Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2006, 17:41   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Als 'christen' bent u waarschijnlijk vergeten dat heel uw godsdienst gebaseerd is op het verhaal van twee vluchtelingen die voor vervolging hun geboorteplaats ontvluchtten en nergens onderdak kregen? De vrouw moest zelfs bevallen in een stal als ik me goed herinner.

Was het trouwens niet in de werken van barmhartigheid dat stond:

En was het niet in het evangelie volgens Matheüs dat Jezus zei:

'fin, ik ben geen christen. Maar als u zich daar wel op beroept, moet u misschien eens eerst de kern van uw godsdienst bestuderen en handelen in overeenstemming met die godsdienst van u.
Waar haal jij het uit dat ik "een kristen" ben en me bezig hou met de verhaaltjes uit de bijbel??? Ik ben gewoon op die tekst gestoten en ik zag de inhoud wel zitten: maakt helemaal niets uit of die uitgaat van de christenen, de sossen, de liberalen of Jahjah himself! De rest van het artikel past blijkbaar niet erg in je kraam, vandaar wat gepraat naast de kwestie?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 17:44   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, volgens diezelfde Islamieten is Jezus nochtans één van de profeten van dezelfde god.
Vandaar dat ze zo te keer gingen en gaan tegenover zijn volgelingen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 17:46   #63
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit zo erg!!!!!!! overal topics over kerkbezettingen!!! En ik kan geen topic plaatsen!!!!! Hmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!
Oud 10 mei 2006, 17:49   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als Rooms-katholieke ben ik blij dat de bisschoppen eindelijk (dat moet al een paar decenia geleden zijn) nog eens een christelijke beslissing nemen. Het is de verplichting van een christen om die vluchtelingen op te vangen. Ongacht wat die heiden Dewael ook mag zeggen. Naastenliefde mag niet gehinderd worden door toevallige politieke beslissingen.
Ik denk niet dat er zovele mensen een probleem mee zouden hebben indien de bisschoppen deze christelijke beslissing ten gronde zouden uitvoeren: dit wil zeggen indien ze ZELF deze vluchtelingen opvangen en van onderdak en onderhoud voorzien. Dit wil ook zeggen dat de bisschoppen met al hun christelijke naastenliefde GEEN beroep moeten doen op de zuurverdiende belastingscentjes van degenen die niet met hun christelijke naastenliefde akkoord gaan om de rest van de wereld hier van onderdak en onderhoud te voorzien.

Maarre... dat lijkt me nu net niet wat de christelijke naastenlievende bisschoppen willen dacht ik? Of dacht jij iets anders?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 17:50   #65
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ah ja, die zes miljard van op onze planeet, plus die vier miljard van Mars zeker.

Dat die vuile Mars-mensen terugkeren naar hun eigen planeet hé. Godnonde.

bij manier van spreken e

6 miljard dan

opmerkelijk dat niemand de clou van mijn post kan weerleggen

houzee!
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 17:51   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als 'christen' bent u waarschijnlijk vergeten dat heel uw godsdienst gebaseerd is op het verhaal van twee vluchtelingen die voor vervolging hun geboorteplaats ontvluchtten en nergens onderdak kregen? De vrouw moest zelfs bevallen in een stal als ik me goed herinner.
Blijkbaar heeft U zich dan toch zo weinig verdiept in de evangelies dat u niet weet dat de "drie vluchtelingen" nadien gewoon terug naar huis zijn gegaan en niet in Egypte aan de (gratis) vetpotten zijn blijven hangen voor de rest van hun leven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 mei 2006, 17:53   #67
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk niet dat er zovele mensen een probleem mee zouden hebben indien de bisschoppen deze christelijke beslissing ten gronde zouden uitvoeren: dit wil zeggen indien ze ZELF deze vluchtelingen opvangen en van onderdak en onderhoud voorzien. Dit wil ook zeggen dat de bisschoppen met al hun christelijke naastenliefde GEEN beroep moeten doen op de zuurverdiende belastingscentjes van degenen die niet met hun christelijke naastenliefde akkoord gaan om de rest van de wereld hier van onderdak en onderhoud te voorzien.

Maarre... dat lijkt me nu net niet wat de christelijke naastenlievende bisschoppen willen dacht ik? Of dacht jij iets anders?
Een deel van mijn belastingen gaan naar partijen die ik niet steun, militair materieel dat ik verafschuw, autostrades die ik niet gebruik, enz...
Maar het feit dat de kerk via de overheid kan rekenen op geld van de gemeenschap heeft nu werkelijk niets met het onderwerp te maken. Ondanks uw immense kronkelredering om dat er weer bij te kunnen slepen...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 mei 2006 om 17:53.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 18:11   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het feit dat de kerk via de overheid kan rekenen op geld van de gemeenschap heeft nu werkelijk niets met het onderwerp te maken. Ondanks uw immense kronkelredering om dat er weer bij te kunnen slepen...
...en dit totdat de kerk een extreemrechts standpunt zou innemen. Het land zou te klein zijn, en in de korst mogelijk tijd zou extreemlinks een campagne starten om deze kerk financieel te kortwieken. Dit is trouwens hun specialiteit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 18:12   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en dit totdat de kerk een extreemrechts standpunt zou innemen. Het land zou te klein zijn, en in de korst mogelijk tijd zou extreemlinks een campagne starten om deze kerk financieel te kortwieken. Dit is trouwens hun specialiteit.
Het Vlaams Belang en de VLD verkopen toch ook extreem-rechtse praat met geld van de gemeenschap. Heb ik er ooit voor gepleit dat hun dotatie zou afganomen worden?

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 mei 2006 om 18:13.
Oud 10 mei 2006, 18:18   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang en de VLD verkopen toch ook extreem-rechtse praat met geld van de gemeenschap. Heb ik er ooit voor gepleit dat hun dotatie zou afganomen worden?
Dat zijn politieke partijen die (priet)praat verkopen om diverse redenen (juist zoals groen en spa ook (priet)praat verkopen, maar dan eerder van extreemlinkse origine).
De kerk moet zich echter onthouden van politieke standpunten, zeker als deze strijdig zijn met de wet. Dit staat trouwens in haar "beheersovereenkomst".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 18:27   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een deel van mijn belastingen gaan naar partijen die ik niet steun, militair materieel dat ik verafschuw, autostrades die ik niet gebruik, enz...
halloo bijoeke! leer lezen.
Indien de kerk die azielige zoekers enkel TIJDELIJK in het kerken opvangt tot Dewael ze heeft geregulariseerd, dan maakt de bisschop weldegelijk gebruik in zijn naastenliefde van het geld van andere mensen om deze geregulariseerden voor de rest van hun leven te blijven ondersteunen. Ik heb er niks op tegen indien de bisschop en zijn naastenlievende gelovigen daar zelf voor zouden opdraaien, maar ik heb er wel een probleem mee indien de wetten worden overtreden om nadien de goegemeente daarvoor te laten opdraaien.
Als je naastenliefde wil beoefenen doe je dat met je eigen geld en niet met het geld van iemand anders.

Oud 10 mei 2006, 18:29   #72
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
1. Schaf sociale zekerheid af. Of limiteer desnoods tot iedereen met de Belgische nationaliteit.
2. Dereguleer de arbeidsmarkt. Maar dan echt volledig. CAO's, minimumlonen...
3. Verminder de belastingen op arbeid.
4. Maak het eenvoudiger om een eigen zaak op te starten.
5. Laat vrije migratie toe.

En voil�*, dan is het eenvoudig hé. Waarom zouden ze naar ons land komen? Niet (meer) om te profiteren alvast. (zie punt één). Maar als ze een zaak willen starten, of willen werken, dan kan dat (zie punt één tot vier).
1. probleempje: sociale zekerheid afschaffen, en het is revolutie;
sociale zekerheid beperken tot belgen, en je wordt voor de rechtbank gesleept.
Als je dat pobleempje opgelost hebt praten we verder.
Intussen:immigratiestop.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 18:37   #73
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar het ergste is: het zijn net de mensen die het meest uitvallen naar de 'economische vluchtelingen' die het minste geld willen spenderen aan ontwikkelingshulp.
Als je hiermee mij bedoelt, dan verzeker ik je dat je totaal verkeerd bent.
Als je het algemeen bedoelt: enkel regeringspartijen zijn verantwoordelijkvoor het (naar mijn oordeel) schamele bedrag dat naar ontwikkelingshulp gaat.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 19:51   #74
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
halloo bijoeke! leer lezen.
Indien de kerk die azielige zoekers enkel TIJDELIJK in het kerken opvangt tot Dewael ze heeft geregulariseerd, dan maakt de bisschop weldegelijk gebruik in zijn naastenliefde van het geld van andere mensen om deze geregulariseerden voor de rest van hun leven te blijven ondersteunen. Ik heb er niks op tegen indien de bisschop en zijn naastenlievende gelovigen daar zelf voor zouden opdraaien, maar ik heb er wel een probleem mee indien de wetten worden overtreden om nadien de goegemeente daarvoor te laten opdraaien.
Als je naastenliefde wil beoefenen doe je dat met je eigen geld en niet met het geld van iemand anders.
Denkt ge dat er dit jaar meer geld zal gaan naar de katholieke kerk omwille van die asielzoekers??
De kerk krijgt haar vast bedrag. Als ze daarmee asielzoekers opvangt, is dat haar keuze. De staat moet zich niet moeien met hoe de kerk hara geld spendeert.

Citaat:
ik heb er wel een probleem mee indien de wetten worden overtreden om nadien de goegemeente daarvoor te laten opdraaien.
Staat de wet dan boven de naastenliefde of het geweten? Ik ga de wet niet naleven als ze ingaat tegen m'n geweten...

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 mei 2006 om 19:55.
Oud 10 mei 2006, 19:52   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als je hiermee mij bedoelt, dan verzeker ik je dat je totaal verkeerd bent.
Als je het algemeen bedoelt: enkel regeringspartijen zijn verantwoordelijkvoor het (naar mijn oordeel) schamele bedrag dat naar ontwikkelingshulp gaat.
Ik bedoel het algemeen.
Oud 10 mei 2006, 19:54   #76
marjan
Burgemeester

Standaard

Deze kerkbezettingen sluiten perfect aan bij de strategie van de wolf in schapenvacht, Tariq Ramadan (de kleinzoon van de oprichter van de Moslimbroeders): Islamisering van de westerse samenleving, conflictvermijdend, 'aimabel', consensusgericht en tegen de zelfgekozen segregatie van moslims. Omdat hun heilige missie die tot doel heeft de islamisering van West-Europa, zich niet richt op het creëren van getto's zoals islamitische scholen (Ramadan is daar radicaal tegen). Islamiseren doe je niet door je op te sluiten, maar door bestaande seculiere of christelijke structuren (kerken, scholen, christelijke intellingen) te gebruiken en deze op de duur van 'kleur te laten verschieten' (zoals nu trouwens aan het gebeuren is in sommige katholieke scholen).
Lees: Gedwongen tot weerbaarheid, Sylvain Ephimenco, uitgeverij Houtekiet 2005
Sylphain Ephimenco werd geboren in Algerije (1956). Hij was Benelux-correspondent voor het linkse dagblad Libération. Hij schreef de romans 'façades en blauwe nachten' en de essaybundel 'het land van theo Van Gogh'. Sinds 1992 is hij columnist voor de krant Trouw

http://www.brusselsjournal.com/node/1053

Laatst gewijzigd door marjan : 10 mei 2006 om 19:57.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 19:56   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
...tot doel heeft de islamisering van West-Europa...
Zitten we weet op dat niveau?
Oud 10 mei 2006, 20:24   #78
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Diezelfde stichter zei ook "wie niet voor mij is, is tegen mij", dus in die horen islamieten niet thuis in een katholieke kerk.
Deze namiddag nog even in de St.-Antoniuskerk geweest. Vooral Afrikaanse katholieken gezien.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 07:17   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Deze namiddag nog even in de St.-Antoniuskerk geweest. Vooral Afrikaanse katholieken gezien.
misschien eens naar een andere kerk gaan kijken?

http://www.brusselsjournal.com/node/1053
even naar beneden scrollen dan kan je de fotookes bekijken.

Oud 11 mei 2006, 07:20   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt ge dat er dit jaar meer geld zal gaan naar de katholieke kerk omwille van die asielzoekers??
De kerk krijgt haar vast bedrag. Als ze daarmee asielzoekers opvangt, is dat haar keuze. De staat moet zich niet moeien met hoe de kerk hara geld spendeert.

Staat de wet dan boven de naastenliefde of het geweten? Ik ga de wet niet naleven als ze ingaat tegen m'n geweten...
Je bent écht dur de comprenure: ik beweer dat de kerk helem�*�*l geen extra belastingsgeld hoeft te ontvangen omdat ze zelf beslissen tegen de wet in te gaan. Indien ze zelf die asielzoekers willen opnemen en onderhouden dan doen ze dat maar met de collectes uit de kerkgemeenschap zelf.

Als ik beslis om volgend jaar geen belastingen meer te betalen, dan ga jij er toch ook niet vanuitgaan dat jij het ontbrekende bedrag wel zult ophoesten? Het zou anders getuigen van grote naastenliefde.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be