![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Wou je beweren dat een reguliere peiling een andere tendens zou te zien geven? Een referendum dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Een reguliere peiling, zoals die van VTM?
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boodschappers zijn immers duidelijk: pro of contra of iets tussenin. Dat die verschillende boodschappen leven onder de bevolking weet ik ook, en betwist ik niet. Ik stel wél de conclusies in vraag die wmb foutievelijk getrokken worden, wegens een mogelijk niet proportioneel samengesteld aantal boodschappers van één welbepaalde strekking. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog treffender: de populariteit van het koningshuis is in goed vijf jaar met 15 % gedaald, en nog meer in Vlaanderen.
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() We naderen de vooravond van het einde van dit land, ancapa, dat staat vast.
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Van de francofonie zeker...
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heb ik onze BUB'ers ook al gezegd, maar zij beweren altijd het tegendeel...Nochtans ik draag een bril8)
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Deze peiling is niet relevant wegens de vraagstelling. De vraag was of men gehecht is aan de Koning of het koningshuis. "Gehecht" is zeer sterk en een passioneel woord. Het zou veel objectiever geweest zijn te vragen of men het koningshuis wil behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaemsch-nationale media bijten hun tanden stuk op België. De dag dat de Belgisch-gezinden eindelijk media-toegang zullen krijgen, zullen de politiek en de media eindelijk veel democratischer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En had men die vraag gesteld, dan had je wel een andere reden gevonden om deze peiling vertikaal te klasseren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet aan de orde alhier, want de burger heeft dit democratische instrument niet ter beschikking. Wanneer een meerderheid van de burgers achter hun koningshuis staan, dan heeft de monarchie democratische legitimiteit. Ik gebruik dat argument al eens om onze monarchie te verdedigen, en dat lukt zolang de peilingen me gelijk geven. Distel besluit uit een peiling dat die goedkeurende meerderheid stilaan penibel wordt, en zo probeert hij een van mijn argumenten onderuit te halen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |