![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ann Christy - "Dag vreemde man"
Je boek, je krant, je sigaret Je warme sloffen naast ons bed En je pleziertjes eens per week De puin wanneer je me ontweek Je scherpe woorden aan 't ontbijt De voorgewende vriendelijkheid Waarmee je afscheid van me neemt Het is me allemaal zo vreemd Dag vreemde man, man van m'n dromen Jij vreemde man, je komt en gaat Dag vreemde man, de tijd zal komen Dan zeg ik 'stop, het is te laat' Je bent sarcastisch, niet attent Een haast onmogelijke vent Ik ben je vrouw niet meer alleen Je hebt er andere om je heen Je bent geëerd en populair Je gaat op reis, en liefst heel ver En wanneer kom je nog eens thuis Je wordt een vreemde in ons huis Dag vreemde man, man van m'n dromen Jij vreemde man, je komt en gaat Dag vreemde man, de tijd zal komen Dan zeg ik 'stop, het is te laat' Dag vreemde man, man van m'n leven Ach, wie ben jij, waar ga je heen Dag vreemde man, niets is gebleven Voor jou, voor mij, jij blijft alleen Waar ben je nou Ik hou van jou |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Louis Neefs - "Benjamin"
Benjamin zei 'ik rijd naar ergens anders' Om er nog wat zon te kloppen Hier kan je 't niet verder schoppen Dan een baan waar je moe van wordt Samen reden wij naar Knokke-Zoete Om er naar de zee te kijken Maar er waren teveel rijken En men kwam er al zon tekort Nooit had ik een beter vriend als Benjamin Hij houdt van reizen Reizen zit er bij hem in van jongsaf aan En op die wijze Kwam ik hem toevallig tegen Ergens zowat halverwege En het feit dat ik ook wel eens wat wou zien Maakte mij tot vriend van Benjamin Maakte mij tot vriend van Benjamin Wij dan maar naar Katelijne-Waver Om tomaten te gaan plukken Maar men moet zich daarbij bukken En dat doet ons gewoonlijk pijn Dus halfweg tussen Gent en Dendermonde Bleven we gezellig hangen Want we lieten ons daar vangen Aan de zon in een liter wijn Oh, nooit had ik een beter vriend als Benjamin Hij houdt van reizen Reizen zit er bij hem in van jongsaf aan En op die wijze Kwam ik hem toevallig tegen Ergens zowat halverwege En het feit dat ik ook wel eens wat wou zien Maakte mij tot vriend van Benjamin Maakte mij tot vriend van Benjamin Toen zijn wij maar naar Mechelen gereden Om er zaken te beginnen Maar we mochten er niet binnen Want men kent ons daar nog van toen Dan maar weer terug naar Knokke-Zoete Om er van de zon te dromen Maar ze hadden ons zien komen En men had er geen hulp vandien Oh, nooit had ik een beter vriend als Benjamin Hij houdt van reizen Reizen zit er bij hem in van jongsaf aan En op die wijze Kwam ik hem toevallig tegen Ergens zowat halverwege En het feit dat ik ook wel eens wat wou zien Dat maakte mij tot vriend van Benjamin Dat maakte mij tot vriend van Benjamin Maakte mij tot vriend van Benjamin |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Kris De Bruyne - "Amsterdam"
Je kan er boeken kopen Die je hier heel zelden vindt Je kan er langs de grachten lopen Je haar los in de wind Je kan er uren slijten De parken zijn er groen Je kan er naar Van Gogh gaan kijken Dat zou je eigenlijk wel eens moeten doen Je bent er vogelvrij Omdat er alles kan Zo dichtbij en toch zo ver is Amsterdam Want daar in Amsterdam Ben jij zo ver van mij Toch voel ik Amsterdam Zo pijnlijk dicht nabij In het concertgebouw Is het alle dagen feest Je weet toch nog Dat zelfs Randy Newman daar ooit heeft gespeeld Wie van ons vermoedde toen Dat jij daar nu heel alleen Een schuilplaats vond We gingen er altijd samen heen Wie van ons is vogelvrij Wie van ons die nog alles kan Zo dichtbij en toch zo ver is Amsterdam Want daar in Amsterdam Ben jij zo ver van mij Toch voel ik Amsterdam Zo pijnlijk dicht nabij |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Philippe Robrecht - "Zeg het maar"
Ik zie het aan je ogen, ik zie het aan je blik Je hebt iets te verzwijgen, je houdt het voor jezelf Heb ik ongelijk, heb ik het mis Dat denk ik niet want ik ken jou veel te goed Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Ik voel het aan je lippen, ze smaken veel te zoet Je kan iets niet vergeten, het ding waarop je broedt Jij bent onzeker, niet meer zoals toen Het lijkt wel of ik voor jou een vreemde ben Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Ik weet jij blijft nu zwijgen, jij bent niet zuiver op de graat Maar één ding weet ik zeker, dat jij me nooit verlaat Jij jouw geheimen en ik m'n gevoel We zien wel wat het wordt, we zien wel wie van ons de slimste was Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Zeg het maar Zoals je gedacht had, nee Zeg het maar, zoals je wil Zeg het maar |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Yasmine - "Kikkerkoel"
Kikkerkoel kom je binnen zeker dat je iemand vindt want vanavond wil je winnen radarogen zoemen in In de blik die ik je terugkaats zit geen sikkepit gevoel ik wijk geen duimbreed gun je geen plaats ik hou het hoofd nog even koel Raak me nu niet aan ga nog even door zo raak me nu niet aan langzaamaan is ook mooi Alles draait nu in slow motion jij sluipt langzaam om mij heen beiden jagers maar ook prooien de cirkel sluit zich om ons heen Onbeschaamd kom je voor mij staan en danst plagend langs mij heen de dansvloer is onze arena en wie niet buigen wil die breekt Raak me nu niet aan ga nog even door zo raak me nu niet aan langzaamaan is ook mooi Maar je glimlach die verraadt jou ben je 't jagen eindelijk moe als je het echt niet langer volhoudt kom dan zachtjes naar me toe Raak me nu maar aan ons verhaal begint zo raak me nu maar aan langzaamaan is ook mooi Raak me nu maar aan ons verhaal begint zo raak me nu maar aan langzaamaan is ook mooi Raak me nu maar aan ons verhaal begint zo raak me nu maar aan langzaamaan is ook mooi Raak me nu maar aan ons verhaal begint zo |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Eddy Wally - "Ik spring uit 'n vliegmachien"
Ik spring uit 'n vliegmachien Alleen maar om jou te zien Om jou te behagen, durf ik alles wagen En zweef ik het luchtruim door Dan hoor ik het engelenkoor Dat zingt heel spontaan Laat Eddy maar gaan Die komt heus wel aan M'n schat woont ver van mij vandaan Veel verder nog dan Londen Maar om er snel naar toe te gaan Heb ik nu wat gevonden Ik had een vliegtuigje mee En spring dan gewoon naar benee Ik spring uit 'n vliegmachien Alleen maar om jou te zien Om jou te behagen, durf ik alles wagen En zweef ik het luchtruim door Dan hoor ik het engelenkoor Dat zingt heel spontaan Laat Eddy maar gaan Die komt heus wel aan En breekt voor ons de trouwdag aan U mag me echt geloven Dan zullen we met een vliegtuig gaan En daarin trouw beloven Daarna springen wij naar benee En zingen dan blij met z'n twee Ik spring uit 'n vliegmachien Alleen maar om jou te zien Om jou te behagen, durf ik alles wagen En zweef ik het luchtruim door Dan hoor ik het engelenkoor Dat zingt heel spontaan Laat Eddy maar gaan Die komt heus wel aan Ik spring uit 'n vliegmachien Alleen maar om jou te zien Om jou te behagen, durf ik alles wagen En zweef ik het luchtruim door Dan hoor ik het engelenkoor Dat zingt heel spontaan Laat Eddy maar gaan Die komt heus wel aan Dat zingt heel spontaan Laat Eddy maar gaan Die komt heus wel aan |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() Als we bij Doe Maar komen is het nog niet gedaan zenne. Maar dat hou ik wel voor als het stilvalt.
Eentje vu de vraouwe. De man dien hee geen borsten, zijn kont is veel te smal De man hee lelijke benen , ja de man is niemendal Het mannelijk orgasme is al weg veurda het kwam ma de vrouwe kome klaar met heel wa meer tam tam! De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De vrouwe kopen kindere das nikske veur de man Maar de manne kunne nikske da een vrouw ook ni een kan Een vrouw in heuren blote da is een monument Ma ne vent in zijne pure is en bleft nen blote vent De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man da is de jager da hoorde overal maar de vrouw die spant de netten en de man loopt in de val De man dieje leidt de wereld, tis anders gene stoef en al de grote leiders ligge thuis onder de sloef De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man dieje heeft de spieren , de man dieje hee de kracht maar eens da hem getrouwd is hee de vrouw hem in heur macht De man dieje denkt "k hem altij al mijn vrouw gedomineerd en daaroem wordt het tijd da nu de man emancipeert De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man De man is minderwaardig , aardig aardig De man is minderwaardig , minderwaardig is de man (till fade)
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Frank Boeijen - "Linda"
Zoals je daar nu zit Met betraande ogen Wat is er mis Wat kan ik voor je doen Vertel me alles wat gebeurd is Misschien dat ik iets weet Linda, Linda Ik wil alles voor je Linda, Linda Ik wil alles voor je doen Linda, ik wil alles voor je doen Gaan we naar Parijs De Moulin Rouge Of naar New York Broadway-lights We slapen 1001 nacht In 1001 hotel Hmmm Linda, Linda Ik wil alles voor je Linda, Linda, Linda Ik wil alles voor je doen Linda, ik wil alles voor je Linda, Linda, Linda Ik wil alles voor je Linda, Linda Ik wil alles voor je doen Linda, ik wil alles voor je Linda Ik wil alles voor je doen Ik wil alles voor je doen Linda, ik wil alles voor je doen Ik wil alles voor je doen Ik wil alles voor je doen Ik wil alles voor je doen Linda |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Get Ready - "Marjolijn"
Je brengt een man van mijn soort aan het dansen als een kind Je betovert mijn hoofd tot ik het noorden niet meer vind Je doet me rennen en spartelen en ijlen als een idioot Laat ze zeggen wat ze willen Aan hun raad heb ik een broertje dood Marjolijn Zal ik ooit, zal ik ooit, zal ik ooit je vriendje zijn Ik ben een superbrave buddy en ik doe nooit iets verkeerd Maar te lang op iemand wachten, Marjolijn Dat heb ik nooit geleerd En het kan me niet schelen, Marjolijn Of je een man hebt of niet Hij kan nooit die spieren en talenten hebben die je hier ziet Marjolijn Zal ik ooit, zal ik ooit, zal ik ooit je vriendje zijn Marjolijn Zal ik ooit, zal ik ooit, zal ik ooit je vriendje zijn Marjolijn, je tergt me, je tergt me Marjolijn, zeg toch ja tegen mij Ik weet, er zijn zoveel kandidaten Maar ik ben er klaar voor Ik sta op de eerste rij, Marjolijn Marjolijn Zal ik ooit, zal ik ooit, zal ik ooit je vriendje zijn Marjolijn Zal ik ooit, zal ik ooit, zal ik ooit je vriendje zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Allai, nog twee van 't zefde.
Met de wijven niks as last Katastroof Allez kom, ‘k zen vraagezel vanavond, k’goan der éne pakken Hey manne, hoe ist ? Oak zonder wijven, die vanelle thuis gelaten? Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Toen Adam was geschapen, zonder zorgen aan zijn been. Riep hem naar God de Vader: “ Pa, Ik lig hier zo alleen !” Godverdomme sprak toen God, allez vooruit maar opgepast. Achteraf nie komen bleiten, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Jozef en Maria, hun verhaal is echtig waar. Jozef kon der niks van, maor toch kwam den Ooievaar. Maria zei:” Jozef, den heilige geest heeft mij verrast !” En Jozef zei: “milliaarde, met die wijven niks as last !” Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Die van ons zei, ‘k wordt da moe, gae zait alle dagen weg. Strak pak ik mijn valiezen, en dan hedde brutte pech. ‘k Wou zingen en ‘k wou springen, maor da was nie gepast. Op de volgende 100-jaar, met de wijven niks as last. Die wijven, die wijven, die wijven wat een klucht. ‘t Is tijd om te feesten, stekt aa poten in de lucht. We goan da nog wa springen, mannen houd aa vast. We goan na nog wa zingen, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last, met de wij..ven..niks as last. Allez komaan macho’s...... Waor zitten die venten? We goan der een lap op geven hé mannen ! Komaan mannen, één, twee, één twee, drie........... Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as last, met de wijven niks as last. Met de wijven niks as troubles, met de wijven niks as last. Zuipe! Katastroof Garcon... Kom hier mee al die pinten... Loat ze komen...twee per twee. Hey mak is van aa glas drinken manneke ? Hoe zit dat hiere, wordt hier nog gezopen ? Allez vooruit, allemaal noar dien toog. En laat de garcons werken. Pinten op den toog, pinten in ons hand. Pinten oan onze mond, en uitzuipe... Zuipe, zuipe, dat kan ik goed. Dat kanne ik blindelings en met mijn ogen toe. hey Zuipe, zuipe, tegen mijn haar omhoog. Mijne mond is nog nie leeg, of mijn keel is weeral droog. Zuipe, zuipe, dat kan ik goed. Dat kanne ik blindelings en met mijn ogen toe. hey Zuipe, zuipe, tegen mijn haar omhoog. Mijne mond is nog nie leeg, of mijn keel is weeral droog. Vanaf dat ‘k was geboren, was ik al intelegent. Ik pakte recht noar moeders borst, gelak ne grote vent. ‘t Was nie om met te spelen, dak pakte noar die borst. Of nie voar sexuele, ‘t was van de grote dorst. Ik zoap kik alles leeg, ons smoe wist gene raad. Ik blette tot dak kreeg, ne melkautomaat. Ok toen ik al op school zat, beterde het geen fluit. As niemand mij in ‘t oog had, zoopek den inktpot uit. Allez komaan en kapt ze binnen hé, en meezingen... Zuipe, zuipe, dat kan ik goed. Dat kanne ik blindelings en met mijn ogen toe. hey Zuipe, zuipe, tegen mijn haar omhoog. Mijne mond is nog nie leeg, of mijn keel is weeral droog. (geft tem woste, alles geven.....) Op zestien jaar was kik al wereldkampioen. ‘k Zoap ze allemaal onder tafel, oan mij was niks te doen. Noa zeven dagen drinken lag iedereen al plat. Daarna gink op de lappen, want ik was-kik nog nie zat. (Leugenaar ! ) Zo zatte-kik eens in Holland, ‘t was een eer voor de belgen. Die keze aan het leren hoe dat belgen kunnen zwelgen. Zo zoape-kik op mijn eentje wel twintig vaten leeg. Om dak dan zekerst wist, dak een vatje gratis kreeg. Herre gelle dorst, dan ist na ‘t moment om te zuipe. Zuipe, zuipe, dat kan ik goed. Dat kanne ik blindelings en met mijn ogen toe. hey Zuipe, zuipe, tegen mijn haar omhoog. Mijne mond is nog nie leeg, of mijn keel is weeral droog. Tot hier mijn voorlopige bijdrage tot de vlaamse cul-tuur. (niks te maken met het gat van Tura.
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Op de muziek van 'On va s'aimer'
Niels William - "Ik neem je mee" Héhé Ohohoh ohohohohohoh Voel je m'n hart, het staat op springen Voel je m'n hart, het wil beminnen Voel je m'n hart, het zit vol liedjes Die ik voor jou zo graag wil zingen Wat is je naam, ik zal je schrijven Zeg waar je woont, 'k wil bij je blijven Niemand als jij, betekent zoveel voor mij Ik neem je mee 'k Laat je m'n hele blije wereld zien En ik beloof je dan bovendien Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee Voel je mijn hart dat tintelt van plezier En ik verzeker jou wel duizend keer Het wordt de dag van ons leven Ja, dat komt door jou Owowoh owoh owowoh Regen of wind, ik zal je volgen Noem mij jouw vriend, vandaag en morgen Voel je m'n hart, m'n wilde dromen Wil ik alleen met jou bewonen Jij overspoelt al mijn gedachten Voel je m'n hart, het kan niet wachten Niemand als jij, betekent zoveel voor mij Ik neem je mee 'k Laat je m'n hele blije wereld zien En ik beloof je dan bovendien Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee Voel je mijn hart dat tintelt van plezier En ik verzeker jou wel duizend keer Het wordt de dag van ons leven Ja, dat komt door jou Ik neem je mee Voel je mijn hart dat tintelt van plezier En ik verzeker jou wel duizend keer Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee 'k Laat je m'n hele blije wereld zien En ik beloof je dan bovendien Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee Voel je mijn hart dat tintelt van plezier En ik verzeker jou wel duizend keer Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee 'k Laat je m'n hele blije wereld zien En ik beloof je dan bovendien Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer Ik neem je mee Voel je mijn hart dat tintelt van plezier En ik verzeker jou wel duizend keer Het wordt de dag van je leven Nooit vergeet je 't meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Urbanus - "Belastingcontroleur"
Mijn betalingscontroleur die is op z'n kop gevallen Door hem moet ik mijn broeksriem altijd maar versmallen Hij steelt de biefstuk van m'n bord, hij hangt altijd aan m'n slippen Maar nooit kwam er één woordje van dank over z'n lippen Z'n ogen zijn precies twee schele kakkerlakken Als ik denk dat hij naar boven kijkt dan kijkt hij in m'n zakken In z'n schoenen zitten torpedo's, die schiet hij op m'n schenen Telkens als hij denkt dat er contracten zijn verdwenen Uit z'n neusgaten komt lachgas en terwijl ik haast versmacht Heeft hij onder tafel m'n spaarvarken verkracht Ja, hij is een grote Vlaming, een verhelderende geest De coiffeur van Fabiola is zelfs al bij hem geweest Hoera, hoera, hoera Ik lach me hier een scheur Ik kreeg net een brief van de belastingscontroleur Hoera, hoera, hoera Wie is er nu weer daar Herken ik niet de lijfreuk van de tollenaar Hoera, hoera, hoera Ik ben hier weg, tot straks Want ik zie daar in de verte meneerke van den taks Vanop zijnen bureau staat hij in m'n nek te pissen 'k Zeg 'pas op, van dat zout water gaat uw parket moeten vernissen' Maar hij lacht me vierkant uit want hij heeft een lange arm Maar ik gaf hem daar een oorveeg met m'n endeldarm Ach, was ik maar politieman, ik zou hem wel doen stoppen Want dan had ik een matrak om z'n tenen plat te kloppen Een brave mens als ik wordt hier zomaar leeggezogen M'n zwart geld is weggevlogen en al 't wit is uit m'n ogen 'k Heb het plaatje van den Brabançonne op de pick-up gezet En de wereldbol van België van colère opgefret 'k Heb al m'n decoraties in de vuilnisbak gekeild En met de nationale driekleur mijn keuken opgedweild Hoera, hoera, hoera Ik lach me hier een scheur Ik kreeg net een brief van de belastingscontroleur Hoera, hoera, hoera Wie is er nu weer daar Herken ik niet de lijfreuk van de tollenaar Hoera, hoera, hoera Ik ben hier weg, tot straks Want ik zie daar in de verte meneerke van den taks ![]() Urbanus - "Bakske vol met stro" Heel lang geleden voor de allereerste keer Dat had ge moeten zien, 't was verschrikkelijk slecht weer Lag hij daar te bibberen in een kouwe koeiestal In een kribbeke met nen os en nen ezel, dat was al Maar boven in de lucht kon je een sterreke zien staan Dat alsmaar zat te fonkelen, d'er hing een wegwijzertje aan En 't heeft ni lang geduurd of dat was daar vollen bak Het krioelde van de herders met nen dikke wollen frak Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro Toen kwamen de drie koningen, ne zwarte en ne witte Ze vroegen of ze ook mochten komen babysitten Ze schonken een rol balatum en ne grote pot vernis Een salami met look en een aquarium met ne vis De zwarte gaf aan Jozef een paar vijzen en een boor En aan Jezeke een sjalleke en een broekske in ivoor Maria kreeg ne zak cement met ne grote roze strik En een potlood en een gommeke om te gommen krege kik Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro Den heilige geest die hing daar te schijnen aan 't plafond In zijne blauwe training en zijne purpere plastron Op dat moment zei Jozef 'kijk dat is hier mijne kleine' Bezie maar zijne neus, 't is helemaal de mijne Den heilige geest moest lachen 'ah, ocharme sukkelaar' Die kleine die is van mij want ik was den ooievaar Jozef gaf de geest een goei mot op zijn gezicht Toen zaten ze meteen zonder klank en zonder licht Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro Ze bleven daar maar zwaaien met hun vuisten in het rond Den os en den ezel lagen knock-out op de grond Toen kwam God de Vader en hij sprak 'dit is mijn zoon' Nu stonden ze te gapen, nu zaten ze daar schoon Jozef kon niet volgen en diene is beginnen zuipen En Maria van afronten die wist ook niet meer waar kruipen Dat werd me daar een kermis, dat werd me daar een klucht Toen viel er nog een nest met engelen uit de lucht, aah Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro Jezus nam z'n fles met pap en havervlokken En heeft nog rap een verse pisdoek aangetrokken Hij zei 'vrede op aarde aan iedereen die dat wil' Toen werd weer alles kalm en alles werd weer stil Hij had er daar genoeg van en hij ging er maar vandoor En trok zijn auriooltje scheef over z'n oor Hij is gelijk ne grote in zijn sportwagen gekropen Al wie dat mij volgen wil zal wreed hard moeten lopen Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro Jezeke is geboren, aleluja alloo Jezeke is geboren in een bakske vol met stro ![]() ![]() Urbanus - "Kodazuur" Het strand ligt vol met meisjes met al hun borsten bloot En de zee drijft vol met jongens met tenten o zo groot Ik ben bezig aan te branden, het schuim staat op m'n mond Te laat met de zonnebrandolie, m'n vel ligt op de grond Ik wankel naar een parasol en een plastieken tafel En bestel me aan de bar een frisse warme wafel Want ik mis je, ik mis je, ik mis je Mamamamamama Rielouwisje Geeneen van al die dames wordt verliefd op mij Ik loop hier nochtans naakt en m'n vrouw is er niet bij Maar ik krijg hier met m'n grappen zelfs geen glimlach op hun lippen Ze liggen liever met een welgebouwde strandstoefer te wippen Ik zet hier nooit geen voet meer aan de Kodazuur 'k Zit nog liever veertien dagen in een Hollandse frituur Want ik mis je, ik mis je, ik mis je Mamamamamama Rielouwisje De wind verwart m'n kapsel en de zon geeft me een slag M'n rug ziet al zo rood als de chinese vlag Ach, was ik maar bij moeder thuisgebleven Of had ik mij maar eerder ingevreven Ik zit hier in de station with my suitcase in my hand 't Is triestig om beroemd te zijn als niemand je herkent En ik mis je, ik mis je, ik mis je Mamamamamama Rielouwisje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Willem Vermandere - "Lat mie maar lopen"
'k Moest heel mijn jong leven studeren En 'k wierd computerspecialist 'k Kost het zodanig programmeren Totda 'k van toeten noch blazen ni meer wist Bievoorbeeld hoeveel mocht ik eten Sta mijnen buik nog niet te bol Mijne computer kost dat weten De stand van mijne colesterol Lat mie maar lopen langs de straten Ik en mijn lief, da 'k zo geiren zie En dansen doen we tot 's avonds late En dichte vrijen, ik en zie Ik had een huis, 't was een kasteelke Met vast tapijt en sjiek behang Mijn moeder zei: 't Is een juweelke Ik peisde 'k ik 't is mijn gevang Wil j' u elektrisch installeren Zoek je nen diepvries of ne frigo Deur 't feit da 'k ik nie moe scheren Krijg je mijn scheermachien cadeau Lat mie maar lopen langs de straten Ik en mijn lief, da 'k zo geiren zie En dansen doen we tot 's avonds late En dichte vrijen, ik en zie Mijn caravanne ga 'k verkopen En mijne velo is hersteld Ik lere were te voete lopen De côte d' azur is afbesteld Voor mijne verjaardag, 'k mag nie stoefen Krijg ik en 't is heel binnenkort Een schoon paar nieuwe beste kloefen 'k Ga nie meer mee op wintersport Lat mie maar lopen langs de straten Ik en mijn lief, da 'k zo geiren zie En dansen doen we tot 's avonds late En dichte vrijen, ik en zie Nu kweek ik zwijns en 'k kweeke schapen En 'k steeke keuns in 't hondekot 'k Zaai mijn pelouse vol met rapen Voor 't naaste winter in den hutsepot Lat mie maar lopen langs de straten Ik en mijn lief, da 'k zo geiren zie En dansen doen we tot 's avonds late En dichte vrijen, ik en zie |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() [size=6]ALWEER PRACHTIG VAN WIM DE CRAENE:[/size]
Wim De Craene - "Marcelino" Na het avondfeest In het tuintje waar het goed is wat te praten Voor het slapengaan Marcelino Heb ik je gevonden Met een oud en lang verhaal Heeft je lief je pas verlaten En komt het afscheid wat brutaal Dan reik ik je m'n handen Marcelino Kom dan bij me Geef je handen Marcelino Kom dan bij me Laat ons dansen Marcelino Oh, Marcelino Oh, Marcelino En het avondfeest Oh, je weet nog goed hoe lief ze wel kon praten En hoe ze je dan noemde Marcelino Het doet je wel veel pijn Het zet je wereld op z'n kop Maar je bent jong en je kan vrij zijn Je komt er echt wel bovenop Ik reik je m'n twee handen Marcelino Kom dan bij me Geef je handen Marcelino Kom dan bij me Laat ons dansen Marcelino Oh, Marcelino Oh, Marcelino |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() [size=6] NOG WIM DE CRAENE[/size]
Wim De Craene - "Tim" 'k Herinner mij nog goed, Tim Hoe men mij vertelde Van het harde buitenleven De boeren op hun velden Het binnenhalen van de oogst Het weer was droog en heet De lijven plooiden naar de hooivork En stonken naar het zweet Het graan was rijp en binnen De boer z'n hoogste wens Men zei me dat dit alles een paradijs was voor de mens Hier laat ik je los, Tim Van hieraf moet je gaan Met vallen en opstaan Van hieraf moet je gaan Men wees mij hoe de mens, Tim De grond gewonnen had Waar men de zoete druif verbouwde En het helder gerstennat De weide vol met hooi Het hooi voor 't jonge kalf En wie het versgebraden kalf niet lust Zo'n man die is maar half Hier heeft de mens gewonnen De arme grond verrijkt Hier heeft de mens met zwoegen Zijn hoogste doel bereikt Hier laat ik je los, Tim Van hieraf moet je gaan Met vallen en opstaan Van hieraf moet je gaan Dit alles heeft men mij verteld, Tim Ik heb het ook gezien Hoewel ik zelf geen lauweren Aan dit meesterwerk verdien Ik heb het lot bezongen Van de knechten en de boer Het kirren van de boerendochter De blikken van de hoer De schoonheid van de morgen 't Ontwaken van de stad Ik heb dit wel bezongen Maar nooit een cent gehad Hier laat ik je los, Tim Van hieraf moet je gaan Met vallen en opstaan Van hieraf moet je gaan Dus ga en maak de mortel Bouw stenen tot een huis Smeed akkers voor 't gewelf, Tim Maak deuren voor je huis Ikzelf geef je niets mee Dan lofzang voor je jeugd De krachten in je armen Een ode aan de deugd De liefde voor een vrouw, Tim De oogsten van haar buik Het winnen van de dagen Het streven naar geluk Hier laat ik je los, Tim Van hieraf moet je gaan Met vallen en opstaan Van hieraf moet je gaan Van hieraf moet je gaan Van hieraf moet je gaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Om de humor erin te houden en onze Katholiele vrienden te vriend te houden;
Bakske vol me stro van Urbanus. Heel lang geleden voor de allereerste keer. Dat had ge moeten zien, het was verschrikkelijk slecht weer. Lag hij daar te bibberen in een kouwe koeiestal. In een kribbeke met nen os en een ezel, dat was al Maar boven in de lucht kon je een sterretje zien staan Dat alsmaar zat te fonkelen, er hing een wegwijzertje aan En het heeft toen niet lang geduurd of dat was daar volle bak Het krioelde van de herders met een dikke wollen frak Jezusken is geboren, haleluja hallo Jezusken is geboren in een bakje vol met stro Toen kwamen de drie koningen, een zwarte en een witte Ze vroegen of ze ook mochten komen babysitten Ze schonken een rol ballattum en een grote pot vernis Een salami met look en een aquarium met een vis De zwarte gaf aan Jozef een paar vijzen en een boor En aan Jezuske een sjalleke en een broekske in ivoor Maria kreeg nen zak cement met nen grote roze strik En een potlood met een gommeke om te gommen kreeg ik. Jezuske is geboren, haleluja hallo Jezuske is geboren in een bakje vol met stro De heilige geest die hing daar, te schijnen aan het plafond In zijn blauwen training, zijn purperen plastron Op dat moment zei Jozef: "Kijk, dat is hier mijn kleintje" kijk naar zijn neus, het is helemaal de mijne De heilige geest moest lachen : “Ha, ocharme sukkelaar Dat kleintje is van mij, want ik was de ooievaar.” Jozef gaf de geest een goei mot op zijn gezicht. Toen zaten ze meteen zonder klank en zonder licht. Jezuske is geboren, haleluja hallo Jezuske is geboren in een bakske vol met stro Ze bleven daar maar zwaaien met hun vuisten in’t rond Den os en den ezel lagen knock-out op de grond. Toen kwam God de Vader en hij sprak: “Dit is mijn zoon.” Nu stonden ze te gapen, nu zaten ze daar schoon. Jozef kon ni volgen en die is beginnen zuipen. En Maria, van afronten, die wist ook ni meer waar kruipen. Dat werd me daar een kermis, dat werd me daar een klucht. Toen viel er nog een nest met engelen uit de lucht. Ah! Jezuske is geboren, haleluja hallo Jezuske is geboren in een bakske vol met stro Jezus nam zijn fles met pap en havervlokken En heeft nog rap een verse Luier aangetrokken Hij zei : Vrede op aarde aan iedereen die dat wil. Toen werd weer alles kalm en alles werd weer stil Hij had er daar genoeg van en ging er maar vandoor En trok zijn aureooltje scheef over zijn oor Hij is gelijk een grootje in zijn sportwagen gekropen "Al die dan mij volgen wil zal heel hard moeten lopen" Jezuske is geboren, haleluja hallo Jezuske is geboren in een bakske vol met stro(x2) En speciaal voor de vrienden van Gaia Refrein: Nee, ik hou niet van madammen met een bontjas Madammen met een bontjas zijn gemeen 'k Moet niets hebben van madammen met een bontjas Tegen madammen met een bontjas zeg ik neen Ik denk dat ik het jullie nu wel kan vertellen 'k Ga een zaak beginnen in madammenvellen 'k Ga ze vangen op Avenue Louise Op banketten, paardenrennen en deftige recepties In de Saturday Night Fever pub Bij de Rotary en de Lionsclub Met mijn grote muizeval en mijn flesje vol vergif Vang ik er zoveel als ik maar wif (da's om te rijmen) Hunne rug en hunne buik, die naai ik aan elkaar Daarvan maak ik een luchtmatras of een vliegende sigaar Van hun tenen maak ik champagneflessenstopsels En een sterk insecticide van het vel onder hun oksels Van hun tepels maak ik pleisterkes om fietsbanden te plakken En de wallen onder hun ogen worden blauwe vuilniszakken En hun venusheuvels raak ik ook wel kwijt Daarvan maak ik een heel groot smirna tapijt Van hun neus maak ik een stopcontact of een arbiterfluitje Van hun lippen elastiekskes om geleipotten te sluiten En zo maak ik van alles, in echt madammenleer Mijn winkeltje zal draaien, mijn financies nog veel meer En als ik eenmaal rijk ben, dan kan ik ze bestellen Mijn twee heel dure mantels, in stekelvarkensvellen Een voor meneer Urbanus en een voor zijn madam Zo hebben we altijd plaats op de bus en op de tram
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() ej George, dien emme'k just gepost
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Hebbet just gezien, dat "canna" niet hé. Laten we samen dan oek mor ineens "Nederwiet poste hè.
Dit is een lied over een plant Een groene plant Een mooie plant Een welriekende plant Een grote een sterke ja, een nuttige plant Het gaat over de Cannabis Sativa Hollandica, oftewel Nederwiet Nederwiedewiedewiet (wiedewiedewiet) (...) We beginnen bij het zaad Het goede zaad komt van een plant die asl minstens drie generaties in Nederland groeit, en bloeit Sommige mensen zeggen zeven, maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik Dat mag je dus zelf weten Goed, het goede zaad doen we in maart april mei in de grond Geen gedoe met voorkiemen enzo, dat is allemaal maar haastige spoed Het plantje weet zelf het beste wanneer het op moet komen, dus laat maar gaan dat gaat wel goed Dat wordt prachtige Nederwiet Nederwiedewiedewiet (wiedewiedewiet) (...) Net zo goed als congo Indonesia Acapulco Colombia En dan nu, geduld Rustig op laten komen Het plantje is nog klein Bemoedigend toespreken dus En dan wordt het groter, en het wordt groter, en het wordt groter, en het wordt groter, en groter, en groter, en groter, en het wordt zelfs nog groter, en groter, en groter, en dan wordt het dikker, en dan is het september, en tijd voor de oogst De vrouwtjes met de zaadjes en of de bloemetjes haal je binnen Je legt ze op de grond of hangt ze met de voetjes aan het plafond, en dan wacht je een twee drie en een halve maand tot het droog is En als het dan droog is, dan komt het belangrijkste van de Cannabis Sativa Hollandica Het uitzoeken Want De blaadjes, daar krijg je hoofdpijn van, ik wel De blaadjes daarvan krijg je een betonnen hoofd Dus die blaadjes die gooi je weg weg weg en je rookt alleen de hoesjes, van de zaadjes, en of en of de bloemetjes En daarvan krijg je geen betonnen hoofd En daar van krijg je geen hoofdpijn En daarvan word je niet draaierig Maar, daarvan word je zo high, als een Vlaamse Papegaai Dat is onze eigen Nederwiet Nederwiedewiedewiet (wiedewiedewiet) (...) Daarvoor hoeft niemand in verre vreemde landen in de bak te zitten (...) En verder gaat dit lied niet
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Poep in je hoofd.
Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Poep in je hoofd, poep in je hoofd. Wat maakt het uit, als je maar geloofd. Poep in je hoofd, poep in je hoofd. Wat maakt het uit? Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten Lekker, lekker, jaaaaaaa Poep in je hoofd, poep in je hoofd. Wat maakt het uit, als je maar geloofd. Poep in je hoofd, poep in je hoofd. Wat maakt het uit? Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker in je bek scheiten of heb je al poep, poep in je hoofd. Zal ik jouw is effe lekker lekker lekker aaaaaaaaah Poep in je hoofd ![]() ![]() ![]() let er op hoe ze schijten schrijven in olland |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Great, kabouter. En dan nu deze;
Onze belgische associalen. (Past misschien wel beter bij de anarchie-thread. ik doe het morregen, da 'k het zeker zal doen morregen, zeker voor de noen ik doe het morregen, morregen, morregen da 'k het morgen zal doen niet vandaag, niet sevvens, niet subiet, ik heb geen goesting, dus nu doe ik het niet maar ik kan u wel beloven het is 't eerste da 'k begin nog een goed nachtje slapen, fris eruit en vlieg erin ik doe het morregen, da 'k het zeker zal doen morregen, zeker voor de noen ik doe het morregen, morregen, morregen da 'k het morgen zal doen ik heb geen tijd en ik heb geen zin ik ben te moe om te prutsen aan dat ding psychologisch voorbereiden is een noodzakelijk iets morgen gaat het beter, vandaag presteer ik niets het is toch niet den tijd van 't jaar ge moet niet zagen, fluit ernaar ik ben bezig en daarbij ik deed vandaag toch al genoeg ik moet nu gaan vertrekken, men verwacht mij aan den toog ik doe het morregen, da 'k het zeker zal doen morregen, zeker voor de noen ik doe het morregen, morregen, morregen da 'k het morgen zal doen als alles nu al is gedaan heeft morgen geen zin meer te bestaan het is dus beter vandaag niet alles al te doen ik zie wel morgen, morgen voor de noen ik doe het morregen