![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat werkgelegenheidspolitiek betreft, sta ik eerder achter de standpunten van Filip de Winter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() uw bijdrage zou waardevol kunnen zijn indien u zou vertellen wat het Vb met die polen gaat doen ipv van vb gewijs bij gebrek aan argumenten weer maar eens een stigma uit te delen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Als je met 'die polen' de moordenaars van joe bedoelt: illegale criminelen uitwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() heb je gelijk in maar ik had het over degenen die hier braaf komen werken onder het minimuloon.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() stel dat plots alle vacatures bij de vdab ingevuld geraakt zijn wat dan met de overgebleven 950 000 werklozen ?
en stel nu nog dat frankske van de kakbroek erin slaagt 200 000 jobs als een sinterklaas bij te maken ? blijven er nog steeds wat werklozen over he. ------------------------------ Pak maar 500.000 ipv 950.000. 500000 - 250.000 = 250.000 Dat zou al een mooie ontlasting zijn voor ons allemaal, EN voor de bedrijven. Nog meer jobcreatie... en we kunnen aan de 250.000 'sukkelaars weer jobkes aanbieden. Met uw redenering gaat op de duur iedereen op zijn krent zitten. Maar wees gerust... ze gaan daar iets aan doen in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 3 mei 2006 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Hoe gaat de regering zorgen voor pakweg 1000000 jobs ? voor allle belgische werklozen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben er bijna zeker van dat er genoeg jobs in België en in Vlaanderen zijn om een 50.000 man tewerk te stellen, maar ja... Als je echt, met de nadruk op echt, wilt werken. Dan vind je zowiezo een job, misschien niet zo'n luike of welbetalende... maar dan leef je tenminste niet op de andere, wel werkende mensen. En uitkijken naar een andere en betere job kun je nog altijd doen. Laatst gewijzigd door lenco : 3 mei 2006 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ter info: http://www.vtm.be/telefacts/details.htm?id=30538 En ik denk dat er zo nog vele andere voorbeelden zijn! Laatst gewijzigd door lenco : 3 mei 2006 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() allee ok stel dat we daar iets aan doen dan zijn dat 250 jobs meer voor de belgen. Nog 999750 te gaan dus ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar ik ben de eerste om toe te geven dat niet "DE" oplossing kan bieden, maar het is wel een stap dichter naar het eiddoel. Of ken jij misschien een oplossing dat in één klap 950000 jobs creërt? Anders ben ik wel benieuwd om die te horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Dat wil Kobafje allemaal niet horen.
![]() Kobafje slaat desnoods de grootste onzin uit, om het recht op luiheid te verdedigen. Heb je nu al 6 leden , Kobaf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
- door het legaliseren van cannabis en prostitutie kunnen ik schat een 50 000 nu illegale jobs gelegaliseerd worden. Het gaat hier over jobs die er al zijn maar die wegens oubollige kleinburgerlijkheid vooralsnog niet gelegaliseerd kunnen worden. - door het invoeren van een onvoorwaardelijk basisinkomen met de mogelijkheid om tot een bepaald bedrag belastingvrij bij te verdienen kan men maken dat het uurloon op zich iets kan zakken ( en dus de loonkost ) en dat veel klusjes die nu niet worden gedaan wel weer terug gedaan kunnen worden. Zo onstaan er wel geen voltijdse jobs bij maar wel een heleboel werk dat nu voor de gewone man te duur is om uit te besteden. Ik heb het dan over werk zoals bvb een afwasbak ontstoppen van een oude madam. Nu vind ze daar gewoon niet eens een loodgieter voor die dat wil doen. Omdat die voor zo n stomme klus wel overdreven veel geld moet vragen. Ik wil gerust voor 10 euro bovenop mijn basisinkomen dat vrouwtje haar afwasbak gaan ontstoppen. Maar nu mag ik dat niet van de rva. Maw ik moet meteen voltijds als zelfstandige kunnen beginnen of anders niets. Opbouwen en jezelf stilletjes aan uit de werkloosheid werken wordt door dit systeem van voorwaardelijke uitkeringen totaal verlamd. - verder is het ook zo dat het gewoon [SIZE=3]noodzakelijk[/SIZE] is dat een aantal mensen niet economisch actief zijn. Je kan dat best vergelijken met de situatie in de oertijd. De mannen gingen jagen en brachten buit binnen. De vrouwen zorgden intussen voor de kinderen ( zodat er volgende generatie van jagers en kinderverozrgers zou zijn ) Beide, zowel de patriarchale activiteit ( het binnenbrengen van buit ( nu geld ) of maw economisch actief zijn. ) als de matriarchale activiteit waren en zijn nog steeds even belangrijk. Deze maatschappij is eenzijdig patriarchaal gefikseerd wat wil zeggen dat nog veel te veel enkel de patriarchale actieviteit ( die nu ook vaker en vaker door vrouwen verricht wordt ) geaprrecieerd en geadoreerd wordt en de matriarchale daar wordt op neergekeken. Haar waarde wordt niet ingeschat. Tos slot is het ook zo dat creativiteit en dus beschaving en vooruitgang enkel mogelijk is daar waar de maatschappij daar ruimte voor biedt. Iets dat in onze werkkampmaatschappijmodel al te weinig mogelijk is en sommigen willen dit nog verder terugschroeven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burger
|
![]() "- door het legaliseren van cannabis en prostitutie..."
Dus met andere woorden, alles wat slecht is voor deze maatschappij, illegaal is, moeten we legaliseren?! Kunnen we mischien het beroep "huurmoordenaar" ook legaliseren... door het te legaliseren creër je jobs + als zij hun job beoefenen creër je zo ook jobs... Goed hé? ![]() Vervolgens: loon bovenop basisloon... goed maar niet iedereen heeft de tijd (vb. shiften, nachtwerk) om nog extra werk te doen, dan worden zij benadeeld en komt er misschien een tekort aan mensen die zulk werk willen beoefenen... Niet economisch actief... Met andere woorden zou het misschien beter zijn dat het vrouwtje, huisvrouw word... In deze maatschappij is het echter onbetaalbaar voor velen (in het begin toch) om alleen te wonen en maar te leven met één loon! En ook al is het haalbaar, geloof me als de vrouw werkt en wat extra loon binnenbrengt is het altijd wat leuker leven. (meer luxe:meer op vakantie gaan e.d.) Laatst gewijzigd door lenco : 3 mei 2006 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() "- door het legaliseren van cannabis en prostitutie..."
Dus met andere woorden, alles wat slecht is voor deze maatschappij, illegaal is, moeten we legaliseren?! Kunnen we mischien het beroep "huurmoordenaar" ook legaliseren... door het te legaliseren creër je jobs + als zij hun job beoefenen creër je zo ook jobs... Goed hé? ![]() Vervolgens: loon bovenop basisloon... goed maar niet iedereen heeft de tijd (vb. shiften, nachtwerk) om nog extra werk te doen, dan worden zij benadeeld en komt er misschien een tekort aan mensen die zulk werk willen beoefenen... Niet economisch actief... Met andere woorden zou het misschien beter zijn dat het vrouwtje, huisvrouw word... In deze maatschappij is het echter onbetaalbaar voor velen (in het begin toch) om alleen te wonen en maar te leven met één loon! En ook al is het haalbaar, geloof me als de vrouw werkt en wat extra loon binnenbrengt is het altijd wat leuker leven. (meer luxe:meer op vakantie gaan e.d.) Laatst gewijzigd door lenco : 3 mei 2006 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Huurmoordenaar zijn is verboden, omdat moorden verboden is. Iemand vermoorden betekent namelijk weldegelijk dat iemand schade ondervindt (hier hoeft geen tekeningetje bij denk ik). Als we ervan uitgaan dat je alles mag doen zolang het niemand schaadt, dan is er geen enkele reden om prostitutie en cannabis nog langer te verbieden.
![]() |
![]() |