![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u naar het einde aankaart, is geen beslissing van De Lijn maar wel van de Vlaamse overheid. Gelieve dus op de juiste persoon te schieten.
De tarieven van De Lijn waren al een tijdje aan herziening toe. In verhouding tot de kosten zijn die al veel te laag. Maak de som van een eigen wagen en vergelijk dan met een ritkaartje van De Lijn. Spotgoedkoop, ook met de nieuwe tarieven. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het loon moet ik er maar bij nemen hé Ouderen geven zoveel respect voor wat je doet,er zijn geen goede woorden voor om te zeggen wat ik van hun vind ![]() Volle bewondering voor onze ouderen mensen ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongen toch, u heeft blijkbaar niet het minste besef van de levensduurte. 200 euro voor een heel schooljaar is gewoon gratis. Geen enkele ouder kan voor dat bedrag zijn kind met de wagen naar school voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is in Kortrijk nabij de bioscoop aan "het Ei". Wie zijn auto op de nieuw aangelegde parkeerplaats zet, krijgt een gratis ticket om de hele dag op de Kortrijkse stadslijnen zich te verplaatsen. Ik heb zelf al een paar keer van die uitstekende dienst gebruik gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Natuurlijk heb ik wel een idee van de levensduurte. Het is gewoon een feit dat heel veel mensen geen 200 euro in één smak op tafel kunnen leggen. Mijn kinderen gaan ook met het openbaar vervoer naar school maar ik koop telkens een maandabonnement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
=8000 fr
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een beetje vooruit ziet, kan dat wel. Probleem is dat veel mensen onnadenkend veel geld uitgeven. Ik zie dat genoeg bij bepaalde gezinnen van een lagere sociale klasse. Dat ze geen geld hebben, is niet zo. Ze hebben geld. Alleen gebruiken ze het op een slechte manier. Zo zie ik bepaalde leerlingen van de middelbare afdeling iedere dag een grote zak snoep komen. Vaak zijn het diezelfde leerlingen waarover ik dan op het secretariaat hoor dat de ouders de rekeningen zogezegd niet kunnen betalen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onderwijzer sedert vele jaren weet ik meer dan genoeg hoe het in elkaar zit. 200 euro is veel voor ouders die geen maat hebben en het geld dat ze verdienen of krijgen, niet oordeelkundig beheren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En beweren dat ieder mens die geen 200 euro op tafel kan leggen slecht met zijn geld omgaat is helemaal het toppunt. Ik zou je nog een lesje willen geven in omgaan met geld, betweter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken de werkelijkheid van de zogezegde "probleemgezinnen" al veel langer en beter dan u zich kunt indenken. Daarbij heb ik het over concrete gevallen waar ouders bij de directeur komen vertellen dat ze geen geld hebben om de schoolrekening te betalen, maar waarbij wij als leraar zien dat het kind een onverantwoord groot bedrag aan zakgeld krijgt dat het vervolgens aan snoepgoed en frisdrank besteedt. Concrete gevallen, beste vriend. U bent dan ook de laatste die mij een lesje zou kunnen leren in dit alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat interesseert het mij dat je concrete gevallen kent. Ik ken het nog steeds beter want ik zit zelf in zo'n situatie. Maar jij scheert gewoon iedereen over één kam. klinkt sterk alsof je vindt dat ik niet met geld kan omgaan. En moesten die scholen nu eens niet allemaal zo peperduur zijn hé, dat zou ook al een stuk schelen. Pfff, ben ik even blij dat je geen les geeft in de school van mijn kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat je mij kent,ik kom uit een gezin van 12 kinderen,ik heb echt honger geleden als jonge snaak. Koude,honger,dorst,onverzorgt,zijn mij niet vreemd! Wat dan jan met al Uw kennis????? Nee jij kent de armoede niet!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 maart 2006 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |