![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() en daar zit allerminst een groot samenzweringsplan achter. Je zit in de redactie en er is zojuist een moord gebeurt. Niemand heeft geholpen of tussengekomen. Zegt daar een slimmerik: "kunnen we daar niks mee?" "ik heb ooit op de univ geleerd hoe dat juist komt, en dan kunnen we er een prof bij sleuren, en en..." voila de minuten zijn gevuld...
|
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men die moord probeert te recupereren als een symptoom van "onverschilligheid", dat op zich weer wordt aangeduid als een ziek "sign of the times". Sommigen die die recuperatie beogen, hebben als verborgen agenda zelfs al de oplossing, of moet ik zeggen spirituele Verlossing, klaar...
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vroeger werd dat mss min of meer opgedrongen door het doembeeld van de hel en de wie goed is gaat naar de hemel. Zodat er mss een deel uit angst de mensen deden wat "goed" was. Nu de kerk helemaal is afgebrokkeld, zie je dat de mens niet zelf in staat is om een leefgemeenschap te vormen met een collectieve verantwoordelijkheid. Als individu kan je zelfs niet meer leven door ook aan de anderen te denken, omdat je er vaak misbruik wordt gemaakt van die goedwil... En in mijn betoog in dit topic is mijn standpunt dat mss enkel een overheid nog een klimaat kan scheppen die terug doet denken aan het gemeenschapsgevoel van vroeger. Nu kan je zeggen, vroeger leefde men in kleine dorpen dat was makkelijk. Maar nu heeft men zoveel technologie waardoor de wereld zelfs op een dorp begint te lijken. En met de overheid, bedoel ik niet een totalitair regime die iets met dwang oplegd (zoals dat vroeger mss wel gebeurde met de kerk), maar het kan beginnen met kleine, zachte maatregelen... |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jouw droombeeld maakt enkel een kans in een democratisch stelsel, waarin de burger soeverein is. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén ding is zeker: de mensen zijn niet onverschillig zoals Danneels en Verhofstadt valselijk beweren. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() pakken slaag, auto in de prak of in brand... enz angstpsychose wordt uw deel ! zij komen wel met velen, 2 smsjes is genoeg ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Doordat het VB zo'n groot kiezerskorps heeft, maakt het tegenwoordig ook dat verschillende partijen met uiteenlopende visies met elkaar moeten regeren, ook al niet bevorderlijk voor degelijk bestuur. Ik ben dan ook altijd tegen het cordon geweest (als officiele term, omdat natuurlijk elke partij vrij mag kiezen met wie hij in de boot wil), maar ook zie ik het heil niet van het VB komen. Maar de "traditionele" partijen moeten 's stevig door elkaar geschud worden, hoewel ik het heil ook niet van de liberalen of huidig sp.a zie komen.. In ieder geval, er is nog's een groots staatsman nodig die de weg kan wijzen.. In absolute democratie geloof ik ook niet echt, op zich heeft het volk altijd gelijk, maar de gemiddelde mens heeft absoluut geen idee waar hij als gemeenschap naartoe wil, of hoe het dit moet bereiken. Of hij kijkt gewoon wat voor zichzelf het beste is zonder te kijken wat dit voor een ander geeft... |
|
![]() |