![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Dat weten de "correcten" op dit forum ook hoor, ze doen maar alsof dat dat niet zo is.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nu niet iemand die je als "links" kan beschouwen, dus gelieve niet te veralgemenen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 25 april 2006 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb veel vaker last van al die skinheads die reeds hysterisch worden als je het woordje "Belg" nog maar uitspreekt. Kijk eerst eens naar je eigen verenigingen die graag met de vuisten op het "eigen volk" slaan alvorens anderen te beschuldigen.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leken? Als je aan 100 personen had gevraagt welke nationaliteit de daders hadden op de foto's ben ik zeker dat er niemand op Poolse zou zijn uitgekomen maar wel op Noord-Afrikanen. Ik geloof trouwens nog niet dat het rasechte Polen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik stel voor om je 'licht'-geklede vrouw eens rond een uur of 12 s 'avonds op straat los te laten in één van de minder fijne buurten van Antwerpen of Brussel. Ik kan je garanderen : Zeker prijs. Sommige blazen problemen op maar andere doen al de moeite van de wereld om bestaande problemen te minimaliseren of als onbestaan te beschouwen. Vaak is dat een teken dat de betrokken persoon behoord tot de groep der 'Rode bourgoisie' meestal woonachtig in een of andere fijnere gemeente in een mooi huis ver weg van criminaliteit en alochtone gemeenschap, levend in een idialistische droomwereld en genietend van de verrijkte samenleving achter hun fysieke of virtuele omheining. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat we ELK donker lefsmoeltje dat op straat loopt automatisch beschouwen als Noord-Afrikaan. Terwijl het ook soms gewoon Polen zijn, of Albanezen, of Armeniërs... |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van 'de mensen' geloven idd, en met recht en reden, enkel nog hun eigen ogen terwijl een ander deel zich letterlijk alles laat wijsmaken.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het 'gewoon' Polen, Albanezen of Armeniërs konden zijn, waarom ging dan IEDEREEN er AUTOMATISCH van uit, van de vriend van Joe tot jusititie, dat het een 'donker lefsmoeltje', en dus een Noord-Afrikaan betrof?
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan pleegt zo iemand een misdaad, en dan zeg je natuurlijk "ja dat is een Noord-Afrikaan". Maar in feite betreft het gewoon een soort kring-redenering. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 april 2006 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En daar zitten idd ook Polen bij. Ook Albanezen, Koreanen, Nigerianen en ... autochtone Belgen. Geloof me of niet, Flippend Rund, maar het is de doorsnee boze burger niet te doen om de origine of het ras van de soort die jij hierboven zo treffend beschrijft. Het is hem te doen om de jongerenbendes die "in Nike-vestjes op straat rondhangen,er min of meer crapuleus uitzien" en diezelfde burger (liefst weerloze kinderen die alleen zijn) voortdurend pesten, bedreigen, beledigen, bestelen en fysiek aanvallen. Gasten van slechte wil als Filo of Manu zullen blijven beweren dat het natuurlijk alleen maar om "de broin manne" te doen is, alzo een moderne versie van negationisme opbouwend. Zo proberen ze wanhopig naast de vloed van pest- en agressieverhalen te kijken, die de moord op Joe losgemaakt heeft, in alle media. Wie het menens is om het "racistische" sentiment te doen afnemen, zal stoppen met dit negationisme (dat toch niet vol te houden is zoals Nederland bewijst) en de klachten au serieux beginnen nemen. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met dank aan het stigmatiserende werk van je-weet-wel-wie. Iedereen is er onderhevig aan.
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trainingspakken kan je moeilijk een 'niet-westerse' invloed noemen, het kickboxen is ook al niet echt van Arabische origine. Maar toch zijn het merendeel van deze jongeren die deze subcultuur aanhangen van allochtone afkomst. Het is dus vrij logisch dat iedereen direct de, nu misschien foute, vooringenomen conlusie aannam dat de daders van noord afrikaanse afkomst waren. Dan is dat een spijtige, maar aannemelijke vergissing. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dankzij keiharde cijfers van studies die NIET aan de politieke verwachtigen beantwoorden en die daarom zolang mogelijk worden weggemoffeld.
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2006 om 19:03. |
|
![]() |