![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de supermarkt op zaterdag open is, is leuk. Maar ga me niet vertellen dat je in de week niet voor iets snel snel naar de super moet lopen ? Ik probeer op zaterdag altijd wel voor een week te kopen, maar toch zijn er altijd wel kleinigheden die ik gedurende de week nodig heb. Ik kan wel eens wat vroeger naar huis komen, maar dan moet ik de dag daarna veel langer werken. En switchen tussen 6 en 10.30 lijkt me toch wat te veel voor mijn bioritme. Er zijn mensen die al klagen over zomer- en winteruur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ik een middenstander ben, die met zijn winkel 5 meter buiten een toeristisch gebied val, hoe kan ik dan overleven? En de werknemers van meubelzaken tdie in heel België) mogen open zijn... zijn dat geen mensen? En wat als ik een winkel heb, zonder meubels, maar de meubelzaken wel mijn producten verkopen? Waarom mogen die deze zondags verkopen en ik niet? ![]() Vandaag was het de Ronde van Vlaanderen, gereden op een zondag door werknemers... Waarom mag dat? Hebben die werknemers geen gezinsleven?... Daarjuist heb ik een glimp van een soort voetbalwedstrijd op TV gezien... gespeeld door werknemers... Hebben die voetbalspelers geen recht op een gezinsleven?... Waarom verbieden we de beroepssporten niet op zondag? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 april 2006 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Er zijn er hier een paar die mentaal op een eiland leven. In de paarse modelstaat mag alles bij het oude conservatieve denken blijven, de rest van de wereld evolueert wel zonder ons. En oh ja, koopkracht inleveren daar is ook geen sprake van natuurlijk. De (stoute) amerikanen en de sinezen zullen ons wel onderhouden.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
voor aanvullers: maandag 16-20 dinsdag 6-12 woensdag vrij donderdag 6-9 vrijdag 17-21 zaterdag 6-11 zondag rust voor de kassa: maandag 8.30-12.30 dinsdag 15.15-20.15 woensdag 10-15.30 donderdag rust vrijdag 8.30-11.15 zaterdag 16.15-20.15 uurrooster veranderen elke week. ze moeten normaal 3 weken op voorhand afspraken. als je een belangrijke afsraak hebt (bv bij dokter) kan je vragen om daar rekening mee te houden, maar dan moeten ze het 4 weken op voorhand weten. en vraag vooral ni te veel, want dat gaat niet. ze kunnen geen uurroosters opstellen die rekenig houden met de wensen van zo'n 30 mensen. allez, maak maar eens een bioritme. ook erg fijn voor de kinderen, die nooit weten wanneer ze mamma of papa thuis gaan vinden. of ze wel mee kunnen naar de voetbal gaan kijken of zaterdag. alleen zondag, dat weten ze zeker. dan zijn ze altijd thuis. ik zeg je, het zijn niet enkel de vakbonden. het is het personeel dat tegen verdere flexibilisering is. trouwens, je kan gerust naar de supermarkt in de buurt van je werk voor kleine boodschappen. tijdens je middagpauze, of na je uren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu gij nog: als ik voor iemand wil werken op zondag (of omgekeerd): moei u er niet mee. Bij de weg: 't is niet omdat ge ertegen zijt dat ge er uw voordeel (mijn bijdrage) voor afwijst zeker? Een beetje consequentie van de anti's zou het werken op zondag belastingsvrij moeten maken. Put your money where your mouth is. Oh ja, ik spreek hier hypothetisch want mijn bijdragen verdwijnen al een tijdje niet meer in de Belgische put zonder bodem. En hoe zou dat komen? Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om te winkelen is het ook op te vangen. Waar ik woon is er een GB. Die is in de week open tot 20u. De vrijdag zelfs tot 21u. De zondag zijn ze wel gesloten. Ik denk dus dat de klanten tijd genoeg hebben om hun inkopen te doe. Mijn echtgenote heeft in de tijd in een grootwarenhuis gewerkt. Zij moest de zondagmorgen ook werken. Plezant is anders hoor. Zij was anderhalve dag in de week thuis terwijl ik gaan werken was. In het weekend was ik thuis maar dan moest zij werken. We waren enkel de zondagmiddag vanaf 13u samen thuis. Vlug eten iets eten en dan met de kinderen nog een uitstapje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld : Morgen is uw vrije dag woensdag de vrije dag van uw vrouw (in een zesdagenweek). Bekijk je het in een vijfdagenweek dan heb kan het ook goed. Een mogelijke oplossing voor het opvangen van de kinderen. Morgen jij thuis, uw vrouw dinsdag, jij de woensdag en uw vrouw de donderdag. Resten allen nog de vrijdag zaterdag en zondag om opvang te zoeken. Laatst gewijzigd door Den Bal : 2 april 2006 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() nog eens, voor mijn part mogen ze in Belgie _enkel_ op zondag werken. En Ma,Di,Wo,Do,Vr,Za rustdagen. Alle problemen met opvang weg.
Maar niet verschieten dat diegenen die nu nog de grootste bijdragen leveren om het orkest op de Titanic te laten spelen, hun conclusies trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Ik trek gewoon even de lijn door. Wanneer de winkels geen vaste rustdag meer hebben wat houd andere sectoren dan tegen om dit nog te hebben. De bouw bvb. Die kunnen zeven op zeven op hun werven laten werken. Afwisselend zijn er dan enkele mensen thuis de rest laat de boel draaien. Je kan dit eveneens projecteren op bvb de banken, enz. Dat heeft tot gevolg dat kinderopvang op zondag ook nodig zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ja... ik ga akkoord met je kritiek op zondagswerk. Er moet minstens 1 dag in de week zijn waarop iedereen bij elkaar kan zijn. Dat is een sociale noodzaak.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 april 2006 om 20:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om 19u 's avonds hier, slaapt India, beste. En ik ben nogal erg goed in wat ik doe dus ik vrees niet voor mijn job.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
leestip van de week: http://www.amazon.com/gp/product/037...Fencoding=UTF8 Ik denk wel dat de Indiers er geen probleem mee hebben om in shiften te werken. Enfin, ik ben zeker want ik krijg er zelf continu aan de lijn. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals je het zelf zegt , het hoeft niet voor iedereen perse op een zondag te zijn. Het is dus niet te vatten in een globale overeenkomst, en het is beter dat zoiets op kleine (individuele) schaal tussen werknemen en werkgever overeengekomen wordt. Nitwits en regelneven in hun ivoren toren creeren een probleem voor hun oplossing ipv omgekeerd. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 april 2006 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |