![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar daar ging het in deze niet over. Ik wou er op wijzen dat "oproepen tot helpen", ofschoon minder lovenswaardig dan helpen in de praktijk, nog steeds stukken lovenswaardiger is dan onverschilligheid / egoïsme in te kleden met achteraffe argumenten. Ik begrijp best dat "we niet alle ellende van de wereld op onze schouders kunnen nemen". Maar die uitspraak is dikwijls een excuus om veel minder te doen dan je redelijkerwijze kan doen. Dat was alles wat ik wilde zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() We zijn een beetje aan het afwijken, het ging om concrete criteria om te mogen migreren naar Belgie en meer specifiek om criteria om te mogen blijven.
Het 'testen' schijnt nogal omstreden zonder dat de test en vooral dan de evaluatie, inhoud en financiering van de test en de financiering van de preparatie voor zo'n test besproken wordt in detail Misschien kan Jan de officieel uitgewerkte versie van het VB uitleggen?
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ik heb je post gelezen. over het eerste deel kan weinig discussie bestaan; dat lijkt me eerder common sense. Het tweede deel is controversiëler maar het is minder relevant hier. Natuurlijk is structurele hulp ter plekke belangrijker dan "opvang" hier. Er moet op lange termijn gewerkt worden. Maar dat betekent niet dat de problemen hier en nu zich minder stellen; die kunnen niet meer met structurele hulp worden opgelost. Als hier ne asielzoeker komt die uit een land in burgeroorlog komt, wat gade dan zeggen: "ah jongeske keer maar terug zenne wij werken enkel op de lange termijn; uw kleinkinderen zullen het beter hebben". Het was keynes zeker die zei: "in the long run we're all dead". |
|
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Wil je weten hoe die test er in details zal uit zien? Wel eerlijk gezegd, ik heb geen idee (ik ben dan ook geen partij-ideoloog he!) Maar ik zal het navragen of de partij al voorbeelden heeft van die test! Ik houjullie op de hoogte! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Twee, als de situatie waardoor iemand is gaan vluchten ophoudt dan moet de vluchtelign zonder pardon terug naar zijn land! (ok we kunnen er over discusiëren over de lengte van de periode!) |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vind dat wel grappig uw redenering: "jullie hebben een overeenkomstige cultuur, jullie moeten ze dan ook maar opvangen". Die hebben daar evenmin om gevraagd. En die overeenkomstigheid is ook maar het oordeel van een buitenstaander, tis niet omdat ze daar allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben en een taal klappen die we niet verstaan, dat ze dezelfde cultuur hebben he. Het schijnt zelfs dat wij hier in belgië twee verschillende culturen hebben. Allez dat hoor ik het vlaams blok toch beweren als ze het over de walen hebben. Een dikke Pfff! terug ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
das al gemakkelijk zeg, iedereen die kritiek heeft van vooringenomenheid beschuldigen. ik vind dat nog steeds een heel zinnige kritiek: zelf wil je geen vluchtelingen opvangen (of toch zo weinig mogelijk) maar je verwacht wel van anderen dat ze het doen, om dat ze volgens jou dezelfde cultuur hebben. heeft het blok al de mening van de buurlanden gevraagd? ik zal u tegemoetkomen met een concreet voorbeeld: in de jongste oorlog in irak bestond de kans dat de koerden het zouden ontgelden onder de wraak van saddam. De turken hadden een heilige schrik dat vluchtende iraakse koerden de wijk zouden nemen naar turks koerdistan. Zoals de vrouw van een turkse diplomaat het mij vertelde: "die mannen, die werken niet, die hebben niks te doen, en uit verveling seksen ze er maar op los, ze kweken als konijnen (sic! maar dan in het engels) en ze zijn een bedreiging voor ons land". en dan gaat het vlaams blok de turken vertellen: "jullie moeten die irakezen maar opvangen, jullie hebben immers dezelfde cultuur". veel succes. die zijn daar evenmin gediend met vluchtelingen als wij, en het is al te gemakkelijk om alle lasten op hen af te wentelen. |
|
![]() |