Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 23:01   #61
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Juist ja. U heeft paar haatsites gelezen en u weet er alles van ofzo

EDIT: lees anders eens de post van Redwasp?... of wacht, nee, dat zijn voorbeelden van taqiyah zeker
Redwasp weet niet dat ze blaaskes zit te vertellen over de islam aangezien ze de blaaskes zit te vertellen die de islampromotors haar hebben wijsgemaakt.
Oud 12 mei 2006, 23:02   #62
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Hm. Smiley?

Ramadan is geen cultuur maar geloof. Verder een goeie raad: bezoek eens enkele islamitische landen en kijk eens stevig rond. Denk je nu echt dat de islam één monolitisch blok is? Ga jij, als je over het christendom spreekt óók Pater Damiaan, Moeder Teresa en George Bush of Alexandra Colen op één lijn zetten?
groene flamingant is offline  
Oud 12 mei 2006, 23:02   #63
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Casca
In de islam zijn er trouwens ook poorten voor verandering ingebouwd.

Verplichte lectuur voor Casca en andere naïvelingen.

Van het eerste Arabische rijk tot de Ottomanen is de geschiedenis van de islam doordesemd van imperialistische dromen. In zijn nieuwe boek Islamic Imperialism maakt Efraim Karsh korte metten met de populaire opvatting dat de politiek van het Midden-Oosten slechts een reactie is op het Westen.

Efraim Karsh werkt als hoogleraar en hoofd Mediterrane Studies aan King’s College, universiteit van Londen. Hij is adviseur over het Midden-Oosten, Russische buitenlandse politiek en Europese neutraliteit en schreef onder meer de boeken Empires of the Sand: The Struggle for Mastery in the Middle East, 1789-1923 en Saddam Hussein: A Political Biography.

Waarom schreef u dit boek over islamitisch imperialisme?
Efraim Karsh: “Ik had al een tijd het gevoel dat ik niets meer begreep van de wereld om me heen. Ira Gershwin schreef in 1937, vlak na de dood van zijn beroemde broer George: ‘Hoe meer kranten ik lees, des te minder begrijp ik van alle capriolen van de wereld en hoe het allemaal zal uitpakken’. Dat dacht ik nou ook toen ik allerlei boeken over het Midden-Oosten en de islam las. Het werd alleen maar sterker na 9/11, toen de aanslagen overal werden afgeschilderd als een reactie op de arrogante, egoïstische buitenlandpolitiek van de Verenigde Staten.

“Omdat ik ben afgestudeerd in de talen en culturen van het Midden-Oosten, weet ik dat die visie ver bezijden de waarheid is. De aanslagen van 11 september 2001 en hun onderliggende ideologie tapten uit een imperialistisch vaatje dat altijd al in de politieke cultuur van de islam heeft gezeten. Dit hardnekkige misverstand maakt dat de bedreiging van het Westen niet wordt begrepen. En dus besloot ik dat ik wat helderheid moest scheppen.”

Links ziet de moslimse politieke ambities als een reactie op westerse inbreuken. Wat vindt u van deze interpretatie? Waarom is het geen reactie van slachtoffers op het Amerikaanse imperialisme? Waar ging 9/11 volgens u dan wel over?

“Ik ben bang dat dit uitstijgt boven de scheidslijn tussen links en rechts; het zijn overgeleverde, 20ste-eeuwse wijsheden. Veel geletterde mensen zien moslims louter als object en slachtoffer van de agressie van anderen. In deze visie heeft de moslimse geschiedenis geen eigen dynamiek, maar is die slechts een resultante van hun ongelukkige interactie met het Westen. Sommigen zeggen dat dit al zo is sinds de kruistochten. Anderen beschouwen het als een uitvloeisel van de tussen 1789 en 1923 enorm toegenomen westerse macht en expansionisme. Maar allemaal vinden ze dat het Westen de hoofdverantwoordelijk is voor de malaise in het Midden-Oosten.

“In mijn nieuwe boek stel ik dit verhaal ter discussie. De islamitische geschiedenis is allesbehalve reactief. Van de profeet Mohammed tot de Ottomanen is het een verhaal over de opkomst en ondergang van een verbijsterende agressie, met niet aflatende imperialistische dromen. Die dromen hebben herhaaldelijk de kans op vreedzame sociale en politieke ontwikkeling in de Arabische wereld gefrustreerd, maar ze leidden tot nog sterkere fantasieën over wraak en restauratie en tot moorddadige pogingen die fantasie in werkelijkheid om te zetten. In de laatste fase van het Ottomaanse rijk wonnen die fantasieën aan belang; ze culmineerden in het rampzalige besluit om mee te doen aan de Eerste Wereldoorlog, aan de kant van de verliezers. Nog steeds achtervolgt die imperialistische droom de politiek van het Midden-Oosten.

“Amerika wordt in de islamitische wereld niet beschimpt vanwege zijn buitenlandse politiek, maar omdat het als wereldmacht de verwezenlijking van die oude droom van de oemma, een islamitisch wereldrijk, blokkeert. Osama Bin Laden is voor vele moslims een soort reïncarnatie van Saladin, de man die de kruistochten versloeg en Jeruzalem overwon. Voor hen is de oorlog van het Huis van de Islam een eerzame traditie, die nog lang niet voorbij is.”

Noemt u dit conflict een botsing der beschavingen?

“Nee, dat is het niet. Je moet een strijd om wereldheerschappij niet verwarren met een botsing tussen beschavingen,want dat is een veel zeldzamer verschijnsel dan algemeen wordt aangenomen. Oorlogen en ruzie tussen mensen van dezelfde beschaving komen veel vaker voor en zijn veel heftiger dan die tussen leden van rivaliserende beschavingen. Ook werkten heersers meestal pragmatisch samen met de tegenpartij.

“Natuurlijk hebben alle grootmachten of beoogde heersers altijd een soort universele ideologie gehad, zowel om hun expansie te rechtvaardigen als om de overwonnen volkeren eronder te krijgen. De Grieken en de Romeinen hadden het over ‘beschaving’ versus ‘barbarij’, de Mongolen geloofden dat ze waren voorbestemd tot erfgenaam van de aarde en de Britten hadden hun ‘white man’s burden’. Voor generaties moslimleiders is dit het islamitisch universalisme van de profeet: hij droeg zijn gelovigen op de ongelovigen te bevechten, overal waar ze hen maar zouden vinden.

“Toch is het lang niet altijd die ideologie die het hem doet. Een goed voorbeeld vind ik het feit dat Mohammed zich nooit uitsloofde om alle Arabische stammen te bekeren. Hij gebruikte in plaats daarvan zijn oorlogsbuit ter vervanging van de niet geïnde belastingen waarvan moslims vrijgesteld waren. Dit is pragmatisch imperialisme, geen ideologie. Zo waren de Arabische veroveraars die na de dood van Mohammed vanaf het Arabische schiereiland doorbraken onder de banier van de islam veel minder geïnteresseerd in de massale bekering van de onderworpen volkeren dan in het koloniseren van hun land en het uitbuiten van hun welvaart, hulpbronnen en arbeidskracht. Pas in de tweede en derde islamitische eeuw gingen de meeste mensen de religie van hun nieuwe meesters omhelzen. En zelfs dit proces had vooral te maken met het ontwijken van dhimmibelasting en de wens sociale barrières weg te nemen. De islamitische heersers waren er allerminst op uit dat proces te versnellen.

“Zelfs tijdens de kruistochten, het veronderstelde hoogtepunt van beschavingsantagonisme, werkten christelijke en moslimleiders vrijelijk samen, over de godsdienstige scheidslijnen heen, en werden er bondgenootschappen gesloten tegen de leden van het eigen geloof. De legendarische Saladin heeft veel meer moslimse rivalen bevochten dan ‘ongelovige’ kruisvaarders. In de tijd dat hij het Latijnse Koninkrijk Jeruzalem probeerde weg te vagen, vormde hij één front met het christelijke Byzantijnse rijk.

“Om die reden noem ik de huidige confrontatie tussen de wereld van de islam en de christelijke wereld liever een ‘botsing van imperialismen’ dan een botsing van beschavingen. Het Westen was zijn messiaanse ambities al eeuwen kwijt en midden vorige eeuw gaf het ook zijn imperialistische ambities op, terwijl het islamitisch imperialisme nog steeds sterk leeft. Die ambitie om de wereld te veroveren is de voornaamste dreiging waar het Westen heden mee te maken heeft.”

Valt er wel een echt onderscheid te maken tussen de islam en islamisme> Welke islamitische sekte of rechtsschool roept n�*ét op tot de jihad?

“Volgens mij bestaat dit onderscheid niet. Vanaf de zevende eeuw tot de afschaffing van het kalifaat door Kemal Atatürk is de islam de hoeksteen van de Midden-Oostenpolitiek. De term islamisme, zoals ik die begrijp, verwijst naar het verlangen die religieus-politieke orde te herstellen.

“Die ambitie uit zich ook in de snelle groei van religieuze groepen en organisaties in het Midden-Oosten en elders in de islamitische wereld. De islam ziet zichzelf als een universele religie en streeft naar een wereld waarin de hele mensheid onder moslimheerschappij zal komen, hetzij als gelovigen, hetzij als onderworpen gemeenschappen. Alle volwassen moslimmannen zijn verplicht om de jihad uit te voeren – dat is de weg van Allah.

“Met islamisme heeft die plicht op zich weinig te maken. Mohammed kwam er al mee vlak na zijn verhuizing naar Medina. Hij verlokte zijn lokale tot het overvallen van Mekkaanse karavanen. Die methode werd verder ontwikkeld met de expansie van zijn politieke ambities, tot het een gemeenschappelijke oproep werd tot wereldheerschappij. In zijn beroemde afscheidsrede voor zijn volgelingen zei hij: ‘Ik kreeg de opdracht om alle mensen te bevechten, totdat ze zeggen: Er is geen god behalve Allah’.

“Moslims kunnen dit doel behalve met het zwaard ook via bevolkingsgroei bereiken en geleidelijke bekering van lokale bevolkingen, de dawa. Maar als vreedzame middelen niet helpen, kan er gemakkelijk geweld in het spel komen. Deze manier van denken is niet beperkt tot ‘islamisten’.

“We zagen dit terug in de overweldigende steun voor de aanslagen van 9/11 overal in de Arabische en islamitische wereld, in de bewondering voor Osama Bin Laden en in de cartoonrellen. Ook bleek uit een recente enquête onder Engelse moslims dat er behoorlijk veel steun leeft voor de motieven van de zelfmoordterroristen die vorig jaar juli de Londense metro aanvielen.”

Als links het imperialisme zo haat, waarom is het dan niet even moreel verontwaardigd over het islamitisch imperialisme?

“Het is al vaker gezegd: linkse en sociaal-liberale intellectuelen en politici kampen met een hardnekkig schuldgevoel. Ze zijn ervan overtuigd dat het Westen ‘de ergste agressor van de moderne tijd’ is, om de woorden van de invloedrijke historicus Arnold Toynbee aan te halen. Je ziet dat ook in de zwaar gepolitiseerde universitaire leerstoelen ‘post-koloniale studies’, waarin lokale actoren geen enkele blaam treft voor hun problemen.
Dat soort academici is ernstig overtuigd van hun eigen goedheid. Maar de historische feiten spreken een andere taal. Die waarheid wordt onderdrukt omdat zij niet overeenkomt met de politiek-correcte dogma’s. Ik keur die benadering ook op morele gronden af: het is paternalistisch om de verantwoordelijkheid van individuele spelers en samenlevingen te ontkennen.”

...
http://www.peterbreedveld.com/archives/00000438.html

Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 23:03   #64
smiley

Standaard

Citaat:
En bij deze vertrek ik... slaapwel, en pas op voor het grote islammonster onder het bed
Het is eigenlijk niet om te lachen Casca.

http://www.homa.org/
Oud 12 mei 2006, 23:04   #65
smiley

Standaard

Groene Flamingant de islam domineert overal waar ze het voor het zeggen heeft of krijgt. Het vernietigt culturen met haar regels en gebruiken en stelt er haar regels en gebruiken voor in de plaats.

Laatst gewijzigd door smiley : 12 mei 2006 om 23:05.
smiley is offline  
Oud 12 mei 2006, 23:13   #66
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Start zo een topic over een andere groep dan het VB dat je wilt deporteren en ze veroordelen je tot het aanzetten van haat. Twee maten en twee gewichten. En dan verschieten als het de mensen hun strot uitkomt.
Boadicea is offline  
Oud 12 mei 2006, 23:17   #67
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Groene Flamingant de islam domineert overal waar ze het voor het zeggen heeft of krijgt. Het vernietigt culturen met haar regels en gebruiken en stelt er haar regels en gebruiken voor in de plaats.
Net als je binnen het christendom verschillende stromingen hebt (protestanten in duizendenéén strekkingen, katholieken in duizendenéén strekkingen, heb je in de islam heel wat verschillende strekkingen. Momenteel is de Saoudische, extreem conservatieve (ze zijn daar in enkele tientallen jaren geëvolueerd van een bedouïnenmaatschappij naar een stedelijke maatschappij maar hun cultuur is amper gevolgd) strekking dominant aangezien de Saoudi's over heel wat oliedollars beschikken -die ze dankbaar gebruiken om hún versie van de islam op te dringen- maar evengoed heb je bvb. de Alawieten, wat een seculiere strekking van de islam is die bvb in Syrië en Turkije voorkomt. Maar dat onderscheid of die nuance zien jullie natuurlijk niet...
Oud 12 mei 2006, 23:25   #68
smiley

Standaard

Citaat:
Net als je binnen het christendom verschillende stromingen hebt (protestanten in duizendenéén strekkingen, katholieken in duizendenéén strekkingen, heb je in de islam heel wat verschillende strekkingen. Momenteel is de Saoudische, extreem conservatieve (ze zijn daar in enkele tientallen jaren geëvolueerd van een bedouïnenmaatschappij naar een stedelijke maatschappij maar hun cultuur is amper gevolgd) strekking dominant aangezien de Saoudi's over heel wat oliedollars beschikken -die ze dankbaar gebruiken om hún versie van de islam op te dringen- maar evengoed heb je bvb. de Alawieten, wat een seculiere strekking van de islam is die bvb in Syrië en Turkije voorkomt. Maar dat onderscheid of die nuance zien jullie natuurlijk niet...
Altijd maar die vergelijkingen met het christendom. Daar komen ze altijd mee af.

Ik heb het over de islam uit de koran, de islam van rotprofeet mohammed. Niet wat de vele verschillende strekkingen ervan maken die weigeren te lezen wat er staat of het geschrevene verbloemen. De terroristen zijn de ware moslims die mo perfect als voorbeeld nemen. Mo was een man van oorlog plunderde, verkrachtte, met vrouwen sliep waarvan, hij de mannen had vermoord, mensen afslachtte die zich niet aan zijn cultus wilde onderwerpen, mensen vermoorde die hem tegenspraken, vrouwen en kinderen tot slaaf maakte, met een kind sex had op rooftochten ging en de oorlogsbuit bezong. Mo was een extremist en een terrorist

Laatst gewijzigd door smiley : 12 mei 2006 om 23:29.
smiley is offline  
Oud 12 mei 2006, 23:32   #69
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd maar die vergelijkingen met het christendom. Daar komen ze altijd mee af.

Ik heb het over de islam uit de koran, de islam van rotprofeet mohammed. Niet wat de vele verschillende strekkingen ervan maken die weigeren te lezen wat er staat of het geschrevene verbloemen. De terroristen zijn de ware moslims die mo perfect als voorbeeld nemen.
Die islam is voor jullie een echte obsessie. Kijk toch maar uit voor dat monster onder je bed.
Oud 12 mei 2006, 23:41   #70
smiley

Standaard

Citaat:
Die islam is voor jullie een echte obsessie. Kijk toch maar uit voor dat monster onder je bed.
Jaja lach er maar mee. Eens je de waarheid over de islam kent weet je hoe gevaarlijk het is. Moest het niet zoi gevaarlijk zijn dan zou je mij er niks over horen zeggen. Wat kan mij het immers schelen waar iemand nu geloof aan hecht. Luister naar wat prof Vermeulen zit te vertellen. Hij weet wat hij zegt. Luister naar wat ex-moslims je weten te vertellen. Zij weten waar ze over praten of lees gewoon de islamitische teksten and find out for yourself.

http://www.homa.org/
Oud 13 mei 2006, 00:10   #71
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je mij anders eens uitleggen hoe je je individuele eigenheid kan verliezen door de aanwezigheid van migranten?
Het intieme en ziekmakend gevoel van machteloosheid om als een vogelvrije prooi je dagelijkse plichten en bezigheden te moeten volbrengen in een sfeer van volgehouden straffeloosheid van je steeds wederkerende kwelduivels.
Dát heeft negatieve gevolgen op de persoonlijkheidsontwikkeling en de leefkwaliteit van de betrokken pubers en leerkrachten, uitgebreid naar hun gezinnen en leefomgeving toe.

Maar ik vermoed dat, volgens uw geborneerde visie op de dagdagelijkse realiteit van tévelen, u dit wel zal afdoen als louter subjectief en VB-prop, meer niet. Wedden voor niks ?
Diego Raga is offline  
Oud 13 mei 2006, 00:27   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het multiculturalisme is een tragische vergissing die de westerse beschaving duur te staan zal komen. De overdreven openheid van het Westen voor immigranten met een andere culturele achtergrond vergemakkelijkt de aanslagen door radicale islamisten in westerse landen” – Vaclav Klaus, president van Tsjechië
daiwa is offline  
Oud 13 mei 2006, 00:30   #73
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
Weet je, vroeger als je vriend en schild niet kon uitspreken, werd je een kopje kleiner gemaakt, en het vb is pussy als je ze met de helden van toen vergelijkt, waren dat extremisten??? of gezonde flamiganten??? Zij waren toen niet de bedreiging, en als zij er toen niet waren.... En nu is men evenmin een bedreiging. We hebben het gebouwd, en we laten het niet afbreken.
Amai waren de eerste flaminganten zo? Straf als ik verhalen van flaminganten over borgerhout en molenbeek hoor dan lijken dat wel echte flaminganten die moslimextremisten waar ze over spreken, dus mja om uw vraag te beantwoorden ...

En stel dat die flaminganten nu eens een kopke kleiner werden gemaakt? Dan was de wereld vergaan ofzo? Ok een paar van ons hadden er nu niet geweest (misschien maar goed) en we hadden een andere taal gesproken. So what? Misschien had verhofstad dan nu niet aan de macht geweest. Toffe gasten die helden van de vlaamse beweging moet ik zeggen!!
Bazilfunk is offline  
Oud 13 mei 2006, 02:00   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
En zo ja, naar waar?

Het Vlaams Blok is duidelijk een bedreiging voor onze medeburgers. Het cordon sanitaire volstaat niet, een veroordeling wegens racisme ook niet, dus moeten we misschien eens echt beginnen optreden en zij die onze maatschappij bedreigen onmiddellijk het land uitzetten.
Om maar eens te antwoorden : Nee. Als je problemen niet kan benoemen, als je die zaken niet kan benoemen in een omgeving die zich democratisch noemt, dan leef je niet in een democratie en dan is de manier van werken van het Vlaams Belang eigenlijk achterhaald. Maar ze blijven op de democratische golflengte.... ze spreken niet over deporteren. Enkel Oliepiek spreekt over deporteren.

Waar blijft de linkse verontwaardiging ? Komaan... een extreem-linkse vraagt om deporteren ! Komaan... waar is de verontwaardiging ? Wanneer komt dit in de kranten-columns en in Ter Zake ?

Niet allemaal tegelijk he...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 mei 2006, 03:08   #75
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo ja, naar waar?

Het Vlaams Blok is duidelijk een bedreiging voor onze medeburgers. Het cordon sanitaire volstaat niet, een veroordeling wegens racisme ook niet, dus moeten we misschien eens echt beginnen optreden en zij die onze maatschappij bedreigen onmiddellijk het land uitzetten.
Nochtans vormen de "tegenstanders van het kapitalisme" de grootste bedreiging voor onze samenleving. Door zich te infiltreren in het onderwijs, de culturele wereld, de media en openbare omroep, het gerecht enz proberen de aanbidders van Pol Pot, Mao Tse Tung, Josef Stalin en Ceausecu hun wil aan alle leden van de maatschappij op te leggen, onze economische structuren te vernietigen en aan te zetten tot haat tegen werkgevers en toplui uit de zakenwereld. Het wordt eens dringend tijd dat onze samenleving naast racisme dat wel degelijk dient aangepakt te worden ook eens de communisten voor de rechtbank jaagt wegens het aanzetten van haat en verdeling tussen werkgevers en werknemers en poging tot destabilisatie van de economische structuren.
Sinistra is offline  
Oud 13 mei 2006, 03:13   #76
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam zal ons platwalsen. Demografisch en via leugenachtige promotie. De islam is geen verrijking voor onze cultuur maar een vernietiging ervan.
Kijk naar alle landen waar dat de islam het voor het zeggen heeft gekregen. In al die landen is er maar 1 cultuur meer overgebleven. De islamitische.

Daarbij komt dan nog dat wil men de strijd tegen het islamitisch terrorisme winnen dat men dan de strijd tegen de islam moet winnen. Men moet de islam stoppen.
Uiteraard strijd tegen de islam-fundamentalistische structuren die de vernietiging van de westerse samenleving tot doel hebben maar in een democratie heerst wel vrijheid van godsdienst, dus een islamiet heeft alle recht op hier in Vlaanderen zijn geloof te belijden enkel mag hij niet oproepen tot haat en geweld. En de strijd tegen het islam-fundamentalistische terrorisme zoals dat van de Palestijnse autoriteit en Al-Zharqawi dient consequent te worden voortgezet.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 13 mei 2006 om 03:14.
Sinistra is offline  
Oud 13 mei 2006, 08:15   #77
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En zo ja, naar waar?

Wie gaat ge meebrengen ?

Noorman
Noorman is offline  
Oud 14 mei 2006, 09:55   #78
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het multiculturalisme is een tragische vergissing die de westerse beschaving duur te staan zal komen. De overdreven openheid van het Westen voor immigranten met een andere culturele achtergrond vergemakkelijkt de aanslagen door radicale islamisten in westerse landen” – Vaclav Klaus, president van Tsjechië
Leg mij nu eens uit hoe je die migranten gaat tegenhouden? Denk je nu echt dat het zo eenvoudig is?

Ga je een muur bouwen rond heel Europa, zoals ze in Amerika doen? Wel het werkt daar niet, want de migranten blijven komen.

Hoe ga je die vluchtelingen die van over zee komen tegenhouden? Nog een tweede muur bouwen langs de hele kustlijn? Dat gaat een schoon zicht geven...

Als je even je geschiedenis bekijkt, zul je zien dat je migranten niet zo gemakkelijk tegenhoudt. Toen het in Europa slecht ging trokken Europeanen massaal naar Amerika. Vanuit Ierland, vanuit Vlaanderen,... Wanneer is die emigratie gestopt? Wanneer het hier beter ging...

Dus wanneer jij, en dat geldt voor al je collega's die er hetzelfde idee op na houden, toch kost wat kost die vluchtelingen wil proberen tegen te houden, hoe ga je dat doen? Hoe ga je nu concreet al die toekomstzoekers tegenhouden? Probeer daar nu eens een duidelijk antwoord op te geven.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 14 mei 2006 om 09:57.
Oud 14 mei 2006, 10:08   #79
groene flamingant
Banneling

Standaard

Nog eentje om over na te denken:

'Toen in de jaren dertig van vorige eeuw de nazi's aan de macht kwamen probeerden vele joden Duitsland te ontvluchten. Zoals de politieke vluchtelingen vandaag, werden die toenmalige joodse vluchtelingen vooral bekeken als lastposten en armoedzaaiers en Europa deed dan ook zijn uiterste best om die vervelende vluchtelingen buiten te houden... We hebben achteraf serieus met rode kaken gestaan...'

Vandaag komen de vluchtelingen uit andere landen maar velen vrezen nog steeds voor hun leven. We zien ze echter nog steeds liever gaan dan komen...
Oud 14 mei 2006, 10:33   #80
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals ... deze topic is aanzetten tot haat. Alleen is hij politiek correct. Mensen deporteren hebben we in de geschiedenis al eens gezien.

Stop AUB deze linkse nazisten met hun twee maten en twee gewichten. Ze zij al te lang aan de macht.

Maak een topic over het deporteren van een andere bevolkingsgroep en je bent strafbaar.

Snappen wie het nog snappen kan.
Boadicea is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be