Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2006, 12:09   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

En zedenfeiten met minderjarigen: Xavier Buisseret, VB Kapellen

Wat men allemaal verstaat onder "opvoeding en familiewaarden"

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 mei 2006 om 12:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 12:11   #62
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Het slaan van kinderen in de mohammedaanse wereld is schering en inslag, omdat het voorgeschreven werd door hun grote voorbeeld:

http://members.lycos.nl/whatsthisthe...ninchains.html

From: Fatwa On Children
http://alnisa.freeyellow.com/childrenfasting.html

..... A child is ordered to pray when he reaches the age of seven, and beat them to do so at the age of ten, and it becomes obligatory upon him when he reaches puberty.
.........
The source for the aforementioned is what Imaam Ahmad and Abu Daawood have related on the authority of the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam): ((Order your children to pray at seven and beat them to pray at ten, and separate them from each other in bed)).

The Permanent Committee for Academic Research and Fataawa, comprising: Head: Shaykh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullaah Ibn Baaz; Deputy Head: Shaykh 'Abdur-Razzaaq 'Afeefee; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Ghudayyaan; Member: Shaykh 'Abdullaah Ibn Qu'ood Fataawa Ramadhaan - Volume 1, Page 233, Fatwa No.177; Fataawa al-Lajnah ad-Daa.imah lil-Buhooth al-'Ilmiyyah wal-Iftaa. - Fatwa No. 1787
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 12:30   #63
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat men allemaal verstaat onder opvoeding bij Vuil Belangers
Nu wilt u opnieuw de uitzonderingen verbinden met de regel, ook verbuigt u de naam van een politieke partij terwijl ik er persoonlijk geen reden tot zie. U kan ofwel een deftige discussie houden ofwel kan u met goedkope verwijten gooien, het spreekt vanzelf dat uw keuze wordt geassocieerd met uw stijl.
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 12:36   #64
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Nu wilt u opnieuw de uitzonderingen verbinden met de regel, ook verbuigt u de naam van een politieke partij terwijl ik er persoonlijk geen reden tot zie. U kan ofwel een deftige discussie houden ofwel kan u met goedkope verwijten gooien, het spreekt vanzelf dat uw keuze wordt geassocieerd met uw stijl.
jep, zoals het verschil te kennen tussen een illegale en een asielzoeker. door een slachtoffer van zinloos geweld hem in de fout te rekenen

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 13:01   #65
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
jep, zoals het verschil te kennen tussen een illegale en een asielzoeker. door een slachtoffer van zinloos geweld hem in de fout te rekenen
Een asielzoeker waarvan hij/zij zijn/haar visum verlopen is en de Belgische overheid heeft nog toegestemd of hij/zij hier mag blijven of zelfs zijn/haar aanvraag heeft verworpen is toch ook een illegaal. Als u een ander zijn woorden misinterpreteert dan begrijp ik dat u tot een dergelijke conclussie komt. Hij was een slachtoffer van zinloos geweld, maar had hij de regels gevolgt, dan ging hij niet een slachtoffer geweest zijn. Zelfs u kan dit niet ontkrachten. Het is jammer dat zo'n dingen gebeuren, maar het is des te jammer als het blijkt dat het vermeden kon worden.
Oud 7 mei 2006, 13:14   #66
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Een asielzoeker waarvan hij/zij zijn/haar visum verlopen is en de Belgische overheid heeft nog toegestemd of hij/zij hier mag blijven of zelfs zijn/haar aanvraag heeft verworpen is toch ook een illegaal.
link?
Oud 8 mei 2006, 14:33   #67
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New Era Bekijk bericht
a) geweld lost niets op
b) de ander zijn misdadig gedrag als excuus gebruiken is ook maar zwak

het is en blijft een probleem maar ipv het proberen uit te roeien, kan men het proberen te beperken en dat is op zich al een ware prestatie.
Met vechten bedoel ik niet geweld, je kunt op verschillende manieren voor dat vechten waar je voor staat zonder geweld te gebruiken.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 14:43   #68
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Rechter beveelt Somalische jongen moordenaar van vader neer te steken.

Mogadishu -- Een 16-jarige jongen uit Somalië steekt de moordenaar van zijn vader met een mes. Daarna plant Mohamed Moallim het wapen in de hals van Omar Hussein. Deze lugubere executie werd bevolen door een islamitische rechtbank in de Somalische hoofdstad Mogadishu, waar de Sharia-wetgeving geldt. Leraar Hussein kreeg de doodstraf omdat hij Moallims vader gedood had in een uit de hand gelopen ruzie over de opleiding van de tiener. De jongen zelf zegde achteraf "opgelucht" te zijn omdat hij "wraak" mocht nemen.
Ik blijf me maar steeds verbasen over jouw posts. Somalie is een land in caos, er zijn daar geen wetten en al zeker geen islamitische wetten. Daar geldt de wet van de jungle. Als jij sterker ben, dan ben jij de baas. En als je echt zoveel over de islam wist, als je ons hier probeert wijs te maken. Dan zou je ook weten dat geen 1 islamistische rechtbank iemand kan bevelen om iemand anders te executeren. Maar tog leuk geprobeerd. Volgende keer beter misschien.

Maar wat ik echt niet snap is, waarom je nou telkens de islam zwart probeert te maken. Als er maar 1 negatieve artiekel over islam ergens te vinden is, ben jij als eerste daarbij om het hier te posten.

En wat heeft dit allemaal met rascisme te maken? Tis tis tis

Laatst gewijzigd door Braveheart : 8 mei 2006 om 14:44.
Oud 8 mei 2006, 15:01   #69
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een asielzoeker waarvan hij/zij zijn/haar visum verlopen is en de Belgische overheid heeft nog toegestemd of hij/zij hier mag blijven of zelfs zijn/haar aanvraag heeft verworpen is toch ook een illegaal. Als u een ander zijn woorden misinterpreteert dan begrijp ik dat u tot een dergelijke conclussie komt. Hij was een slachtoffer van zinloos geweld, maar had hij de regels gevolgt, dan ging hij niet een slachtoffer geweest zijn. Zelfs u kan dit niet ontkrachten. Het is jammer dat zo'n dingen gebeuren, maar het is des te jammer als het blijkt dat het vermeden kon worden.
En hoe zit het met de andere allochtonen die wel het recht hebben om in belgie te wonen en die als nog slachtoffer zijn van rassenhaat en zinloos geweld.

Jij zit duidelijk de slachtoffer de schuld te geven. Jij beweert dat het zijn eigen schuld is, dan had hij maar daar niet moeten zijn. Zelfde geldt zeker ook voor slachtoffers van verkrachtigen, dan hadden ze maar niet te uitdagende kleren moeten aantrekken, of niet

Gast jij zit hier onzin uit te kramen.
Oud 8 mei 2006, 16:11   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Een asielzoeker waarvan hij/zij zijn/haar visum verlopen is en de Belgische overheid heeft nog toegestemd of hij/zij hier mag blijven of zelfs zijn/haar aanvraag heeft verworpen is toch ook een illegaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
link?
Voor New Era is die dan "vogelvrij" in de middeleeuwse betekenis van het woord...

Arm Vlaanderen!! (intellectueel arm!)
Oud 8 mei 2006, 18:31   #71
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nadat Robklop zijn ex afgetuigd had onder de ogen van hun kinderen, in volle straat,hier kreeg hij een pak voorkeurstemmen...
Wat men allemaal verstaat onder opvoeding bij Vuil Belangers
Rob Klop werd benaderd door zijn ex die een omgangsverbod had. Dit geval uit de psychiatrie mocht volgens een gerechtelijk bevel zelf niet in de buurt van haar kinderen komen. Zij stoorde zich niet aan dat bevel en ging haar ex te lijf.
Normaal dat een mens zich weert tegen de aanval van een geestelijk gestoorde. Dat heet wettelijke zelfverdediging.

Raar dat een vurig bewonderaar van allochtoon geweld (en specifiek van geweld door N-Afrikanen) plots een probleem heeft met wettige zelfverdediging.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 19:57   #72
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Ik blijf me maar steeds verbasen over jouw posts. Somalie is een land in caos, er zijn daar geen wetten en al zeker geen islamitische wetten. Daar geldt de wet van de jungle. Als jij sterker ben, dan ben jij de baas. En als je echt zoveel over de islam wist, als je ons hier probeert wijs te maken. Dan zou je ook weten dat geen 1 islamistische rechtbank iemand kan bevelen om iemand anders te executeren. Maar tog leuk geprobeerd. Volgende keer beter misschien.

Maar wat ik echt niet snap is, waarom je nou telkens de islam zwart probeert te maken. Als er maar 1 negatieve artiekel over islam ergens te vinden is, ben jij als eerste daarbij om het hier te posten.

En wat heeft dit allemaal met rascisme te maken? Tis tis tis
De mohammedaanse leer institutionaliseert "racisme" (in de uitgebreide betekenis) want maakt verschil tussen verschillende mensen, niet alleen tussen man en vrouw, maar ook tussen zij die zich aan de mohammedaanse ideologie hebben onderworpen en zij die dat niet doen. Daarbij wordt nog onderscheid gemaakt tussen "mensen van het boek", die mogen blijven leven als ze zich maar bescheiden gedragen en extra belasting betalen, en de veelgodendienaars en de goddelozen die niet waard zijn te leven.

Om elk realistisch artikel over de mohammedaanse wereld hier neer te zetten zou ik een paar honderd medewerkers moeten hebben. Indien je de realiteit gelijkstelt met "negatief", kan ik je niet helemaal ongelijk geven.

Somalië¨is in chaos omdat het een mohammedaans land is. De ganse mohammedaanse wereld kent enkel chaos, vanaf de Filippijnen, Indonesië, Thailand, China, Bangladesh, India, Pakistan, Afghanistan, Iran, Rusland, Palestina, Egypte, Soedan, tot Marokko toe.

In de mohammedaanse rechtsleer kan men niet verplicht worden iemand anders te vermoorden, maar het kan wel toegelaten worden. Het wordt zelfs hoog aangeschreven dat men iemand vermoord uit wraak.
Oud 8 mei 2006, 21:14   #73
New Era
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
link?
Lees het Belgisch wetboek zelf er op na, ik heb geen zin om het des te betreffende artikel opnieuw op te zoeken.

Citaat:
Met vechten bedoel ik niet geweld, je kunt op verschillende manieren voor dat vechten waar je voor staat zonder geweld te gebruiken.
Uw posts laten iets anders uitschijnen.

Citaat:
Het zou er ook op helpen als u eens de moeite zou doen om uw taal te verzorgen, voor u met grove beschuldigingen begint te zwaaien.

Citaat:
En hoe zit het met de andere allochtonen die wel het recht hebben om in belgie te wonen en die als nog slachtoffer zijn van rassenhaat en zinloos geweld.

Jij zit duidelijk de slachtoffer de schuld te geven. Jij beweert dat het zijn eigen schuld is, dan had hij maar daar niet moeten zijn. Zelfde geldt zeker ook voor slachtoffers van verkrachtigen, dan hadden ze maar niet te uitdagende kleren moeten aantrekken, of niet

Gast jij zit hier onzin uit te kramen
Opnieuw stopt u woorden in mijn mond en opnieuw praat u naast de kwestie. Ik vind het fijn dat u de link naar andere zaken wil leggen, maar kies dan voor iets dat er 100 % mee samengaat.

Citaat:
Voor New Era is die dan "vogelvrij" in de middeleeuwse betekenis van het woord...

Arm Vlaanderen!! (intellectueel arm!)
Ook u wil woorden in mijn mond leggen. Trouwens kan het zijn dat u Vlaanderen intellectueel arm vindt omdat ze uw ethische en/of morele normen niet delen? Mocht dat zo zijn, dan deel ik uw mening niet. Intellect staat los van ethiek en/of moraal. Het is de trend dat het gros van de intellectuelen ethischer en/of moreler zijn dan het merendeel van de bevolking. Toch kan een bijzonder intelligent persoon, bijzonder wreed zijn.
Oud 8 mei 2006, 21:29   #74
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Lees het Belgisch wetboek zelf er op na, ik heb geen zin om het des te betreffende artikel opnieuw op te zoeken.
ik had het over enig link naar de "illegaliteit" van de persoon
Oud 9 mei 2006, 21:23   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Rob Klop werd benaderd door zijn ex die een omgangsverbod had. Dit geval uit de psychiatrie mocht volgens een gerechtelijk bevel zelf niet in de buurt van haar kinderen komen. Zij stoorde zich niet aan dat bevel en ging haar ex te lijf.
Normaal dat een mens zich weert tegen de aanval van een geestelijk gestoorde. Dat heet wettelijke zelfverdediging.

Raar dat een vurig bewonderaar van allochtoon geweld (en specifiek van geweld door N-Afrikanen) plots een probleem heeft met wettige zelfverdediging.
1/Ik bewonder géén enkel geweld!! (toon me waar ik dat zou gescheven hebben)
2/Een vent van 1m 90 of zo die een vrouw het ziekenhuis inklopt, om zich te verdedigen?
Slecht excuus...(vergeet niet dat "robklop" niet aan zijn proefstuk is qua geweld en dat hij reeds veroordeeld werd voor slagen en verwondingen! Waar denk je dat hij die bijnaam vandaan haalde? Niet van mij..)

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 mei 2006 om 21:26.
Oud 9 mei 2006, 21:53   #76
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
1/Ik bewonder géén enkel geweld!! (toon me waar ik dat zou gescheven hebben)
2/Een vent van 1m 90 of zo die een vrouw het ziekenhuis inklopt, om zich te verdedigen?
Slecht excuus...(vergeet niet dat "robklop" niet aan zijn proefstuk is qua geweld en dat hij reeds veroordeeld werd voor slagen en verwondingen! Waar denk je dat hij die bijnaam vandaan haalde? Niet van mij..)
De zelfbenoemde filosoof heeft zich duidelijk vastgebeten in een fait divers dat hem een excuus moet geven voor iets wat hij waarschijnlijk liever zelf verborgen houdt.

Is die "robklop" veroordeeld voor die feiten?
Oud 10 mei 2006, 12:18   #77
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik ook niet zo snel van plan, dank voor uw betoog.

Ik had het niet over de verheerlijking van geweld, maar over hoe in sommige culturen het zelfs als een eerzaak wordt gezien dat de man zou superieur zijn aan zijn vrouw. Ik betwijfel of dit nog zo is onze westerse cultuur waar een vrouw evenveel rechten en plichten kent als de man, terwijl in andere culturen dit niet zo evident is. Lees in het vervolg mijn post voor u met stenen begint te werpen.

Ik ben blij dat u me zo goed kan inschatten na één post van mij gelezen te hebben, uw mensenkennis is opmerkelijk. Ik ben persoonlijk bereid om naar iedere mening te luisteren, maar ik ben niet zo ontvangend voor haatdragende ideeën.

Om eerlijk te zijn wou ik zo snel mogelijk weggeraken. Ik vind midden in een groep staan, waarvan de leden opgefokt zijn en voor het minste dat hen niet zint beginnen te slaan geen leuk idee.

Beste, wat dat je hier vertelt is mensen willen overtuigen van wat jijzelf gelooft maar daarom hoeft dat nog niet echt de waarheid zijn!
Weet je al ongeveer hoeveel vlaamse vrouwen hier als slaaf behandeeld worden? Heeeeel veeeeel!
Westers of niet westers, daarmee heeft dat niets te maken!

zeg trouwens, hoeveel JEHOVA getuigen zijn er in Belgie?
Wist je dat bij de Jehovas ook de man boven de vrouw staat?

Wist je dat bijvoorbeeld zelfs in Vlaams Belang mensen zijn die hun vrouwen mishandelen en zelfs kinderen he?

Volg je eens ook de realiteit? want zelfs op politiek vlak is het zo. De overheid heeft zelfs onlangs nog een oproep gedaan voor meer vrouwen te laten soliciteren in overheidsdiensten want blijkbaar zijn er te veel mannen.

de vrouwelijke politici hebben ook opgeroepen voor vrouwen meer te laten participeren in politiek, want blijkbaar is het niet zo.

De lonen zijn verschillend tussen mannen en vrouwen. een man krijgt altijd een hogere loon dan een vrouw voor dezelfde werk!

Dus zo een model voorbeeld is Belgie ook niet he
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 12:20   #78
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Ken Je Eigen Cultuur Voor Dat Je Over Een Andere Cultuur Begint!!!!
Oud 10 mei 2006, 21:18   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Beste, wat dat je hier vertelt is mensen willen overtuigen van wat jijzelf gelooft maar daarom hoeft dat nog niet echt de waarheid zijn!
Probeert ge niet precies hetzelfde ?
Citaat:
Weet je al ongeveer hoeveel vlaamse vrouwen hier als slaaf behandeeld worden? Heeeeel veeeeel!
Westers of niet westers, daarmee heeft dat niets te maken!

zeg trouwens, hoeveel JEHOVA getuigen zijn er in Belgie?
Wist je dat bij de Jehovas ook de man boven de vrouw staat?
Weet jij het ?
Citaat:
Wist je dat bijvoorbeeld zelfs in Vlaams Belang mensen zijn die hun vrouwen mishandelen en zelfs kinderen he?
Die zijn er natuurlijk niet in andere partijen.
Vijftig jaar geleden werden er meer vrouwen mishandeld dan nu en toen was er nog geen sprake van het VB
Citaat:
Volg je eens ook de realiteit? want zelfs op politiek vlak is het zo. De overheid heeft zelfs onlangs nog een oproep gedaan voor meer vrouwen te laten soliciteren in overheidsdiensten want blijkbaar zijn er te veel mannen.

de vrouwelijke politici hebben ook opgeroepen voor vrouwen meer te laten participeren in politiek, want blijkbaar is het niet zo.
Zeker van dat er voldoende vrouwen geïnteresseerd zijn ?
Citaat:
De lonen zijn verschillend tussen mannen en vrouwen. een man krijgt altijd een hogere loon dan een vrouw voor dezelfde werk!

Dus zo een model voorbeeld is Belgie ook niet he
Voor zover ik weet worden vrouwen inderdaad gelijk betaald voor gelijk werk.
Het probleem is dat veel vrouwen niet het zelfde werk doen maar in lager betaalde jobs terecht komen. Zo zie ik weinig vrouwen in de bouw werken.
Daardoor is het gemiddeld inkomen van vrouwe inderdaad lager.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 12:40   #80
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Probeert ge niet precies hetzelfde ?

Weet jij het ?

Die zijn er natuurlijk niet in andere partijen.
Vijftig jaar geleden werden er meer vrouwen mishandeld dan nu en toen was er nog geen sprake van het VB

Zeker van dat er voldoende vrouwen geïnteresseerd zijn ?

Voor zover ik weet worden vrouwen inderdaad gelijk betaald voor gelijk werk.
Het probleem is dat veel vrouwen niet het zelfde werk doen maar in lager betaalde jobs terecht komen. Zo zie ik weinig vrouwen in de bouw werken.
Daardoor is het gemiddeld inkomen van vrouwe inderdaad lager.
Ik probeer niet hetzelfde want ik moet niemand overtuigen van de realiteit want de realiteit is er! Ik spreek van ervaring!
Ik spreek van werkervaring ik kom zo vrouwen regelmatig tegen.

Over de lonen van vrouwen is wel waar, het was al verschillende keren in kranten en nieuws!

In de politiek zijn wel voldoende vrouwen geintereseerd hoor alleen krijgen ze die mogelijkheid niet! De mannen hebben voorang!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be