Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2006, 18:35   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind dit systeem tof:

1 Mensen kunnen makkelijker aan een beurs, om dat in eerste instantie te compenseren wordt het inschrijvingsgeld hoger

2 Mensen die een beurs aanvragen zonder daarvoor eigenlijk in aanmerking te komen, de "pseudo-beurs" zeg maar, krijgen die, maar moeten ze later wel terugbetalen (indien ze in die mogelijkheid zitten, uiteraard)

Ik denk dat vele studenten zouden opteren voor zo'n systeem van lening.

Gesteld nu €505 x 4 = €2020, met optrekking van gelden moet iemand dan bijvoorbeeld na zijn studies, indien werk gevonden, €5000 (inschrijvingsgeld dan bijvoorbeeld op €1250) terugbetalen...
Je vergeet de huur,eten,vervoer,boeken....in die som. Reken dan maar op 6000-7000 euro per jaar wat een student nodig heeft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 18:37   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je vergeet de huur,eten,vervoer,boeken....in die som. Reken dan maar op 6000-7000 euro per jaar wat een student nodig heeft.
Jamaar, daar staat de univ los van. Nu ook zijn er programma's voor kotstudenten &c, en ouders ontvangen nog steeds kindergeld...
Oud 26 maart 2006, 22:00   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat heeft dat nu met deze discussie te maken? Ik zal proberen om mijn standpunten, die niets met elkaar te maken hebben, op een eenvoudige manier duidelijk te maken:

- De gemeenschap moet voor iedereen onderwijs aanbieden.
- Wie een job uitoefent, verdient daarvoor een vergoeding. Wie extra prestaties levert, verdient een extra vergoeding.
1)De gemeenschap bied voor iedereen onderwijs aan, het is aan de student en de school echter gelegen aan de gemeenschap hiervoor een doelbewuste strategie af te leveren. Het is dus niet de gemeenschap die in vraag staat, maar de ‘hogere opleidingen” aan de gemeenschap.
2)Iedereen heeft recht op een billijke vergoeding, zo ook het omgekeerde. Als elke extra prestatie dient vergoed te worden, dan moet elke extra uitgave dan ook verantwoord worden en bijgevolg moeten de eisen aan scholen dus strenger worden beoordeelt.

Wie zaait die oogst!

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 maart 2006 om 22:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:37   #64

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voila, je doet iets in functie van wat anders.
Wat je in uw eigen uren doet gaat niemand aan. Als wij dat niet moeten bekostigen gaat een mens voor mijn part tot zijn 85 jaar naar school.

Maar wat voor u bekostigd wordt door de gemeenschap of door uw werkgever, daar wordt dan wat voor verwacht.
Allez....toch normaal zeker?
Uw baas zal u toch geen studie aanklappen in laat ons zeggen "hogere boekhouding" om u dan nadien met de grasmaaier te laten rondlopen?
Oh maar, ik heb al heel wat cursussen gevolgd die niet in functie waren van iets anders hoor. Voorbeeldje, een jaar cursus volgen om te leren werken met coreldraw (is tekenprogramma) op de computer. Zal ik nooit kunnen gebruiken op het werk. Doe het dus uit pure interesse voor mezelf en de gemeenschap ..... die heeft geen enkel voordeel dat ik die cursus wel of niet volg.

Indien mijn werkgever me echter vraagt om een cursus te volgen ligt dat anders vind ik. Dan is het wel ten dienste van de gemeenschap (op zijn minst van de werkgever maar ook van de werknemer)
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:43   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Oh maar, ik heb al heel wat cursussen gevolgd die niet in functie waren van iets anders hoor. Voorbeeldje, een jaar cursus volgen om te leren werken met coreldraw (is tekenprogramma) op de computer. Zal ik nooit kunnen gebruiken op het werk. Doe het dus uit pure interesse voor mezelf en de gemeenschap ..... die heeft geen enkel voordeel dat ik die cursus wel of niet volg.

Indien mijn werkgever me echter vraagt om een cursus te volgen ligt dat anders vind ik. Dan is het wel ten dienste van de gemeenschap (op zijn minst van de werkgever maar ook van de werknemer)
Ik heb nergens gezegd dat u zich niet mag bezig houden met scholing hé.
Ik zeg alleen maar voor hoger onderwijs, je mag dat doen, maar je moet er rekening mee houden dat iemand dat voor u betaald. Dus doe er wat mee of betaal het terug.
Trouwens die avond cursussen zijn allemaal betalend volgens mij, en dus commercieel aangeboden. Ze geven ze u dus niet voor niks!
Bijgevolg is ze betaald.
Oud 26 maart 2006, 22:58   #66
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie zaait die oogst!
Elke boer zal u vertellen dat dit nonsens is.

Enkel hij die zaait kan hopen op een oogst.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 23:00   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Elke boer zal u vertellen dat dit nonsens is.

Enkel hij die zaait kan hopen op een oogst.
Oud 26 maart 2006, 23:11   #68

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de kost van een studie geld kost in die zin dat men op het moment dat men studeert, eigenlijk niet productief is. Een student aan de universiteit dus zou, indien hij niet zou studeren, eigenlijk kunnen werken en dus ook geld in het (eigen en dat van de werkgever) laatje kunnen brengen. Als het dus op die manier wordt geïnterpreteerd ben ik wel akkoord dat studeren geld kost.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 14:26   #69
eno2
Banneling

Standaard

Als het onderwijs gratis moet zijn, dan moet je ook niet eisen dat je moet terugbetalen na afloop.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be