Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2003, 17:13   #61
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
[size=6]Tweede generatie vindt homo's oké[/size]

09-07-03 | De gemeente Den Haag heeft maandag de onderzoeksresultaten bekend gemaakt van een onlangs gehouden stadsenquête. Uit de enquête, die onder 800 inwoners van de stad werd gehouden, blijkt dat Turken en Marokkanen van de tweede generatie vergelijkbare opvattingen hebben over homoseksualiteit als autochtone Nederlanders.

Dit jaar heeft de gemeente voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders. Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad."

De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96.

Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Voor 80 procent van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakt het niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Bij de tweede generatie ligt dat percentage op 92 procent.

Bron: http://www.gaysite.nl/nieuws/0328/032804.html

Ik durf dit sterk te betwijfelen. Herrinner u de uitspraken van o.a imam El moumni vorig jaar die verklaarde dat homo's lager zijn dan varkens en honden. Ik had vorig jaar ook eens iets gelezen over Egyptische homo's die opgepakt werden voor onzedelijk gedrag op een privé-feest en veroordeeld zijn tot zware boetes en gevangenisstraffen...
Oud 18 juli 2003, 17:23   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
[size=6]Tweede generatie vindt homo's oké[/size]

09-07-03 | De gemeente Den Haag heeft maandag de onderzoeksresultaten bekend gemaakt van een onlangs gehouden stadsenquête. Uit de enquête, die onder 800 inwoners van de stad werd gehouden, blijkt dat Turken en Marokkanen van de tweede generatie vergelijkbare opvattingen hebben over homoseksualiteit als autochtone Nederlanders.

Dit jaar heeft de gemeente voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders. Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad."

De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96.

Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Voor 80 procent van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakt het niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Bij de tweede generatie ligt dat percentage op 92 procent.

Bron: http://www.gaysite.nl/nieuws/0328/032804.html

Ik durf dit sterk te betwijfelen. Herrinner u de uitspraken van o.a imam El moumni vorig jaar die verklaarde dat homo's lager zijn dan varkens en honden. Ik had vorig jaar ook eens iets gelezen over Egyptische homo's die opgepakt werden voor onzedelijk gedrag op een privé-feest en veroordeeld zijn tot zware boetes en gevangenisstraffen...
De paus doet voortdurend van die achterlijke uitspraken. Er is toch geen kip die d�*�*r nog naar luistert; waarom zouden ze naar die imam luisteren?

Overigens heeft die imam met geen woord gerept over varkens en honden. Wat hij gezegd heeft, was verwerpelijk, maar je moet het nu ook weer niet erger voorstellen dan het was. Hij heeft trouwens achteraf zijn excuses aangeboden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imam El Moumni - actualiteitenrubriek Nova op 3 mei 2001
"Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving in het algemeen en in het bijzonder voor de Nederlanders, vind ik. Als dat verschijnsel zich onder de jeugd verspreidt, zowel onder jongens als meisjes, zal dat tot uisterven leiden. Voor zover ik weet zijn er in Nederland meer ouderen dan jongeren. Als straks ouderen niet meer actief zijn in de voortplanting en in het baren van kinderen, wie maken er dan kinderen als mannen onderling trouwen en vrouwen ook?
(...)
Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben maar kan zich verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Als die ziekte zich verspeidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor."
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be