Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 10:18   #61
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gelieve Nietsche te raadplegen.
Die vond het christendom ALTIJD decadent.
Nietzsche gebruikte het woord "dekadent" in een zeer specifieke betekenis, ontleend aan Paul Bourget. Heeft niets te maken met courant woordgebruik.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 10:24   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nietzsche gebruikte het woord "dekadent" in een zeer specifieke betekenis, ontleend aan Paul Bourget. Heeft niets te maken met courant woordgebruik.
Het had ermee te maken, dat hij het een slavenmoraal vond.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 10:26   #63
eno2
Banneling

Standaard

Honderduizend bekeerlingen naar de Islam in Great Brittain.

Waaronder de schoonzuster van Tony Blair.

Wat een levenskrachtige, proselitische godsdienst...

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2011 om 10:27.
Oud 5 januari 2011, 10:39   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderduizend bekeerlingen naar de Islam in Great Brittain.

Waaronder de schoonzuster van Tony Blair.

Wat een levenskrachtige, proselitische godsdienst...
bijblijven makker. Schoonzusje van Blair is ondertussen terug weg van haar muslim loverboy nadat die ribbedebie is gegaan met haar centjes.

http://www.dailymail.co.uk/debate/ar...#ixzz19cpr9uQC

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 11:03   #65
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bijblijven makker. Schoonzusje van Blair is ondertussen terug weg van haar muslim loverboy nadat die ribbedebie is gegaan met haar centjes.

http://www.dailymail.co.uk/debate/ar...#ixzz19cpr9uQC
Tiens, dat is rap, schat.

Vanmorgen hoorde ik dat bekeerbericht nog op BBC radio.

Wie zullen we geloven?

Ik zie op je link alleen dat ze bankroet is.

En wat vind je overigens van d e proselitische kracht van de Islam, naar de westerse vrouwen toe, die zelfs de kalkoenen voor Kerstdag kan laten stemmen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2011 om 11:08.
Oud 17 januari 2011, 11:19   #66
eno2
Banneling

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af, waarom men het altijd heeft over Islamofobie, terwijl men het toch nooit had over nazifobie of fascistofobie, maar het nazisme en het fascisme gewoon maar tot de uitroeiing ervan bestreed.
Oud 17 januari 2011, 14:49   #67
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@eno2
In bepaalde kringen zal men het zeker wel hebben gehad over nazifobie en fascistofobie. Verder kost het enige tijd en vergt het ervaring voordat een bepaalde opinie algemeen wordt aanvaard. De tijd zal het leren.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 09:19   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@eno2
In bepaalde kringen zal men het zeker wel hebben gehad over nazifobie en fascistofobie. Verder kost het enige tijd en vergt het ervaring voordat een bepaalde opinie algemeen wordt aanvaard. De tijd zal het leren.
Nooit van gehoord.
Oud 18 januari 2011, 09:21   #69
eno2
Banneling

Standaard

Ik beloof dat ik nooit meer een woordje goed over de Islam zal spreken (hier), ik betreur al mijn positieve uitspraken ten zeerste.
Een zekere troost is, dat ze toch meestal al voor de grap waren.
Oud 19 januari 2011, 20:09   #70
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard moslims zijn zeer racistisch

namaskar,

Mijn persoonlijke ervaringen met moslims zijn negatief. Ik vind de meeste moslims gewoon uiterst racistisch en discriminerend. Ook zijn zij behoorlijk bekrompen. Islam is een arm geloof en kan geen vooruitgang brengen in onze zieke mensenwereld.

Kijk eens wat de arabieren in Afrika hebben gedaan met de negers, de inboorlingen. Deze Afrikanen zijn bij miljoenen afgeslacht en verkracht door Arabische moslims, die tot het gekleurde caucasische ras behoren, sinds de opkomst van islam en de expansie. Ik snap niet waarom men hier niet veel over publiceert. Rassenhaat is heel sterk bij Arabieren en ook iets als negerhaat zit er heel diep in.

In Soedan zijn het de gemengde Arabische-Afrikaanse moslims die de raszuivere negers afslachten en verkrachten. De VN voert nog een discussie of het om genocide gaat, maar de praktijk zegt meer. Het is een pure rassenoorlog wat daar gaande is.

Een Marokkaanse moslim mailde mij vroeger dreigementen en noemde mij een halfaap omdat ik Hindoestaans ben. Om te zien hoe deze gasten discrimineren en toch klagen dat zij gediscrimineerd worden.

Ik geloof niet meer in een superras, op basis van genen. Ik moet wel toegeven dat ik opgroeide in een klimaat waarin het hindoestaanse ras tot het uberras werd gerekend. Maar dit heb ik maar verworpen. Een superras is fictie. Het gaat er gewoon om hoe je mensen organiseert en hoe je ze laat samenwerken om een welvaartsstaat te bouwen. Kijk eens naar Japan dat supersnel een technologische macht werd, puur door japanse just in time production en door kwaliteitskringen binnen bedrijven, die technische innovaties uitwerkten en dik beloond werden. Nou dit kan ook in Afrika en ik ga daar werk van maken.

Geloof is gewoon een gemene verdelingstheorie. Maar ok, het is onze menselijke intelligentie die altijd weer een argument verzint om zichzelf superieur te verklaren, en dit is niets anders dan een psychische ziekte. Hierom geloof ik nu soms dat intelligentie een stoornis is. Kan iemand mij hiervan overtuigen?

mooie discussie,

dewanand

ps
ik ben voorstander van vergaande genetische manipulatie van het hele menselijke genoom. Pleur er maar kattengenen in, dan krijg je betere atleten, meer vrede, minder kleding kosten, rauw vlees eten, enz. Of pleur de genen van een koe in het menselijke genoom en floep je krijgt een koemens die gras eet; de ultieme oplossing voor het voedselprobleem en de milieuvervuiling. Maar altijd weer zijn het die stomme gelovigen die genetische manipulatie van mensen tegenhouden, met hun stomme bijbel en koran. IK haat gelovige mensen nu.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 22:33   #71
Dieter_dc
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Liberalist, ik begrijp de meeste mensen die zo denken, want ik heb zelf ooit zo gedacht. Wellicht bedoel je met "religie" geloof of gelovigheid. Dan kan ik daar min of meer in meegaan. De geloofssystemen die zoveel kwaad aanrichten in de wereld zijn echter vaak verkeerd begrepen, vervormde overblijfselen van levende, op ervaring en vrij onderzoek gebaseerde religie. Ik ga dat hier niet onderbouwen; het is ook meer iets wat je moet ervaren; je hoeft het niet te geloven, maar ik hoop dat je er iets aan hebt, te weten dat sommigen vroeg of laat tot die bevinding komen.
Zeer mooie gezegd. Voor mij is religie (re-ligare) ook iets anders, gevoelsmatiger, ervaringsgerichter dan 'godsdienst en geloven' (divide et imperia). Spijtig genoeg wordt er bij het gebruik van woorden geen onderscheid gemaakt tussen deze begrippen. Dit leidt tot verdere verwarring etc.
Lao Zu, Zhuang Zu, Heraclitus, Mystiek, Genootschap der Vrienden, Zen, Joseph Campbell, Jean Baudrillard, Neil Postman, Merlin Donald, A.N. Whitehead, Marshall McLuhan, Earth System Science, Arne Naess, Jezus, Guy Debord, Roland Barthes, grassroots shizzle, local direct democracy, E.F. Schumacher, Herman daly, Mark Lakeman, Michael Reynolds, John Taylor Gatto, Siddartha Gautama, Daniel Greenberg, Transition Movement, Henry David Thoreau, Walt Whitman, Gary Snyder...

Laatst gewijzigd door Dieter_dc : 28 januari 2011 om 22:34.
Dieter_dc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 09:48   #72
eno2
Banneling

Standaard

Terwijl in Nederland (soft)drugs legaal zijn, worden in Iran Nederlanders daarvoor opgehangen, dat is toch wel een goed woordje waard voor de sharia.
Oud 15 februari 2011, 10:47   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een woordje goed over de Islam
Ze zijn volop aan het democratiseren.
Oud 15 februari 2011, 10:50   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
N. beschouwde de christelijke godsdienst als slavenmoraal, en gelijk had ie.
Oud 20 februari 2011, 01:59   #75
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N. beschouwde de christelijke godsdienst als slavenmoraal, en gelijk had ie.
Leg het eens uit.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 05:57   #76
cheverrant
Partijlid

Standaard Een woordje goed over de Islam

Citaat:
Edward Gibbon heeft héél lovend geschreven over Mohammed.
Deze zou het vervallen Romeinse Rijk en het Decadente Christendom vervangen door een virulente levenskrachtige godsdienst, die dan ook nog eens gedragen werd door een totaal ander, krachtiger ras dan het monochrome blanke.
We beginnen nu nog maar pas iets te merken van de draagwijdte van de Gibboniaanse voorspellingen...
Dat klinkt sterk identiek zoals Nazi-ideologie, niet ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 15:59   #77
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edward Gibbon heeft héél lovend geschreven over Mohammed.
Deze zou het vervallen Romeinse Rijk en het Decadente Christendom vervangen door een virulente levenskrachtige godsdienst, die dan ook nog eens gedragen werd door een totaal ander, krachtiger ras dan het monochrome blanke.
We beginnen nu nog maar pas iets te merken van de draagwijdte van de Gibboniaanse voorspellingen...
Op een Nederland politiek forum heeft heel lang een topic gelopen over de voordelen van de islamitische cultuur op de Nederlandse cultuur. Meer precies, wat de islamitische cultuur positief heeft bijgedragen aan de Nederlandse cultuur. Niemand kwam verder dan een broodje shoarma of donor.

Dat zegt toch genoeg!

Noemen jullie eens wat positieve invloeden van de islamitische cultuur op de Belgische.
Oud 21 februari 2011, 16:07   #78
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Positief topic over islam, 5 jaar oud en 4 pagina's lang ...
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 16:28   #79
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaskar,

Mijn persoonlijke ervaringen met moslims zijn negatief. Ik vind de meeste moslims gewoon uiterst racistisch en discriminerend. Ook zijn zij behoorlijk bekrompen. Islam is een arm geloof en kan geen vooruitgang brengen in onze zieke mensenwereld.

Kijk eens wat de arabieren in Afrika hebben gedaan met de negers, de inboorlingen. Deze Afrikanen zijn bij miljoenen afgeslacht en verkracht door Arabische moslims, die tot het gekleurde caucasische ras behoren, sinds de opkomst van islam en de expansie. Ik snap niet waarom men hier niet veel over publiceert. Rassenhaat is heel sterk bij Arabieren en ook iets als negerhaat zit er heel diep in.

In Soedan zijn het de gemengde Arabische-Afrikaanse moslims die de raszuivere negers afslachten en verkrachten. De VN voert nog een discussie of het om genocide gaat, maar de praktijk zegt meer. Het is een pure rassenoorlog wat daar gaande is.

Een Marokkaanse moslim mailde mij vroeger dreigementen en noemde mij een halfaap omdat ik Hindoestaans ben. Om te zien hoe deze gasten discrimineren en toch klagen dat zij gediscrimineerd worden.

Ik geloof niet meer in een superras, op basis van genen. Ik moet wel toegeven dat ik opgroeide in een klimaat waarin het hindoestaanse ras tot het uberras werd gerekend. Maar dit heb ik maar verworpen. Een superras is fictie. Het gaat er gewoon om hoe je mensen organiseert en hoe je ze laat samenwerken om een welvaartsstaat te bouwen. Kijk eens naar Japan dat supersnel een technologische macht werd, puur door japanse just in time production en door kwaliteitskringen binnen bedrijven, die technische innovaties uitwerkten en dik beloond werden. Nou dit kan ook in Afrika en ik ga daar werk van maken.

Geloof is gewoon een gemene verdelingstheorie. Maar ok, het is onze menselijke intelligentie die altijd weer een argument verzint om zichzelf superieur te verklaren, en dit is niets anders dan een psychische ziekte. Hierom geloof ik nu soms dat intelligentie een stoornis is. Kan iemand mij hiervan overtuigen?

mooie discussie,

dewanand

ps
ik ben voorstander van vergaande genetische manipulatie van het hele menselijke genoom. Pleur er maar kattengenen in, dan krijg je betere atleten, meer vrede, minder kleding kosten, rauw vlees eten, enz. Of pleur de genen van een koe in het menselijke genoom en floep je krijgt een koemens die gras eet; de ultieme oplossing voor het voedselprobleem en de milieuvervuiling. Maar altijd weer zijn het die stomme gelovigen die genetische manipulatie van mensen tegenhouden, met hun stomme bijbel en koran. IK haat gelovige mensen nu.
Het is idd wel grappig om te zien dat vooral veel afro-amerikanen zich tot de islam bekeren. Ze zeuren altijd over hun slavernij verleden en bekeren zich dan tot een ideologie die het houden van slaven zowel in de geschriften heeft staan als een profeet die het predikte en praktiseerde.
Oud 21 februari 2011, 17:26   #80
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Positief topic over islam, 5 jaar oud en 4 pagina's lang ...
Ik heb idd ff de moeite genomen om de hele draad eens door te lezen, maar idd NIETS positiefs over de islam en al helemaal niet iets van de islamitische cultuur dat als verrijking van de Belgische (of Westerse) cultuur gezien kan worden.
Zelfs de shoarma en donor zijn hier niet genoemd

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be