![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In een democratie wordt nu éénmaal gewerkt met regeerakkoorden. Of zou u het misschien logisch vinden en méér democratisch dat de meerderheid enkel rekening houdt met alléén de kleine partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 maart 2006 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In Frankrijk en Nederland sprak de burgermeerderheid zich formeel uit tegen het Europese gedoe, en dit tegenover hun meerderheid van heersers. Hier heeft de elitocratie met de N-Va op kop beslsit, zonder rekening te houden met de eventuele wil van de burger. Wat daar democratisch aan is, moet je mij eens proberen uitleggen........
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn 6.000.000 Vlamingen, dat betekent 6.000.000 meningen.
[SIZE="4"]De STEM [/SIZE]van de burger bestaat NIET. In een parlementair regime legt de meerderheid haar wil op. Bij een referendum legt een meerderheid haar wil op aan de minderheid. Beide systemen hebben hun voor en nadelen. Beide systemen zijn democratisch. Het voordeel van een parlementair systeeem is dat een verkozene veel beter geïnformeerd is dan de gewone burger. De gewone burger laat zich dikwijls leiden door populistische reclame, die de zaken wit / zwart voorstelt, terwijl de problemen van de burger meestal niet zwart / wit zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer dit systeem aangevuld wordt met direct democratische instrumenten zodat de burger souevrein kan ingrijpen als zijn vertegenwoordiging het laat afweten, dan is dit van een hoger democratisch gehalte. Citaat:
In ons parlementair systeem drukt 99% van de vertegenwoordigers op het knopje, niet op basis van zelfverworven info, doch zuiver zoals de partijleiding het decreteeert. Citaat:
Ik denk dat de burger zelf het beste weet van welk allooi zijn problemen zijn. Dat hoeft niet beslist te worden door particraatjes, die plots na hun verkiezing op magische wijze weten 'wat goed is voor de burger' en van welke orde van grootte hun problemen wel zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
is met zijn vertegenwoordiger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens hoe ik de VLD kan wegstemmen? Vertel mij eens hoe ik, bij handhaving van het CS, CD&V-SP-a-VLD kan wegstemmen? Dat zal dus nooit lukken. Uw fabeltje gaat dus niet op. Bemerk trouwens de anomalieën van SPIRIT (met 50.000 stemmen in een regerering) De N-Va met minder stemmen dan de kiesdrempel toch in een regering. Vorige legislatuur Agalev quasi zonder stemmen in paars-groen. Hyacyntha De Rouck: gecoöpteerd door SP-a hoewel ze zelf als groene stemmenloos werd weggestemd. Allemaal bewijzen dat in het particratische systeem de stem van de burger doodgewoon wordt weggelachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De oorzaak dat het CS nog steeds bestaat, is in eerste instantie te wijten aan het VB zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zaten ze mee in die afspraak? Ik dacht dat het een voormenen was van alle andere partijen? Een raadsel hoe je die kwakkel in stand wil houden. Hou liever het CS in stand. In Wetteren wankelde het, maar gelukkig greep de N-Va-top in. Niet echt konsekwent, gezien de N-Va-congresteksten tégen het CS, maar nu weten de N-Va'ers tenminste waar zich aan houden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar had ik graag een antwoord op. MAar dat zal wel niet komen zeker, gezien het niet in op uw klassieke sloganbandjes voorradig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-Va'ers die pogen de N-Va-congresteksten in praktijk te brengen, zouden na de 'Wetterse metten' moeten beseffen dat hun partij in de realiteit pro-CS is, en zich schikt naar de oekazen van Leterme en Vandeurzen en het ACW: nooit met het VB bestuursafspraken maken of coalitie vormen of je vliegt eruit.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen speld tussen te krijgen.
Niet dat het niet voorspelbaar was wie naar wiens pijpen zou leren dansen in dat 'Vlaams' kartel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had nooit verwacht dat de N-Va zó snel eieren zou kiezen voor haar geld. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op ATV kregen we vandaag van VLD-burgemeester dokter Avondroodt (Schilde) nog eens een sprekend voorbeeld hoe discriminerend het VB spreekt over vreemdelingen. De burgemeester was zéér verontwaardigd dat een onschuldig feestje voor de moslims in een VB-brief werd beschreven als een fundamentalistische bijéénkomst. Zolang het VB zulke racistische en discriminerende taal blijft gebruiken, sluit het zichzelf uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans is De Standaard formeel: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GC05HFSL Jos Geysels, voormalig voorzitter van Agalev en architect van het cordon sanitaire. Citaat:
Citaat:
Zolang het VB zulke racistische en discriminerende taal blijft gebruiken, sluit het zichzelf uit.[/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik slaag er blijkbaar vaak in om mijn oprechte meningen grappig te verpakken.
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels is de grondwet toch mooi weggestemd in Nederland en Frankrijk. Democratie - nva: 1-0. ![]()
![]() |
![]() |