Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2006, 12:29   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) heeft een Congolese journalist de toestemming gegeven om een reportage te maken over Congolese asielzoekers in België. De man kreeg ook toestemming om beelden te maken in de gesloten asielcentra. Het doel van de reportage is de Congolese bevolking af te raden om naar België te migreren, zo schrijft Le Soir woensdag.
zo zie je maar... dat allochtonenprobleempje lost zichzelf op naarmate de multiculturele verrijkingsgraad verhoogt

Citaat:
Trouwens de dader lijkt weer eens verdacht goed op een Noord-Afrikaan
Of mag dat niet meer gezegd worden?
da's gek... ik was anders overtuigd dat het een naderend T-stuk was
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 12:32   #62
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

awel, diene zwarte heeft nog veel geluk gehad dat hij met een blikken autootje rijdt, als hij met een zware mercedes had gereden, en zijn deur was dichtgeslagen met zijn been er nog tussen, dan had zijn been waarschijnlijk nog in het tankstation gelegen.

Ik kan me nu wel voorstellen dat als er een file staat, je nu niet moet beginnen om op je dooie gemakjes je venstertje te wassen, je kunt ook enkele meters verder rijden en het daar doen. Hij mag dan wel misschien serieues op de zenuwen gewerkt hebben, het is nog altijd geen reden om hem in elkaar te slaan.

Waarom ze die gast die geslagen heeft zomaar laten lopen, da snap ik toch niet. Kunnen ze die niet onmiddelijk bestraffen, de feiten zijn gekend en staan op video, zo moeilijk kan da toch niet zijn. Of wel soms?
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 12:32   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb ook altijd gehoord dat het verstandig is om te schieten in een tankstation
jep... ook al
stel je voor... in een ijdele poging je rechten op wettelijke zelfverdediging gewapend ter hand te nemen ontploft die zaak daar misschien 8)
Oud 3 mei 2006, 12:55   #64
Don Quichote
Banneling

Standaard

je nu niet moet beginnen om op je dooie gemakjes je venstertje te wassen, je kunt ook enkele meters verder rijden en het daar doen. Hij mag dan wel misschien serieues op de zenuwen gewerkt hebben, het is nog altijd geen reden om hem in elkaar te slaan.
----------------------------------------------

Hij zal in de toekomst zeker zijn ruitjes niet meer wassen in een druk tankstation.

Het juiste verhaal ken ik natuurlijk ook niet.
Maar het is waarschijnlijk begonnen door een opmerking van de getergde, waarbij de zwarte goede man van repliek heeft gegeven.
Hoe? Op welke wijze?

Sommige mensen zoeken het, en gaan dan achteraf janken als ze een verkeerde tegenkomen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 12:56   #65
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
awel, diene zwarte heeft nog veel geluk gehad dat hij met een blikken autootje rijdt, als hij met een zware mercedes had gereden, en zijn deur was dichtgeslagen met zijn been er nog tussen, dan had zijn been waarschijnlijk nog in het tankstation gelegen.
Duitse degelijkheid

Citaat:
Ik kan me nu wel voorstellen dat als er een file staat, je nu niet moet beginnen om op je dooie gemakjes je venstertje te wassen, je kunt ook enkele meters verder rijden en het daar doen. Hij mag dan wel misschien serieues op de zenuwen gewerkt hebben, het is nog altijd geen reden om hem in elkaar te slaan.
klopt...
maar
1) wie weet heeft die nog niet veel getankt hier...wie weet moeten ze de Belgische tankprocedure en grbruiken dan maar in 't inburgeringsexamen proppen
2) stond daar geen emmertje met aftrekker speciaal voorzien ?
of ben ik mis ?

Citaat:
Waarom ze die gast die geslagen heeft zomaar laten lopen, da snap ik toch niet. Kunnen ze die niet onmiddelijk bestraffen, de feiten zijn gekend en staan op video, zo moeilijk kan da toch niet zijn. Of wel soms?
begrijp ik ook niet... en dan de reden... er zou geen sprake zijn van opzettelijke slagen en verwondingen als er geen arbeidsongeschiktheid uit volgt ?
'k ben es gaan zoeken maar 'k heb niets gevonden in die zin
artikel 398 zou dat zijn ... waar men blijkbaar de laatste jaren wat aan gaan sleutelen is

Laatst gewijzigd door praha : 3 mei 2006 om 12:58.
Oud 3 mei 2006, 13:09   #66
Don Quichote
Banneling

Standaard

.. stond daar geen emmertje met aftrekker speciaal voorzien ?
Neen, niet voorzien om mensen te gaan tergen.

Om in die omstandigheden te gaan ruitekuisen moet je een stuk verdriet zijn.

Dat denk ik.
Oud 3 mei 2006, 13:21   #67
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
.. stond daar geen emmertje met aftrekker speciaal voorzien ?
Neen, niet voorzien om mensen te gaan tergen.

Om in die omstandigheden te gaan ruitekuisen moet je een stuk verdriet zijn.

Dat denk ik.
wss heeft de druk die de werkgever zet op de dader die in een witte typische werkezelsbestelwagen reed er ook iets mee te maken. Ook dit zou moeten onderzocht worden en indien de werkgever zijn werknemer tot geweld heeft aangezet wegens het zetten van werkdruk ( het moeten op tijd afleveren van bestelling bvb ) dan zou die idd ook gestraft moeten worden. Mss zelfs nog wel meer dan de dader zelf.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 13:22.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 13:43   #68
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wss heeft de druk die de werkgever zet op de dader die in een witte typische werkezelsbestelwagen reed er ook iets mee te maken. Ook dit zou moeten onderzocht worden en indien de werkgever zijn werknemer tot geweld heeft aangezet wegens het zetten van werkdruk ( het moeten op tijd afleveren van bestelling bvb ) dan zou die idd ook gestraft moeten worden. Mss zelfs nog wel meer dan de dader zelf.
een ezel van uw soort zal wel geen last hebben van werkdruk zeker?
Oud 3 mei 2006, 13:45   #69

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
nee idd ik werk enkel vrijwillig en alles wat ik moet weiger ik als vrije mens van nature - als ik een auto zou hebben en willen dan zou ik ook zoals die zwarte daar makkelijk op mijn dooie gemakje mijn ruiten hebben kunnen staan kuisen. Ik zou wel defensief en pedagogisch terug geslagen hebben denk ik. Hoewel ik mentale manieren ken om zo n werkezel kalm te houden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 13:47.
Oud 3 mei 2006, 14:32   #70
Don Quichote
Banneling

Standaard

Op zo'n forum zitten nogal geweldige Rambo's he?
Oud 3 mei 2006, 16:03   #71
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het vlaams belang heeft zijn mond niet geroerd, noch bij de mp3 moord noch bij de aframmeling van die afrikaan door een turk.
misschien kunt u uw vuile ongewassen bek toe houden, alvorens mensen te beschuldigen die er niets mee te maken hebben.
waarom ze uit de actieve politiek gemeden worden heeft een heel andere reden dan degene die u voorschrijft. Uw post is zoals uzelf zegt een ijzig gebrek aan intellectuele capaciteiten.

en weet je wat het ergst is? dat mensen zoals jij helemaal niet intelectueel zijn zoals ze zich zelf voordoen. maar ze denken het wel.
Heb ik ergens het Vlaams Belang met naam vernoemd? Ik dacht het niet.
Voor het overige is uw post de beste illustratie van het punt dat ik wou maken: langer dan één volzin hou je het zonder schelden immers niet vol, is het niet? Dat is dan ook meteen de reden waarom ik dit monument van een hatelijke persoonlijke aanval zondermeer laat blinken in dit topic i.p.v. het te signaleren. Tot meerdere eer en glorie van uw intellectuele capaciteiten en goede manieren...

Proficiat, doe zo verder!

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 16:48   #72
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nee idd ik werk enkel vrijwillig en alles wat ik moet weiger ik als vrije mens van nature - als ik een auto zou hebben en willen dan zou ik ook zoals die zwarte daar makkelijk op mijn dooie gemakje mijn ruiten hebben kunnen staan kuisen. Ik zou wel defensief en pedagogisch terug geslagen hebben denk ik. Hoewel ik mentale manieren ken om zo n werkezel kalm te houden.
Mannekes zoals gij zouden ze wekeijks met hun broek op de enkels op ieder Vlaams marktplein te kijk moeten zetten. Zeuren en klagen hoe slecht ze het wel hebben en de armoede lustig aanklagen aan al wie hun gezever horen of lezen wil.
Maar zelf zijn ze te tam om hun poten uit te steken. Neen, liever op kosten van een ander leven. Een ander zal er wel voor zorgen dat de wereld eruit ziet hoe meneer het hebben wil. Maar er zelfs een beetje moeite of inspanning voor leveren, buiten wat oeverloos geblaat, is blijkbaar teveel geeist.
Ga werken en doe dagelijks 2 overuren. De opbrengst van die overuren kan je dan storten op de rekening van uw Vierde Wereld syndicaat. Zo doe je iets nuttig voor het ideaal waar je voor staat en kan je de armoede waar jij zo bezorgt over bent (of is het egoïsme) effectief, hoe bescheiden ook, proberen uit de wereld te helpen.
Zelf doen ipv anderen valse schuldgevoelens proberen aan te praten om uzelf van alle schuldgevoel te ontdoen zodat jij als grote bestrijder van 's werelds kwaad al fluitend en nietdoend door het leven kan gaan.
Bij mij moet je in alle geval niet op medelijden te rekenen.
Oud 3 mei 2006, 16:58   #73
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als zijn werkdruk zo hoog ligt, moet hij zijn tankbeurten maar beter inplannen.

Hij kon al die tijd wegrijden als hij zijn camionette in achteruit had gestoken. Een beetje verstand is te veel gevraagd.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 17:06   #74
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Men weet natuurlijk ook niet wat er zich voor de vechtpartij allemaal heeft afgespeeld. Maar de rijvaardigheid van de zwarte afrikanen kennende, kan ik mij goed voorstellen dat men daar licht gefrustreerd van raakt. Stel U eens voor dat die kerel al kilometers voor je rijd in zijn gekende rijstijl en dan ook nog aan het benzinestation besluit om eerst de wagen te wassen alvorens verder te rijden.
Tip, voor zowel alloch- als autochtonen: Als je getankt hebt maak dan zo vlug mogelijk de weg vrij alvorens te gaan betalen, een snoepje te kopen, je ramen te wassen en je banden op te pompen. Meestal heb je genoeg plaats om je even te verzetten. Denk eraan dat ook andere mensen kunnen gehaast zijn en ook graag zouden tanken terwijl jij even de benen strekt. Vele chauffeurs hebben zelfs de onhebbelijke gewoonte om eerst een koffie te gaan drinken terwijl de wagen nog voor de pomp staat.
Sorry, maar dat vraagt om lappen
Ook veel Belgen hebben daar een handje van weg met de nodige frustraties tot gevolg.

Laatst gewijzigd door xmordan : 3 mei 2006 om 17:10.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 17:30   #75
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Men zou denken zo'n illegaal houd zich een beetje low-profile.
Je weet wel, tanken en wegwezen. Maar dan gaat die kerel ook nog zijn ramen lappen.
Voor deze uitspraak zal ik waarschijnlijk weer voor rascist versleten worden.
Alhoewel, ik ervan overtuigd ben dat ook de tegenpartij een Afrikaan was, uit het noorden wel te verstaan.
Gisteren hoor ik in het programma "Morgen beter", de advocaat van dienst weer eens de omstaanders van laksheid verwijten. Want zo zegt hij men is verplicht hier als burger tussenbeide te komen.
Een advocaat zou beter moeten weten, want de wet ivm de wettige zelfverdeding is hier omtrent duidelijk. Buiten de politie bellen is ieder ander initiatief van de omstaander taboe en kan hem ernstige problemen opleveren.
Tenzij men ook illegaal in het land verblijft natuurlijk
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 17:46   #76
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet wel, tanken en wegwezen. Maar dan gaat die kerel ook nog zijn ramen lappen.
Het is bij mijn weten niet verboden om voor of na het tanken effe je ramen te lappen. In de meeste tankstations is het materiaal daarvoor steeds voorhanden, zoals hier het geval was. Je bent trouwens verplicht om ten allen tijde je voorruit proper te houden.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 17:50   #77

Standaard

Citaat:
Voor deze uitspraak zal ik waarschijnlijk weer voor rascist versleten worden.
Dat is inderdaad een racistische mening want ge gaat ervan uit dat een asielzoeker zich low profile ( dus anders ) moet gedragen dan een belg. Wat dus wil zeggen dat ge hem als een tweederangsburger ziet. Je kan voor mijn part gerust die mening hebben daarover doch als je die mens dat ingetogen gedrag tracht op te leggen mogen ze je voor mijn part opsluiten en zelfs het land uitzetten voor mijn part.
Verder noem je hem illegaal terwijl hij een legaal asielzoeker is . Eigenlijk geeft iemand met zo n standpunten te kennen om even simpel van geest te zijn als de talibans. Onder hun bewind was een buitenlander daar immers ook zowieso schuldig indien hij betrokken was in een verkeersongeval - reden - hij had daar niet moeten zijn .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 18:00.
Oud 3 mei 2006, 17:52   #78

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Mannekes zoals gij zouden ze wekeijks met hun broek op de enkels op ieder Vlaams marktplein te kijk moeten zetten. Zeuren en klagen hoe slecht ze het wel hebben en de armoede lustig aanklagen aan al wie hun gezever horen of lezen wil.
Maar zelf zijn ze te tam om hun poten uit te steken. Neen, liever op kosten van een ander leven. Een ander zal er wel voor zorgen dat de wereld eruit ziet hoe meneer het hebben wil. Maar er zelfs een beetje moeite of inspanning voor leveren, buiten wat oeverloos geblaat, is blijkbaar teveel geeist.
Ga werken en doe dagelijks 2 overuren. De opbrengst van die overuren kan je dan storten op de rekening van uw Vierde Wereld syndicaat. Zo doe je iets nuttig voor het ideaal waar je voor staat en kan je de armoede waar jij zo bezorgt over bent (of is het egoïsme) effectief, hoe bescheiden ook, proberen uit de wereld te helpen.
Zelf doen ipv anderen valse schuldgevoelens proberen aan te praten om uzelf van alle schuldgevoel te ontdoen zodat jij als grote bestrijder van 's werelds kwaad al fluitend en nietdoend door het leven kan gaan.
Bij mij moet je in alle geval niet op medelijden te rekenen.
zou dat niet beter gaan in een voetbalstadion ? jaja jong uwe puberteit zal nog wel eindigen zelle. Dan zult ge wel beseffen dat gij net zoals uwe stoere kudde vb mietjes hier net zo simpel redeneert als de moslimextremisten waar ge zone pik op hebt. Gewoon laten hangen dus. t zal wel groeien . ( was bij immers ook zo )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2006 om 18:12.
Oud 3 mei 2006, 17:55   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
je nu niet moet beginnen om op je dooie gemakjes je venstertje te wassen, je kunt ook enkele meters verder rijden en het daar doen. Hij mag dan wel misschien serieues op de zenuwen gewerkt hebben, het is nog altijd geen reden om hem in elkaar te slaan.

Hij zal in de toekomst zeker zijn ruitjes niet meer wassen in een druk tankstation.

Het juiste verhaal ken ik natuurlijk ook niet.
Maar het is waarschijnlijk begonnen door een opmerking van de getergde, waarbij de zwarte goede man van repliek heeft gegeven.
Hoe? Op welke wijze?

Sommige mensen zoeken het, en gaan dan achteraf janken als ze een verkeerde tegenkomen.
een beetje zoals een knappe meid erom schrééééuwt verkracht te worden zeker?
Oud 3 mei 2006, 17:56   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

doe xmordan ook maar een inburgeringscursus. hij heeft het blijkbaar heel erg nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be