![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() De vraag is of je het deel, die niet meer afgetrokken zal worden, ten goede komt aan de werknemer of als het onder het mom van lastvermindering zal zijn voor de bedrijven zonder dat de werknemer meer ontvangt om zijn "pensioen" zelf op te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weglaten van de loonlast komt uiteraard ten goede aan de werkgever, weglaten van de voorheffingen op uw loon in verband met allerlei "zekerheden" (die dan toch niet zo zeker blijken te zijn) komt uiteraard ten goede aan de werknemer.
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Belastingen op de werkgever of op de werkgever, dat maakt geen moer uit. Maar dan echt niets hé! Een werknemersbijdrage van twintig procent heeft hetzelfde effect op nettolonen en loonlasten als een werkgeversbijdrage van evenveel. Echter: de belastingen op arbeid zijn momenteel 56% van de totale loonlast, of een toeslag van 125% bovenop het nettoloon. Een beetje drastisch de belastingen verminderen zal dus meteen de loonlasten doen dalen ( => meer tewerkstelling), en de nettolonen verhogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het: laat mij maar andere denkwerelden betreden - celui-ci est un econome.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ( => meer tewerkstelling)
en ziedaar de bullshit van het liberale fabeltje. In alle landen wordt momenteel druk geblaat over dat de loonkosten in eigen land groter zijn dan in de buurlanden (heel vreemd...). In alle landen wordt gezegd dat vermindering van de loonlasten meer jobs oplevert. Empirische toets: ondanks de vele cadeaus die al werden gegeven aan het patronaat komen er geen jobs bij. Wel horen we geregeld over die en die topmanager die zoveel miljoenen opstrijkt en die en die multinational die ondanks de vette poen die ze binnenrijven weer mensen afdankt. Empirische toets: de scandinavische landen, waar de sociale zekerheid sterk staat, blijken het economisch het beste te doen. Conclusie: liberalisme = leugens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het "recht op werk" niet vol te houden. Schrappen dat ding dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de werkloosheid is er dankzij de liberalen.
Eigenlijk moeten de liberalen maar eens voor een tribunaal verschijnen wegens massale schendingen van mensenrechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou kunnen, maar daar moet ik geen verantwoording voor afleggen en van mij mogen die landen ook wel eens voor een tribunaal verschijnen.
![]() ik was trouwens sarcastisch bezig. Ik zie geen reden om liberalen voor een tribunaal te brengen want het streven naar meer democratie en minder bureaucratie is iets dat ik hoedanook steun, zelfs al komt het uit liberale richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Ga jij meer kleren kopen als er een korting van één procent is? Neen, de kans is groot dat je pas naar de winkels trekt als je tien, twintig, dertig procent korting krijgt. Ik zeg u: verminder de loonlasten (niet het nettoloon!) met dertig procent, en kijk d�*n hoeveel jobs erbij komen. Citaat:
Allez, in de Scandinavische landen hebben ze bijvoorbeeld een activeringsbeleid voor werklozen waar het Vlaams Belang op staat te geilen als een puber op rondborstige leeftijdsgenoten. In de jaren negentig stonden alle Scandinavische landen op het randje van de crisis. Noorwegen is stinkend rijk door het verkopen van olie. De Scandinavische overheden werken 50% efficiënter dan de Belgische. (Ttz. met hetzelfde budget kunnen ze meer doen; d.w.z. België kan dezelfde kwaliteit aanbieden qua overheidsdiensten als men nu doet maar dan aan de helft van de kostprijs). Ierland heeft een liberaal beleid gevoerd en daar is de welvaartsgroei groter dan in de Scandinavische landen. Idem voor Luxemburg trouwens. En Portugal.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jeugd heeft ook zijn rechten, net als de vele werkzoekenden. Vrijwilligerswerk is er altijd genoeg te doen ( met beperkte bijverdienste) voor workaholics. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tracht eerst eens een paar bazen bereid te vinden, ouderen in dienst te nemen. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 april 2006 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Sommigen zijn zelfs bereid om na 15-20 jaar 'arbeid' plaats te ruimen voor de jeugd...
Vanzelfsprekend eisen ze voor zoveel breeddenkendheid en solidariteit een riant onvoorwaardelijk basisinkomen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Je mag niet uitgaan van een vast aantal arbeidsplaatsen. Zolang mensen behoeftes hebben (en dat zal nog wel een tijdje duren) zullen er altijd jobs zijn.
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Geen slecht idee, maar je doodwerken voor je in dat rusthuis terecht komt, lijkt me zelfs nog beter.
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 april 2006 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |