![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als rasechte Belg kan ik mijn gewaardeerde Noorderburen enkel op beleefde wijze verzoeken om jullie nationale problemen te bespreken op Nederlande fora.
Eerlijk gezegd:Nederland verzuipt in de problemen met Antilliaanse jongeren;waarom zijn de Antillen zo belangrijk dat jullie er een nationaal probleem van maken?Zou Nederland er niet beter aan doen de Antillen gewoon te verkopen aan de hoogste bieder? Maar in elk geval:hou er aub mee op Nederlandse problemen te exporteren naar Belgische fora.Wij vallen jullie toch ook niet lastig met onze Congo-problematiek...... Voor alle duidelijkheid:indien een deel van het Nederlandse Koningkrijk aangevallen worden dan kan Nederland steeds beroep doen op artikel 5 van het NATO verdrag - en de Begische hulp zal totaal en onvoorwaardelijk zijn. Bovendien is het erg twijfelachtig of Chavez een (militaire) confrontatie met een NATO lidstaat zal riskeren - er zijn pijnlozere methodes om zelfmoord te plegen...... Zou het mogelijk zijn dat een beschaafde dialoog en een oefening in de "beschaafde kunst van het gesprek" deze situatie kan ontmijnen? Thor, een vriend van Nederland. Laatst gewijzigd door Thor : 20 april 2006 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat Chavez een politiek spelletje aan het spelen is - een gevaarlijk spel,maar nietemin een spel..... Geen ernstige bedreiging dus! MVG Thor
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." Benjamin Franklin Laatst gewijzigd door Thor : 20 april 2006 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er staan wel twee fouten in het Knack-artikel: - niet alle eilanden werden voor slavenhandel gebruikt, van de Benedenwindse alleen Curaçao en van de Bovenwindse alleen Sint-Eustatius. Op de andere eilanden, waaronder Aruba en Bonaire, waren plantages of vond delfstoffenwinning (zout op Bonaire) plaats. Hiervoor werden wel slaven gebruikt. - Justitie valt helemaal niet onder de Nederlandse regering, maar is een bevoegdheid van de Landen zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Nu 2 draden over hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Sorry hoor Willem, deze stond al serieus naar onderen. Ik had hem niet gezien.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() fijn dat de argumenten nog eens op een rijtje gezet zijn. Niet dat ik geloof dat dit enig effect gaat hebben op Ostyn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ik zag trouwens op een negentiende-eeuwse kaart dat destijds ook de ten oosten van Bonaire gelegen onbewoonde archipel 'Islas de Aves' (lett. Vogeleilanden, op de oude kaart Aves Eilanden) Nederlands grondgebied was. Tegenwoordig horen deze eilanden bij Venezuela. Ik vraag me af wanneer en hoe deze eilanden Venezolaans zijn geworden...
Laatst gewijzigd door Dimitri : 23 april 2006 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het trieste gebeuren en Brussel, maar ook communautaire zaken of de smaak van Belgisch bier zijn bv onderwerpen die de moeite waard zijn. http://forums.ncrv.nl/stand/viewtopi...f=999&t=122224
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 april 2006 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als de vice-premier te goede relaties heeft met Venezuela en teveel botst met de VS en de (ex-??)kolonistaor Nederland, krijgt hij van Nederland te horen dat hij zijn bevoegdheid te buiten gaat, en wordt hij opzij geschoven? Van Nederland mag de Antiliaanse regering zich enkel bezig houden met wat onbenulligheden, en moeten ze zwijgen en luisteren naar Den Haag wat betreft belangrijke zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |