![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gh3735e6 Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 1 maart 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Zou het niet eenvoudiger zijn om dit nu al te doen en zo mensenlevens te redden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van een juist straf die in verhouding staat tot het misdrijf,maar iedere mens moet de kans krijgen om een andere weg(de juiste weg) terug in te slaan.
En daar is de wet lejeune nu juist voor bedoeld.
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet lejeune is er vooral gekomen om gedetineerden een kans naar de vrijheid te bieden via verworven gunsten tijdens de uitvoering van hun straf.
De rechtbanken veroordelen in bijna alle gevallen met een straf die rekening houdt met de korting die "soms" wordt toegestaan. Het is dus altijd een dubbeltje op zijn kant of je vervroegd vrijkomt en bijlange geen zekerheid. Ondertussen zijn de gedetineerden kalm en volgzaam en kunnen ze orde en tucht in de huizen van bewaring houden. De regeling is er dan ook gekomen na grote en bloedige opstanden waar ze cipiers in brand staken en met alle geweld trachten te ontsnappen en op geen enkele extra slachtoffer verlegen waren, omdat hun straf toch uitzichtloos was. Dus schaf het weer af zoals je wil en reageer dan ook niet nadien verbaasd als ze terug met alle geweld zullen uitbreken en onder de baan gewoon zullen neerschieten wie in de weg staat. Kun je dan nog wat meer staan neuten over de straffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt ! Zolang iemand niet is veroordeeld, is hij/zij een verdachte.
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zegt dat hier wel maar je ziet zelf (hoop ik) dat het niet zo 1-2-3 eenvoudig is om enkele honderden of zelfs duizenden in de lijntjes te laten lopen.
![]() |
#72 |
|
![]() Ik heb het dan ook over de zware gevallen. Ik heb ooit ergens gelezen dat men in bepaalde landen alleen suikervrije voeding gaaft aan gevangenen en dat dit reeds een verschil maakte in het aantal agressie-gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben Tegen de wet Lejeune, als men zich bezondigt aan een misdrijf moet men gestraft worden, deze straffen liggen denk ik vast, voor elk type van misdrijf.
Ik vindt het absoluut niet kunnen dat een moordenaar die veroordeeld is voor bijvoorbeeld 30 jaar, dat die vrijkomt als hij 12 jaar in de bak heeft gezeten. (bij wijze van spreken) Een straf is een straf en moet volledig uitgezeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel: Ik beschuldig jou onterecht, en mijn vriend beweert jou op heterdaad betrapt te hebben. Dan zal jij moeten betalen om je te verdedigen. En als je dan geen geld hebt, heb je pech. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De juiste conclusie is dat iedere beschuldigde recht heeft op een advokaat. Trouwens, voor strafrechterlijke vervolging bestaat er zoiets als een procureur des konings. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over de rechten van de aanklager weet ik eerlijk gezegd niet veel. Maar ik ben er wel voorstander van dat wanneer iemand veroordeeld wordt van bvb. verkrachting, de dader de gerechtskosten van het slachtoffer betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanklager klaagt het geval aan bij de rechter in het voordeel van de slachtoffer(s) en in het nadeel van de beschuldigde. Sowieso heeft hij al een streepje voorop natuurlijk want tenslotte zit die al langs de kant van de rechter en de advocaat van de beschuldigde staat nog altijd voor de balie. Of dacht u dat o.a. daar voor de versiering van de zaal zat?
![]() |