Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 07:07   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is altijd zo geweest, tot diegenen die deze "zware discussie" op gang brengen diezelfde vakbond zelf nodig hebben.
Meer moet dat niet zijn.

Probeer het ons maar eens af te nemen
Eens kijken waar je een meerderheid gaat vinden dit dat gaat steunen in het parlement.
Is nu ook zo, en is altijd zo geweest

In sommige gevallen is dat onvermijdelijk.
En wie gaat die "prioriteiten" duidelijk vastleggen ? Jij, misschien ??
Het zijn zo'n zakken, die een fatsoenlijke dialoog onmogelijk maken..

Uw avatar,geeft goed weer hoe sommige vakbondsmannen zich in hun bedrijf voelen... Als een fundamentalist met het verstand op nul... Desnoods bereid ''een andere ' zichzelf te laten ontploffen tijdens een directievergadering..
(Arafat liet zichzelf ook nooit ontploffen... Wel o.a. kinderen )..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 07:13   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
toe, vertel nog eens iets serieus. over papzakken enzo.
Ik weet nie wat gij zo doet om aan uwen dagelijksen bo met nutella of confituur te geraken, maar deze mens doet er tenminste iets voor.

Dankzij mensen zoals hem, kunnen mensen zoals u, doen wat ze doen...

Deze kerel financiert zelf zijn boeltje, dat is enkel lovenswaardig te noemen, hij zal er later ook met trots op kunnen terugkijken...

Als die dan binnen een jaar of 5 met nen dikken BMW naar 't gerechtshof scheurt, dan heb ik daar ook geen enkel probleem mee, hij heeft ervoor gewerkt, maar ik kan mij zo al de blikken en gedachten voorstellen van nen hoop mensen die het volledig aan hun zelf te danken hebben dat ze zijn , wie ze zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 07:21   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
het is nogal dom om het verschil niet te kennen tussen hogere lonen eisen en de loonkost,maar u bent waarschijnlijk wel de eerste om welkom te zeggen aan een hoger loon als de vakbonden er voor gestreden hebben.
Trouwens ik ben ook tegen wilde stakingen,overleg moet zeker,maar uitbuiten is niet meer van deze tijd of vind u van wel?
De bazen die eerlijk met hun mensen omgaan hebben toch niks te vrezen.
En voor de loonkost moet je bij de regering zijn.

Ge hebt gelijk, maar waarom gaan de vakbonden dan eens niet voor de deur van de Guy ambras maken, want het is hij die met het geld gaat lopen hé,

Als uwen baas u nu 10 % opslag geeft is er meer dan 6 % van de staat, (belastingen, BTW etc... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:51   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En laat dat nu toevallig Amerikaanse multinationals zijn, zoals in uw geval...

En maar kakken op die multinationals en die Amerikanen...

Gelukkig hebben de vakbonden daar meer respect voor dan U...
1) Ik heb nog nooit "gekakt" op Multinationals,ook geen Amerikaanse.Wel al eens wat kritiek geuit.
2) Ik werk niet eens (meer) in een multinational,na 10 jaar werk ik weer in een volledig Vlaamse organisatie..
Een mens MAG niet vastgroeien in een bedrijf vind ik,en moet bereid zijn regelmatig AL zijn ervaring buiten te gooien om eens wat anders te doen.Misschien heb ik,met mijn gebrek aan trouw aan "mijn bedrijf" wel een "Amerikaanse afwijking" op dit punt. Het maakt je wel minder kwetsbaar..
Volledig begrip echter voor mensen die om allerlei redenen niet meer kunnen "springen" omdat ze dan een gezin en hun langetermijnplannen op stelten moeten zetten.
Volledig begrip dan ook voor diezelfde mensen die dan boos zijn op bedrijfsleiders die weer eens een fabriekje "herstructureren".

3) De vakbond heeft GEEN specifiek respect voor kakkers,de vakbond heeft respect voor iedereen!

Laatst gewijzigd door kelt : 23 mei 2007 om 17:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 17:57   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Om punten duidelijk te maken.

Haal een vakbond binnen en je bent op zijn minst 1 man kwijt die zijn oorspronkelijke job amper of niet meer zal doen, wegens teveel vakbondsverplichtingen en bescherming.

Da's al bijna hetzelfde als een jonge vrouw aan te werven. De beste vruchtbaarheidsbehandeling is volgens mij een vast kontrakt.

En om een nieuwe vlaming van bepaalde strekking hard en goed te laten werken moet je die gewoon interimmer laten blijven. Een vast contract is een duidelijke rem op werklust en initiatief.
Oud 23 mei 2007, 18:06   #66
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, maar waarom gaan de vakbonden dan eens niet voor de deur van de Guy ambras maken, want het is hij die met het geld gaat lopen hé,

Als uwen baas u nu 10 % opslag geeft is er meer dan 6 % van de staat, (belastingen, BTW etc... )
1)ik heb al meermaals voor de deur van een minister gestaan(zijn ambtswoning dan he)

2)Dat is natuurlijk wat in een verzorgingsstaat vooropstaat,het innen van belastingen om sociale middelen vrij te maken ,sommigen zijn daartegen en anderen dan weer niet.
Dat laatste heb ik hier al meermaals gepost,de 21% btw op gas,elektriciteit,water wat toch levensnoodzakelijke produkten zijn en bovendien erg duur zouden ook weg mogen.
Oud 23 mei 2007, 18:11   #67
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nexan Harnesses...Niet mooi mss, maar alleszins begrijpelijk... Die goederen zijn wsl niet de eigendom van de vakbond of van de arbeiders, die vermoedelijk wel volgens de wet zullen opgezegd en betaald worden.

Hebt U zich al "'ooit' afgevraagd hoe het moet voelen, dat van zodra een bedrijf maar bovenkomt met plannen voor herstructurering, de boel bezet wordt, de stocks en machines worden 'aangeslagen' en in veel gevallen vernietigd, met enorme verliezen voor zich..
Dit vindt U vermoedelijk verantwoord...
Ik kan best begrijpen dat de ondernemers die vakbonden, die meer en meer oncontroleerbaar zijn, gewantrouwd worden... Daar zitten immers leden in, die de vakbonden zelf niet meer onder controle hebben.. en dat weet U.

Hoe kan nu een ondernemer, meestal toch niet van gisteren, zijn vertrouwen nog stellen in zo'n bonden? Bonden, geïnfiltreerd door kleinlinks en aanhangers van Roberto D'Orfaazio (CAP, PVDA en nog wat andere randdebielen)... Denkt U dat die gasten het belang van de firma en van de arrebeider nastreven? Neen, ze wensen de westerse economie ten gronde te brengen, na eerst zelf het maximale aan profijt er uit te halen... Of wat denkt U?

Zolang de vakbonden geen moderne bonden worden, waar normaal kan mee onderhandeld worden, gaat geen enkele ondernemer, en zeker geen kleine, een vakbondsman dulden in zijn onderneming... Wilt U de maffia in uw huis (opgepast hé, ik wil niet beweren dat elk lid van de maffia of de vakbond slecht is hé )?
Ik heb onlangs nog gesproken met een een vakbondsafgevaardigde in een groot bedrijf... Om te kotsen! Probeer dan maar eens positief te staan tegenover die bonden...

Die wantoestanden, die U aanhaalt, die moeten natuurlijk van de baan..; Dat zijn geen ondernemers, dat zijn uitbuiters en mensen zonder scrupules en die bestaan bij de vakbonden, de arbeiders, de politici, de gepensioneerden... overal.

Allez, we hebben de wereld weer iets verbeterd...

Opgelet..; Ik heb niets tegen bonden, maar het moeten moderne, ernstige bonden zijn... Minstens moeten zij nog door de leiding gecontroleer kunnen worden en moeten die vlug, vlug spelregels bepalen voor hun leden...

En als Van Eetvelt maar 10.000 afdankingen wil, dan is die niet goed bezig...

Ik ben zelf 6 jaar ambtenaar geweest... Onvoorstelbaar...

Er moeten er minstens 50.000 weg!
Betaal ze desnoods 90% van hun loon om niet te komen werken... Dan bespaart men dus minsten 10% aan loon, maar bovendien
  • geen verplaatsingskosten
  • minder overheidsgbouwen
  • minder computers enz. (daar kunnen ze toch niet mee werken)
  • enz., enz....
Bovendien worden de wegen dan tijdens de spitsuren minder belast...

Desnoods geeft men ze 100% om niets te doen... Als ze maar thuis blijven...
Na hun pensioen,mogen ze natuurlijk niet meer vervangen worden...

En de bekwame ambtenaren krijgen veel meer plaats en werkmiddelen...

Mss kan men die bij wielerwedstrijden als seingever gebruiken, maar dat ze dat zouden kunnen, daar wil ik geen borg voor staan...
Wat wilt ge nu dat ik daar op antwoord? dat de vakbond verschil moet maken voor Nr. 50.001.
Oud 23 mei 2007, 18:18   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is hier toch al lang om zeep, met of zonder vakbond.
Vlaanderen of België liever gezegd boert al jaren achteruit.
Zal hier na mijn eten eens een zaag over spannen sie.
Oud 23 mei 2007, 20:01   #69

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't is hier toch al lang om zeep, met of zonder vakbond.
Vlaanderen of België liever gezegd boert al jaren achteruit.
Zal hier na mijn eten eens een zaag over spannen sie.
Smakelijk en pakt er nog een tweede dessertje bij.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 21:04   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga er toch geen zaag over spannen. t' is toch al om zeep.

*België is in twee jaar tijd gezakt van de zestiende naar de twintigste plaats
*1 op de 6 jobs bedreigd door offschoring. 700'000 jobs staan op de helling
*Ruim 9,8 procent meer faillissementen in april, zelfs 21% in Brussel.
*Belgie hoogste loonkost ter wereld. (maar niet het loon)

Maar naar het schijnt gaat alles goed en zelfs beter dan ooit.
t' is er aan te merken!
Oud 23 mei 2007, 21:09   #71
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
het is vandaag goedkoper om beschermingsgeld te betalen aan de maffia dan een vakbondsafgevaardigde te moeten aanvaarden.
Niets beter dan de maffia om een andere maffia te bestrijden
Oud 23 mei 2007, 21:12   #72
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*1 op de 6 jobs bedreigd door offschoring. 700'000 jobs staan op de helling
Dat is een voorzichtige schatting.

Outsourcing is de huidige politiek bij alle bedrijven. Groot en klein.
Oud 23 mei 2007, 21:15   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

* pff bekijk de buitenlandse investering dan eens. Ook al zo een flauw beestje waar ze zo hoog mee oplopen.
In 1999 nog goed voor 9422 jobs en in 2004 nog amper 2949 jobs.
De laatste cijfers heb ik niet. Zal amper 4000 zijn schat ik
Omdat alles zo goed is waarschijnlijk?
Oud 23 mei 2007, 21:16   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat is een voorzichtige schatting.

Outsourcing is de huidige politiek bij alle bedrijven. Groot en klein.
Dat klopt ja, het zijn vooral de informatica sectoren. Laat dat nu net hetgeen zijn waar de jeugd voornamelijk mee bezig is.
Leg daar de knelpunt beroepen eens naast en het is gans leeg.
Schone toekomst.
Oud 23 mei 2007, 21:18   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Niets beter dan de maffia om een andere maffia te bestrijden
Dat is ook juist.
Maffia zou dan ook subsidie moeten krijgen.
Oud 23 mei 2007, 21:36   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wereldrecord loonkosten

12.04.2005 10.45u - Werkgevers betalen zich in ons land blauw – jawel – aan sociale lasten en werknemers ergeren zich blauw – inderdaad – als ze merken hoeveel geld de Belgische staat elke maand opnieuw ‘afroomt’ van hun loonbriefje. Het probleem is bekend en werd zopas nog eens door een Brits consultancybureau in kaart gebracht.

De bevindingen zijn even onthutsend als vernietigend voor de regering van Guy Verhofstadt. Nergens ter wereld kost een werknemer meer dan in België: gemiddeld 53.577 euro per jaar! Dat is tien keer zoveel als in Letland en Litouwen, beduidend meer dan Japanners en Amerikanen hun werkgever kosten en duizenden euro’s per jaar meer dan in Nederland, Frankrijk of Groot-Brittannië.

Is België voor de werknemers dan een ‘pak-de-poen-show’? Vergeet het maar! Wat de lonen betreft, haalt ons land de topvijf niet eens. Rudi Thomaes, voorzitter van het VBO, reageert weinig verrast: “Als we ergens de top halen in de wereld, is het wel met de zogenaamde ‘loonwig’: hoeveel kost je aan de werkgever en hoeveel hou je over? Dat voelden we al langer aan.”

De bijdragen aan de sociale zekerheid wegen bijzonder zwaar door in de loonkosten. Zo kost een werknemer in ons land zijn baas jaarlijks 12.667 euro – of zo’n half miljoen oude franken! - aan sociale lasten. In Engeland is dat amper 2.972 euro. Ook in landen met hoge lonen betalen werkgevers doorgaans een pak minder.

Ons land en onze bedrijven zitten dus met een gigantisch probleem.

En dan hebben we het nog niet over 2007, waar de loonkost "nog" duurder in is geworden.
Uit de gepubliceerde cijfers blijkt immers dat een Belgische alleenstaande werknemer gemiddeld 55,7% van wat hij aan zijn werkgever kost, afdraagt aan de fiscus en de sociale zekerheid! België staat hiermee – ondanks �*lle liberale beloften van belastingverlagingen – eenzaam aan de top. Dezelfde loonwig bedraagt in Duitsland, Hongarije en Frankrijk iets meer dan 50%, terwijl het gemiddelde voor de dertig OESO-landen 37,5% bedraagt.

---------
Goe bekeken van de vakbonden, de zuilen van de politiekers.
Afdokken of platleggen. Tot de dood desnoods. Wel we zijn er niet ver meer van af.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 mei 2007 om 21:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 22:38   #77
Chipie
Banneling

Standaard

We zijn idd de cappioenen wat de loonkosten betreft...
Oud 24 mei 2007, 07:54   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn idd de cappioenen wat de loonkosten betreft...
We zijn kampioenen achteruit wandelen zeg maar.
Komt dat door het beste onderwijs ter wereld? In dat geval hebben ze enkele lessen gemist.

*Export achteruit
*Buitenlandse investeringen achteruit
*Jobs achteruit of dreigen weg te gaan, deze keer de betere jobs en geen handenarbeid.
*Meer faillisementen
*Hoogste kost ter wereld

We zijn kampioenen idd.
Oud 24 mei 2007, 08:08   #79
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn kampioenen achteruit wandelen zeg maar.
Komt dat door het beste onderwijs ter wereld? In dat geval hebben ze enkele lessen gemist.

*Export achteruit
*Buitenlandse investeringen achteruit
*Jobs achteruit of dreigen weg te gaan, deze keer de betere jobs en geen handenarbeid.
*Meer faillisementen
*Hoogste kost ter wereld

We zijn kampioenen idd.
Idd...

Enkel indien we het tewerkstellingsplan van de CAP gaan toepassen, zullen we geen cappioenen meer zijn wat de loonkosten betreft...

Ziehier, letterlijk uit hun 'programma' geplukt:
CAP staat voor de 32-uren- en vierdagenwerkweek
  • zonder loonverlies
  • zonder verhoging van werkritme en flexibiliteit en
  • met compenserende aanwervingen.
Die denken dat ze hiermede de loonkosten naar beneden krijgen en dat er nu, op het moment dat de bedrijven om werknemers schreeuwen, de werkzoekenden voor het oprapen hebben...

Dat een land, met zulk een plan, binnen de kortst mogelijke termijn failliet is, dat zal hun worst ween... Daar werken ze mss zelfs op,omdat dan het land rijp is voor 'de' revolutie/klassenstrijd... hopen ze wss...

De enigen, die wsl niet onder werk zullen vallen, zullen al Sinterklaas en Zwarte Piet zijn, die dan natuurlijk onderbetaald wordt...

En de ondernemers en de mensen, die hun job normaal willen uitoefenen, zullen de zwarte piet toegeschoven krijgen... Met wat tegenslag zelfs mss rood pietje...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 mei 2007 om 08:11.
Oud 24 mei 2007, 08:15   #80
kukel
Vreemdeling

Standaard

Ik heb dat punt van het CAP daarnet ook elders gepost, belachelijk dat die mannen dat voorstellen. Zo geloven ze ook dat bruggepensioneerden jongeren aan een baan helpen.
Enfin, on topic: KMO's zouden teveel extra moeten betalen voor vakbonden en moeten nu al moeite doen om hun hoofd boven water te houden. Bovendien zijn het vaak inventieve bedrijven waarvan de winsten in het land blijven want het zijn geen multinationals. Ik zie mijn vader al een vakbondsvertegenwoordiger aanwerven
Het is logisch wat de vakbonden willen: meer dan de helft van de werknemers werkt in een KMO. Ze willen gewoon meer macht omdat ze voelen dat zelfs de SP'a haar eigen vakbond te radicaal vindt.
kukel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be