![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je vergelijking van de Israëlische Palestijnen betreft met de Sinaï-Bedoeïenen, daar kan ik alleen maar meelijwekkend op reageren. Een paar voorbeelden van die 'voorbeeldige' Israëlische Arabierenpolitiek: Al jaren voert Israël een politiek van inbeslagname van Bedoeïnengrond. De laatste jaren werd die politiek al stevig opgevoerd tot en met vliegtuigjes die Bedoeïenenvelden met pesticiden besproeiden (bij voorkeur vlak vóór de oogstperiode). De laatste tijd is die politiek nogmaals opgevoerd en gaat Israël over tot het systematisch verwoesten van Bedoeïenendorpen. Dit alles met de bedoeling deze Bedoeïnen te dwingen te verhuizen naar zogenaamde 'nieuwe steden', in werkelijkheid niet veel meer dan Bedoeïenenreservaten zonder elektriciteit of enige sociale voorziening. Voor de 'gewone' Palestijnen komt daar nog de klassieke Israëlische onteigeningspolitiek bij die ervoor gezorgd heeft dat het grondbezit van deze Israëlische Palestijnen de laatste 60 jaar is teruggelopen van meer dan 90% tot minder dan 5%. Verder is er de systematische discriminatie op vlak van onderwijs, gezondheidszorg,... Allesbehalve de rooskleurige situatie die onzen 'Antideutsch' ons probeert voor te spiegelen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het streven naar een Vlaamse staat is vanzelfsprekend niet racistisch (wat vanzelfsprekend niet betekent dat men daarover niet kan van mening verschillen) (en terloops: ik beschouw mezelf niet noodzakelijk als separatist). In theorie is zionisme, of het streven naar een joodse staat, eveneens niet racistisch. Meer zelfs: ik kan een zeker begrip opbrengen voor het feit dat 100 jaar terug bepaalde joden droomden van een eigen joodse staat. Alléén, praktisch gezien was er wél degelijk een probleempje: Toen eind 19de eeuw de eerste zionisten naar Palestina trokken om daar een joodse staat te stichten, vormde het joodse bevolkingsdeel daar amper een kleine... 5%. Het idee op zich van een joodse staat mag dan begrijpelijk zijn, probeer me eens uit te leggen hoe je zonder geweld of 'transfer' een joodse staat moet vestigen in een land waar amper 5% joden wonen. De eerste zionisten beseften dat probleem maar al te goed en wonden er geen doekjes rond wat zij als oplossing zagen. Theodor Herzl, oervader van het zionisme schreef reeds: "Men moet de plaatselijke bevolking geen werk geven, tenzij het droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen. Daarna moet men hen ongemerkt over de grens zetten." In dezelfde zin schreef Herzl ook: "Drijf de arme bevolking over de grens door hen een job te ontzeggen... Zowel het proces van onteigening als de verwijdering van de armen moet discreet en onopgemerkt worden uitgevoerd." Straffe en duidelijke taal! Reeds eind 19de eeuw(!!)waarschuwde de joodse filosoof Achad Ha'am voor de gevolgen van de agressieve zionistische politiek tegenover de autochtone Palestijnse bevolking en voorspelde dat een opstand van deze bevolking op termijn onvermijdelijk was. Amper 10 jaar later stelde dezelfde Achad Ha'am tot zijn ontgoocheling vast dat zijn voorspelling uitgekomen was en de eerste tekenen van verzet zich aandienden... Het mocht niet baten. De kolonisatie ging door. In 1919 stelde een Amerikaanse commissie (de King-Crane-commissie -een commissie die nochtans in eerste instantie positief stond tegenover het zionistische project) in zijn rapport dat in zionistische kringen in Palestina openlijk gesproken werd over 'verwijdering' van de Palestijnse bevolking... En het ging verder: In de jaren dertig schrijft ene David Ben Gourion (de latere eerste premier van Israël) in een brief: "Met de georganiseerde transfer van de Arabische bevolking, weg uit de valleien van de toekomstige joodse staat, zouden we kunnen bereiken... een Galilea zonder Arabieren." Enkele maanden later luidt het reeds: "We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen, en dit moeten we met geweld bewerkstelligen". Dit zijn maar enkele voorbeelden hoe in zionistische kringen gedacht werd over de autochtone Palestijnse bevolking en uiteindelijk kwam dan het dramatische jaar 1947, gevolgd door het zo mogelijk nog dramatischer jaar 1948: Het VN-plan voor de verdeling van Palestina mislukte en de situatie escaleerde tot een burgeroorlog: Nog voor de uitroeping van de staat Israël in 1948, waren 200.000 Palestijnen vluchteling en uiteindelijk zouden in de periode voor, tijdens en na de oorlog van 1948 zo'n 750.000 Palestijnen hun huizen en dorpen ontvluchten. Eind jaren '80 gingen de Israëlische staatsarchieven open en begon het eerste kritische Israëlische historisch onderzoek. De resultaten waren zo schokkend dat verscheidene Israëlische geschiedkundigen de vlucht van de Palestijnse bevolking in 1948 niet anders konden beschrijven dan "gedeeltelijke etnische zuivering". Eén van deze 'nieuwe historici' haalde er zelfs precieze cijfers bij: In minstens 40 Palestijnse dorpen was de bevolking met geweld door Israëlische troepen verdreven. In de meeste andere dorpen ging de bevolking op de vlucht in paniek of door psychologische oorlogsvoering. Om allemaal nog eens goed duidelijk te maken waar het hem om te doen was, wond 'nieuwe historicus' Benny Morris (die er prat op gaat zich enkel te baseren op keihard bewezen feiten) er geen doekjes rond: "Als de joden een staat wilden vestigen in Eretz Israël in een gebied ietwat groter dan Tel Aviv, dan was verdrijving van bevolking noodzakelijk. (...) Zonder volksverdrijving zou er geen joodse staat zijn gevestigd. En met dat laatste raken we de zere teen van het zionisme: Een joodse staat vestigen in een land waar amper 5% joden woonden, is een contradictie op zich... Het kon enkel met geweld worden uitgevoerd... En wie deze feiten in het achterhoofd in gedachten houdt, kan ook begrijpen waar het schoentje vandaag de dag nog steeds wringt: Als enkel met geweld een joodse meerderheid kon worden gecreëerd, kon men die joodse meerderheid ook enkel handhaven door deze Palestijnse vluchtelingen te verbieden om terug te keren. (Wat effectief gebeurde met een wet uit 1952, die nog steeds van kracht is). Het is met dezelfde zionistische ideologie in het achterhoofd dat, na de bezetting van Westbank, Gazastrook en Oost-Jeruzalem in 1967, Israël zou beginnen met de bouw van illegale joodse nederzettingen, waarin het aantal kolonisten ondertussen is opgelopen tot meer dan 400.000. (De uitbreiding van die illegale nederzettingen op de Westbank gaat trouwens nog steeds door). Die zionistische ideologie is ook de reden waarom de zogenaamde scheidings- of 'veiligheidsmuur' niet de grens volgt tussen Israël en de Westelijke Jordaanoever maar kilometers diep in deze Westelijke Jordaanoever insnijdt. Hetzelfde verhaal voor de Israëlische Bedoëïnenpolitiek en de politiek tegenover de 'gewone' Israëlische Palestijnen die ik al gedeeltelijk duidelijk maakte in bovenstaand bericht. Hoe je het ook draait of keert: zolang Israël vasthoudt aan het idee van een exclusief joodse staat, in een land met zo'n grote christelijke en islamitische Palestijnse bevolkingsgroep, zal dit onvermijdelijk blijven leiden tot systematische onderdrukking en discriminatie van die christelijke en islamitische bevolking. Daarom stel ik -en met mij vele anderen- dat het zionisme -misschien niet in theorie maar zeer zeker in de praktijk- niet anders kon dan ontaarden tot een racistische ideologie. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 25 juni 2006 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Racisme is hier het verkeerde woord; Belgen en Nederlanders en Duitsers en nog een paar kunnen onderling geen racisme bedrijven want zijn allen (Indo-)Germanen of minstens Indo-Europeanen (en zelfs Groenen vormen daarin geen "ras"); Joden en Arabieren zijn halfbroers, (Hamito-)Semieten .... Bijbel: Isa(a)c en Ismael.
Geef dus eens eindelijk die taalvervalsingspogingen op, DISCRIMINATIE is op zich al erg genoeg en in ieder geval het passend woord: onderscheiden / onderscheid maken. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 juni 2006 om 01:48. Reden: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Gelul en wensdroom van gehersenspoelde taalvervalsers.
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Een blanke bekeerde jood kan ook slachtoffer worden van anti-"semitisme" (zeldzaam, maar bestaat, er is zelfs familie van Herman Goering (!) bekeerd). Mensen divergeren overigens ook na honderden jaren...
Sorry, maar er zijn Joden/Arabieren die vinden dat alle Arabieren/Joden uitgeroeid moeten worden. Geen racisme...? Straks moeten we hier nog de Van Dale bijnemen... Ik vind het uiterst zielig dat mensen zich zo kunnen beperken in de taalkunde. Een taal is iets wat natuurlijk ontstaan is en niet iets wat zomaar uitgevonden is en dat je kan samenvatten in één boek. ![]() Wat bereik je er bovendien mee als je zóu kunnen bewijzen dat racisme tussen te gelijke volksgroepen onbestaand is? Niets volgens mij... Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 juni 2006 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb je dan ook nooit tot de borgs getelt... maar tot de 'goede'... ![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar let op, het blijfd wikipedia... ![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Schepen
|
![]() Beste Anti-Deutsch,
Je bent geen racist waarschijnlijk, maar misschien al sedert je voorvaderen PRO-FRANSKILJONS-ANTWERPS? Wil je van Antwerpen misschien een Joodse kolonie maken? Je inleidende geschiedenis puilt uit van hoogmoedswaanzin. De Joden en de Arabieren? Ik dacht dat in Palestina Palestijnen woonden? - Zou je willen dat een paar overgebleven Kelten je appartement in Oostende komen bezetten omdat een of andere Keltische god dat appartement 2000 jaar geleden beloofd heeft aan de Kelten? Want dat is toch jullie argument: JHWH heeft het ons beloofd? - Waarom blijft de poort waarlangs jullie Messiah moet binnenkomen dichtgemetseld? Schrik dat hij jullie zou buitenjagen? - Waarom staat er in je geschiedenis geen vaststelling dat blijkbaar geen land ter wereld jullie hoogmoedswaanzin kan verdragen? De twee zeeschepen die voor de laatste oorlog de wereld rondgevaren zijn op zoek naar een schuilplaats, konden enkel in Antwerpen een aantal Joden kwijt, de andere werden op Sint-Mauritius afgezet en mochten tot NA de oorlog in de gevangenis vertoeven? - Waarom staat er niet in je geschiedenis dat alleen enkele Belgische weerstanders een Jodentrein durfden aanvallen, met weinig succes, maar als voorbeeld dienend voor de rest van Europa? - Waarom staat niet in je geschiedenis dat er in Holland een vijftigtal concentratiekampen bestonden als voorbereiding op de wegvoering naar het oosten? Zij waren toen zeker niet de vrienden van de Joden zoals ze zich nu voordoen. (JA, VIJFTIG, het is geen tikfout). - Waarom zeg je niet dat er in Holland veel Joodse kinderen werden verborgen, maar spijtig genoeg zeer veel, zoniet de meeste mits grove betaling? - Waarom spreek je niet van de machtige Joodse lobby's, in heel de wereld en vooral in Amerika, waarbij B'NAI B'RITH, die al bestaat zolang België bestaat een van de machtigste en beste vriend van Bush en de Illuminati van THE NEW WORLD ORDER (Novus Ordo Seclorum op het one-dollar-biljet)? - Waarom spreek je niet van de atoombommen in Israel, voor de zelfverdediging? En met de steun van Amerika, waar de Joden zelfs nu nog als de pest vermeden worden? - Je weet toch dat bij de eerste kruistocht in 1095, als oefening in heel zuid-Duitsland zowat AL de Joden uitgeroeid werden. Die herdenking wordt, volgens een Joods handboekje nog elk jaar herdacht. - Je weet toch dat in het uitroeiingskamp het Cyklon-B-gas werd uitgevonden door een Jood? - Je weet toch dat er van de leidende Joden in verschillende landen niet zoveel vermoord zijn omdat ze hun medegelovigen verkocht hebben? - Je weet toch dat er uit Auschwitz (Ocebecim), waar ik ben gaan kijken een aantal jaren geleden, iedereen in de stad moest op de hoogte zijn van wat er gebeurde? De verbrandingsovens walmden dag en nacht over de stad. Dacht je dat er een katholiek zich daarover ergerde? De Joden woonden in de mooie huizen aan de voorkant van de straat, terwijl de Polen, als achterlijke knechten behandeld, aan de achterkant van de straat woonden in krochten? Als er nog een uitzending op TV is moet je vooral letten op de reacties van de geburen van het kamp! - Je weet toch dat uit Auschwitz, wat ook de gefantaseerde verhalen zijn, niemand kon ontsnappen, omdat de omwonenden de wacht hielden en zeker geen ontsnapte zouden verbergen? Ook de kapo's waren dikwijls Polen. Na de bevrijding zijn nog een aantal Joodse gevangenen vermoord door de burgers. - Je hebt toch gehoord dat "zijne heiligheid" Karl Wojtila vergiffenis vroeg aan de Joden VOOR DE CHRISTENEN, niet voor de pausen. Hij was langs moederszijde, de objectieve bepaling van afstamming voor de Joden, zelf een Jood. Zijn moeder stamt uit een familie KAC, (uitspreken: kats) zij, of haar voorvader heeft de naam verpoolst (iets in de zin van Kacovic). Hij is trouwens enkele jaren ondergedoken. Groetjes aan de Zionistische racistische terroristen! Gerard Golsteyn.
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik denk dat je je tamelijk vergist.
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Anti-Deutsch, Het woord Nazi ( is in het Duits een liefelijk verkleinwoordje, wordt wel meer gedaan) komt in mijn tekst niet voor. En van nazistische propaganda zou je me best één enkel voorbeeld geven. Wat het racistisch terrorisme van de Zionisten aangaat, elke dag, zoals vandaag kan je de gruwel van de door de Joden geplande ENDLÖSUNG voor de Palestijnen bevestigd zien. Je zou best 100.000 seconden besteden aan de tekst, die nog maar een deel van de feiten weergeeft. Indien je één fout ontdekt, laat het mij weten, en geef zo mogelijk bronnen, ik zal je antwoorden. Afwijzen van de werkelijkheid is zinloos en kan de schuld van de Joodse genocidisten alleen maar vergroten. Nuchter blijven is dus de boodschap! ![]() Ik hoop dat je de barbaarse werkelijkheid van het huidige Jodendom, waar gelukkig nog een deel niet mee akkoord is, zou inzien. ![]() Groetjes, Gerard Golsteyn. ~~~~~~~~~~~~~ Hitler spreekt in "Mein Kampf" uitdrukkelijk van "De protocollen van de Wijzen van Zion" dat nu in alle talen ontkend wordt. Lees ook eens de geschiedenis van B'NAI B'RITH dat goed bezig is sedert meer dan 200 jaar aan de opbouw van de wereldheerschappij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door stonaar : 27 juni 2006 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Goeie post, Anti. Als ik de fut en de tijd had zou ik meediscussiëren. Helaas heb ik die niet meer... Ik feliciteer je voor je moed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |