Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 maart 2006, 16:26   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ja toch wel. Verbeke werd al in 1991 in Nederland veroordeeld omtrent Het Dagboek van Anne Frank: een kritische benadering, waarin hij de echtheid van het dagboek in twijfel trok. Het zal nog duren tot 2003 vooraleer Verbeke in België wordt veroordeeld voor negationisme.
Neen, toch niet. De veroordeling betrof het dagboek van Anne Frank. Niet op basis van negationisme of revisionisme van de holocaust.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:29   #62
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, toch niet. De veroordeling betrof het dagboek van Anne Frank. Niet op basis van negationisme of revisionisme van de holocaust.
Dat is toch wat ik zeg? Negationisme dus.

Auschwitz, daar is Anna Frank de personificatie van. Ondermeer haar dagboek vormt een obstakel voor de naoorlogse extreem rechtse stromingen. Het dagboek is bedreigend voor hen want zij kunnen geassocieerd worden met fascisme en nazisme waardoor extreemrechts in discrediet wordt gebracht en gecriminaliseerd en dat vinden ze niet leuk. Het waren trouwens de Anne Frank Stichting, het CIDI en het Landelijk Bureau Racismebesrijding die hem hadden aangeklaagd en laten veroordelen.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 16:39.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:37   #63
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn site kan ik zoveel over negationisten en negationisme schrijven als ik wil. Ik citeer wie ik wil en wat ik wil. Als ik hier wil citeren vanop mijn site wordt ik geband voor negationisme. Moderator Peter Johan heeft het duidelijk geformuleerd: discussies pro én contra negationisme zijn verboden op dit forum. Dwz op zijn forum maar niet op het internet. Vermits ik contra negationisme ben, wordt ik ook geband als ik erover durf te beginnen. Raar maar waar.
Op aantijgingen omtrent mijn persoon en overtuiging reageer ik gemakkelijkheidshalve niet, maar hier wordt een foute interpretatie gegeven van wat op dit forum mag en wat niet mag, dus even een paar onwaarheden rechtzetten.

Iedereen mag hier discussiëren over negationisme en revisionisme.
Niemand mag hier uit negationistische of revisionistische werken citeren.

Wij geven geen forum aan negationisten en revisionisten, wij geven evenmin forum aan zogezegde anti's, die met een vermanend vingertje als excuus onwettigheden proberen verspreiden.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:43   #64
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Wij geven geen forum aan negationisten en revisionisten, wij geven evenmin forum aan zogezegde anti's, die met een vermanend vingertje als excuus onwettigheden proberen verspreiden.
Hier heb je de baas weer. Ik zal maar niet vragen of je dat citaat van 'zogezegde anti's' wilt toelichten zeker? Had je daar een bepaald iemand mee op het oog? Of is het gewoon maar wat lasteren om er zelf witter uit te komen?

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 16:50.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:51   #65
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Auschwitz, daar is Anna Frank de personificatie van. Ondermeer haar dagboek vormt een obstakel voor de naoorlogse extreem rechtse stromingen. Het dagboek is bedreigend voor hen want zij kunnen geassocieerd worden met fascisme en nazisme waardoor extreemrechts in discrediet wordt gebracht en gecriminaliseerd en dat vinden ze niet leuk.
U bent aantoonbaar onjuist. Als u aanvalt moet u zorgvuldig zijn. De veroordeling had niets te maken met negationisme. In Nederland is negationisme niet verboden. Strafklachten zijn verworpen door de rechter i.v.m. vrijheid van meningsuiting.

De zaak tegen o.a. Verbeke was een civiele zaak (geen strafrechtelijke), aangespannen door o.a. de erven Frank en de Anne Frank Stichting omdat Verbeke c.s. bij voortduring de echtheid van het dagboek in twijfel trok. Na raadpleging van wetenschappers en diverse internationale deskundigen verbood de rechter Verbeke om nog langer de echtheid van het boek te ontkennen op straffe van een dwangsom. (Bron: Anne Frank Stchting. Me dunkt buiten elke twijfel verheven.)

Natuurlijk wordt het dagboek aangevallen door negationisten om de redenen die u aangaf. Maar in Nederland is Verbeke daarvoor niet veroordeeld.

P.S. Hoe zeer u ongelijk heeft in uw aanvallen aan de moderatie blijkt uit het feit dat Skorzeny intussen is geband. Ik kwam erachter toen ik onze discussie nalas. Na enig speurwerk zag ik dat hij het niet kon laten om toch revisionistische cijfers te publiceren in een discussie over Iran.

Hij is geband. Terecht. Maar zoals ik al zei, wel jammer. In diezelfde draad werd hem namelijk een vraag gesteld waardoor hij hom of kuit zou moeten kiezen. Het antwoord zullen we nu niet meer kunnen lezen. Ik zou zeggen: Wees eens een beetje terughoudend met klagen en ga ze te lijf met argumenten en bronnen, in plaats van te klikken bij de moderatie.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:53   #66
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hier heb je de baas weer.
Als 'de baas' van verzet.org opduikt, kan het nooit kwaad om een oogje in 't zeil te houden.
Kwestie dat hij niet te erg gebasht wordt.

Citaat:
Ik zal maar niet vragen of je dat citaat van 'zogezegde anti's' wilt toelichten zeker?Had je daar een bepaald iemand mee op het oog?
Ik kijk naar niemand in het bijzonder.
Een schandpaal oprichten is niet mijn gewoonte.
Tenzij bepaalde zaken opheldering verdienen om alles in de juiste context te plaatsen.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:54   #67
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hier heb je de baas weer. Ik zal maar niet vragen of je dat citaat van 'zogezegde anti's' wilt toelichten zeker? Had je daar een bepaald iemand mee op het oog? Of is het gewoon maar wat lasteren om er zelf witter uit te komen?
Hij bedoelt dat hij nooit kan checken wat iemands bedoeling is, vandaar 'zogezegd'. Pak het nu niet eens persoonlijk op en bestrijd de nazi's in plaats van de moderatie. Daar kom je een stuk verder mee.
Oud 12 maart 2006, 16:55   #68
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
P.S. Hoe zeer u ongelijk heeft in uw aanvallen aan de moderatie blijkt uit het feit dat Skorzeny intussen is geband. Ik kwam erachter toen ik onze discussie nalas. Na enig speurwerk zag ik dat hij het niet kon laten om toch revisionistische cijfers te publiceren in een discussie over Iran.

Hij is geband. Terecht. Maar zoals ik al zei, wel jammer. In diezelfde draad werd hem namelijk een vraag gesteld waardoor hij hom of kuit zou moeten kiezen. Het antwoord zullen we nu niet meer kunnen lezen. Ik zou zeggen: Wees eens een beetje terughoudend met klagen en ga ze te lijf met argumenten en bronnen, in plaats van te klikken bij de moderatie.
Ik wist niet eens dat Skorzeny geband was want ik heb er niet eens wat van opgemerkt in deze draad, laat staan dat ik 'geklikt' zou hebben. Maar het moet je wel opgevallen zijn dat Peter Johan angstvallig deze draad bewaakt en misschien heeft hij wel op eigen initiatief ingegrepen? Hij is toch tenslotte de baas van het kot?

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 16:58.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:57   #69
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik wist niet eens dat Skorzeny geband was want ik heb er niet eens wat van opgemerkt in deze draad, laat staan dat ik 'geklikt' zou hebben. Maar het moet je wel opgevallen zijn dat Peter Johan angstvallig deze draad bewaakt en misschien heeft hij wel op eigen initiatief ingegrepen?
Dat lijkt me sterk. Het is al eind februari gebeurd. Ik zag het zelf pas nu. (Hee, ik kan ook niet alles volgen
)
Oud 12 maart 2006, 16:57   #70
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Pak het nu niet eens persoonlijk op en bestrijd de nazi's in plaats van de moderatie.
Geachte,

Beweert u in alle ernst dat u niet op de hoogte was dat de moderatie..............

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 12 maart 2006, 16:59   #71
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me sterk. Het is al eind februari gebeurd. Ik zag het zelf pas nu. (Hee, ik kan ook niet alles volgen
)
Ik ben tussen 17 januari en gisteren 11 maart niet meer actief geweest op PB om de gekende redenen. Zoek de klikspaan maar elders.
Oud 12 maart 2006, 17:00   #72
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

Beweert u in alle ernst dat u niet op de hoogte was dat de moderatie..............

Peter Johan
Beste Peter Johan,

Da's waar ook. Ja, ik ben op de hoogte maar was het even vergeten...
Oud 12 maart 2006, 17:05   #73
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik ben tussen 17 januari en gisteren 11 maart niet meer actief geweest op PB om de gekende redenen. Zoek de klikspaan maar elders.
Okay. Nu zal ik zelf wel onzorgvuldig zijn geweest. Ik heb nergens bedoeld dat u Skorzeny zou hebben aangebracht. Ik bedoelde, meer in het algemeen, dat elke keer dat iemand de mond wordt gesnoerd, om welke reden dan ook, dit forum weer een beetje armer wordt.

En als u wilt zien waartoe dat kan leiden, kijk dan eens op 'Vlaanderen actueel'. Gelijkgestemden die elkaar bij voortduring gelijk geven en uit verveling beginnen te roddelen.
Oud 12 maart 2006, 17:09   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Auschwitz, daar is Anna Frank de personificatie van. Ondermeer haar dagboek vormt een obstakel voor de naoorlogse extreem rechtse stromingen. Het dagboek is bedreigend voor hen want zij kunnen geassocieerd worden met fascisme en nazisme waardoor extreemrechts in discrediet wordt gebracht en gecriminaliseerd en dat vinden ze niet leuk. Het waren trouwens de Anne Frank Stichting, het CIDI en het Landelijk Bureau Racismebesrijding die hem hadden aangeklaagd en laten veroordelen.
Dat is het niet. Verbeke werd veroordeeld voor zijn benadering van het dagboek van Anne Frank. Niet wegens zijn houding ten opzichte van de holocaust.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:10   #75
duncan
Banneling

Standaard

Quote : En als u wilt zien waartoe dat kan leiden, kijk dan eens op 'Vlaanderen actueel'. Gelijkgestemden die elkaar bij voortduring gelijk geven en uit verveling beginnen te roddelen.

....dan hebben ze hier op dit specifiek Antwerps forum problemen met communicatie en omgaan met anderen ...iets dat blijkenlijk bij andere diensten ook te vinden is .

Feit dat die conservatief gezinden roddelen beaamt hetgeen ik schrijf .
duncan is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:15   #76
thePiano

Standaard

Citaat:
Okay. Nu zal ik zelf wel onzorgvuldig zijn geweest. Ik heb nergens bedoeld dat u Skorzeny zou hebben aangebracht. Ik bedoelde, meer in het algemeen, dat elke keer dat iemand de mond wordt gesnoerd, om welke reden dan ook, dit forum weer een beetje armer wordt.

En als u wilt zien waartoe dat kan leiden, kijk dan eens op 'Vlaanderen actueel'. Gelijkgestemden die elkaar bij voortduring gelijk geven en uit verveling beginnen te roddelen.
Op VL-actueel ben ik geband sinds juli 2004 net zoals op Politicsinfo.net terzelfdertijd. Beide forums worden namelijk gemodereerd door leden en/of mandatarissen van het Vlaams Belang. Die geven daar zo hun konsekwente invulling aan over hoe de vrije meningsuiting moet toegepast worden op andersdenkenden en 'andersgestemden'.

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:17.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:18   #77
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is het niet. Verbeke werd veroordeeld voor zijn benadering van het dagboek van Anne Frank. Niet wegens zijn houding ten opzichte van de holocaust.
Volgens de letter heb je gelijk maar niet volgens de geest. De Nederlanders waren het al een tijd zat dat hun brievenbussen, scholen en andere instituten ongevraagd werden overstelpt met negationistische lectuur, afkomstig van Verbeke en het VHO. Een afrekening moest wel spoedig volgen en dat is dan ook gebeurd. Eind goed al goed. 8)

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 maart 2006 om 17:20.
thePiano is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:39   #78
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien, als ik zo naar mijn slechtepuntenrapport kijk op mijn profiel (dit forum werd door scholieren opgezet, het is er aan te merken)
Jezus man, als ik hier moderator was had ik jou hier al lang buitengesmeten. Dat voortdurende beledigende toontje...wie is hier eigenlijk het klein kind?

Weet je wat, als je het hier toch zo'n 'neo-nazi forum' vindt, GA DAN VOORGOED WEG, in plaats van hier om de zoveel tijd nog eens een ellenlange, ongelooflijk irritante post te schrijven over 'extreem-rechts' op dit forum. Ik denk dat weinigen, links rechts of wat dan ook, het erg zouden vinden.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:41   #79
duncan
Banneling

Standaard

Toen waren we met zen tienen bijna ...amai we zen allen divers 1 aiaiai .

Provincie Antwerpen hier zekers ?!
duncan is offline  
Oud 12 maart 2006, 17:47   #80
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
... ben ik geband sinds ....
Zeg piano, zijn er eigenlijk nog plaatsen waar ge niet buitengevlogen zijt? Tzit u toch echt nie mee, he.
piazzolla is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be