Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 17 april 2006, 10:46   #61
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Zo ga je met het openbaar vervoer naar de Wetstraat 16:

Wegbeschrijving
Hoe bereikt u de Kanselarij van de Eerste Minister?

Met het openbaar vervoer

De Kanselarij van de Eerste Minister bevindt zich Wetstraat 16 te 1000 Brussel.

· Per trein.

U neemt de trein tot het Centraal station. Daarna gaat u te voet langs de Koloniënstraat en de Wetstraat tot aan de 16.

http://www.belgium.be/eportal/applic...age&docId=7968
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 10:48   #62
Darwin
Banneling

Standaard

Vlak naast de deur en hij vindt het niet eens de moeite om een bloemetje te gaan leggen...
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 11:20   #63
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Nu weten we de linkse remedie voor de criminaliteit: GEEN patrouilles, GEEN politie, want ja, jongens, die "kunnen dat toch niet tegenhouden". Waarom lopen er dan voortdurend politiepatrouilles in de metro van Londen sedert de aanslagen? Zomaar? Voor het plezier?

In de rest van West-Europa zorgt men ervoor dat er in de openbare gebouwen politie daadwerkelijk en ook heel zichtbaar aanwezig is.
Neen, Jan, dat is noch de remedie van mij noch die van links en nieuwsflash, zelfs in Brussel-Centraal wordt er zichtbaar gepatrouilleerd. Bovendien is roofmoord eerder uitzonderlijk op openbare plaatsen, maar als men een aanslag beraamd op Brussel-Centraal zullen die veiligheidsmaatregelen ongetwijfeld opgeschroefd worden. Ik pleit echter niet voor een politiestaat, als ik hetzelfde mag concluderen uit MEER patrouilles of MEER politie om ook maar even uit de bocht te gaan. Als we uw rechts mogen geloven toch.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 april 2006 om 11:43.
Jakko is offline  
Oud 17 april 2006, 11:52   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Neen, Jan, dat is noch de remedie van mij noch die van links en nieuwsflash, zelfs in Brussel-Centraal wordt er zichtbaar gepatrouilleerd. Bovendien is roofmoord eerder uitzonderlijk op openbare plaatsen, maar als men een aanslag beraamd op Brussel-Centraal zullen die veiligheidsmaatregelen ongetwijfeld opgeschroefd worden. Ik pleit echter niet voor een politiestaat, als ik hetzelfde mag concluderen uit MEER patrouilles of MEER politie om ook maar even uit de bocht te gaan. Als we uw rechts mogen geloven toch.
Wel, wel. Dan zijn ze in Londen dus verkeerd bezig, want daar hebben ze sedert de aanslagen MEER politie en MEER patrouilles in de metro. Volgens u dus zinloos.

Bij mijn weten is het inzetten van de politie geen teken van een politiestaat. Wel van een overheid die de politiemensen inzet waarvoor ze ook aangeworven zijn, en dat is niet bureelwerk te verrichten zoals nog heel veel agenten moeten doen in dit land.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 13:31   #65
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Cnn breaking news nu !

voor wie het interesseert !
Boadicea is offline  
Oud 17 april 2006, 13:54   #66
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Eindelijk laat ook Verhofstadt van zich horen, en hij had ook beter zijn mond gehouden.
Verhofstadt heeft het zo dikwijls over extremisme en racisme dat met wortel en tak moet uitgeroeid worden en dat we moeten verdraagzaam zijn.
Niets van dat alles nu!
De mensen zijn onverschillig geworden, dat is nu het grote probleem. Dat de mensen schrik hebben om op te treden tegen het tuig dat straten en stations onveilig maakt dat 'weet' hij niet.
Dat er nu wel degelijk racime in het spel is 'weet' hij ook niet;
En dat we nog verdraagzamer moeten zijn zegt hij niet, want het is niet het paste moment. Dat weet hij wel.
Hij heeft blijkbaar met Daneels en andere 'vooraanstaanden' afgesproken: Het belangrijkste waar de aandacht ivm dit 'voorval' moet gevestigd worden is dat de mensen 'onverschillig geworden zijn. Dat is het probleem , en Wij zijn de schuldigen.
Als hij de lezersbrieven in de pers leest kan hij nog iets leren.
Belachelijk! Elke sociaal-psycholoog of persoon met verstand van zaken zal zeggen dat dit helemaal niet betekent dat de mensen 'onverschillig geworden zijn'. Alles hangt af van de omstandigheid, in welke tijd en welke samenleving dan ook! Als dát zijn reactie is kan hij inderdaad beter zwijgen.
Patriot! is offline  
Oud 17 april 2006, 14:17   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch één opmerking.
Het is totaal onaanvaardbaar dat zowel Daneels als Verhofstadt de aandacht van de roofmoord afleiden (alhoewel ze die uiteraard afkeuren) en vooral de aandacht vestigen op de onverschillige omstaanders.
Ik ben het volkomen eens met de stelling dat beide beleidsdragers een kanjer van een blunder hebben gemaakt door niet toe te geven dat ondermeer rascisme niet exclusief voorbehouden is aan blanken.

Niettegenstaande ik door sommigen wordt aanzien als een multiculhoer heb ik nooit mijn afkeer onder stoelen of banken gestoken wanneer sprake is van "omgekeerd" rascisme en/of religieuse extremisten.

Citaat:
De omstaanders hadden wellicht schrik om op te treden tegen de geweldplegers, ook goed wetend dat het gerecht nauwlettend toekijkt of men geen buitensporig geweld pleegt.
Vermoedelijk werd niet opgetreden uit schrik. Niet iedereen is een Rambo.

Citaat:
De Standaard schreef: we mogen niet toelaten dat schorem bepaalde buurten terroriseert.
Ik geef De Standaard hierin volkomen gelijk.

Citaat:
Waarom zeggen D & V dat ook niet?
Onverschilligheid of schrik?
Van Danneels weet ik het niet, zijn wegen zijn wat mij betreft "ondoorgrondelijk". Van Verhofstadt vermoed ik dat de aankomende verkiezingen een grote rol spelen.
Oud 17 april 2006, 14:20   #68
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Eindelijk laat ook Verhofstadt van zich horen, en hij had ook beter zijn mond gehouden.
Verhofstadt heeft het zo dikwijls over extremisme en racisme dat met wortel en tak moet uitgeroeid worden en dat we moeten verdraagzaam zijn.
Niets van dat alles nu!
De mensen zijn onverschillig geworden, dat is nu het grote probleem. Dat de mensen schrik hebben om op te treden tegen het tuig dat straten en stations onveilig maakt dat 'weet' hij niet.
Dat er nu wel degelijk racime in het spel is 'weet' hij ook niet;
En dat we nog verdraagzamer moeten zijn zegt hij niet, want het is niet het paste moment. Dat weet hij wel.
Hij heeft blijkbaar met Daneels en andere 'vooraanstaanden' afgesproken: Het belangrijkste waar de aandacht ivm dit 'voorval' moet gevestigd worden is dat de mensen 'onverschillig geworden zijn. Dat is het probleem , en Wij zijn de schuldigen.
Als hij de lezersbrieven in de pers leest kan hij nog iets leren.
Wat had u nu eigenlijk gewild. Dat hij - als Eerste Minister - nog wat oplie op het vuur zou gooien door straffe uitspraken? Niemand kan mij ervan beschuldigen een fan te zijn van Verhofstadt, maar in deze heeft hij gelijk om terughoudend te reageren.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 april 2006, 14:23   #69
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uiteraard! Ik ben hevig voorstander van moord en doodslag...
Aha! Ze bekent!

(grapje, kon het niet laten, zonder een beetje humor zou het te midden van de vele dwaze en weinig doordachte postings wat moeilijk worden)
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 april 2006, 14:25   #70
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat had u nu eigenlijk gewild. Dat hij - als Eerste Minister - nog wat oplie op het vuur zou gooien door straffe uitspraken? Niemand kan mij ervan beschuldigen een fan te zijn van Verhofstadt, maar in deze heeft hij gelijk om terughoudend te reageren.
Hij had wat duidelijker het racistische aspect van deze roofmoord mogen benadrukken.
Oud 17 april 2006, 14:26   #71
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat mij opvalt in Belgie, in vergelijking met andere landen is de politieaanwezigheid. In treinstations en op luchthavens in Frankrijk, Engeland,... zie je veel politie die dan nog dikwijls heel zichtbaar zwaar bewapend zijn. Niks daarvan in Belgie.
Zo stond ik ooit eens in Zaventem in te checken toen in een andere rij een passagier heel agressief werd en de juffrouw achter de balie fysiek benaderde. Deze vrouw heeft toen de politie gebeld en pas na een volle 5 �* 10 minuten verschenen er twee broekventjes met een petje "politie"...

Op zulke plaatsen moeten continu politiemensen rondlopen (zoals op Heathrow, Charles de Gaulle,...)

Het lijkt misschien wat overdreven , maar het schrikt wel af! En zeker zo'n 17-jarige criminele jongeren.
Een terechte opmerking. Zeker in de metrostations is de aanwezigheid van de politie ondermaats.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 april 2006, 14:26   #72
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hij had wat duidelijker het racistische aspect van deze roofmoord mogen benadrukken.
Hij mocht misschien niet van Di Rupo.
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 14:28   #73
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Een terechte opmerking. Zeker in de metrostations is de aanwezigheid van de politie ondermaats.
Liefst geen robocoptoestanden in ons klein belgenlandje. We zijn al genoeg vervreemd van elkaar. De criminelen preventief opruimen in plaats van op de loer te liggen tot ze toeslaan.
Darwin is offline  
Oud 17 april 2006, 14:32   #74
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik keur deze moord uiteraard af, net zoals ik iedere moord afkeur. Ik heb dan ook in één van de eerste draads die over dit onderwerp verscheen, gemeld dat ik geen traan zou laten mochten de twee daders tot een levenslange gevangenisstraf worden veroordeeld. Ik heb evenwel tamelijk vlug afgehaakt gezien de draads vrijwel onmiddelijk ontspoorden in populistisch gewauwel. Ik heb noch de tijd noch de zin om een discussie aan te gaan die mij aanspreekt als een multiculhoer. Vreemd genoeg was er vrijwel niemand die daar aanstoot aan nam. Integendeel de ene probeerde de andere nog te overtroeven in scheldwoorden tegenover alles en iedereen die ook maar de minste sympathie uitte tegenover "links". Zinloos dus.Eerst en vooral wens ik te benadrukken dat ik, zoals de "oudere" forummers al lang weten, een overtuigde anti-rasciste ben. Dit houdt ook in dat ik geen onderscheid maak inzake de persoon die zich rascistisch opstelt. Ik bedoel hiermede dat het mij totaal niet uitmaakt wat de nationaliteit, achtergrond, religieuse overtuiging, huidskleur of wat dan ook van de betrokkene is. Rascisme is rascisme, ik ben daar heel consequent in.

Wat betreft het onderwerp van deze topics. Indien vaststaat dat deze roofmoord een rascistisch karaker heeft dan ik zal ik de eerste zijn om dit te veroordelen, wees maar gerust. Dit ondanks alle banaliteiten alsdat "links" steeds in het voordeel spreekt van de migranten. Neen, dat is niet zo, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken in de zaak met gemengde zwembaden, ik heb destijds mijn afkeer uitgesproken inzake de hoofddoek, de voorbeelden zijn talrijk. Ik weiger evenwel om een volledige bevolkingsgroep af te schilderen als zijnde vreemd islamitisch gespuis, want dit is gewoonweg niet waar. Dat noem ik populistisch gewauwel, gebaseerd op vooroordelen.

Tot nader order - en ik begrijp heel goed dat dat ik nu terug de goegemeente op mijn dak zal krijgen - is er nog steeds sprake van roofmoord. Indien komt vast te staan dat het tevens rascistisch is geinspireerd geven ze voor mijn part de daders dubbel levenslang. Ik zal er geen traan om laten.

Er wordt tevens gesproken over "links" als zou dat een homogeen geheel zijn. Dat is het niet. Ik kan dan ook niet spreken "in naam van links", gezien zoiets onbestaande is. Ik ken in ieder geval niemand uit mijn vriendenkring die een al dan niet rascistisch geinspireerde roofmoord als een "verrijking van de multicultuur" beschouwt , dit in tegenstelling tot de meeste posts die het tegendeel beweren.Ik kan niet spreken in naam van Verhofstadt en/of Danneels. Ik ben tevens geen fan van beiden. Ik dien bijgevolg het antwoord schuldig te blijven. Persoonlijk had ik liever gezien dat iedere daad van rascisme krachtig veroordeeld wordt, ongeacht de dader. Ik hoop dat mijn standpunt - en tevens het standpunt van mijn vele "linkse" vrienden en vriendinnen - iets duidelijker is geworden.
Ik geloof dat je hier toch sterk veralgemeent over de postings in de diverse threads over deze moord. Uiteraard zitten bij die postings veel compleet geschifte en idiote uitingen van primaire racisten. Er zijn relatief weinig threads op dit forum waarin zo'n postings niet te vinden zijn. En dat ze in deze threads bijzonder sterk vertegenwoordigd waren is een feit. Maar aangeven dat bijna niemand zich hiertegen afzette is toch niet juist. Heel wat van de deelnemers aan deze discussies (vanuit diverse politieke hoeken) vervielen niet in racistische of populistische uitlatingen.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 april 2006, 14:35   #75
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Daarover te oordelen komt aan de rechtbank toe.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 april 2006, 15:13   #76
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat bedoelt u juist met de racistische aard van de moord? Ik dacht dat het om een roofmoord ging.
Verhofstadt zegt dat de moord zinloos is. Is dat dan geen manier om uit te drukken dat hij de moordenaar onverschillig vindt?
jawel, een racistische roofmoord.Moest daar een arabier met een mp3 op z'n kop rondgestapt hebben, hadden die 2 monsterkes hem niet aangeraakt!Maar het was een Belg, die mogen -moeten-beroofd worden als ze iets hebben dat de monsterkes interresseert.En als die dan niet braaf zijn eigendom wilt afgeven moet hij voor dat gebrek aan respekt gestraft worden.Met een koppel rake messteken...racisme 100%!
Wat Verhofstadt zegt, moogt ge vergeten.Dat is pas zinloos...
carlgustaaf is offline  
Oud 17 april 2006, 19:28   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Jozef, GV moet geen olie op het vuur gooien door straffe uitspraken. Hij moet wel de moed opbrengen om de vinger op de wonde te leggen. PVDM in De Standaard deed dat: wij mogen niet toelaten dat schorum bepaalde buurten teroriseert.
GV besteed meest aandacht aan de onverschillige omstaanders. Alsof zij schuldigen zijn. De mensen hebben schrik om messentrekkers te lijf te gaan. Verhofstadt heeft schrik om de criminelen bij naam te noemen en om dat welbekende probleem ook maar te vermelden. Enkel en alleen maar omdat het allochtonen zijn.
Moest het andersom geweest zijn en een allochtoon vermoord worden zou hij fulmineren tegen extreem-rechts, tegen racisme en de onverdraagzaamheid in onze samenleving. Nu niets van dat alles. Dat durft hij niet, hij heeft schrik.
Het gebruik van die dubbele standaard maakt vele mensen woest. D�*t is olie op het vuur gieten.
Verhofstadt moet terughoudend reageren, maar hij mag in eerste plaats niet de omstaanders beschuldigen. (zoals de kardinaal ook deed)

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 april 2006 om 19:30.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 19:35   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik ben het volkomen eens met de stelling dat beide beleidsdragers een kanjer van een blunder hebben gemaakt door niet toe te geven dat ondermeer rascisme niet exclusief voorbehouden is aan blanken.
Niettegenstaande ik door sommigen wordt aanzien als een multiculhoer heb ik nooit mijn afkeer onder stoelen of banken gestoken wanneer sprake is van "omgekeerd" rascisme en/of religieuse extremisten.
Vermoedelijk werd niet opgetreden uit schrik. Niet iedereen is een Rambo.
Ik geef De Standaard hierin volkomen gelijk.
Van Danneels weet ik het niet, zijn wegen zijn wat mij betreft "ondoorgrondelijk". Van Verhofstadt vermoed ik dat de aankomende verkiezingen een grote rol spelen.
Juist. Maar Verhofstadt denkt zoals steeds enkel aan zijn carrière, dat staat toch als een paal boven water.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 19:38   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Maar Verhofstadt denkt zoals steeds enkel aan zijn carrière, dat staat toch als een paal boven water.
Dat doet elke politicus. Ook Dewinter als hij de migrantengemeenschap door de mangel haalt.
Pietje is offline  
Oud 17 april 2006, 19:43   #80
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat doet elke politicus. Ook Dewinter als hij de migrantengemeenschap door de mangel haalt.
Verhofstadt denkt : IK ALLEEN
FDW denkt: Eigen Volk Eerst.

Het gaat hier ook niet over FDW, maar over Verhofstadt

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 april 2006 om 19:56.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be