Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 21:40   #61
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
De kans dat het Vlaams Belang in mijn gemeente aan de macht zou komen is al zo groot of dat Pasen op een donderdag zou vallen, het VB stelt hier gewoonweg niets voor.

De dag dat het VB hier zou aan de macht komen in mijn gemeente dan ben ik er weg, ik wil niet in een gemeente wonen die bestuurd wordt door haatdragende personen die totaal geen respect hebben! Maar die kans is er dus gelukkig niet!!!
Nog zo'n tarzan. Ik hoop dat al die stoere jongens en meisjes de daad bij het woord voeren, maar de kans is heeeeel klein. Meer nog, als de wind uit een andere hoek komt zullen ze hoogstwaarschijnlijk bij de eersten zijn om hun kar te keren en met de nieuwe machthebbers mee te heulen.
Het is dan enkel wachten op muziekinstrumenten die hun leven op internetfora spenderen om la nouveau CS tegen de nieuwe oppositie te bewieroken.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 maart 2006 om 21:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 21:40   #62
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Nog zo'n racistisch standpunt.

Voor de B.U.B. is het heel duidelijk: nooit samenwerking met het VB al was het maar omdat we het gewoon totaal oneens zijn met hen over hun twee belangrijkste punten: "vreemdelingen en Walen buiten".
De onafhankelijkheid van Vlaanderen is een racistisch standpunt?
Graag jouw definitie van racisme.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 21:43   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Graag jouw definitie van racisme.

iets wat 'm niet aanstaat of wat 'm niet begrijpt
Oud 17 maart 2006, 21:46   #64
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Basisprincipe van democratie is de soevereiniteit van het volk. In een (representatieve) democratie is de politicus daarom ondergeschikt aan het volk. Hij of zij heeft de plicht om de democratische wil van het volk zo goed mogelijk uit te voeren. Dit ideaal wordt het beste benaderd door een compromis tussen de programma's van de meerderheidspartijen.

Niet zo in een systeem met cordon sanitaire. Hier worden door de politiek eisen gesteld aan het volk! Voorwaarden gesteld om zijn soevereiniteit uit te oefenen. Hier houdt de democratie op. Hier wordt bij voorbaat gesteld : als je voor het VB stemt, dan wordt met je stem geen rekening gehouden. Grotere minachting voor de soevereiniteit van het volk kan niet. Dit mag echter niet verwonderen van partijen die stelselmatig de vrije meningsuiting aan banden leggen.

Door de uitsluiting van de VB-kiezers zal het bestuursprogramma mathematisch zeker minder de wil van het volk (in zijn geheel) weerspiegelen. Zo krijgen we linkse regeringen na rechtse kiesoverwinningen.
Ook de quasi zekerheid van tripartites is niet bevorderlijk voor het uitvoeren van de volkswil.

De verantwoording van het cordon is er ook naar. "Wij kunnen geen coalitie aangaan met racisten, fascisten, neo-nazi's." of "Onze standpunten liggen zo ver uit mekaar dat een coalitie met het VB onmogelijk is."
Het eerste excuus valt onder de noemer demonisering. Dit is een gekende fascistische methode.
Maar bovenal is het aan het volk om uit te maken of een partij racistisch, fascistisch of nazistisch is. Ook hier gaan de traditionele partijen hun boekje te buiten. Zij moeten ten dienste staan van het volk en de wil van het volk uitvoeren. Zonder schijnheilige voorwaarden.
De partijen die beweren programmatorisch te ver van het VB af te staan geven zichzelf hiermee een onvoldoende voor politieke bekwaamheid.

Het cordon sanitaire is geen kiesbedrog in de enge betekenis van het woord. Het cordon is het verraad aan de democratie.
De vraag mag gesteld worden of het geen strafrechterlijke overtreding uitmaakt. Aanzetten tot haat en discriminatie op grond van politieke overtuiging.

mvg

Harald.
Zowel VLD, CD&V als SPA hebben duidelijk in hun programma aangenomen en aangekondigd dat ze geen coalities willen aangaan met het VB. Die drie partijen, op basis van de laatste verkiezingen vertegenwoordigen 75% van de kiezers. Die kiezers hebben dus duidelijk gekozen voor partijen die niet met het VB willen samenwerken, wat ze op voorhand wisten. 75% van het volk heeft dus gekozen om niet met het VB samen te werken.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 21:50   #65
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Zowel VLD, CD&V als SPA hebben duidelijk in hun programma aangenomen en aangekondigd dat ze geen coalities willen aangaan met het VB. Die drie partijen, op basis van de laatste verkiezingen vertegenwoordigen 75% van de kiezers. Die kiezers hebben dus duidelijk gekozen voor partijen die niet met het VB willen samenwerken, wat ze op voorhand wisten. 75% van het volk heeft dus gekozen om niet met het VB samen te werken.
Als 3 concurrenten op de markt een kartel vormen en prijsafspraken maken of dumpen, om de overige 25% dood te wurgen, dan is dat concurrentie-vervalsing mn beste.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 maart 2006 om 21:51.
Oud 17 maart 2006, 21:53   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
http://verkiezingen2004.belgium.be/n...raph_etop.html

Graag je berekening van die 75% ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 21:56   #67
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als 3 concurrenten op de markt een kartel vormen en prijsafspraken maken of dumpen, om de overige 25% dood te wurgen, dan is dat concurrentie-vervalsing mn beste.
Je verwart economie met politiek. Economie is voor de intelligente mensen, politiek is voor de dommerikken. Er is trouwens geen enkel bedrijf dat enige interesse heeft om een kartel te vormen met een ander bedrijf die zijn ondergang nastreeft.
Oud 17 maart 2006, 22:01   #68
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
En om een kartel te vormen moet je in dezelfde sector zitten ...
Oud 17 maart 2006, 22:05   #69
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
75% van het volk heeft dus gekozen om niet met het VB samen te werken.
Tiens, en uit peilingen blijkt dat de helft van de CD&V en VLD kiezers er geen problemen mee heeft.. hoe verklaar je dan die 75% ?
Oud 17 maart 2006, 22:08   #70
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Je verwart economie met politiek. Economie is voor de intelligente mensen, politiek is voor de dommerikken.
Nee economie doet de politieke waarden vervagen. Hier weigeren om samen met VB'ers te praten en ondertussen in China en Cuba handjes staan schudden met de communisten. Van enige consequentie en respect voor de mensenrechten gesproken 8)

Laatst gewijzigd door Gorefest : 17 maart 2006 om 22:09.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:08   #71
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Tiens, en uit peilingen blijkt dat de helft van de CD&V en VLD kiezers er geen problemen mee heeft.. hoe verklaar je dan die 75% ?
Dat die kiezers inconsequent ziijn. Want ze weten op voorhand dat de partij waar voor ze stemmen naar hen toegekomen is met een programma die samenwerking met het VB afwijst.
Oud 17 maart 2006, 22:10   #72
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee economie doet de politieke waarden vervagen. Hier weigeren om samen met VB'ers te praten en ondertussen in China en Cuba handjes staan schudden met de communisten. Van enige consequentie en respect voor de mensenrechten gesproken 8)
Politieke waarden? Moet ik eens goed mee lachen, veel geld brengt het niet op, China wel.
Oud 17 maart 2006, 22:15   #73
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Politieke waarden? Moet ik eens goed mee lachen, veel geld brengt het niet op, China wel.
Dat bedoel ik nou, als het om geld draait vergeet men zijn idealen.
Dan zou ik trouwens maar snel zijn; eergisteren had ik nog op de radio gehoord dat China zijn groei wilt tegenhouden om de binnenlandse problemen aan te pakken.
Oud 17 maart 2006, 22:19   #74
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Breng een bezoekje aan Blokwatch. Typ in het zoekraampje woorden in zoals bv 'neonazi', 'anti-democratisch', 'onverdraagzaam', discriminatie', 'racistisch' of 'racisme', 'negationisme' levert ook goede resultaten op. Typ ook 'arrest' in waar je kunt lezen over de argumentatie waarom het VB werd veroordeeld voor het systematisch aanzetten tot racisme en discriminatie.

Je snapt wel dat als ik dat hier allemaal moet uiteenzetten, dat het veel werk is, dat het hier geen zin heeft om dat midden in een draad toe te lichten want: dat geen kat deze draad leest en ik mijn energie niet wil spenderen aan een eenzame Blokker midden in een hatelijke draad temidden van een rist VB'rs die mijn bloed virtueel willen aftappen en opdrinken.
Ik heb je raad (een beetje) opgevolgd en ben hierop gestoten:
http://www.blokwatch.be/index.php?op...=117&Itemid=39
Hieruit blijkt duidelijk dat het racisme waarvoor het Blok werd veroordeeld niets te maken heeft met het racisme zoals gehanteerd door de nazi's.
Kan jij me zeggen of er nog andere gronden zijn waarop het VB als neo-nazistisch wordt gecatalogeerd?

Mijn post is een antwoord op jouw openingspost van deze draad. Vind je niet dat je je er erg gemakkelijk van af maakt? Heb je echt géén antwoord op mijn kritiek, op mijn vragen?

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:21   #75
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik nou, als het om geld draait vergeet men zijn idealen.
Dan zou ik trouwens maar snel zijn; eergisteren had ik nog op de radio gehoord dat China zijn groei wilt tegenhouden om de binnenlandse problemen aan te pakken.
Ik heb geen idealen, dat brengt niets op. Had je vandaag de financiële analyse van die chinese quote gelezen in de FT dan zou je weten dat het om cosmetische ingrepen gaat ... één; de groeicijfers voor China die officieel wroden gepubliceerd liggen lager dan de werkelijkheid, twee ; ze spreken van een inperking van 1 �* 1,5 percent, peanuts vergeleken met de groeicijfers van het Westen, zonder te spreken van de concurrentie tussen India en China, veel tegenhouding zal er dus niet zijn ...
Oud 17 maart 2006, 22:24   #76
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En om een kartel te vormen moet je in dezelfde sector zitten ...
hallo zeg
Oud 17 maart 2006, 22:25   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verwart economie met politiek. Economie is voor de intelligente mensen, politiek is voor de dommerikken. Er is trouwens geen enkel bedrijf dat enige interesse heeft om een kartel te vormen met een ander bedrijf die zijn ondergang nastreeft.

bij deze weten we in welke categorie u thuishoort. Bedankt!
Oud 17 maart 2006, 22:35   #78
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
bij deze weten we in welke categorie u thuishoort. Bedankt!
My pleasure €€€ ... of heb je liever $$$ ...
Oud 17 maart 2006, 22:37   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
My pleasure €€€ ... of heb je liever $$$ ...
ik geef niet aan bedelaars
Oud 17 maart 2006, 22:45   #80
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik geef niet aan bedelaars
Die kennen het verschil niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be