![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ben jij al zo oud? D�*t bestaat toch niet meer, hoop ik. Vind het wel grappig : geef ze extra taallessen, laat ze er gewoon door op het einde van het jaar. Moet je er niet mee inzitten of ze hun leerstof ook nog begrepen hebben ![]() Voor de integratie moet dat zéker geholpen hebben ![]() PS : niks persoonlijks hoor, maar zo'n toestanden komen nogal wereldvreemd over, en echt "links" kan ik ze niet noemen...
![]() |
![]() |
#62 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteraard zijn er ook kinderen en jongeren die alleen een lager niveau aankunnen, maar zelfs dan gaat het vaak om leerstoornissen die - als men snel genoeg ingrijpt - verholpen kunnen worden. Hoe vaak denk je dat er in zo'n geval bij kansarme kinderen en jongeren tijdig ingegrepen wordt? Het is gemakkelijker om een leerachterstand toe te schrijven aan de achtergrond van het kind... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat voor een baan heb je in gedachten? Denk je dat het zo eenvoudig is op de arbeidsmarkt? Het is al moeilijk genoeg voor mensen die geen gerechtelijk verleden hebben. Waarom zou het voor iemand die dat wèl heeft en die bovendien ook nog eens ongeschoold of laaggeschoold is gemakkelijker zijn? Het is ook niet de bedoeling om hun klaar te stomen voor een academische carrière hé. Gewoon een opleiding die hun kansen op de arbeidsmarkt verhoogt en die hen een toekomstperspectief biedt. Ik begrijp niet waarom je je daar uit alle macht tegen wil verzetten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het zal toch erg moeilijk worden om op latere leeftijd mensen aan te zetten een hogere opleiding te gaan doen, laat staan om 'm af te maken... Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat de invloed van het scholingsniveau op het ontstaan van crimineel gedrag betreft: ik heb nooit beweerd dat het DE oplossing is voor crimineel gedrag. Het lijkt me alleszins zinvoller dan iemand gewoon voor x-aantal jaren in een cel op te sluiten zonder een zinvolle bezigheid. Ledigheid is des duivels oorkussen, weet je wel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar even serieus: het moet natuurlijk wel nuttig zijn. Het kan niet zo zijn dat de overheid elke gevangene, naast zijn onderhoud tijdens zijn gevangenschap, ook nog eens een complete opleiding cadeau gaat doen, terwijl het zich helemaal niet terugverdient. Voor minderjarige criminelen zonder opleiding vind ik het wel een goed idee. Citaat:
(*Golden Tulip is een luxe Nederlandse hotelketen) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Heb ik dan beweerd dat men in gevangenissen een academische opleiding moet aanbieden? Dat mag voor mijn part best op hetzelfde niveau zijn, maar het mag ook wat meer zijn... Citaat:
Citaat:
![]()
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het onderwijs in Nederland niet gratis dan? Hier wel hoor... Citaat:
Citaat:
In een discussie over onderwijs in gevangenissen, doet de toestand in rustoorden helemaal niet terzake. Maar - ik geeft het grif toe - het was wel een leuke poging ![]()
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens bestaat er voor zowel basisschool als middelbare school nog wel een ouderbijdrage, die weliswaar officieel vrijwillig is, maar waarbij er toch vanuit gegaan wordt dat in ieder geval het door de school gesuggereerde minimumbedrag door iedereen wordt overgemaakt. Kortom: gratis? Niet echt. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() ik zet deze topic maar terug eens boven om bepaalde mensen te confronteren met hun uitspraken hier en deze op de topic van de schutter in poperinge!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar! dat is iets anders hé! dat was een witte die schoot op een inbreker! nu niet gaan overdrijven hé!
er is wel een groot verschil als je een ijzeren staaf naar iemand gooit om hem te overvallen en je bent bruin, tegenover als je gewoon thuis zit en ze komen je overvallen en je bent wit! even serieus blijven hé
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe weet je zeker dat een inbreker later niet moordt? Dat kun je niet weten, levenslang opsluiten, wegsturen, of de doodstraf dan maar. Hoe weet je zeker dat een grafitti-spuiter later niet in ergere criminaliteit vervalt? Dat kun je niet weten, levenslang opsluiten, wegsturen, of de doodstraf dan maar. Hoe weet je zeker dat een vrouw die in een ruzie met haar man een bord tegen de stenen kwakt, later haar man niet doodslaat? Dat kun je niet weten, levenslang opsluiten, wegsturen, of de doodstraf dan maar. Hoe weet je zeker dat een kind die een ander kind hard in 't gezicht mept, later een ander kind niet doodsteekt? Dat kun je niet weten, levenslang opsluiten, wegsturen, of de doodstraf dan maar. Hoe weet je zeker dat een pasgeborene later geen moordenaar wordt? Dat kun je niet weten, levenslang opsluiten, wegsturen, of de doodstraf dan maar. Of gewoon gehandicapt meppen, dat is even effectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() op 37 jaar nog student,iemand die op andermans kosten leeft dus,want met studeren is niks te verdienen en dan maar schelden op een ander,of ben jij zo dom dat je zolang moet leren?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo enen die ni kan lezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom!! En daarbij, dezen topic is al wel een beke te oud zenne... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |