![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"niets voor niets" De eerste hoofdwet van elke tak in de wetenschap.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 23 maart 2006 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]()
Citaat:
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 23 maart 2006 om 19:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() Is het leven niet Ironisch?
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het ook zo dat voorbewaking, middagtoezicht en avondstudie niet tot de kerntaken van een school behoort. Dat zijn extra's die worden aangeboden om het de ouders gemakkelijk te maken en feitelijk met onderwijs niets te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft die taken die niet tot de kerntaken behoren van de school, dit klopt ook niet. Het is niet omdat bepaalde taken door andere mensen worden ingevuld (wat ik persoonlijk pure verkwisting vind want leerkrachten hebben al meer dan genoeg voordelen) dat het niet in de verzekering zit. Laatst gewijzigd door Karma : 23 maart 2006 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een verzekering dat niet dekt ligt dat aan de verzekeringsnemer die deze dekking absoluut vermijd.
Het is een soort afpingel situatie. Kijk als je een risico verzekering neemt met een franchise van bv 1000€ zal al iets meer betalen dan als je bv zelf een franchise van 7500€ zou nemen. Neem je geen enkele franchise, dan betaal je natuurlijk ook wat meer. Maar in zulk geval, en ik ben zelf verzekerd voor omgerekend naar bf 50’000’000 scheelt u dat hoogstens 1000€ per jaar meer of minder. Dus wat doen die scholen? Ze pingelen af tot het absolute minimum, het hoogst wettelijke zeg maar. De rest passen ze bij naargelang dus die extra maatregels zogenaamd. In werkelijkheid doen ze dat natuurlijk niet want je kan dat niet, onmogelijk. Niemand kan gedurende zijn polissen op en af laten gaan of het zal u veel meer kosten dan je kan besparen. Dus houden ze een lijstje achter de hand en in het allerslechtste geval passen ze eens bij. En dan moet het al erg zijn! Dus money in de pocket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan perfect alle weken uw autoverzekering een dag of twee laten schorsen ook. Zal u ook heel wat schelen!
Of verklaren dat de eerste 2500€ voor uzelf zijn! Tja? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 maart 2006 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1) Door het kind te aanvaarden onder het toezicht valt het wettelijk gezien vanaf dan onder de hoede van de toezichter c.q. de school. 2) De verzekering wordt aangegaan door de toezichter (school) om zichzelf in te dekken, of hij (de school) de premies daarvoor al dan niet doorrekent aan de "gebruikers" maakt voor de verzekering niet het minste uit.
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1) ze hebben het meest van alle beroepen vakantie en dit nog eens dik betaald, in geen enkele andere sector behalve politiekers ![]() 2) in het secundair onderwijs zijn er leraren die maar 20 of 25 uur per week moeten werken en voor de rest thuis zijn en ook hiervoor verdienen ze bijna het full time loon van bijvorobeeld een verkoopster. 3) ze worden heel goed vergoed voor de gedane prestaties in mijn ogen. ze hebben zeker niet te klagen over hun loon want een full time leraar verdient een stuk meer dan een persoon die posten doet als arbeider in een bedrijf en 40 uur per week werkt. daarbij komt nog eens bij hoe langer een leraar in dienst is hoe meer hij verdient. 4) leraren krijgen na een tijd een vaste benoeming en dit is voor hun ganse leven zonder dat er ooit eens word gecontroleerd op de kwaliteit van hun manier van lesgeven en hun bewkaamheid als opvoedkundige en dergelijke. feitelijk is dit het zelfde als een levenslang contract krijgen in een bedrijf zonder dat je ooit nog word gecontroleerd of kwaliteit of efficiëntie en dus nog rendabel bent. en dan nog wil je deze personen bonussen geven voor iets wat in mijn ogen verplicht hoort te zijn bij hun job als opvoedkundige??? ik ben niet jaloers op deze personen want ze hebben gestudeerd voor hun beroep maar er zijn grenzen en ik vind dat het beroep als leerkracht eens moet worden herbekeken. En ze worden in mijn ogen dik betaald voor de gedane prestaties en mogen dus gerust een paar uurtjes per dag meer werken voor hetzelfde loon. nu ik mag ook niet alle leraren over dezelfde kam scheren want dan ben ik fout bezig. er zijn leraren die ook na de schooluren hun vrije tijd opgeven om bepaalde leerlingen die dat wensen bijlessen te geven of te helpen, of leraren die uit vrije wil in staan voor naschoolse opvang maar nu zijn dit de uitzondering op de regel en het zou juist andersom moeten zijn. in deze tijd moet iedereen flexibel zijn en ik vind het dus niet meer dan normaal dat ook het onderwijs flexibel word gemaakt en meer gericht word naar de realiteit en meer samenwerking met de bedrijven en dergelijke. de school zou moeten open zijn van 7h00 tot 18h00 (als het kan liefst vanaf 6h00 tot 19h00) Dat niet iedere leerkracht altijd tot bijvoorbeeld 18h00 moet blijven kan ik mee inkomen maar een beurtrol is een goed alternatief om dit systeem te kunnen laten werken. maar natuurlijk zou ik het nog verder laten gaan zoals ik heb gezegd in mijn vorige reactie in dit onderwerp maar ik denk niet dat heel veel mensen hier achter staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Tijdens de middagpauze is de school slechts toezichter indien de kinderen blijven ineten en daarvoor "ingeschreven" zijn. Want de middagpauze wordt niet beschouwd als een periode van normale aanwezigheid van de leerlingen. 2) Dat klopt, maar waarom zou dit voor de ouders gratis zijn? De opvang die buiten de normale aanwezigheid van de leerlingen wordt georganiseerd, heeft niets met de gratis toegang tot onderwijs te maken. Dat is een extra dienstverlening die de school aanbiedt. Nogmaals: De school is geen gratis babysit. Als je wil dat er buiten de schooluren toezicht wordt gehouden, dien je daarvoor te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat iedereen die extra prestaties levert een bonus verdient.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 24 maart 2006 om 08:52. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik wel mis is de verantwoordelijkheid van de ouders hierin en daarmee uiteraard de aanpassing van de economie om tweeverdieners meer mogelijkheden te geven in de vakanties ook thuis te zijn (bijvoorbeeld 4/5en contract en de overuren terug kunnen compenseren tijdens de schoolvakanties. Klinkt interessant maar is bijlange niet op ieder werk te realiseren vermits een bedrijf waar meerdere ouders terzelfdertijd deze uren zouden oppakken, gewoon zou moeten sluiten tijdens die weken). In Slegie's betoog worden de ouders (en daarmee hun pedagogische verantwoordelijkheid) te veel uitgeschakeld (alle vakanties, van 6.00 uur tot 19.00 uur op school, ...) en daar sta ik compleet niet achter. Ik zou eerder het omgekeerde proberen realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
weg met de werkkampmaatschappij ! en dus om te beginnen moeten we daar iets aan doen in t onderwijs want daar kweekt men die werkezelsmentaliteit veel te veel aan. verplichtte sport en godsdientsonderwijs zou men moeten afschaffen leerplicht tot 14 j en enkel in de voormiddag les. wie sport en godsdienst wil volgen moet dit KUNNEN in de namiddag. enz
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 maart 2006 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() het basispakket moet idd verplicht blijven en idd ik pleit ook voor de voormiddag.
na de middag kan men voor mijn part optioneel ( mits inschrijving ) nog bijdoen wat men maar wil. en voor de fanatiekelingen voor mijn part zelfs op woensdagnamiddag, s avonds, zaterdag en zelfs zondag.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 maart 2006 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() wat die sport betreft karma vind ik toch nog hetvolgende.
het is handig dat iedereen leert zwemmen al was het maar om niet te verzuipen als je eens in t water sukkelt. leren zwemmen mag dus verplicht zijn. wat de rest betreft ben ik niet akkoord en temeer omdat er in het onderwijs enkel aan inspanningssporten en competitie sporten wordt gedaan. Al dat afjakkeren moedigd weer die prestatie en concurrentiementaliteit aan wat mijns inziens veelal negatieve gevolgen heeft. ik blijf er dus persoonlijk bij dat sport iets optioneel moet zijn voor in de namiddag. Daarbij komt dat men ook de mogelijkheid moet hebben om ontspanningssporten te beoefenen zoals Yoga, tai chi enz. In feite zou men beter deze verplichten want ze zijn een goed middel tegen mentale minderwaardigheid en ook tegen een gebrek aan zelfbewustzijn, assertiviteit enz. In china verbood de regering chi qong om de doodeenvoudige reden dat mensen die er zelfbewuster door worden niet meer te manipuleren en onderdrukken zijn. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 maart 2006 om 12:06. |
![]() |
![]() |