Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2006, 21:44   #61
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De PKK blijft een terroristische en anti-democratische organisatie wiens geweld zich in de eerste plaats tegen Koerden keert (en het zijn Koerden die me dit verzekeren). De Turkse Koerden hebben recht op beter leiderschap.
hier maak je een compleet verkeerde analyse.

Ok, de koerden hebben de afgelopen 20 jaar het meest geleden (of dit nu door staatsterreur of de koerdische gewapende opstand komt, valt te bediscussiëren) maar zoals het er nu uitziet, stevent het conflict af op een confrontatie tussen de Turkse bevolking en Koerdische bevolking terwijl het vroeger eerder de staat tegen de koerden was. Nu, gelukkig is het nog niet zover, maar als er geen duurzame oplossing komt, zijn Balkan-toestanden onvermijdelijk: mustius begrijpt als geen ander wat dit betekent.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 21:46   #62
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hier maak je een compleet verkeerde analyse.

Ok, de koerden hebben de afgelopen 20 jaar het meest geleden (of dit nu door staatsterreur of de koerdische gewapende opstand komt, valt te bediscussiëren) maar zoals het er nu uitziet, stevent het conflict af op een confrontatie tussen de Turkse bevolking en Koerdische bevolking terwijl het vroeger eerder de staat tegen de koerden was. Nu, gelukkig is het nog niet zover, maar als er geen duurzame oplossing komt, zijn Balkan-toestanden onvermijdelijk: mustius begrijpt als geen ander wat dit betekent.
Neen, u maakt een denkfout. Volgens u kunnen de Koerden blijkbaar geen democratie aan. Volgens mij wel. Er zijn ook Koerdische activisten die niet voor de anti-democratische PKK kiezen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 22:10   #63
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nonsens. De PKK is niet links, maar extreem anti-democratisch. Daar kunnen veel Koerden van meespreken.

Er hebben op dit forum weinig mensen vaker en duidelijker dan mezelf het negationisme van Turkije ten aanzien van de Armeense genocide aangeklaagd en veroordeeld.

Ik heb steeds behoord tot diegenen die het gebrek aan een volwaardige democratie in Turkije, en de talrijke mistoestanden die er bestaan, hebben aangeklaagd.

U liegt dus gewoon.

Maar het is niet omdat ik niet van de pest hou dat ik de cholera moet omarmen. De Koerden hebben recht op iets beter dan wat de PKK te bieden heeft. Dat dit mogelijk is wordt al meer dan 10 jaar bewezen in Noord-Irak.
Als je verwijst naar democratie, neem ik aan dat je ons Europees systeem als referentiepunt neemt. Hierin geef ik je gelijk. De pkk kan het niet beter doen dan de VLD, SPA, CD&V enz enz. Maar in ieder geval kan het voor de Koerden zelf niet slechter dan wat ze al tientallen jaren meemaken...dit wordt hen aangedaan door de Turkse burgerlijke partijen. Maar je blijft resoluut steken in uw burgerlijke logica. Je wilt niet geloven dat een Koerdische zelforganisatie, of het nu burgerlijk of revolutionair is, het gewoon beter zal doen.

Je verwijst naar Noord-Irak ( ik noem het liever Zuid-Koerdistan) met de veronderstelling dat de relatieve rust en vrede wijzen op een democratisering. Je vergist je. Er is helemaal geen democratisering: Zuid-Koerdistan is vastgeroest in feodale systemen: Barzani is geen democratisch benoemde leider maar een zelfbenoemde grootgrondbezitter.

Als ik moet kiezen tussen de revolutionaire PKK of feodale KDP, kies ik voor de PKK. Maar deze vergelijking is niet van de orde. Een juistere vergelijking zou zijn als ik moest kiezen tussen de feodale KDP of de revolutionaire Baath-partij van Saddam. Ik kies voor de KDP...snap je het nu: een Koerdische zelforganisatie is nog steeds beter dan een imperialistische bedoening van een ander, of het nu van een revolutionaire , burgerlijke of feodale partij komt is niet eens relevant.

Uiteraard kies ik voor een revolutionaire zelforganisatie ( die ook nog eens democratisch moet zijn). Jij kiest altijd voor een burgerlijke ( of indien afwezig een feodale) systeem, "democratisch zijn" is niet eens een vereiste. zolang het maar geen revolutionare is.

Dit is uw grootste handicap: je bekijkt de wereld door uw ideologische bril en ziet niet wat er gaande is.
Oud 18 april 2006, 22:15   #64
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, u maakt een denkfout. Volgens u kunnen de Koerden blijkbaar geen democratie aan. Volgens mij wel. Er zijn ook Koerdische activisten die niet voor de anti-democratische PKK kiezen.
het is de pkk geweest die de Koerden verlost heeft van de ketens van feodalisme...de pkk heeft de koerden meer geleerd over democratie dan de Turkse burgerlijke partijen...
Oud 18 april 2006, 23:46   #65
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Met die logica mogen bepaalde streken in Zuid-Afrika het westen van Rusland, zowat de hele USA, Canada, Australië en Latijns-Amerika ook Europees genoemd worden ... Mogen ze ook aan sluiten bij de EU?

met hun moeten we een bondgenootschap afsluiten.Een gezamelijk front tegen het moslim-gevaar.Inplaats van ekonomisch in mekaars benen te schieten.Maar daarvoor zijn goede leiders nodig...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be