![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dan worden joints minder schadelijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idd, omdater dan een strengere controle kan gedaan worden op de kwaliteit van de cannabis. Door deze controle kunnen er weer extra jobs worden gecreeerd.
Hoe je het ook draait of keert, het legaliseren brengt voordeel.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 29 maart 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De schadelijkheid heeft m.i. te maken met het zeer hoge teergehalte van de meeste cannabissoorten.
Ik snap echt niet hoe legalisering of controle daaraan kan verhelpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Snap ik niet hoor duvelke. Het is nogal wetenschappelijk bewezen dat joints zeer schadelijk zijn, ongeveer zeven keer meer dan sigaretten. Iemand die dus een pakje per dag rookt en drie joints er bij neemt heeft meteen een portie van twee pakjes per dag in zijn longen. En dat zouden we legaliseren. Komaan he, daar kan mijn verstand toch niet bij zunne. Mijn mening is dat het net moet worden ontmoedigd en niet omgekeerd. De legale drugs zijn nog steeds de meest gevaarlijke want dan kan men ze halen in iedere winkel op de hoek van de straat. Bovendien worden er dan veel taksen op geheft en heeft de maatschappij meteen schuldig aan criminaliteit. Want drugs legaliseren is gewoon crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat je toegeeft dat de legale drugs die je nu kan kopen de meest gevaarlijke zijn. Maar stel dat we bvb. alcohol gaan verbieden. Wat gaan we dan krijgen denk je? mensen gaat het in het geniep zelf brouwen. de kwaliteit gaat ziende achteruit gaat wegens amateurisme. Dat wordt pas een ongezonde kwestie. Nu weet je tenminste wat je koopt als je een blikje bier koopt in de winkel. Je weet wat er in zit, je weet wat de gevolgen zijn.
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het ging hier over joints.
Joints zijn om te roken. Die blijven dus wel schadelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Niet noodzakelijk, maar ze worden er zeker ook niet schadelijker door.
![]() |
#69 |
|
![]() Ze zouden joints moeten verbieden! Dan zal die jeugd wel twee keer nadenken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
idd..cannabis
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vind ik het zelfs beangstigend dat mensen op een legale manier worden geconditioneerd. Ik herinner me bijvoorbeeld de grote reclames destijds van Belga. Een Belga rook je nooit alleen. Is wel heel sterk inspelen op het "samen horen" gevoel. En op die manier nemen ze je in de tang. Eerst verslaafd maken en dan woekerwinsten op heffen (via legale belastingen). En daarna de mens wijsmaken dat hij/zij zelf moet kunnen kiezen wat hij wel/niet doet. Eens verslaafd, altijd verslaafd zeg ik maar (want de associatie blijft er heel je leven ook al ben je al lang gestopt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat indien we cannabis gaan legaliseren, dat de consumptie er van gaat dalen. Maar dat ze gaat stijgen? dat denk ik niet. Het heeft gewoon geen zin om de feiten te negeren. Er wordt nu eenmaal veel gesmoord. Of het nu legaal is of illegaal. Best toch dat de overheid er dan een beetje controle kan op doen e?
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Dus ze zitten vast.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Toegegeven, hier zit men inderdaad vast. Het ene kan niet, het andere is immoreel.
Wat me soms verwonderd is dat hetgene dat regelrecht indruist tegen de moraliteit (de gezondheid van de mens) op een ander vlak geidealiseert wordt (en door wie, degenen die er dikke poen aan verdienen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkt toch wel dat die enkele jointjes evenveel waard zijn als een kompleet pakje sigaretten.... Ziehier nu,toegegeven,de schijnheiligheid van de wetgeving.Logischerwijze zouden er nu serieuze onderzoeken moeten gestart worden om die schadelijke neven-producten te verminderen,zoals de tabaksproducenten,met hulp van de overheid dat,oa via teeltselektie,ook al lang kunnen doen....(het ergert mij nog elke dag dat,nog steeds,Staatsmiddelen ingezet worden ter verbetering van de tabaksteelt overal ter wereld) ![]() Maar ja..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk op de lange lijn dat een jointje eerder beter is dan alle dagen 2 of 3 flessen wisky.
Beter is natuurlijk een paar glazen wisky en geen joint (of juist wel), maar wanneer alcohol verslaving uit de hand aan het lopen is dan denk ik dat joints minder schadelijk zijn in vergelijking. Heb toch nog nooit iemand een joint van een kilo zien roken tenminste. En daarbij doodvallen doen we toch....dat ieder doodvalt op de manier dat hij zelf wil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Just hé?
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() vraag voor vws karma is - hoeveel mensen worden er arm omdat ze door dat ze cannabis blowen gemarginaliseerd worden en dus arm worden en omdat de goegemeente het blowen afkeurt als tweederangsburgers worden bekeken ?
waarom denk je dat ik mij zo kwaad maakte in ons onnozel jantje ? omdat ie mij junk noemde ? pffff nee omdat door zijn cultureel fascistische redenering wel heel veel mensen gemarginaliseerd worden wie denkt de mentaal minderwaardige hond wel dat hij is om mensen die eens geblowd hebben als junkie en tweederangsburger te bestempelen ![]() als hij dat in t cafe zou doen waar ik erbij was zou er glas gebroken worden en glas in zijn bakkes godverdomme en als een bloedende hond afdruipen ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 22:25. |
![]() |
![]() |