![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Waarschijnlijk had ze nog zo'n brief teruggevonden met boodschap:
"gelieve het belgisch grondgebied te verlaten en terug te keren naar uw thuisland". Liever spoorloos verdwenen dan leven op onze kosten in onze gevangenissen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verzetslieden in WO2 streden tegen een bezetter, maar wel doorgaans met een bepaalde ideologie in het achterhoofd. Het neemt trouwens in het geheel niet weg dat de staat niet vies is van termen misbruiken om politieke tegenstanders te elimineren. Terrorisme is het modewoord van tegenwoordig. Curieus genoeg heeft het DHKC nog geen enkele terroristische daad gepleegd in Belgique. Het verbaasd me trouwens dat een zelfverklaard liberaal nu plots zo kritiekloos slikt wat de staat zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is niets mis met strijden tegen een dictatuur. Maar het DHKP-C gaat wel ietsjes verder dan dat, en dat besef jij best.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net daarom wordt deze groep nu als terrorist veroordeeld. Niet omwille van concrete terroristische feiten, wel omwille van een mening. Ik zeg het nogmaals: voor een liberaal slik je wel gemakkelijk wat de staat voorschrijft. Het DHKC proces was een dikke farce, of hoe moet je anders het feit interpreteren dat iemand voor vier jaar cel werd veroordeeld omdat die een persmededeling heeft vertaald.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen kwestie van slikken. Ik vind het normaal dat, als ik lid word van al-qaeda, en al-qaeda doodt onschuldige mensen in de naam van één of andere ideologie, ik daarvoor terecht zou moeten staan.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks dat ik een enorme hekel heb aan het VB, vind ik dat die veroordeling, en de wet op maat van het VB niet kan. Maar blijkbaar zie jij niet in dat je 'ideologische tegenstanders' (in dit geval de DHKP-C) met middelen bestreden worden die in een rechtstaat totaal onacceptabel zijn. Het VB had beter hun naam veranderd in het Turks Belang... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze willen, kunnen ze met de terrorismewetgeving ineens alle Vlaams-nationalistische organisaties, vredesbewegingen, vakbonden, milieubewegingen,... verbieden. En als je ziet welke organisaties er allemaal in het oog worden gehouden door de Staatsveiligheid, dan leven we wel echt in een politiestaat. Zelfs het Davidsfonds, die bloemschikavonden organiseert, wordt door de Staatsveiligheid in het oog gehouden als potentieel gevaarlijke organisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat het DHKC nogal eens over de lijn van het aanvaardbare durft gaan in Turkije geloof ik best, maar we hebben het dan ook over Turkije. Een land dat in theorie zelf moet veroordeeld worden voor een hele reeks terreurdaden tegen de mensenrechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk eens aan.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mij het meest verontrust in de verdwijning van Erdal, is juist dat blijkbaar niemand weet waar ze is. Eigenlijk zou dit een onrustwekkende verdwijning moeten heten. Of heeft de CIA met een privèjet van Inbev een klusje opgeknapt voor de Turkse veiligheidsdiensten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 april 2006 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Erdal heeft geen bommen doen ontploffen in de metro of zo. En dan nog: wie zegt dat de Turken haar niet op zak hebben, als ze nog leeft tenminste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Luister, laten we het kort spelen: het DHKP-C is een organisatie die onschuldigen heeft vermoord in naam van een ideologie. Eender wie moord in naam van een ideologie, atheisten of christenen, communisten of kapitalisten, computerfreaks of theocraten, doet iets verkeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Idem Erdal en Turkije. Geweld is altijd te betreuren en af te keuren, maar de context telt ook. Juist daarom dat het zo onrustwekkend is dat ze verdwenen is. De moordenaar van Pim Fortuin kreeg 17 jaar (omdat het de eerste keer was !!!) maar dit zit veilig weg, voor hem dan tenminste. Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 april 2006 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de zaak Erdal heeft de rechtbank zich volgens mij wel neutraal opgesteld en die mensen veroordeeld voor misdrijven die ze in België hebben gepleegd, niet meer, niet minder. Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De regering heeft een verantwoordelijkheid naar het welzijn van gevangenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- verzetstrijders vechten tégen een ondemocratisch regime en zorgen ervoor dat er geen rechtstreekse onschuldige slachtoffers vallen. Bovendien genieten ze de steun van de bevolking. - terroristen: is eigenlijk het omgekeerde. Let wel: men kan perfect "beide" zijn: iemand die een soldaat afschiet van een bezettingsleger is een verzetstrijder; indien hij daarnaa een bom laat ontploffen midden een metrostation, wordt hij een terrorist. En voor mij, eens een terrorist, altijd een terrorist. Zo goed? Citaat:
Voor de rest kan men enkel afwachten (ik heb geen kristallen bol) ...
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk, ik bedenk gewoon dat ondanks het gelijk van de overwinnaars, er misschien toch een objectieve benadering mogelijk is.
En "het gelijk van de overwinnaars" kan ook "het opportunisme van de (vrije-)markt" zijn. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Black Cat : 13 april 2006 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |