![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wow, doe er mij aan denken je nooit nog serieus te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik voer geen campagne... waarom zou ik... maar ik verzet me wel tegen de VB-praat die enkel praat is... oplossingen die zij voorstellen zijn niet uitvoerbaar... omdat enerzijds zij er geen meerderheid voor hebben noch zullen hebben... en anderzijds al dat gepraat nog nergens de perfectie in het beleid voortgebracht heeft... beleid moet gevoerd worden op basis van een bediscussieerd programma... en niet op basis van "dat is mis en dat gaat slecht" zonder te kunnen stoelen op een uitvoerbaar alternatief... alle extreem rechtse of aanverwante Poujadistische praat is tot mislukken gedoemd...
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wat wel is, is dat tegen alle logische verwachtingen in, in 2004 het VB een abnormaal grote hoop onnadenkende keizers heeft kunnen naar zich draineren... kiezers die emotioneel reageren in het hokje op basis van de ene of de andere stemmingmakerij... en zoals al gezegd... dat zijn kiezers die bij elke verkeizing anders stemmen = de zogenaamde "vlottende massa"... en alle "studies" ten spijt die aan het VB een tamelijk vast electoraat toemeten... die hebben de waarde van een "opname van kiesintenties" bij een zogenaamd representatief staal... nu weet iedereen dat in de statistiek zoals in een opiniepeiling het meestal dezelfde of aanverwante personen zijn die ondervraagd worden... en de "vlottende kiezer" is de kiezer die in het stemhokje zich laat beïnvloeden door het emotioneel opgewekt gegeven van het ogenblik: dioxine, vreemdelingenstemrecht (belangrijk bij de teientallen percenten mensen met racistische neigingen), vrije meningsuiting (gebaseerd op hetzelfde als het vorige = een vonnis dat racisme in het ongelijk stelt), veiligheid (dat door enkel het VB gepraat NIET KAN opgelost worden want de grenzen ZIJN open, reizen IS relatief makkelijk, etc...) het mooiste voorbeeld is en blijft de zege van de Fortuyn-aanhangers die al die teksten van Fortuyn evenmin konden toepassen dan dat Fortuyn het zelf zou gekund hebben... gewoon omdat men problemen niet oplost met teksten noch gepraat... maar met een bevolking die een verandering aankan en mensen die het kunnen doorvoeren... maar ja... de VB-praat beïnvloed meer mensen dan ik had kunnen logischer wijze bedenken... en dat geef ik toe... niet dat het succes van het VB er echt een is op basis van hun kunnen... of talenten van hun "verkozenen"... net zoals bij de Fortuynisten verkozenen, een zootje lijstenopvullers en meelopers...
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, dat doe je niet. Je begint over "tjeven" en "CVP". Dat is zelf bijna VB-praat.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe of om welke reden dan ook zoveel mensen op het VB stemmen doet eigenlijk niets ter zake. Zijn uitspraak blijft toch dat men het succes van zijn regeerperiode mocht afmeten aan het terug dringen van het VB en dat is hem in de verste verte niet gelukt, integendeel, ze zijn onder paars nog meer gegroeid. Zijn woorden indachtig kunnen we dus niet anders dan concluderen dat zijn regeerperiode een flop was. Heeft hij ook eens niet gesproken van 200000 extra banen? ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 4 mei 2006 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
i.v.m. 200.000 banen... iedere economist weet dat geen enkele regering banen kan scheppen... maar wel de voorwaarden in het leven roepen om de industrie, handel en alle sectoren toe te laten aan ecpansie te doen... en daar is men aardig mee bezig... een beetje eerlijk a.u.b. geen dingen uit hun verband of context rukken... iedere planning is gebaseerd op een zeker aantal factoren... en van dat van het VB en succes meten... daar heb ik op een andere topic uitvoerig op geantwoord en mijn mening gegeven... maar hier bij al dat VB gelul komt men steeds maar terug op gedane en gezegde dingen die al behandeld zijn... goede tactiek voor jullie aardsdomme kiezers die niet verder zien dan hun neus lang is... ik heb een gerust geweten... jullie niet omdat jullie blijven spijkers op laag water zoeken... ja, dat is misschien goed t.o.v. jullie meelopers, maar niet voor mij of de serieuze mensen, die er jammer genoeg steeds weiniger zijn op dit forum, naarmate de VB aanhang groeit... LOL LOL LOL trouwens, ik ben geen politieker maar een observator die echter wel niet in de VB spellekes trapt...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 mei 2006 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het juist!!! De reden dat het VB vooruitgaat doet er niet toe. Verhofstadt ging ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurde maar het lukte hem blijkbaar niet. Toen hij inzag dat het in het kieshokje niet lukte mocht Leman opdraven, tevergeefs zoals we al weten. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 4 mei 2006 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() trouwens, ik ben geen politieker maar een observator die echter wel niet in de VB spellekes trapt...
------------------------------------------ Ik trap niet in die van U, meneer de observator. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Verhofstadt met zijn legertje adviseurs wist dat niet toen hij die belofte deed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sjonge sjonge toch... ongelooflijk...
voor mij mag jij en anderen gerust bij hun gedacht blijven hoor... maar jullie laatste postings getuigen van weinig eigen kritisch denken en analyseren... jullie weten echt niet wat kan en wat niet kan... wat beïnvloedbaar is en wat niet... wel VB praat geloeven en verkopen... ik vraag me echt af of dit een forum is... of een zo maar uiten van voorgeknabbelde prietpraat van het VB... en aanverwanten... of andere onrealistische tendensen... die zijn hier ook... en beide kanten lullen maar tegen mekaar op... waarschijnlijk is dit hier goed voor afreageren van bepaalde frustraties die uiteindelijk hun eigen in stand houden met slogantaal en stemmingmakerij... hopelijk gaat het jullie goed, want ik speel dit spelleke niet meer mee... als ik nog iets te zeggen heb, zeg ik het maar ga niet meer in een polemiek met gebrainwashte navolgers van VB of andere onrealistische tendens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets van spellekes spelen. Als politici forse uitspraken doen worden ze nadien daar op afgerekend, zo simpel is dat. We zullen maar niet beginnen over zijn burgermanifesten zeker? ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 4 mei 2006 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Schepen
|
![]() Een eerlijke vraag: wat voor zin heeft het dan nog dat de kiezer een stem uitbrengt voor het kartel CD&V/NVA, wanneer men nu reeds duidelijk maakt dat deze stemmen misbruikt zullen worden om de wankele paarse coalitie te depanneren?
De kiezers zijn hopelijk slim genoeg om te beseffen dat een stem voor CD&V/NVA hetzelfde is als een stem voor VLD/SPA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het woord 'indirect' slaat op vertegenwoordiging, zoals hierboven net geschetst. 'Democratie" zelf is heel simpel uit te drukken: het volk heeft de macht. De vertegenwoordigers voeren enkel uit wat het volk wilt, en bvb niet wat hun partijbesturen willen... Vrije meningsuiting is een onderdeel van democratie. Nogal wiedes: als het volk niet mag zeggen wat het denkt, hoe kan het dan zijn wil kenbaar maken? Citaat:
Dat is al véél beter dan een minderheid van 200 politici die dan nog slaafs het knopje induwen dat hun partijbesturen-kliekje aanwijst. En weeral verwar je vertegenwoordiging met democratie. Vreemde tekst. Als de voetbalclub 10 leden heeft ga je dan iets anders toepassen dan bij 10.000.000 leden? Democratie...vanaf zoveel leden? Citaat:
Het lijkt me eerder dat de auteur van deze regel belachelijk is... Citaat:
Ik kies niet voor jou alleszins... Je lijkt me eerder een Hitlertje.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
makkelijk een journalist te vinden die de nuances in het nadeel van het beleid legt... tjeven die in 1999 en 2003 hun kont door de haag staken... nadat ze meer dan 40 jaar de hoofdverantwoordelijken waren voor 's lands afgang... laat le hartelijk lachen met die repliek... en nu vertrek ik "op congé"... maakt het allemaal goed hé....
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat hier uit van de foute verzwegen veronderstelling dat wat uit de hoek van de oppositie komt per definitie onwaar is.
Dat is natuurlijk te belachelijk om los te lopen. Een medium zoals b.v. de Standaard switcht niet van absolute waarheid naar totaal onbetrouwbaar omdat in een bepaalde legislatuur de partij bij wiens ideologische basis ze aanleunt van meerderheid naar oppositie verhuist. Als we jouw van de pot gerukte redenering even doortrekken, dan zouden we kunnen concluderen dat Het Laatste Nieuws tussen 1988 en 1999 niks dan VLD-leugens en blauw gekleurde onzin publiceerde, en pas de laatste zeven jaar plotseling een neutrale bron van objectieve informatie geworden is, toen Verhofstadt I eindelijk zijn kans kreeg. Ik geloof niet dat je d�*t wilde beweren of onderschrijven........
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Kom aan zeg, ga je nu echt zeggen dat je mijn post niet snapt of wat? Als je trouwens niet wil kiezen tussen de antwoorden (je snapt niet eens dat het keuzen zijn en alles behalve de opsomming van mijn meningen) blijf dan thuis, ik ben niet voor stemplicht. Citaat:
Ik wou dus juist zeggen dat het meerderheidsprincipe vooropstaat, zonder dat mag je met vanalles afkomen: het zal geen democratie zijn. Dus idd of het nu een voetbalclub is of een gans volk. Overigens referenda: graag, maar eerst meerderheidsprincipe boven alles. zucht zeg, je bent in elk geval een lastige leerling... ![]() PS: wat is een hitlertje? eet dat ook etensresten of enkel graantjes?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 mei 2006 om 10:51. |
||
![]() |
![]() |