![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leer lezen. Zeggen dat Noord-Afrikanen misdadig zijn is voor mij hetzelfde als zeggen dat Polen reactionair, blank en katholiek zijn.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat woordje stond er (zoals al mijn woorden) met een bedoeling en een betekenis. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ziedaar de kern van de zaak.
Ik ben vrij zeker, als we jouw berichten van de voorbije dagen zouden uitvlooien, dat ook jij ervan uitging dat de moordenaars Noord-Afrikanen waren. Alvast één reden om niet alleen VBers beginnen te stigmatiseren. Laatst gewijzigd door baarle : 25 april 2006 om 09:48. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Generaliseren is ALTIJD fout. Altijd. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel enkel vast dat het NIET FDW was die de racistische moord ten berde bracht zoals hier geInsinueerd wordt maar wél Fouad. Maar d�*�*r wals ook jij als vanzelfsprekend omheen. Waarom? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat feremans hier postte komt zelfs neer op veroordelen ondanks feitenkennis. Waarom was je dat géén reactie waard?
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je had dus geen of onvoldoende kennis van de feiten. Toch stigmatiseerde je de hele Poolse gemeenschap door hen te verbinden met de begrippen blank, reactionair en katholiek. Is het niet zo dat racisten te werk gaan?
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan was dat helemaal niet duidelijk uit wat er stond. Ik heb namelijk die originele post van kaatd gelezen. En nee, ik ben het niet eens met kaatd als ze zegt dat we "noord afrikaans type" zeiden omdat we geindoctrineerd zijn. Het is een kwalificatie op basis van uiterlijk, en in andere tijden zouden we het misschien anders omschrijven. Maar hoe zou jij - kaatd - dan de beelden analyseren en proberen omschrijven? Je moet er ook rekening mee houden dat het ook op basis van getuigenverklaringen gestoeld is eh.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Omdat de realiteit wellicht niet overeenstemt met je verwachtingspatroon? Dan kan je iets doen aan die realiteit (ze ontkennen of verdraaien) of aan je verwachtingspatroon (afstappen van vooroordelen bijvoorbeeld).
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met opzet de verkeerde schuldige aanwijzen zoals feremans deed ook, maar daar heb jij dan weer geen last van.
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1)Aangezien alle Noord-Afrikanen, dieven zijn, zal de moordernaar van Joe ook wel een Noord-Afrikaan zijn. 2) Een Pool bekent de moord. Confucius heeft een probleem aangezien 1 en 2 elkaar tegenspreken. De oplossing van confucius=>De zaak stinkt er is corruptie in het spel. Je moet je niet schamen hoor, dit psychologisch probleem komt vaak voor. De vele mislukte voorspellingen ivm. het einde van de wereld(1914,1975,...) bij Jehova's getuigen zijn hiervan een mooi voorbeeld(ipv. de beweging te verlaten werden hun volgelingen werden nog fanatieker). Blijkbaar geldt dit ook voor de VB sekte.
![]() |
#71 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen heeft veel oorzaken. Velen zitten in de gevangenis om druggerelateerde feiten (handel, verkoop, bezit van cannabisprodukten). Die drugs behoren tot hun cultuur zoals alcohol bij de onze. Die mensen horen niet thuis in de gevangenis. Citaat:
Citaat:
2. Nee, zoals ik al eerder schreef heeft dit niets met rascisme te maken want je hebt Moslims in alle rassen. Moslim zijn, beste, is een geloofsovertuiging en je hebt Blanke en Aziatische en Afrikaanse en Arabische en Amerikaanse en Chinese Moslims. Citaat:
Overigens zeer slim van de ouders en Joe's vrienden om er geen rascistische zaak van te maken. Misschien wisten ze wel waarom? Laatst gewijzigd door kaatd : 25 april 2006 om 10:06. |
||||
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan me iemand uitleggen waarom uitgerekend deze moord 80.000 mensen op de been bracht?
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
beste fisherman, er is toch behoorlijk wat werk aan jou nietwaar ?! Groetjes |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Daarom schrijf ik dus 'mischien'
Citaat:
Dat is juist de essentie van mijn post. Als er in je zin een nuance staat zoals 'misschien', dan is je stelling geen stigmatisering maar een genuanceerde uitdrukking. Overigens kan je over Polen als geheel wel zeggen dat het blank, reactionair en katholiek is. Maar dat geldt niet voor �*lle Polen. Zoals je kan stellen dat er veel straatcriminaliteit wordt gepleegd door Noord-Afrikaanse jongeren, maar niet �*lle. Zoals uit de moord dus blijkt. Maar goed, in nuances zijn jullie niet geïnteresseerd, dat weet ik wel. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh... Dit is een generalisatie...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Antwoord liever eens op mijn vraag die ik je al 2× heb gesteld: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=46
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2)Locatie. Centraal station op klaarlichte dag. 3)"Dader". "Allochtoon." Niet iemand waarvan mensen zeggen. Het had ook mijn broer of zoon geweest zijn. 4)Feit. Vermoord omwillen van een onozele MP3 met 5 messteken. 5) De hetze van rechts en de onozelheid van PC links. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
dat beste knuppel , werd achter de schermen georkestreerd. Vergeet niet dat onze politici (niet het Vlaams Belang) er op stonden om als ' ouder ' steun te betuigen in deze. Stel je nu al die kabinetten (personeel) voor die bij de gratie leven van die politici . Zou er een grotere morele druk bestaan om dan als kabinetsmedewerker samen met de familie jouw steun aan de ouders (of aan de werkgever ?) te betonen. Ik dacht van niet. En als je weet hoeveel kabinetten ons landje rijk is, dan heb je al een deel van de betogers geteld. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() PS. Ik ben geen getuige van Jehova, maar je mag me altijd wel eens een exemplaar van de "Wachttoren" opsturen... ![]()