![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Ik ken en heb zelf enkele politieke vluchtelingen en asielzoekers tewerkgesteld. Op wettelijke manier wel te verstaan.
![]() Enkele Kosovaren die gevlucht waren voor de oorlog. Die zijn zodra de oorlog gedaan was terug gegaan. En eigenlijk jammer want dat waren toffe mensen en harde werkers. Dan heb ik ook nog enkele mensen uit Taliban-land gehad. Een had een schitterend verhaal opgedist. Hij heeft het me laten lezen. Het was net een roman. Of beter gezegd het was een roman. Verzonnen van A tot Z. Maar als mens een toffe pee. Hij viel echter door de mand en zit nu terug in zijn land. Ik heb met nieuwjaar nog een kaartje van hem gekregen. Met de centen die hij hier verdiend heeft kon hij zich goed vestigen en was hij daar een min of meer welgesteld mens. Maar 1 ding is wel zeker : de papieren rompslomp is groot om zo iemand tewerk te stellen. Duurt +/- 1 maand als je geluk hebt voor dat je bericht krijgt of het in orde is of niet. Als je dan veel werk hebt kan je moeilijk zo lang wachten. Wat ook zeker is, is dat mensen die echt op de vlucht zijn voor oorlog over het algemeen als die oorlog afgelopen is, zo vlug mogelijk willen terugkeren. 'Andere' vluchtelingen (vooral economische dan) willen niet meer terug. Wat ook wel zeker is, is dat mensen de gektste verhalen verzinnen om hier asiel te krijgen. Ik zou er niet willen werken bij de dienst die verzinsel uit waarheid moet halen. Maar als die dienst een beslissing neemt moet men die respecteren en uitvoeren. En niet aan chantage gaan doen. Geef die mensen een vliegtuigticket en 2500 euro per persoon en die kunnen ginder hun leven heropstarten. Anders zouden ze die 2500 euro misschien zelfs nooit van hun leven bijeen gewerkt krijgen.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarom zou het beter zijn dat kunstmatige onderscheid tussen politieke en economische vluchteling op te heffen en het gewoon van onze kant uit te bekijken: kan en wil de kandidaat een zelfstandig bestaan hier opbouwen ja of neen? In het laatste geval: onmiddellijk terug. Dat hoeft geen 6 jaar te duren. Die gast die in 6 jaren 7 maanden gewerkt heeft moet dus terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Is het niet onmenselijk en mensonterend dat zij in zo'n ver vreemd land, afgesneden van contact met familie en vrienden, blijven zitten ? Is het geen humane daad om hen terug naar hun geboortestreek te laten gaan ? Is het geen daad van barmhartigheid om de verscheurde families terug te herenigen ? Moeders zullen hun zoons terugzien, kinderen hun vaders ? Is dat geen nobel streven ? De C130's hadden al lang klaar moeten staan om deze heugelijke momenten te bespoedigen.
De oorlog is gedaan, het regime waarvoor ze gevlucht zijn is afgezet, dus ze kunnen terug naar huis. Al het geld dat we nu moeten uitgeven aan hun huisvesting enzo kan beter aan hen gegeven worden als startkapitaal om in hun eigen land terug een fatsoenlijk leven op te bouwen. Het land ligt in puin, laat ons helpen heropbouwen !
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk Raf dat het ook de interpretatie is die ons land huldigt. Zo staat het min of meer in de wetten die het asielbeleid vastleggen. Wetten die gestemd zijn door SP, VLD, CD&V, Agalev ook geloof ik.
Dus als je het daar niet mee eens bent gelieve uw te richten tot deze partijen. Wat zou uw voorstel dan eigenlijk zijn Raf. Gewoon iedereen binnen laten en onderhouden in belgie ?
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toen ik 18 jaar geleden met een eigen zaak startte heb ik 0 BF startkapitaal gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je niet dat zij zelf het beste kunnen oordelen of ze überhaupt wel willen helpen aan de heropbouw van hun land, of dat ze liever hier een toekomst opbouwen? Je etnocentrisme omfloersen met een vleugje humanisme, maakt het er niet fraaier op: ook al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Da's hier juist gelijk een Monopolyspel. Ga even langs de bank en collecteer 2500 Euro. 2500 Euro die wel uit ons zakken komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Raf, wat is uw alternatief dan ?
Gewoon iedereen die naar hier wil komen binnen laten en huisvesten, eten geven, medische zorgen, enz, enz.....??
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Zoals het oude liedje gaat Raf :
wie gaat dat betalen, wie heeft zoveel geld wie heeft zoveel ping ping ping wie heeft zoveel geld Want uw voorstel kan erg nobel zijn maar is onwerkbaar. Of heeft U er de nodige financiele middelen voor klaar ook ?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ach ach, waar jij allemaal over raaskalt...zomaar iedereen binnenlaten en onderhouden...begin daar dan zelf maar alvast mee en pak wat Roemeense bedelaartjes op de parking van de GB binnen 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Hoeveel zal die substantiele belastingsverhoging kosten Raf ?
Zoveel dat we helemaal niets meer overhouden ? Wie gaat de pensioenen betalen Raf ? Wie gaat die extra werkloosheidsuitkeringen betalen Raf ? Wie gaat de staatsschuld afbetalen Raf ? Als uw voorstel waar moest worden dan kunnen we misschien met zijn allen asiel aanvragen in Afganistan. Dan zal daar veel plaats zijn. ![]() Raf ziet U zelf het onmogelijke van uw voostel in ?
![]() |
![]() |