![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Als China de Tibetanen onderdrukt dan is voor iedereen duidelijk dat China de schuldige is.
Als de China de Oeigoeren onderdrukt, dan is dit plots toegestaan. Als de Oeigoeren in opstand komen tegen de Chinese overheid, dan worden zij "terroristen" genoemd, omdat ze moslim zijn. Omdat ze moslim zijn , worden ze plots "verantwoordelijk" in de ogen van sommigen, terwijl de Tibetaanse lamaïstische boeddhisten het geluk hebben dat de dalai lama een sympathieke vent is. Iets klopt hier niet...
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst lezen, dan kritiek geven. Ik heb nog nooit een boek gelezen dat zo goed de hedendaagse samenleving en de geschiedenis van de laatste eeuwen beschrijft en die tegelijk een sterke filosofische onderbouw heeft. En ja, ik heb al redelijk wat gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Volgend argument tegen die "60%":
Toen in de jaren '70 Somalië onder dictator Siad Barre, met de steun van de VS en China, een oorlog voerde tegen het Ethiopië van dictator Mengistu, die gesteund werd door de USSR, toen kaderde men dit conflict in de koude-oorlogslogica, en dit klopte ook gedeeltelijk. Sinds Nixon was er toenadering tussen de VS en China, terwijl er grote spanningen waren aan de Chinees-Russische grens. Maar de wortels van het conflict waren lokaal: de kolonisatie heeft het vlok van de Somali's verspreid over verschillende landen. In de Ethiopische regio de Ogaden leven Somali's. Zij spreken dezelfde taal als de inwoners van Somalië. Er leeft een "groot-Somaliscge gedachte" bij sommige Somali's , te vergelijken met de groot-Nederlandse gedachte, de groot-Servische gedachte, de groot-Syrische gedachte, ... Het zijn de omstandigheden die bepalen of deze irredentitische wens al dan niet met de wapens wordt waargemaakt. Nu is er een nieuw conflict tussen Somalië en Ethiopië. Plots is men verplicht volgens de "NIEUWE politiek correcten" om dit conflict door een religieuze bril te bekijken, geheel in de stijl van Huntington en de zeitgeist. I don't buy it.
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Het is inderdaad wel opvallend dat je vroeger niets verkeerd mocht zeggen over de islam, waar je vandaag niets positiefs over de islam moogt zeggen, in het geval ze "extremistisch" is. In Nederland staat men ondertussen als zo "ver" dat de regering islamofobische propaganda brengt. Toch opvallend hoe de publieke opinie zich laat manipuleren van het ene naar het andere uiterste in pure 1984-stijl.
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 december 2006 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Komt dat tegen, misschien moeten we op die andere draad nog eens over WOII beginnen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een nieuwe WW2-draad heb ik alleszins voorlopig niet veel zin in. Ik heb nog heel wat literatuur te lezen (ik ben momenteel bijvoorbeeld bezig met het laatste boek van Finkelstein) en spendeer liever daar mijn tijd aan. Vandaag ben ik dan ook nog eens uitzonderlijk actief op dit forum, maar ik ga dit zeker niet blijven doen. Niet opnieuw! Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 december 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij klopt er iets niet met die zinconstructie. Hij mankt, die zin. Precies verkracht... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arabieren plegen genocide tegen autochtone zwarten onverminderd voort. Beter zou zijn: "Arabieren blijven genocide tegen autochtone zwarten onverminderd voortzetten (voortplegen?)"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arabieren zetten genocide tegen autochtone zwarten onverminderd voort????? Mijn constructie is eenvoudiger: voortzetten. Tegen de jouwe: blijven voortzetten, wat een Lapallisade is. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2006 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de vroege jaren 1990 werden er enkele studies gemaakt over alle conflicten in de wereld waarvan hieronder in het kort de resultaten. 1. Moslims namen deel in zesentwintig van de vijftig ethnisch-politieke conflicten die in 1993-1994 ten gronde werden geanalyseerd door Ted Robert Gurr. Twintig van deze conflicten waren tussen groepen van verschillende culturen, van dewelke vijftien tussen moslims en niet-moslims. Er waren dus drie keer zoveel interculturele conflicten waarbij moslims betrokken waren dan dat er conflicten waren tussen alle niet-islamitische culturen. De conflicten binnen de islam waren ook talrijker dan die in gelijk welke andere cultuur, inbegrepen de stammenconflicten in Afrika. In contrast met de islam was het Westen slechts betrokken in twee intra-culturele en twee inter-culturele conflicten. Conflicten waarin moslims betrokken zijn eisen doorgaans ook een zware tol. Van de zes oorlogen waarbij Gurr het aantal slachtoffers op meer dan 200.000 schat waren er drie (Soedan, Bosnië, Oost-Timor) tussen moslims en niet-moslims, twee (Somalië, Irak-Koerden) tussen moslims, en slechts één (Angola) waarin geen moslims betrokken waren.Vandaag verwees iemand in een andere thread naar de site http://www.crisisgroup.org/ Ik tel daar 60 betrokken landen of gebiedsdelen bij de aangehaalde conflicten. 40 daarvan hebben een mohammedaanse meerderheid of significante minderheid. Dat is 67%. Als men genereus wil zijn en 5 landen wil aftrekken van die 40, krijgt men nog steeds 58%. Terwijl zij 20% van de wereldbevolking vertegenwoordigen. In hoeveel landen wordt in de grondwet verwezen naar Thora en Talmud? In hoeveel landen naar de koran?
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wie heeft (hier) beweerd dat Darfoer een "religieuze" oorlog is??
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Hoeveel landen verwijzen in hun grondwet naar de bijbel en de thora?
Hoeveel landen naar de mohammedaanse schrifturen?
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Feiten kunnen niet weerlegd worden, Edina. Ook niet één voor één. In jouw redenering geef je jezelf gelijk. Daarmee heb je nog geen gelijk. Je brengt al meteen een beperking aan in je redenering: "dat religie niets met die conflicten heeft te maken". Als je de mohammedaanse leer beperkt tot de "dienst aan god", voornamelijk het bidden, dan heb je gelijk. Je weet echter dat de "islam" veel meer is dan een "dienst aan god", maar een "total way of life", een totale ideologie. Deze ideologie is gebaseerd op de koran en de hadith, die gewelddadigheid verheerlijken en prediken. De resultaten hiervan ziet men: 60 percent van alle conflicten in de wereld spelen zich af in de wereld waarin de aanhangers van de mohammedaanse leer een meerderheid vormen of een belangrijke minderheid. Telkens weer, in de Filippijnen, in Indonesië, in Thailand, in China, etc. etc., merkt men dat volgelingen van Mohammed de regels die voorgeschreven zijn in de koran en de hadith toepassen: terreur, geweld, onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U kunt alleszins niet ontkennen dat de US of Israel een veel grotere rol hebben gespeeld dan moslims in de cultuur-conflicten van de afgelopen decennia. Anders bent u onwetend of naief. Citaat:
![]() Citaat:
Ben je nu echt zo naief of doe je maar alsof? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Van de weerleggingen van de tientallen aangehaalde gevallen heb ik weinig gevonden, tenzij we alles onder die ene noemer kunnen brengen: "islam is a religion of peace" en kan derhalve niets met al die conflicten te maken hebben. Intussen tracht ik, om de discussie niet te laten verzanden in allerlei ontwijkingen, een topic op te starten voor elk van de gevallen waar de mohammedaanse ideologie haar onvermogen aantoont om met "de andere" te kunnen samenleven. De meest recente: Myanmar.
![]() |