![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ok, de koerden hebben de afgelopen 20 jaar het meest geleden (of dit nu door staatsterreur of de koerdische gewapende opstand komt, valt te bediscussiëren) maar zoals het er nu uitziet, stevent het conflict af op een confrontatie tussen de Turkse bevolking en Koerdische bevolking terwijl het vroeger eerder de staat tegen de koerden was. Nu, gelukkig is het nog niet zover, maar als er geen duurzame oplossing komt, zijn Balkan-toestanden onvermijdelijk: mustius begrijpt als geen ander wat dit betekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je verwijst naar Noord-Irak ( ik noem het liever Zuid-Koerdistan) met de veronderstelling dat de relatieve rust en vrede wijzen op een democratisering. Je vergist je. Er is helemaal geen democratisering: Zuid-Koerdistan is vastgeroest in feodale systemen: Barzani is geen democratisch benoemde leider maar een zelfbenoemde grootgrondbezitter. Als ik moet kiezen tussen de revolutionaire PKK of feodale KDP, kies ik voor de PKK. Maar deze vergelijking is niet van de orde. Een juistere vergelijking zou zijn als ik moest kiezen tussen de feodale KDP of de revolutionaire Baath-partij van Saddam. Ik kies voor de KDP...snap je het nu: een Koerdische zelforganisatie is nog steeds beter dan een imperialistische bedoening van een ander, of het nu van een revolutionaire , burgerlijke of feodale partij komt is niet eens relevant. Uiteraard kies ik voor een revolutionaire zelforganisatie ( die ook nog eens democratisch moet zijn). Jij kiest altijd voor een burgerlijke ( of indien afwezig een feodale) systeem, "democratisch zijn" is niet eens een vereiste. zolang het maar geen revolutionare is. Dit is uw grootste handicap: je bekijkt de wereld door uw ideologische bril en ziet niet wat er gaande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() het is de pkk geweest die de Koerden verlost heeft van de ketens van feodalisme...de pkk heeft de koerden meer geleerd over democratie dan de Turkse burgerlijke partijen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() met hun moeten we een bondgenootschap afsluiten.Een gezamelijk front tegen het moslim-gevaar.Inplaats van ekonomisch in mekaars benen te schieten.Maar daarvoor zijn goede leiders nodig...
|
![]() |
![]() |