Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2006, 09:16   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

wat ik vooral denk dat is dat het hier over cultureel fascisme gaat. Cultureel fascisme is een cultuur die geen andersdenkenden en of mensen met een andere cultuur verdraagt. Iedereen moet gewoon hetzelfde zijn. Dus fundamentalistische moslims zijn culturele fascisten en Vb ers zijn dat heel vaak ook. Of viel het soms nog niemand op hoe goed Jan van den berghe (VB) hier bvb overeen komt met Raven (AEL ). Jullie zijn gewoon één cultureel fascistische onverdraagzame kleinburgerlijke pot nat.

In feite ben je tegen de moslimfundamentalisten maar je neemt gewoon hun fundamentalisme ( cultureel fascisme ) over - in feite zijn jullie dus hun bekeerlingen. Het was op die manier dat nostradamus jullie waarschuwde om niet de verderfelijke ( cultureel fascistische ) leer der mohamedanen over te nemen. Maar noch hebben jullie het natuurlijk niet begrepen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 09:20.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 09:24   #62
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat ik vooral denk dat is dat het hier over cultureel fascisme gaat. Cultureel fascisme is een cultuur die geen andersdenkenden en of mensen met een andere cultuur verdraagt. Iedereen moet gewoon hetzelfde zijn. Dus fundamentalistische moslims zijn culturele fascisten en Vb ers zijn dat heel vaak ook. Of viel het soms nog niemand op hoe goed Jan van den berghe (VB) hier bvb overeen komt met Raven (AEL ). Jullie zijn gewoon één cultureel fascistische onverdraagzame kleinburgerlijke pot nat.

In feite ben je tegen de moslimfundamentalisten maar je neemt gewoon hun fundamentalisme ( cultureel fascisme ) over - in feite zijn jullie dus hun bekeerlingen. Het was op die manier dat nostradamus jullie waarschuwde om niet de verderfelijke ( cultureel fascistische ) leer der mohamedanen over te nemen. Maar noch hebben jullie het natuurlijk niet begrepen.
Ik heb alle respect voor andersdenkenden. Ik ben alleen tegen een multiculdrama, waarin iedereen uiteindelijk gaat verzuipen.
Oud 3 mei 2006, 10:10   #63

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb alle respect voor andersdenkenden. Ik ben alleen tegen een multiculdrama, waarin iedereen uiteindelijk gaat verzuipen.
volgens mij gaat het erover dat wij niet de onverdraagzaamheid van vele moslims ( die ik idd niet ontken ) moeten overnemen en middels onverdraagzaamheid van onzentwege moeten versterken. Integendeel onze verdraagzaamheid moet en kan hen verzachten. Maar daar is idd veel moed voor nodig. En erover spreken is idd gemakkelijker dan het te praciseren temidden van de onverdraagzamen.

inchallah
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 3 mei 2006, 10:14   #64

Standaard

in feite is mijn visie over de westerse cultuur dubbel

daar waar de westerse cultuur een zuiver materialistische cultuur is die eenzijdig patriarchaal gefikseerd is vind ik de westerse cultuur een achterlijke cultuur. Een cultuur die best wel wat invloed van andere oosterse en zuiderse minder materialistische culturen kan gebruiken.

daar waar de westerse cultuur echter humanistisch en liberaal is is ze echter superieur aan alle anderen en hoop ik dat ze alle anderen zal beinvloeden tot vrijheid van denken en spreken en cultuur en vooral inzake menselijkheid.

behoudt dus het goede uit uw eigen cultuur ( de mensenrechten ) en verwerp het slechte ( het materialiisme ) ervan.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:16.
Oud 6 mei 2006, 12:31   #65
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Hitler en mislukte profeet Mohammed (oorlog zij met hem) gaan hand in hand. De vergelijking is correct. Spijtig genoeg nemen velen crimineel mo als voorbeeld om na te volgen. Men kan dit wereldwijd merken.
Oud 7 mei 2006, 08:34   #66
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Jou love islam, je geilt ernaar ,dat zie ik in jouw woorden , j're hart is blooding for it...je hebt maar één woord te zeggen "de shahada" en dan is het zo ver,.
nee dankje, ik hoef als blanke Europeaan niet de god van de arabieren te aanbidden

aanbidden is trouwens iets voor de zwakken

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 08:36   #67
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
....ooit zal het licht uit het oosten verschijnen, er is altijd hoop!
en daarom zit jij zeker in het vrije Westen, omdat het licht in het oosten is gedoofd

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Oud 7 mei 2006, 10:21   #68
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hitler en mislukte profeet Mohammed (oorlog zij met hem) gaan hand in hand. De vergelijking is correct. Spijtig genoeg nemen velen crimineel mo als voorbeeld om na te volgen. Men kan dit wereldwijd merken.
8) Idd klopt als een bus. Dus om zelfde reden de koran ook verbieden. Die is trouwens nog erger dan hitlers boekje.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 16:18   #69
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
8) Idd klopt als een bus. Dus om zelfde reden de koran ook verbieden. Die is trouwens nog erger dan hitlers boekje.
Iets verbieden is 1 oplossing. Dingen goed uitleggen een andere. Misschien kunnen we een dubbelpacket aanbieden: de koran en Mein Kampf in 1 band gebonden

Nee, persoonlijk denk ik dat deze topic eerder een dilemma voor links is. Deze strelen maar al te graag moslimnieuwkomers over het bolletje, terwijl ze op Hitler kankeren. Nu blijken Hitler en die moslimmetjes misschien wel eens beste maatjes te zijn.

Oei oei, wat doen we nu?
Oud 7 mei 2006, 17:42   #70
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei oei, wat doen we nu?
Zoals steeds rationeel blijven denken en weigeren jan en alleman over dezelfde kam te scheren.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 7 mei 2006 om 17:42.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 19:27   #71
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zoals steeds rationeel blijven denken en weigeren jan en alleman over dezelfde kam te scheren.
maar zij scheren wel elk schaap over dezelfde kam
Oud 9 mei 2006, 19:10   #72
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Oud 18 augustus 2006, 16:12   #73
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hier is zelfs een filmpje met beeldmateriaal waar Hitler Amin Al-Husseini ontmoet plus meer

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=22137_Hitler_the_Mufti_of_Jerusalem_and_Isl amic_Fascism&only

Laatst gewijzigd door Morghodius : 18 augustus 2006 om 16:13.
Oud 19 augustus 2006, 22:13   #74
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.....en inderdaad yahya deze discussie is ook maar la3iboun wa gawdoen.....
de titel zelf is een probleem ..
zij zouden dat heel graag willen, maar spijtig genoeg,..
wacht maar .. mischien
in de toekomst .. Bush geore een nieuwe profeet van islam, hij heeft verschillende keer de koning van S.Arabië ontmoet ..!!!

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 19 augustus 2006 om 22:15.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 22:14   #75
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK

Twee misdaden die ik Hitler kwalijk neem: de holocaust en collaboratie met de moslims. Ik vraag me anderzijds wel af of ze onder zijn regime wel zo fundamentalistisch zouden geworden zijn, als dat ze nu zijn. Het nazisme was eerder Germaans paganistisch georiënteerd en voerde slechts een gedoogbeleid tegen andere religies, zolang ze zich niet staatkundig mengde. Dat laatste lijkt me gezien de aard van de islam nogal moeilijk.
Waarschijnlijk zou hij de moslims behandeld hebben zoals de S.A. : kapotmaken zogauw hij ze niet meer nodig had.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 22:23   #76
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Wat een onzin allemaal. Willen jullie hier nou echt komen beweren dat moslims met de Nazis meevochten? Alleen omdat er (volgens jullie) een paar met de duitsers mee vochten, en jullie hebben daar niet eens bewijzen voor, wil zeker gelijk zeggen dat alle moslims met de duitsers mee vochten. Rot tog gauw op, waarschijnlijk hadden jullie grootouders de Nazis geholpen en dan komen jullie hier de schuld geven aan mensen die nix met die hele kut oorlog te maken hadden.

Jullie zijn echt triest voor woorden.
daar zijn dus wel degelijk bewijzen voor, zélfs als dat niet in uw allochtonen-kraampje te pas komt , en die kan jij niet met een simpele ontkenning afwimpelen.De beruchte Moslim SS-afdeling "Al Handsjar", opgebouwd door groot-mufti van Jeruzalem Al Hussein, richtte in de Balkan ware slachtingen aan onder de Joden, Zigeuners en Partizanen,in dergelijke mate dat zelfs de meest wreedaardige duitse SS-ers de wenkbrauwen optrokken als ze hen "aan het werk" zagen...Het feit dat vandaag de dag "Mein Kampf" een best-seller is in Turkije kan jij ook al niet ongedaan maken...Het IS nu éénmaal zo. Leer ermee leven, of probeer er iets aan te veranderen, maar zeg niet gewoon dat het niet waar is.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 03:32   #77
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Hier is zelfs een filmpje met beeldmateriaal waar Hitler Amin Al-Husseini ontmoet plus meer

http://littlegreenfootballs.com/webl...c_Fascism&only
Bush heeft koning van S;Arabie ontmoet .. drie Imaams in US, .. etc
wil da zeggen dat hij moslims is of wa?
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 21:42   #78
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

http://www.verzet.org/content/view/415/29/

Laatst gewijzigd door nubian : 24 augustus 2006 om 21:44.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 22:21   #79
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe messias voor de christenen: HITLER

tja...

Laatst gewijzigd door KrisKras : 24 augustus 2006 om 22:22.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 15:44   #80
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Het boek 'Mein Kampf' van Adolf Hitler wordt zeer goed verkocht in Turkije. Het werk, dat Hitler in 1925 tijdens een gevangenisstraf schreef, is dit jaar al meer dan 50.000 keer over de toonbank gegaan. Uitgeverijen hebben recent goedkope edities uitgebracht van het boek, dat altijd al goed verkocht in Turkije.

De populariteit van Hitlers boek zou te maken hebben met een opkomend nationalisme en anti-semitisme in Turkije. Hieraan zouden onder andere haat jegens de Verenigde Staten om de bezetting van Irak en het huidige beleid van Israël ten grondslag liggen. Verder speelt de weerstand in rechtse kringen tegen de eventuele toetreding van Turkije tot de Europese Unie, mee. Dat voedt het nationalisme.

Bestseller in Turkije

In Nederland is de verkoop van 'Mein Kampf' verboden. Dat komt omdat de Nederlandse Staat het auteursrecht claimt en het herdrukken van het boek tot nu toe niet toestaat. De verkoop van tweedehands exemplaren is eveneens verboden. In een (universiteits)bibliotheek kan het werk echter wel ingezien worden. Bezit van een oud exemplaar in een verzameling is wel toegestaan. Op internet is via een simpele zoekopdracht overigens snel een complete on-line versie van het werk te vinden.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52222
Boeken verbieden is dat niet on-democratisch. Of zou het kunnen dat Nederlanders niet voor zich zelf kunnen uit maken wat goed of fout is, dat dit moet gebeuren van overheidswegen. Of is het de schrik dat mensen de geschiedenis anders beginnen te bekijken wie weet.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be