarden mensen ? |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens vooruitgang is niet gelijk aan een rationeel commerciel gevaarte. Die vooruitgang zorgt oa voor betere geneeskunde, nog zo iets waar godsdienst vaak moeilijk over doet. Ik denk maar aan heel de stamcel discussie. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Christus was een jood, zijn moeder was een jodin, zijn apostelen waren zonder uitzondering joden, zijn grootste verkondiger, Paulus, was een jood. De Romeinen voorstellen als de vriend en beschermheer van de joden vind ik 'lichtjes' beneden de waarheid. Wie heeft Jeruzalem verwoest en lag alzo aan de oorsprong van de diaspora van de joden over de toen bekende wereld? De Azteken? |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus is het doodnormaal dat het minsten enkele miljoenen jaren duurt eer de mens een afdoend antwoord vindt op de vragen die u stelt. Dat mensen zolang niet kunnen wachten en intussen allerlei religieuze theorieën en metaforische verhalen verzinnen om het onverklaarbare aan hun kinderen uit te leggen en zichzelf wat te troosten, is begrijpelijk maar niet relevant. Het kan mij bijvoorbeeld ook niet schelen wat het filosofisch wereldbeeld van een boomkikker is. En dat de spinnen die in mijn kelder huizen, om een ander voorbeeld te noemen, zich het strand van L.A. niet kunnen voorstellen is toch ook geen bewijs dat God bestaat.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 5 februari 2006 om 16:29. |
|
![]() |