![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat Brussel officieel tweetalig is en daar nog altijd zwaar voor betaalt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 mei 2006 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 2 mei 2006 om 15:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Ze moesten er nooit mee beginnen. Ze moesten het al kennen vóór ze in dienst kwamen. Voor de Vlaamse slachtoffers zijn dit vijgen na pasen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Carrefour. Hebt ge het over de winkels of over het FDF-tijdschrift?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 't Is ook nooit goed. LOL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij weten ook wel dat het voor jou al 175 jaar goed is. Zeker met Verhofstadt als beste Belgische premier ooit.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of men er nu mee begint of later doet niets ter zake, het is de zoveelste overtreding van de taalwetten. Vandaag kwam iets in die aard ook naar biuten. Brusselse ziekenhuizen zoeken verplegend personeel in Poemenié. Ze hoeven enkel de Franse taal te kennen. Dat de wet tweetaligheid voorschrijft zal hen blijkbaar worst wezen. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 2 mei 2006 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hij doet het echt beter dan zijn voorgangers... en dan die van de omliggende landen... maar om dat te zien moet je je oogkleppen kunnen aflaten...
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
''Men mag het succes van mijn regeerperiode afmeten aan het terug dringen van het VB''. Was getekend: Verhofstadt ![]() ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 3 mei 2006 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens jouw logica mag de Vlaamse meerderheid dan de Nederlands-eentaligheid van België uitroepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- de werkloosheid is gedaald (cf. alle kranten en media) - het aantal falingen heeft niets met regeren te maken maar met onvoldoende bedrijfsbeheer en ondernemers bekwaamheid... en voor de rest is het best eens bij de zo geroemde noorderburen te kijken, hoe goed het daar gaat... of bij de oosterburen, of bij de Fransen, of de Italianen, of elders in de wereld... maar ja... enerzijds wil men in de VB-praat dat niet zien of opnemen... stemmingmaken is eenvoudiger en dat trekt wel een hoop kiezers, kiekens zonder kop aan... en anderzijds vergt het een analyse gebaseerd op een zich volledig informeren en dan nadenken... wat weinigen doen hier, en zeker niet de slaafse reageerders hier op dit forum... maar ja... we zien wel wie gelijk krijgt...
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ga die hier niet herhalen...
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
bron: http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_werklozen.htm En niet vergeten dat er een groot aantal mensen niet meer opgenomen worden in de statistieken (50+ers bv.) Het aantal falingen heeft niets te maken met de hoge lasten? Nou moe zou mijn grootmoeder zeggen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
niet de ene of de andere belangenvereniging... trouwens ik ben niet geabonneerd op dergelijke propagandabladen, noch die voor, noch die tegen... er zijn voldoende middelen om zich te informeren... en... ik had het over de cijfers tegenover vorig jaar... want als economist van opleiding (en gedurende een hele loopbaan ermee begaan) weet ik dat acties ondernomen tegen werkloosheid een zekere tijd nodig hebben om effect te ressorteren... werklooshied kan slechts dalen dorr het ondernemingsklimaat een goede wending te geven want het zijn de ondernemers die werk veschaffen... ook de doelgerichte fiscale acties beginnen hun uitwerking te krijgen... er blijft uiteraard één probleem, het niet willen werken en daar kan geen fatsoenlijke regering iets aan doen... zie de lijst van niet invulbare beroepen... bij gebrek aan geïnteresseerden... ook dat vergt oplossing en daar wordt eindelijk aan gewerkt... tientallen jaren travaillistische tjeven dominantie en sossen die daar mee aan werkten buigt men niet in enkele jaren om... en de VB praat zal hier ook niets aan veranderen... enkel een echt liberale aanpak... (en het zou al beter geweest zijn indien de tjeven in 1999 en 2003 hun kont niet door de haag gestoken hadden... op voorwaarde uiteraard dat de ACV invloed kan beperkt worden tot hun essentiële rol).
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 4 mei 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pieke : 4 mei 2006 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() OK, zal het allemaal eens lezen en zien waar het schort ten overstaan van mijn info...
vandaag geen tijd meer... |
![]() |
![]() |