![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() DE uitlating van de iraanse president getuigt van een absolute onderschatting van de nucleaire vuurkracht die er rondom hem in de wereld aanwezig is. Hij moet vooral zijn best doen de wereldleiders mlet de nodige vuurkracht te overtuigen dat hij in het ontketenen van een nucleair conflict geîntresseerd is, bv. omdat Allah in dat geval de Mahdi weer naar de aarde gaatr sturen & Bush mag geloven dat hij met een goddelijke missie zit, die hem geen andere keuze geeft dan altijd maar meer vuurkracht in stelling te brengen..
De vrede komt er in elk geval na nog maar eens een oorlog met onnoemelijk veel slachtoffers of ervoor. Het project van de huidige Israëlische regering om de grenzen wat te hertekenen zal waarschijnlijk niet de juiste weg zijn naar vrede. De weg om via een reeks van oorlogen aan enkele morzelen grond meer te geraken lijkt mij een heilloos pad...
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder denk ik niet dat de grenzen van Israel hier on topic zijn, maar onderhandelingen met beloftes aan de Palestijnen hebben ten tijde van Yasser Arafat en ook daarna tot niets dan oorlogen geleidt. Jouw argument is dus niet juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Antoon, ik zal enkel en alleen vragen dat je even naar onderstaand kort filmpje kijkt. Ik heb alle vertrouwen dat je hierna even zult nadenken en ons zult laten weten hoe je je erbij voelde.
http://videosift.com/story.php?id=1254 Eigenlijk zou iedereen hier even naar moeten kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb de link neergezet in een 'beste stuurlui staan aan wal' gedachte. Als je sommigen hun reacties leest zie je duidelijk dat ze geen idee hebben van wat een oorlog echt inhoud.
Citaat:
Weet je waarom Europa zo veel meer diplomatieke oplossingen proberen door te drukken dan hun Amerikaanse collega's? Sommigen zullen antwoorden dat Europeanen laffer zijn. Ik zeg dat men hier veel bewuster is van wat een oorlog echt betekent. 'Gruwelijk' is maar een woord. Het filmpje illustreert het gewoon beter, en zelfs zonder enige aktie of geweld rechtstreeks te tonen. Gewoon een beetje oorlogsfeer proeven. Maar ik zou graag eens weten wie zijn woorden hier met daden durft te staven en zich gaat inschrijven in de Franse 'legion étrangère'. Die jongens zien de aktie van dichtbij, en iedereen die wil kan zich gaan inschrijven. Als je zo hard voor een oorlog bent, zie ik geen andere uitweg om consequent te blijven. Tenslotte gaat het toch over generaties mensenlevens die nooit meer hetzelfde zullen zijn door een oorlog. Al is er sprake van extremistische regimes, je hoeft niet te vechten om een gevecht te winnen. Maar als jij oorlog zoekt ben je eigenlijk geen jota beter dan die extremisten. Of wat is het verschil dan? Dat zij zich wat anders kleden als wij misschien? Dat ze een ander geloof hebben zeker? Vindt een spiegel en kijk jezelf eens recht in de ogen. Ik had eigenlijk gehoopt dat jullie wel zelf tot die conclusies konden komen. Ik ben op dit forum gekomen omdat ik hoopte anderen te ontmoeten die ook een beetje nadenken en niet gewoon alles slikken wat hen de strot ingegoten wordt. Het is een beetje teleurstellend tot nu toe ![]() Wat dacht je misschien dat de reden was dat ik dat filmpje tentoonstelde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad. Heb eveneens al gemerkt dat zaken als sarcasme e.a. moeilijk te detecteren zijn. Ik zal er in de toekomst meer rekening mee houden. Thanks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ah ja, want Belgie mengt zich zo vaak in het Midden Oosten, het is daarom dat we hier zoveel problemen hebben.
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() België incasseert wel lekker de meerwaarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: wel zeer mooie avatar overigens... ik ben al lang aan't wachten tot ze de film der films nog eens op't kleine scherm tonen...
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Uit DS.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Mooi artikel. Wel straf eigenlijk om de feiten zo nog eens samengevat te zien.
In verband met die brief, het zou de eerste keer niet zijn: Citaat:
Het lijkt er sterk op (zacht uitgedrukt) dat de Amerikanen hun besluit al lang genomen hebben, en dat we nu gewoon het laatste gespartel meemaken (op een soortgelijke manier als toen met Irak's minister van informatie). Laatst gewijzigd door deJos : 8 mei 2006 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Schepen
|
![]() Er zijn 2 mogelijkheden:
Either way, de VS zullen Iran zeker niet met de grote trom binnenvallen. En Israel zal zich koest houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |