![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook binnen Vlaanderen is er verschil tussen de streken. Die van Antwerpen willen zelfs een "Stadstaat": Groet Aantwaarpe! Vlaamsgezindheid vind ik politieke zelfbediening. Een partij met 20% in Vlaanderen heeft eigenlijk maar 10% in België. Daardoor hebben sommige politici meer te zeggen dan ze waard zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of de VLD in Mechelen, Brussel en Gent hetzelfde is, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik voor de gemeenteraadsverkiezingen kijk wat de verschillende partijen de afgelopen 6 jaar gedaan hebben. En dat is in iedere gemeente/stad anders. Met wat ze voor de komende 6 jaar beloven, hou ik geen rekening.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 10 april 2006 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Dat aankaarten wordt gedaan door twee partijen, de nva en het vb, maar de andere partijen zijn daar doof voor.
Laatst gewijzigd door alberto : 10 april 2006 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat eenzelfde operatie in wallonië dubbel zoveel kost dan in Vlaanderen evenmin. 2) Het gaat niet over 'vlaamsgezind' maar over behoorlijk bestuur. Zijn de enorme transfers in wallonië geen 'zelfbediening' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verkiezingen van 2003 gaven 750 000 kiezers voor VB en 850 000 voor PS. Mah bon, in 2007 zullen de kaarten anders liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de grote steden echter maak ik voor mezelf geen onderscheid, omdat je toch kan aannemen dat de basismotivatie, (ultra-)liberalisme in het geval van Bart Somers, dezelfde is of die partijvoorzitter dan wel burgemeester is. Als die nationaal geen oog heeft voor groene beplantingen, waarom zou hij het dan wel hebben in Mechelen, en omgekeerd? Hoeveel VLD en Sp.a mandatarissen zijn de laatste weken niet uit hun partij gezet omdat ze plaatselijk "te persoonlijke" accenten legden? De druk van de federale partijtucht weegt ook op gemeentelijk vlak, denk ik. Maar ik begrijp de frustratie van de Nederlandse CDA burgermeesters die afgestraft werden omdat hun nationale kopstukken het "verknoeid" hadden. Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals de bouwfirma die aangekochte panden laat verkrotten, om daarna een excuus te hebben om ze af te breken. Niets zo plezant als eigenbelang verkocht in een mooi verhaal: Vlaamsgezindheid is een pracht voorbeeld van volksmennerij waar alleen de politieke elite en enkele bedrijfsleiders mee gebaat zijn. Welke politieke partij in mijn kieskring verdedigt dit standpunt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Waarom zou een Vlaams Belang stem steeds een proteststem zijn? Ik vind dat de verkozenen van het VLaams Belang zeer goed werk geleverd hebben als oppositie in onze gemeente.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij is het in ieder geval een zuivere proteststem hoor. Maar wat voor werk ze verricht hebben in de oppositie dat weet ik als kleine man niet, daar is het gemeentelijk beleid niet transparant genoeg voor zeker in Antwerpen niet
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Alle peilingen tonen een verdere groei Laatst gewijzigd door luc broes : 10 april 2006 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Dat waren de Vlaamse verkiezingen, jij had het over "is de grootste partij van het land"
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daarom kreeg het VB in 2003 voor Vlaanderen en Brussel 18 zetels en is zij op federaal vlak de 5de partij.
Dat zal in 2007 helemaal anders liggen, dus.
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Helemaal mee eens.
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je de mening toegedaan dat het al lang niet meer is zoals je het zou wensen... stem dan VB. Ook al ben je niet helemaal overtuigd van al hun programmapunten... dat zal tenminste de andere partijen weer eens een goede bolwassing geven, en zo gebeurt er nog eens wat! Trouwens, voor welke partij of groep je stemt, het is niet voor de rest van je dagen... Wie te dom doet ligt er de volgende keer weer uit. Niet gaan stemmen laat alles zoals het was, en dan kan men evengoed het stemmen weer afschaffen. Er zijn politiekers die dat wellicht heel leuk zouden vinden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat niet gaan stemmen (of blanco stemmen) alles laat zoals het was, klopt niet. Je kan immers nooit op voorhand weten naar wie de stemmen van de rest van de bevolking zullen gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Volledig akkoord, dat denk ik ook, je moet je er toch kunnen in vinden. Stel dat een "protestpartij" een kernoorlog wil beginnen, of Chinees de officiële taal van Brussel wil maken?
|
![]() |
![]() |