Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2006, 08:45   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daar volg ik jou totaal in. Het ethisch programma van het VB ligt mij ook niet. Ik volg wat dat betreft de linkse propaganda machine niet. Het VB moet een collectie nazis zijn, maar als euthanasie ergens mocht, dan was het in Duitsland eind jaren dertig (en dan doel ik niet op de vernietigingskampen). Wie niet aan de maatschappij kon bijdragen, mocht sterven. Gek dat dat standpunt nu het linkse is. Lombas, jongen, politiek is inderdaad grappig
Op een bepaald moment zijn mensen groot genoeg om zelf beslissingen te nemen. Ik ga trachten bij propol in het programma te krijgen dat iedere Belg vanaf 16 jaar bij zijn/haar belastingsforumulier een bijhorend papier krijgt met de vraag of er ja of nee euthanasie mag toegepast worden, en in welk geval. Op die manier krijgen we niet meer de vraag van "euthanasie is moord" of dergelijke, aangezien me dunkt dat het een fundamenteel recht is van de mens te beslissen in welk geval hij/zij wil sterven.

Citaat:
Tja... kiezen voor Vlaanderen is kiezen voor een paar steden. Ik denk dat in een onafhankelijk Vlaanderen, de steden inderdaad een grote rol gaan spelen. Antwerpen tegen Kortrijk, tegen Mechelen, tegen Hasselt. Elk zal zijn eigen klemtonen hebben. Het gaat een mooie inter-stedelijke raad opleveren.
Daarom ga ik die Proeve van een Vlaamse Grondwet eens halen (ik heb 'em al op de site gelezen), waar letterlijk instaat dat de steden zo ver mogelijk een eigen beleid moeten kunnen voeren. Artikel 94 spreekt trouwens over de tweetaligheid van Brussel, wat me als een verrassing overkwam .

Citaat:
Ik heb die gesteund. Maar de liefde is bekoeld intussen... niet hun samenwerking met CD&V stoorde me (ze hadden geen keus met een kieswet die gemaakt was om hen te vermoorden) maar wel hun gebrek aan rebellie binnen de CD&V. Sterke praat naar buiten, maar binnen de Vlaamse regering hebben ze de muilkorfwet mee goedgekeurd en daarmee het parlement buitenspel gezet. Daarmee gedroegen ze zich als de SP.a en Groen, PS en de andere waalse partijen : oppositie verbieden. Als democraat gaat mijn haar daarvan rechtop staan. Als ik moet kiezen voor een partij waarvan de aan macht zijnde anti-democraten zeggen dat ze anti-democratisch is dan mag je gerust zijn dat ik voor de zogezegde anti-democratisch partij zal stemmen want die heeft het voordeel van de twijfel. De anderen hebben dat niet meer.
Het feit dat N-VA voor de republiek is, en de CD&V niet; het feit dat de N-VA tegen de Belgische federatie is, en de CD&V niet, dat lijken mij nu de twee voornaamste redenen waarom zulke partij geen verbond moet aangaan met de christen-democraten en aldus mijn stem ook niet verdient. Later krijgen we misschien een coalitie tussen SP.a en CD&V - ja, zo kan je wel je kiespercentage verhogen...

Citaat:
Dat is waar. Ik kan een Pieter De Crem genieten, Bart De Wever is de top wat betreft debat programma's, maar Annemans is onklopbaar in de kamer.
Ik heb video's...
Oud 18 februari 2006, 09:32   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Phoebe, je moet even niet belachelijk gaan doen. De VU (waaruit het VB komt trouwens) werd geleid door Bert Anciaux. Die haalde er een bende belgicisten bij die hij ID21 noemde. Die ID21 is intussen Spirit geworden. De flaminganten in de oude VU zijn N-VA geworden. Ik heb de N-VA verlaten, maar gratuite zever tov van die partij kan ik niet hebben. Ik geloof nog steeds in de moment dat de N-VA het VB of omgekeerd eens gaat helpen. Dat kan nog efkes duren, maar of het gebeurt of niet, dan nog is je voorstelling totaal verkeerd.

Informeer je aub.
Wat de n-va als regeringspartij presteert is minstens benedenmaats.
Dit neemt niet weg dat ik een slechte Flamingant prefereer boven een goede Belgicist.
Oud 20 februari 2006, 03:16   #63
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Phoebe, je moet even niet belachelijk gaan doen. De VU (waaruit het VB komt trouwens) werd geleid door Bert Anciaux. Die haalde er een bende belgicisten bij die hij ID21 noemde. Die ID21 is intussen Spirit geworden. De flaminganten in de oude VU zijn N-VA geworden. Ik heb de N-VA verlaten, maar gratuite zever tov van die partij kan ik niet hebben. Ik geloof nog steeds in de moment dat de N-VA het VB of omgekeerd eens gaat helpen. Dat kan nog efkes duren, maar of het gebeurt of niet, dan nog is je voorstelling totaal verkeerd.

Informeer je aub.
Vlaams Blok komt inderdaad ook uit de Volks Unie, maar daar waar het egmontpact er eentje teveel was, heeft het nog geduurt voor de rest van de Vlaams Nationalisten in de VU tot lambremont (bis)
De VU is dan verder afgesplinstert tot ze niet meer bestaat.
Wat ik dus wilde aantonen is, dat door het "beterwetetje zijn" van de
nu "overgebleven" vlaams Nationalisten,die zijn gaan samenhokken met een Belgistische partij als de CD&V nogmaals blijkt dat de Vlaams Nationalisten in de nv-a wederom bedrogen uitkomen. En het ten val komt.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be