Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 23:40   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en hoe los je dat concreet op? hoe gaan armen zichzelf helpen?
middels sociale strijd he - 16 percent vd bevolking heeft de macht om de economie van 100 percent vd bevolking volledig plat te leggen - dat is de macht van de armen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:41   #62
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat ik werk zoek??? Voor het moment werk ik.
ah k, ja nee, ik dacht bij dat topic van 'fijn van de lijn' dat je zei dat je leefde van dop, en dat je met dat weinige geld te kort schoot voor buzzy pass.
Oud 9 maart 2006, 23:42   #63
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
middels sociale strijd he - 16 percent vd bevolking heeft de macht om de economie van 100 percent vd bevolking volledig plat te leggen - dat is de macht van de armen
maar als hele economie plat ligt, ben ik ook arm?
Oud 9 maart 2006, 23:43   #64
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
ah k, ja nee, ik dacht bij dat topic van 'fijn van de lijn' dat je zei dat je leefde van dop, en dat je met dat weinige geld te kort schoot voor buzzy pass.
Nee, klopt niet, ik leef niet van de dop. Ik werk halftime.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 23:44   #65
Duvelke

Standaard

Citaat:
Nee, klopt niet, ik leef niet van de dop. Ik werk halftime.
ah sorry, dan had ik dat verkeerd begrepen
Oud 9 maart 2006, 23:44   #66

Standaard

Citaat:
maar als hele economie plat ligt, ben ik ook arm?
idd zo is dat maar aangezien ik nu zelf arm ben kan mij dat geen zak schelen - u hebt er dus voordeel bij dat die 16 percent vd bevolking uit de armoede geraakt - zoniet zal u zelf ook arm moeten worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 23:46.
Oud 9 maart 2006, 23:46   #67
Duvelke

Standaard

Citaat:
idd zo is dat ùaar aangezien ik nu zelf arm ben kan mij dat geen zak schelen - u hebt er dus voordeel bij dat die 16 percen(t vd bevolking uit de armoede geraakt - zoniet zal u zelf ook arm moeten worden
das ook ni lief..soit, ikzelf ben nog student. We zullen wel zien wat er van mij komt...Op de moment heb ik het ook niet echt breed. Welke student wel e?
(ma ik kruip eens onder de wol)
Oud 9 maart 2006, 23:49   #68

Standaard

Citaat:
das ook ni lief..soit, ikzelf ben nog student. We zullen wel zien wat er van mij komt...Op de moment heb ik het ook niet echt breed. Welke student wel e?
16 percent vd bevolking in armoede laten kreperen is ook niet bepaald lief - dus als u zelf lief wilt behandelt worden wees dan eerst zelf lief mss - een oneindig geduld verwachten trouwens van 16 percent vd bevolking is trouwens naief

slaapwel trouwens
en wat typisch is dat is dat u zelf tot die 16 percent behoort en het gewoon niet beseft
Citaat:
Op de moment heb ik het ook niet echt breed. Welke student wel e?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 23:50.
Oud 9 maart 2006, 23:51   #69
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
En niet brossen hé morgen Op tijd uit je bedje.
Oud 9 maart 2006, 23:52   #70

Standaard

ja want als je afgestudeerd bent dan moet je voor onze dop gaan werken he
en op tijd betalen want anders deurwaarder he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 maart 2006 om 23:53.
Oud 9 maart 2006, 23:56   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mensen zoals King die bewust werkschuw zijn, mogen geen leefloon krijgen in de vorm van cash maar eerder eetbonnen, energiebonnen, kledijbonnen, en zo nog wa 'schaambonnen'.
Ik heb in principe niks tegen steun in natura, maar waarom moet zoiets schaamtelijk zijn?
Wat is er voor een schande aan om niet graag te werken?
Een mens is niet gemaakt om te werken, maar om te spelen.
Wie het ongeluk heeft om niet voor zijn favoriete spel betaald te worden, zou zich moeten schamen?
Dat is toch al te gek?
Graag of niet graag werken is geen keuze. Het is een eigenschap zoals sexuele geaardheid. Moet je iemand beschaamd maken om zijn geaardheid?
Kan je het iemand kwalijk nemen dat hij zijn poer niet wenst te verschieten, een hele dag werkend voor een ander zijn plezier, een uurtje of vier in de file, en dat alles voor een hongerloontje?
Ik heb daar alle begrip voor.

In een beschaafd land zouden ze elk individu respecteren, ongeacht of hij courage heeft om te gaan werken of niet.
Oud 10 maart 2006, 00:00   #72
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Mensen (m/v), die lid zijn van een organisatie met dergelijke woordvoerders, zijn al even gek (om het woord crimineel niet te gebruiken).

Het wordt hoogtijd dat die leden, als ze een greintje eigenrespect en menselijkheid in zich hebben, de 'nodige' afstand nemen..

Wat denken die leden te winnen? Wat gaan de echte onvrijwillige kansarmen met gekken winnen?

Ik hoop nog altijd dat hier iemand de flauwe grapjas wilt uithangen en niet écht gek is...
In dat laatste geval is dat natuurlijk niet zijn fout, maar zou de gemeenschap paternalistisch moeten ingrijpen en hem een gratis verblijf garanderen... Dat is trouwens één van zijn levensdromen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 00:01   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pff werkezelsmentaliteit - of maw alleen mentaal minderwaardigen zagen enkel op de doppers maar zijn te laf om hun kakbroekske uit te doen en te zagen op de echte profiteurs = de werkgevers (winstnemers )

zorg maar dat ge dus morgen op tijd uw schoofzakske hebt klaarstaan zodat ge kunt gaan werken
en op tijd uw belastingen betalen he
anders een deurwaarder op uw werkezelskap !!!!
Mentaal minderwaardigen geven zich uit voor werkzoekende om van de arbeid van werkezels te kunnen genieten. Ze zijn immers niet bekwaam om op eigen benen te staan, zelfs niet om in het beschermt statuut van werknemer te functioneren.
Ze zijn te laf om hun kakbroekske uit te doen en te zagen tegen de echte profiteurs. Misbruik maken van de solidariteit onder armen is veel gemakkelijker.
Duren is een mooie stad, maar blijven duren…………
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 07:46   #74
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mensen (m/v), die lid zijn van een organisatie met dergelijke woordvoerders, zijn al even gek (om het woord crimineel niet te gebruiken).

Het wordt hoogtijd dat die leden, als ze een greintje eigenrespect en menselijkheid in zich hebben, de 'nodige' afstand nemen..

Wat denken die leden te winnen? Wat gaan de echte onvrijwillige kansarmen met gekken winnen?

Ik hoop nog altijd dat hier iemand de flauwe grapjas wilt uithangen en niet écht gek is...
In dat laatste geval is dat natuurlijk niet zijn fout, maar zou de gemeenschap paternalistisch moeten ingrijpen en hem een gratis verblijf garanderen... Dat is trouwens één van zijn levensdromen...
Help, ik ben een gekke crimineel volgens onze spitsmuis.
Oud 10 maart 2006, 08:12   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag dat zeggen, maar zonder enige argumentatie klinkt het niet overtuigend.
Wat is er zo gek aan onwil tot werken?
Wat stoort jou aan mensen die tegenover werken een andere ingesteldheid vertonen dan de gangbare?
Oud 10 maart 2006, 08:13   #76
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand uit mijn kenniskring (foei, wat een kring, hoor ik sommigen al denken) heeft dit een tiental dagen geleden meegemaakt...
'Zij' (m/v) vroeg beleefd of ze kon afgedankt worden... Omdat mijn kennis - U kent hem ongetwijfeld - nog steeds zijn 2 �* 3 openstaande betrekkingen niet ingevuld krijgt en wss hiervoor nog geen Polen mogen aangenomen worden, zei hij dat dit onmogelijk was.
Sindsdien is 'ze' (m/v) ziek en ... ontving ze eergisteren een aangetekende ontslagbrief, in de hoop dat ze van haar 'ziekte' zou genezen geraken...
Hoogstwaarschijnljk krijgt "ze' (m/v) haar 'opzegtermijn' nu uitbetaald zonder dat ze moet komen werken, om verdere schade te voorkomen (ziekte/vernieling goederen enz. enz.. Vul zelf maar in, als U daar nu te lui voor bent)...

Tja, hij moest maar geen werk 'geven'...

Je bent weer maar eens uit je nek aan het kletsen he
Bij mijn weten kan tijdens een (kortstondig) ziekte verlof niemand ontslaan worden.

Bovendien is het toch wel bijzonder raar dat toevallig bij diezelfde kennis, waar de openstaande vacatures maar niet ingevult geraken, iemand de euvele moed heeft om een C4 te vragen.
Zou het toch niet kunnen zijn, waarde Chipie, dat er bij je kennis een en ander schort aan de arbeidsvoorwaarden zodat in de eerste plaats niemand bereid gevonden wordt om in dienst te komen en bovendien bestaand personeel het na een tijdje voor bekeken houdt?

[SIZE=1]Tenzij dit verhaal een mooi verzonnen sprookje is natuurlijk [/SIZE]
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 08:17   #77
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan mij geen zak schelen - als ik er toch van wordt uitgesloten - laat ze dan rustig vertrekken he
Mja, mij doet het niets hoor, ik ben een werkgever in het buitenland.
Oud 10 maart 2006, 08:20   #78
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Waarom is het een taboe is om luidop te spreken over tips om van een job af te geraken die men echt langs geen kanten meer ziet zitten? Heel veel mensen komen wel eens in een situatie waarin men zich wanhopig afvraagt hoe men onder een bepaalde job uit komt. Ik zal een voorbeeld geven: een vrouw die ik ken was weduwe en stond er alleen voor met drie kleine kinderen. Toen kreeg ze een oproep dat ze moest gaan solliciteren in een wegrestaurant, avondwerk nogwel. Kan je je haar paniek voorstellen toen ze daar moest gaan solliciteren?
Of wat te denken van iemand die op zijn werk zo erg gepest wordt dat hij er onderdoor gaat?
Komaan, iedereen kan in zo'n situatie komen. Mensen geven elkaar dan onderling ook wel tips om een oplossing te vinden. Maar als men zoiets in het openbaar zegt is het plots een taboe, een schande.
Bovendien is deze topic ook nog eens doorweven met wat humor.
Oud 10 maart 2006, 09:59   #79

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE
Mensen (m/v), die lid zijn van een organisatie met dergelijke woordvoerders, zijn al even gek (om het woord crimineel niet te gebruiken).[/quote]

Dank u, jij mag er ook zijn.
Citaat:

Citaat:

Misschien moeten sommige niet-leden dan eens leren snappen wat het eigenlijke probleem dan is. Dan zou er geen vws of andere armenorganisatie nodig zijn.

Citaat:
Citaat:

Winnen? Is opbouw van slechte karma. Heb me nog nooit afgevraagd wat ik er persoonlijk bij kan winnen. Trouwens als men niets heeft is alles wat men krijgt gewonnen.
Citaat:

Citaat:

We zijn een grote huizenkraak aan het voorbereiden [SIZE=1](stt, niet doorvertellen he, of ze sluiten ons op)[/SIZE]

Citaat:
Waarom is het een taboe is om luidop te spreken over tips om van een job af te geraken die men echt langs geen kanten meer ziet zitten? Heel veel mensen komen wel eens in een situatie waarin men zich wanhopig afvraagt hoe men onder een bepaalde job uit komt. Ik zal een voorbeeld geven: een vrouw die ik ken was weduwe en stond er alleen voor met drie kleine kinderen. Toen kreeg ze een oproep dat ze moest gaan solliciteren in een wegrestaurant, avondwerk nogwel. Kan je je haar paniek voorstellen toen ze daar moest gaan solliciteren?
Of wat te denken van iemand die op zijn werk zo erg gepest wordt dat hij er onderdoor gaat?
Komaan, iedereen kan in zo'n situatie komen. Mensen geven elkaar dan onderling ook wel tips om een oplossing te vinden. Maar als men zoiets in het openbaar zegt is het plots een taboe, een schande.
Bovendien is deze topic ook nog eens [SIZE=4]doorweven met wat humor[/SIZE].
De meeste topics hier zijn eigenlijk wel humoristisch (als men een beetje kan relativeren). En het is NOG humoristischer als er zijn die de humor niet snappen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 10:08   #80
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja... humor...

Ik zou eerder denken dat er mensen bij zitten met een tumor in hun 'hoofd' (dat is tenminste humor)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be