Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2006, 20:15   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Wat u naar het einde aankaart, is geen beslissing van De Lijn maar wel van de Vlaamse overheid. Gelieve dus op de juiste persoon te schieten.

De tarieven van De Lijn waren al een tijdje aan herziening toe. In verhouding tot de kosten zijn die al veel te laag. Maak de som van een eigen wagen en vergelijk dan met een ritkaartje van De Lijn. Spotgoedkoop, ook met de nieuwe tarieven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Heb zo een bedenkinkje bij de nieuwe tarieven van de Lijn:

- Op één dag tijd vraagt men op de bus zonder verpinken zomaar 40 % meer voor een kaartje (3 zones was vroeger 1,80 nu 2,50)

- De zevendagenpas (weekabonnement) is verdwenen. die kostte 10 euro voor een ganse week lijnen. Hij werd vervangen door een vijfdagenpas die nu 15 euro voorverkoop kost en zelfs 18 euro op de bus zelf.

- De Lijn heeft dan ook het lef maar te hameren op alle 'voordelen' die je hierdoor kan doen.

Misschien hebben anderen ook nog voorbeelden van die waanzinnige prijsstijgingen, maar ik krijg het gevoel in het zak gezet te worden. Veel kansarmen zullen 'de bus missen'.

Een werkloze van 800 euro per maand betaald de volle pot. Een gepensionneerde van 1500 euro per maand reist gratis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 20:18   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
mja, als je zo weinig verdient, en het is hard werk? ik weet niet of je het graag doet? mss kan je iets anders gaan zoeken? In fabrieken verdien je wel een paar honderd euros meer.(als je ploegen doet natuurlijk) Maarja, als je dat soort werk haat, moet je het ook niet doen e. Kzou het zelf ook nooit doen ze.
Je kan mss een opleiding volgen voor een ander beroep te leren, of je kan terug gaan studeren. Kstel maar wat voor e

Ook aan de anderen die niet werken, waarom werk je niet? (no offence, just curiosity )
Ik doe dat ernorm graag,mijn job verveeld mij nooit,dat is mijn leven.
Het loon moet ik er maar bij nemen hé
Ouderen geven zoveel respect voor wat je doet,er zijn geen goede woorden voor om te zeggen wat ik van hun vind
Volle bewondering voor onze ouderen mensen
Oud 8 maart 2006, 20:19   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Al van het eerste momment ik hoorde van de prijstijging zei ik al luidkeels "SCHANDALIG",en dan moet je er op hetzelfde momment nog es bijddenken dat ze speciale parkings aanleggen bij de eindhaltes voor de mensen hun auto te parkeren om dan verder met de tram of bus tot in de stad te rijden,dit zogezegd om er minder verkeer in de stad/steden te krijgen,wie gaat er nu nog die wagen op die parking laten staan denk je...
Nog altijd veel mensen. Dat verklaart bijvoorbeeld het groot succes van De Lijn in Brugge: parking naast de belangrijkste bushalte. Waarom is het een succes? De reden is eenvoudig: in Brugge zelf parkeren is een helse klus geworden. Er zijn weinig parkeerplaatsen. En sedert vorig jaar mag je slechts vier uur gratis op dezelfde plaats staan (schijf plaatsen). De controle is heel streng en ook massaal: tien minuten te laat en je hangt. Zeker weten. Ofwel betaal je het parkeertarief, maar dat is ook niet goedkoop. Dus is het veel aantrekkelijker de auto op de gratis parkings te zetten en dan de bus te nemen naar de Brugse binnenstad.
Oud 8 maart 2006, 20:21   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
200 euro voor een Buzzy Pazz????
Ze zijn zot zeker, wie kan dat nu betalen.
Jongen toch, u heeft blijkbaar niet het minste besef van de levensduurte. 200 euro voor een heel schooljaar is gewoon gratis. Geen enkele ouder kan voor dat bedrag zijn kind met de wagen naar school voeren.
Oud 8 maart 2006, 20:23   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calimero Bekijk bericht
Ik heb weten door iemand van een halte waar hij een buskaart gratis krijgt om ganse dag in zijn woongebied te bussen...dichtbij een cinema complex!
Dat is in Kortrijk nabij de bioscoop aan "het Ei". Wie zijn auto op de nieuw aangelegde parkeerplaats zet, krijgt een gratis ticket om de hele dag op de Kortrijkse stadslijnen zich te verplaatsen. Ik heb zelf al een paar keer van die uitstekende dienst gebruik gemaakt.
Oud 8 maart 2006, 20:27   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als in de komende maanden in onze autofabrieken arbeiders afgedankt worden, om te gaan betogen (en zo mogelijk... gaan staken voor meer werkzekerheid)...

De werkezels zullen die 3 jaar gratis openbaar familie voor de ganse familie er wel met de glimlach bijnemen...

Een gewone ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen... Een werkezel wel..
Wat is dat voor onzin! Onze wegen zitten proppensvol met wagens. Er is bijna geen doorkomen meer aan. U moet maar eens vanaf vijf uur op de "steenweg" Kortrijk-Kuurne-Ingelmunster rijden: file, file, file. Iedere dag opnieuw. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de weg van Brugge tot aan Oostkamp. Pure ellende. Iedere dag opnieuw.
Oud 8 maart 2006, 20:29   #67
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jongen toch, u heeft blijkbaar niet het minste besef van de levensduurte. 200 euro voor een heel schooljaar is gewoon gratis. Geen enkele ouder kan voor dat bedrag zijn kind met de wagen naar school voeren.
Natuurlijk heb ik wel een idee van de levensduurte. Het is gewoon een feit dat heel veel mensen geen 200 euro in één smak op tafel kunnen leggen. Mijn kinderen gaan ook met het openbaar vervoer naar school maar ik koop telkens een maandabonnement.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 20:31   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan voor U is 200euro misschien niet veel maar geloof mij voor vele ouders is dat echt veel hoor!!!
=8000 fr
Oud 8 maart 2006, 20:33   #69
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor onzin! Onze wegen zitten proppensvol met wagens. Er is bijna geen doorkomen meer aan. U moet maar eens vanaf vijf uur op de "steenweg" Kortrijk-Kuurne-Ingelmunster rijden: file, file, file. Iedere dag opnieuw. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de weg van Brugge tot aan Oostkamp. Pure ellende. Iedere dag opnieuw.
Natuurlijk is dat onzin... Maar dat staken natuurlijk niet....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 20:33   #70
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik doe dat ernorm graag,mijn job verveeld mij nooit,dat is mijn leven.
Het loon moet ik er maar bij nemen hé
Ouderen geven zoveel respect voor wat je doet,er zijn geen goede woorden voor om te zeggen wat ik van hun vind
Volle bewondering voor onze ouderen mensen
ah dan moet je zeker en vast niet stoppen
Oud 8 maart 2006, 20:36   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik wel een idee van de levensduurte. Het is gewoon een feit dat heel veel mensen geen 200 euro in één smak op tafel kunnen leggen. Mijn kinderen gaan ook met het openbaar vervoer naar school maar ik koop telkens een maandabonnement.
Wie een beetje vooruit ziet, kan dat wel. Probleem is dat veel mensen onnadenkend veel geld uitgeven. Ik zie dat genoeg bij bepaalde gezinnen van een lagere sociale klasse. Dat ze geen geld hebben, is niet zo. Ze hebben geld. Alleen gebruiken ze het op een slechte manier. Zo zie ik bepaalde leerlingen van de middelbare afdeling iedere dag een grote zak snoep komen. Vaak zijn het diezelfde leerlingen waarover ik dan op het secretariaat hoor dat de ouders de rekeningen zogezegd niet kunnen betalen...
Oud 8 maart 2006, 20:37   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan voor U is 200euro misschien niet veel maar geloof mij voor vele ouders is dat echt veel hoor!!!
=8000 fr
Als onderwijzer sedert vele jaren weet ik meer dan genoeg hoe het in elkaar zit. 200 euro is veel voor ouders die geen maat hebben en het geld dat ze verdienen of krijgen, niet oordeelkundig beheren.
Oud 8 maart 2006, 21:19   #73
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Wie een beetje vooruit ziet, kan dat wel. Probleem is dat veel mensen onnadenkend veel geld uitgeven. Ik zie dat genoeg bij bepaalde gezinnen van een lagere sociale klasse. Dat ze geen geld hebben, is niet zo. Ze hebben geld. Alleen gebruiken ze het op een slechte manier. Zo zie ik bepaalde leerlingen van de middelbare afdeling iedere dag een grote zak snoep komen. Vaak zijn het diezelfde leerlingen waarover ik dan op het secretariaat hoor dat de ouders de rekeningen zogezegd niet kunnen betalen...
Je mag nog zoveel vooruit zien als je wil, maar als je niets opzij kan leggen om te sparen kan je nu eenmaal onmogelijk zo'n groot bedrag op tafel leggen. Weer typisch zo'n idioot antwoord, je hebt een leerling met een grote zak snoep zien lopen en dan betekent dat automatisch dat de ouders niet met geld kunnen omgaan en dat ze heus wel alle rekeningen kunnen betalen. Moet wel een héééél grote zak snoep geweest zijn.
En beweren dat ieder mens die geen 200 euro op tafel kan leggen slecht met zijn geld omgaat is helemaal het toppunt. Ik zou je nog een lesje willen geven in omgaan met geld, betweter.
Oud 8 maart 2006, 21:28   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag nog zoveel vooruit zien als je wil, maar als je niets opzij kan leggen om te sparen kan je nu eenmaal onmogelijk zo'n groot bedrag op tafel leggen. Weer typisch zo'n idioot antwoord, je hebt een leerling met een grote zak snoep zien lopen en dan betekent dat automatisch dat de ouders niet met geld kunnen omgaan en dat ze heus wel alle rekeningen kunnen betalen. Moet wel een héééél grote zak snoep geweest zijn.
En beweren dat ieder mens die geen 200 euro op tafel kan leggen slecht met zijn geld omgaat is helemaal het toppunt. Ik zou je nog een lesje willen geven in omgaan met geld, betweter.
U mag mij dat lesje gerust geven. Ik kijk er al naar uit. Al heel vroeg hebben mijn ouders mij geleerd verantwoord met geld omgaan. In ons gezin kregen we maar weinig zakgeld, maar gingen al heel vlug wat bijverdienen in vakantiedagen en -periodes.

Ik ken de werkelijkheid van de zogezegde "probleemgezinnen" al veel langer en beter dan u zich kunt indenken. Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt. Concrete gevallen, beste vriend. U bent dan ook de laatste die mij een lesje zou kunnen leren in dit alles.
Oud 8 maart 2006, 21:36   #75
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
U mag mij dat lesje gerust geven. Ik kijk er al naar uit. Al heel vroeg hebben mijn ouders mij geleerd verantwoord met geld omgaan. In ons gezin kregen we maar weinig zakgeld, maar gingen al heel vlug wat bijverdienen in vakantiedagen en -periodes.

Ik ken de werkelijkheid van de zogezegde "probleemgezinnen" al veel langer en beter dan u zich kunt indenken. Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt. Concrete gevallen, beste vriend. U bent dan ook de laatste die mij een lesje zou kunnen leren in dit alles.
Amai, typisch een onderwijzer. Ik ken dat ras, die denken altijd gelijk te hebben en anderen te les te moeten spellen.
Wat interesseert het mij dat je concrete gevallen kent. Ik ken het nog steeds beter want ik zit zelf in zo'n situatie. Maar jij scheert gewoon iedereen over één kam. klinkt sterk alsof je vindt dat ik niet met geld kan omgaan. En moesten die scholen nu eens niet allemaal zo peperduur zijn hé, dat zou ook al een stuk schelen. Pfff, ben ik even blij dat je geen les geeft in de school van mijn kinderen.
Oud 8 maart 2006, 21:38   #76
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja janneke maar U kent enkel de gegoede arme.
Stel dat je mij kent,ik kom uit een gezin van 12 kinderen,ik heb echt honger geleden als jonge snaak.
Koude,honger,dorst,onverzorgt,zijn mij niet vreemd!
Wat dan jan met al Uw kennis?????
Nee jij kent de armoede niet!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 maart 2006 om 21:38.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 21:42   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou je nog een lesje willen geven in omgaan met geld, betweter.
Hoeveel kost zo'n maandabonnement als ik vragen mag?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2006, 21:50   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja janneke maar U kent enkel de gegoede arme.
Stel dat je mij kent,ik kom uit een gezin van 12 kinderen,ik heb echt honger geleden als jonge snaak.
Koude,honger,dorst,onverzorgt,zijn mij niet vreemd!
Wat dan jan met al Uw kennis?????
Nee jij kent de armoede niet!
Indien ik zo'n gezin mocht kennen, dan kregen ze onmiddellijk een milde bijdrage. Ik ken ze echter niet, want de zogezegde "kansarme gezinnen" die we in onze school hebben genieten allemaal van een studiebeurs, een uitkering en - wanneer ze met meerdere kinderen zijn - kindergeld en allerlei tegemoetkomingen. Tegelijkertijd zijn dat diezelfde mensen die veel zakgeld aan hun kinderen geven die ze aan snoep en andere waardeloze rommel opdoen.
Oud 8 maart 2006, 21:51   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, typisch een onderwijzer. Ik ken dat ras, die denken altijd gelijk te hebben en anderen te les te moeten spellen.
Wat interesseert het mij dat je concrete gevallen kent. Ik ken het nog steeds beter want ik zit zelf in zo'n situatie. Maar jij scheert gewoon iedereen over één kam. klinkt sterk alsof je vindt dat ik niet met geld kan omgaan. En moesten die scholen nu eens niet allemaal zo peperduur zijn hé, dat zou ook al een stuk schelen. Pfff, ben ik even blij dat je geen les geeft in de school van mijn kinderen.
Die onderwijzer kent inderdaad concrete gevallen. Iemand die op dit uur aan het internetten is, heeft zelf een aansluiting. Zo arm bent u dus niet.

Ga ergens anders liegen!
Oud 8 maart 2006, 21:54   #80
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoeveel kost zo'n maandabonnement als ik vragen mag?
Voor mijn dochter (-18 jaar) betaal ik 19,30 euro en voor mijn zoon (+18 jaar) betaal ik 32 euro.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be