Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 26 april 2006, 11:56   #61
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
En de waarheid segeviert. Ahah u kan het zich niet meer herinneren. Enkele posts geleden wou u ons er nogtans van overtuigen dat de 'vriend van joe' had gezegd dat het GEEN noord-afrikanen waren.
Zoals ik dus eerder zei, mooi staaltje informatie-manipulatie en dit was dan nog op een petieterige kleine schaal.
Dus vrienden wees op uw hoeden wat de INFO-verkrachters liggen op de loer achter elke straathoek!
Ik weet het niet wat hij precies gezegd heeft, omdat ik er niet bij was.
Ik zeg u alleen wat ik gelezen heb in de kranten.

Nick_ is offline  
Oud 26 april 2006, 12:00   #62
Mevlüt Can
Vreemdeling

Standaard

Beste mensen ik ben dus een Belg_Turk of een Belg met Turkse origine beter gezegd. Ik ben heel blij dat men de daders heeft kunnen opsporen maar ik wil wel bekend maken hoe erg ik het vond dat rechtstreeks de Noord Afrikanen werden beschuldigd eigenlijk wou men Marokanen zeggen maar maakt nu niet veel uit want het zijn dus polen geweest! Nu vind ik het wel belangrijk om terug de mensen gerust te stellen dat een persoon toch op tv kan komen en zich kan verontschuldigen in de naam van de mensen die dus Marokanen beschuldigden!! En zeker ook de excecutieven die beschuldigt werden dat ze de daders niet hadden gemotiveerd om zich over te geven omdat ze eerst wouden weten of het echt wel van hun gemeenschap was. Dus mijn besluit is er was een druk en om het terug positiever te laten lopen kan men wel een verontschuldiging aanbieden.
Mevlüt Can is offline  
Oud 26 april 2006, 12:00   #63
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Mss waren de daders wel negers met dezelfde ziekte als Michael Jackson.
Wat zijn wij toch rascisten dat wij onmiddelijk die brave allochtone gemeenschap verdenken? Foei
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 12:01   #64
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Mss waren de daders wel negers met dezelfde ziekte als Michael Jackson.
Wat zijn wij toch rascisten dat wij onmiddelijk die brave allochtone gemeenschap verdenken? Foei
Ik vind altijd leuk dergelijke onzin te lezen als de argumenten op zijn.
Nick_ is offline  
Oud 26 april 2006, 12:03   #65
Mevlüt Can
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mevlüt Can Bekijk bericht
Beste mensen ik ben dus een Belg_Turk of een Belg met Turkse origine beter gezegd. Ik ben heel blij dat men de daders heeft kunnen opsporen maar ik wil wel bekend maken hoe erg ik het vond dat rechtstreeks de Noord Afrikanen werden beschuldigd eigenlijk wou men Marokanen zeggen maar maakt nu niet veel uit want het zijn dus polen geweest! Nu vind ik het wel belangrijk om terug de mensen gerust te stellen dat een persoon toch op tv kan komen en zich kan verontschuldigen in de naam van de mensen die dus Marokanen beschuldigden!! En zeker ook de excecutieven die beschuldigt werden dat ze de daders niet hadden gemotiveerd om zich over te geven omdat ze eerst wouden weten of het echt wel van hun gemeenschap was. Dus mijn besluit is er was een druk en om het terug positiever te laten lopen kan men wel een verontschuldiging aanbieden.
Mevlüt Can is offline  
Oud 26 april 2006, 12:04   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij ook 'een persoon' opgeroepen om zich in naam van het Belgisch gerecht te verontschuldigen voor de fouten die hebben geleid tot de dood van de slachtoffers van Dutroux?
Oud 26 april 2006, 12:07   #67
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen blijken hier weer over meer informatie te beschikken dan de doorsnee burger Men moet toch al veel fantasie hebben om de daders aziaten te noemen. trouwens gaan er al stemmen op dat het hier om poolse zigeuners zou gaan. Men moet eerlijk zijn, het type van de daders past niet echt bij wat we het poolse of het oost-europese type noemen.
Misschien zullen sommige mensen nu eindelijk eens leren dat het indelen in hokjes en typetjes contraproductief is.

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 12:09   #68
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaan er velen nog schrikken als de werkelijke afkomst van de daders zal bekend worden.
Indien men in Belgie een marokkaan zou oppakken met belgisch paspoort.
Is de dader dan een Belg of een noord-afrikaan?
Een Belg, maar eigenlijk is dat volkomen irrelevant. Is dat nu nòg niet duidelijk?

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 12:10   #69
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Vertel eens wie zich tegenover wie zou moeten verontschuldigen?
keiko is offline  
Oud 26 april 2006, 12:13   #70
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Misschien zullen sommige mensen nu eindelijk eens leren dat het indelen in hokjes en typetjes contraproductief is.
Wie bedoeld u met 'sommige mensen'?
Specifieren AUB
keiko is offline  
Oud 26 april 2006, 12:13   #71
xmordan
Burgemeester

Standaard

Wij moeten ons niet excuseren voor beelden die wij met eigen ogen hebben gezien. Op die beelden ziet men duidelijk daders van het Noord-afrikaans type. Het is trouwens een leraar die één van de daders heeft herkent als zijnde een leerling uit zijn klas. Raar toch dat klasgenoten of buren de dader niet hebben herkent.
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 12:16   #72
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Wie bedoeld u met 'sommige mensen'?
Specifieren AUB
Vlaams Blokkers en andere racisten.

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 12:18   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Het stond in alle kranten te lezen.
Maar natuurlijk geloven jullie dat niet, en moet je de getuigenis zelf kunnen inkijken.

Geloof jij nog de media .... ,??????

nadat diezelfde media ons dagenlang voorgelogen hebben.... ??????

komaan zeg....

Ik geloof zelfs de politie niet meer...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2006, 12:18   #74
xmordan
Burgemeester

Standaard

Als men mij iemand van het Kaukasische type noemt zie ik dat niet persé als een scheldwoord. Waarom voelt iemand van het Noord-afrikaanse type dat niet zo. Mss is er wel een reden om zich niet echt fier over zijn afkomst en type te voelen?
xmordan is offline  
Oud 26 april 2006, 12:19   #75
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wij moeten ons niet excuseren voor beelden die wij met eigen ogen hebben gezien. Op die beelden ziet men duidelijk daders van het Noord-afrikaans type.
Nee, op de beelden ziet men duidelijk twee donkerharige jongens. Het sprongetje naar "Noord-Afrikaans type" werd gemaakt door de Vlaams Blokkers en andere racisten. Jullie moeten je inderdaad niet excuseren voor die beelden, jullie moeten je excuseren voor de voorbarige vingerwijzing naar de Noord-Afrikanen.

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 12:26   #76
xmordan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nee, op de beelden ziet men duidelijk twee donkerharige jongens. Het sprongetje naar "Noord-Afrikaans type" werd gemaakt door de Vlaams Blokkers en andere racisten. Jullie moeten je inderdaad niet excuseren voor die beelden, jullie moeten je excuseren voor de voorbarige vingerwijzing naar de Noord-Afrikanen.
Dit is je reinste onzin! Er zijn wel duidelijk verschillen tussen een noord-afrikaan en een blanke met donker haar. Zoals men ook duidelijk het verschil ziet tussen een amerikaanse zwarte en een afrikaanse.
Dit heeft niks met rascisme te maken. Er zijn op de wereld verschillende rastypes waarom mogen die niet genoemd worden. Men kan ook een thai van een japanner onderscheiden, wat is daar mis mee?
Oud 26 april 2006, 12:27   #77
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Sommigen vinden blijkbaar dat de allochtone gemeenschap zich in javel moet laten onderdompelen en ineenkrimpen van schaamte.
Bhairav is offline  
Oud 26 april 2006, 12:28   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
niets van Vlaams Blokkers en racisten ! dat deed heel de media !! iedereen was er van overtuigd van het feit dat het "jongeren" waren van het Noordafrikaanse type !!

1. hadden de beelden iets scherper geweest, en vroeger uitgezonden geweest had dit vermeden kunnen worden.
2. de hele moslimgemeenschap heeft nooit ontkend dat het Noordafrikanen waren, dus ook zij dachten dat het om mensen van bij "hun" ging !!
3. excuses voor een éémalige vergissing ???

Vlaams Belang heeft zich de hele tijd koest gehouden om geen olie op het vuur te gooien !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 26 april 2006, 12:29   #79
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit is je reinste onzin! Er zijn wel duidelijk verschillen tussen een noord-afrikaan en een blanke met donker haar. Zoals men ook duidelijk het verschil ziet tussen een amerikaanse zwarte en een afrikaanse.
Dit heeft niks met rascisme te maken. Er zijn op de wereld verschillende rastypes waarom mogen die niet genoemd worden. Men kan ook een thai van een japanner onderscheiden, wat is daar mis mee?
Nee, die "duidelijke" verschillen zijn er niet. U beeldt zich dat in.

Manuel* is offline  
Oud 26 april 2006, 12:30   #80
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vlaams Belang heeft zich de hele tijd koest gehouden om geen olie op het vuur te gooien !
Wisten ze meer dan de rest?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be