Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2006, 19:00   #61
PAJOT
Banneling

Standaard

Iedereen kan hier zijn mening verkondigen. Als het U niet aanstaat dat daar ook VB'ers tussenzitten : helaas.

Ge kunt nog altijd terecht op de site van de PvdA ... misschien dat ge U daar beter voelt ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 19:21   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
brave werkgevers van Inbev, moordend communisme, ...

Wat is daar VB-achtig aan of hie is dat een uiting van cyber-hooliganisme?

En opnieuw de vraag: waarom is cyber-hooliganisme iets dat allen van rechts naar links bestaat en niet omgekeerd?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 19:47   #63
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Als het hier toch zo'n wreed extreem-rechts 'cafe' is, waarom zit onze zwarte kat dan al aan 761 berichten op minder dan 3 weken? 't moet hier nogal tegensteken, zeker?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:00   #64
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Even hernemen voor bovenstaande posterkes:

"Het gaat ook niet alleen over de inhoud, maar ook of vooral over de manier van posten: spreken over forumleden ipv over onderwerpen bv. , is uit den boze als je tenminste wil tegemoet komen aan een legitieme behoefte aan veiligheid op dit forum.

Zolang dit forum dat niet kan garanderen is deze site "shit"."

"Ik neem aan dat dat een deel van de verklaring kan zijn, en met dat deel heb ik eigenlijk geen probleem. Je kan immers zeggen dat als "de linksen" hier meer vertegenwoordigd willen zijn, ze maar moeten inloggen.

Het is het anti-sociale gedrag van de cyber-hooligans, waarvan ik vind dat het niet kan op een open-neutraal-politiek forum."

Nu nog leren lezen.
Oud 26 april 2006, 21:07   #65
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

zwarte kat trek je dat toch zo niet aan jong

heb me dat ook al wel aangetrokken hoor maar letters kunnen toch niet bijten uiteindelijk he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 april 2006 om 21:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 21:10   #66
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zwarte kat trek je dat toch zo niet aan jong

heb me dat ook al wel aangetrokken hoor maar letters kunnen toch niet bijten uiteindelijk he
Het is niet alleen (of omdat) ik me dat persoonlijk zou aantrekken.

Ik vind cyber-hooliganisme gewoon niet kunnen.

Ik vind dat de forumleden moet kunnen posten zonder een waterval persoonlijke opmerkingen of scheldwoorden over zich uitgegoten te krijgen.

Dat is een kwestie van hygiëne en elementaire beleefdheid, vind ik.
Oud 26 april 2006, 21:12   #67

Standaard

dus onbeleefde mensen mogen dan geen internet hebben of wat ?
Oud 26 april 2006, 21:12   #68
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat de forumleden moet kunnen posten zonder een waterval persoonlijke opmerkingen of scheldwoorden over zich uitgegoten te krijgen.

Ach ja, kijk dan maar eens naar onze parlementen en gemeenteraden... daar is dit forum soms nog wel érg beschaafd tegen...
Oud 26 april 2006, 21:16   #69
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
dus onbeleefde mensen mogen dan geen internet hebben of wat ?
Mogen verkrachters dan geen seks hebben?

Wat is dat nu toch voor een antwoord!

Ook onbeleefde mensen moeten zich leren te gedragen op een open-neutraal-politiek-forum, omwille van de veiligheid. Dat is inderdaad mijn mening.

En dat heeft weinig te maken met hun al dan niet internet-aansluiting.
Oud 26 april 2006, 21:18   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als je beschuldigingen uit tegen de helft van de forumleden hier maar er geen argumenten voor kan opgeven, dan moet je niet verwonderd zijn dat ze jou daarop aanpakken he.

Groeten,
een onverdraagzame egoïstische flamingant.
Oud 26 april 2006, 21:19   #71

Standaard

Citaat:
Mogen verkrachters dan geen seks hebben?

Wat is dat nu toch voor een antwoord!

Ook onbeleefde mensen moeten zich leren te gedragen op een open-neutraal-politiek-forum, omwille van de veiligheid. Dat is inderdaad mijn mening.

En dat heeft weinig te maken met hun al dan niet internet-aansluiting.
dus onbeleefheid is een reden om uit te sluiten ? Persoonlijk ben ik geneigd als iemand me zegt dat ik me moet gedragen om dat dan net niet te doen. Deftigheid en normen en waarden zijn zo saai. En van anderen verwachten dat ze zich "gedragen" is zo paternalistisch

jakkes
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 april 2006 om 21:20.
Oud 26 april 2006, 21:48   #72
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal sommige bezoekers, lezers en forumleden allicht zijn opgevallen: dit forum is geen spiegel van de maatschappij: er is een verbazend overgewicht aan (extreem-)rechts.

Uit de inhoud, onderwerpen, en peilingen blijkt dit ten overvloede.

Dat vraagt om enige toelichting.

Een eerste mogelijkheid is dat extreem-rechts meer behoefte heeft om van zich te laten horen, omwille van hun karakter, of omwille van de perceptie dat ze in de gangbare media onvoldoende aan bod komen.

Een andere verklaring is de aanwezigheid van Cyber-Hooliganisme: eindloze reeksen van persoonlijke beledigingen, spot, in discrediet willen brengen,..., maar, en dat is opmerkelijk: uitlokken tot belediging, in de hoop dat de mod's dan sancties zouden nemen en dat de ongewenste "linkse " zo zichzelf van het forum verwijdert. Verbazend is ook dat die mod's daar zo makkelijk in meelopen.

Eén ding moet duidelijk zijn: als deze site een forum wil zijn waarvan in de posts over politiek wordt gesproken en niet over de forumleden die posten, dan hebben de mod's nog massa's werk voor de boeg.

Houd het forum rein.

Bezondig u niet aan Cyber-Hooliganisme zoals de hier opererende leden van het VB-Cybercafé, die wel iedereen "uitmaken voor rotte vis", maar het "niet tof" vinden als ze daarom "onbeschoft" genoemd worden.
sukkelaar
Oud 26 april 2006, 22:01   #73
Kadee
Administrator

Kadee's schermafbeelding

Standaard

mensen, hou de persoonlijke vetes beperkt tot privéberichten of andere kanalen, of we zullen ook deze draad sluiten.
Kadee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:28   #74

Karma's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk vind ik dat Black Cat hier overschot van gelijk heeft en het gaat helemaal niet over rechts of links (ik ben noch rechts, nog centrum, noch links, hou het liever op pluralisme). Op bepaalde momenten worden de postings soms zo persoonlijk (dikwijls met de bedoeling om de andere aan te zetten tot tegenverwijten, sommige maken er zelfs een sport van om te beginnen schelden of verwijten en wachten dan af totdat de tegenpartij uiteindelijk terug begint te schelden om hem of haar dan meteen onherroepelijk aan te vallen en hem of haar te pakken op de tegenreacties.

Op andere momenten is het iemand er gewoon soms om te doen om een draad zo vol te spammen met zaken die met het onderwerp niets te maken heeft totdat de echte geinteresseerden in het onderwerp niet meer op de draad afkomen omdat het onderwerp dan toch niet meer aan de orde komt.
Ik wil hier aan toevoegen dat dit niets te maken heeft met af en toe eens "af te dwalen" van het onderwerp. Dit moet uiteraard wel zo nu en dan eens kunnen.

Laatst gewijzigd door Karma : 26 april 2006 om 22:31.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:32   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het komt anders wel van beide kanten hoor. Black Cat komt hier doodleuk het forum beschuldigen van vol te zitten met extreem rechtsen (ik krijg déj�* vu gevoelens omtrend een zekere Piano), maar als ik dan vraag namen te noemen reageert hij niet.
Als hij zomaar doodleuk zovele mensen komt uitschelden voor extreem-rechts zijn reacties logisch.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:32   #76
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Een politiek forum, wil zeggen: Voor- en Tegenstanders... Iemand met een standpunt heeft heel wat kritiek te slikken binnen een parlement (forum)... Als dit niet meer mogelijk wordt op pol haak ik gewoon af... Dan is het een opgekuiste versie en heeft het totaal geen politieke waarde meer. Indien iemand niet met het minste kritiek kan omgaan: één conclusie: gewogen en te licht bevonden...

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 26 april 2006 om 22:34.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2006, 22:35   #77
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
dus onbeleefheid is een reden om uit te sluiten ? Persoonlijk ben ik geneigd als iemand me zegt dat ik me moet gedragen om dat dan net niet te doen. Deftigheid en normen en waarden zijn zo saai. En van anderen verwachten dat ze zich "gedragen" is zo paternalistisch

jakkes
Ieder zijn mening natuurlijk, het zal je wel niet verbazen dat ik het daar niet mee eens ben.

Ik zie niet in wat er saai, of paternalistisch is aan veiligheid.

Stel dat je op vakantie dorstig een bar binnengaat, waar je merkt dat je op eieren moet lopen om er ongehavend buiten te komen. Ik vind het niet onredelijk te zeggen dat de uitbater van die bar de verantwoordelijkheid heeft en eigenlijk de plicht tot een gastvrij en veilig onthaal van zijn klanten.

Dat is tegemoetkomen aan legitieme behoeften, dat heeft niets met paternalisme te maken.

Gebrek aan norm-inzicht is daarentegen veelal een gebrek aan degelijke opvoeding, vandaar het adjectief "onbeschoft"

Misschien is het een teken des tijds dat vele mensen bulshit keileuk of megacool vinden, en dingen die echt waardevol zijn saai en ouderwets.

"Als 't maar beweegt", hé.
Oud 26 april 2006, 22:37   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Een politiek forum, wil zeggen: Voor- en Tegenstanders... Iemand met een standpunt heeft heel wat kritiek te slikken binnen een parlement (forum)... Als dit niet meer mogelijk wordt op pol haak ik gewoon af... Dan is het een opgekuiste versie en heeft het totaal geen politieke waarde meer. Indien iemand niet met het minste kritiek kan omgaan: één conclusie: gewogen en te licht bevonden...
zeg dat dan tegen de juiste mensen. Ik heb geen probleem dat hier extreem links, extreem rechts, extreem boven onder en centrum langs komt, maar er zijn er die daar blijkbaar wel problemen mee hebben. Black Cats eis om dit forum 'in balans' te brengen met 'de realiteit' of zoiets is gewoon te belachelijk voor woorden. Politieke strijd voer je niet door te gaan bepalen wie wel en wie niet mag meediscussiëren.
Oud 26 april 2006, 22:37   #79

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het komt anders wel van beide kanten hoor. Black Cat komt hier doodleuk het forum beschuldigen van vol te zitten met extreem rechtsen (ik krijg déj�* vu gevoelens omtrend een zekere Piano), maar als ik dan vraag namen te noemen reageert hij niet.
Als hij zomaar doodleuk zovele mensen komt uitschelden voor extreem-rechts zijn reacties logisch.
Die piano ken ik niet (wel al van gehoord), maar ik meende te verstaan dat het niet over de inhoud ging maar wel over de manier van op zijn minst, ook al deel je niet de mening van de ander, een beetje respect te tonen voor iedere posting, niet op de man maar op de bal te spelen en bij het onderwerp te blijven. Het lijkt me logisch dat iedereen zijn gedacht mag vertolken, ook al is dat lijnrecht tegen het gedacht van de ander in.
Oud 26 april 2006, 22:41   #80

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Sta ik achter, men moet zijn gedacht kunnen blijven zeggen en daar gaat het nu juist om. Als men, op het moment dat men zijn mening zegt (wat ook die mening is), als reactie een scheldtirade terug krijgt, dan is er iets niet juist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be