Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 15:31   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Stoer! En krijg je dan thuis een lolly van de pappa?
Wat had je dan eigenlijk gewild opdat het goed zou zijn voor jou, mietje?
Oud 14 mei 2006, 15:31   #62
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, een MAN VAN EER!
En dat wist ik toen ik Rikske de eerste en enige keer in mijn leven tegenkwam.
In het station van Brussel centraal op de plaats waar Joe vermoord werd.

Maar voor jouw soort is het natuurlijk nooit goed zolang het om een VB-er gaat.
Oud 14 mei 2006, 15:32   #63
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat u een verwrongen beeld hebt van de doorsnee Vlaams nationalist.
Dat zal inderdaad wel zo zijn, want julle behoren niet echt tot mijn cultuur dus zal ik zeker en vast vooroordelen hebben.

Het enigste wat ik over vlaams nationalisten weet is dat ze een bende krapuul aanbidden die in de middeleeuwen net zo te keer ging als de bendes vandaag in molenbeek.

Dus tja veel goeds kan van zo'n mensen niet komen natuurlijk.
Bazilfunk is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:33   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Eigenaardig dat de schuld of medeverantwoordelijkheid op de rug vh Belang wordt geschoven maar nooit op het failliet vd multicul ideologie of - minstens het ontbreken van een integratie of vreemdelingenbeleid.
Als er wat de keuze vd slachtoffers betreft vd deze dolgedraaide schutter enigszins met de vingers mag gewezen worden, laat het dan in de richting van de politiek-correcten zijn. De zog. democratische / traditionele partijen zijn immers verantwoordelijk voor het beleid of beter nog , non-beleid.
Niet het Vlaams Belang dat machteloos achter het CS zit opgesloten.
En waar nooit naar geluisterd werd.

Maar wat kunnen laffe schuldigen anders dan elders een zondebok zoeken voor hun eigen flaters?
Oud 14 mei 2006, 15:35   #65
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Stoer! En krijg je dan thuis een lolly van de pappa?
Je bent aan het afwijken zenne manneken.

Met de openingspost van deze draad in gedachte zou het voor een intellect en lichtend voorbeeld als u nochtans een makkie moeten zijn om alles hier concreet te weerleggen.
Oud 14 mei 2006, 15:36   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat zal inderdaad wel zo zijn, want julle behoren niet echt tot mijn cultuur dus zal ik zeker en vast vooroordelen hebben.

Het enigste wat ik over vlaams nationalisten weet is dat ze een bende krapuul aanbidden die in de middeleeuwen net zo te keer ging als de bendes vandaag in molenbeek.

We weten dat jij meer vertrouwen hebt in de machthebbers die al jaren het 'beleid' voeren waar we vandaag het resultaat van zien.
Oud 14 mei 2006, 15:40   #67
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten dat jij meer vertrouwen hebt in de machthebbers die al jaren het 'beleid' voeren waar we vandaag het resultaat van zien.
Eigenlijk wel, ik wou ze eerst niet geloven toen ze het gevaar van het VB aanklaagden. Maar ze zijn inderdaad te soft geweest. Ze hadden het VB gewoon moeten verbieden in den tijd dan hadden we nu al die problemen niet gehad.

Ik heb het echt gehad met heel dat VB en hun aanhangers. Gevaarlijke terroristen zijn het.
Bazilfunk is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:41   #68
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:

We kunnen ineens het Jan Breydel stadion in Brugge laten afbreken. Dat bedoel je toch hé?
Oud 14 mei 2006, 15:49   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel, ik wou ze eerst niet geloven toen ze het gevaar van het VB aanklaagden. Maar ze zijn inderdaad te soft geweest. Ze hadden het VB gewoon moeten verbieden in den tijd dan hadden we nu al die problemen niet gehad.

Ik heb het echt gehad met heel dat VB en hun aanhangers. Gevaarlijke terroristen zijn het.
Kan jij ook een aantal terroristische aanslagen opnoemen die door het VB gepleegd werden inplaats van door moslimgespuis?

Maar vertrouw jij maar onrustig verder op jouw politiek correcte sukkels. Ik durf er echter alles wat ik heb op te verwedden dat ze zich de haren uit hun kop kunnen rukken van spijt omdat ze zélf verantwoordelijk zijn voor de groei en bloei van het VB. HUN CS heeft die partij slapend rijk gemaakt. Iets dat nooit had kunnen gebeuren zonder CS. Nog even en het VB is even incontournable als de Waalse PS. Daar helpt zelfs het ontnemen van hun dotaties niet meer aan.
Oud 14 mei 2006, 15:55   #70
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
wat valt er te lachen?
Mitgard is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:58   #71
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij ook een aantal terroristische aanslagen opnoemen die door het VB gepleegd werden inplaats van door moslimgespuis?
't Is wel niet van het VB zelf, maar van een nauwverwante organisatie:
Citaat:
De gewelddaden van het VMO

december 1978: de VMO pleegt een aanslag op de Poolse voetballer Lubanski in Lokeren. Eén van de daders is Werner Van Steen
april 1979: VMO-leden bestormen een franstalige school in Mortsel
mei 1979: Drie VMO-leden stichten brand in een Turks café in Antwerpen
mei 1979: de auto van een franstalige Voerenaar wordt in brand gestoken door VMO'ers
juni 1979: de VMO houdt een 'militair' trainingskamp in Houffalize
augustus 1979: VMO-leden nemen deel aan een trainingskamp van de terroristische Hoffman groep in Duitsland. Later wordt een kopstuk van die Hoffman-groep gearresteerd bij Spinnewyn thuis in Brugge
augustus 1979: VMO-leden worden tijdens een auto-controle betrapt op het illegaal transport van verboden vuurwapens
oktober 1979: Bij een huiszoeking bij VMO-leider Robbijns in Temse wordt legermateriaal in beslag genomen. Daaronder een SS-dolk.
februari 1980: Boekhandel 'De Rode Mol' in Mechelen wordt aangevallen, er vallen twee gewonden
februari 1980: VMO-aanslag met een rijkswachtgranaat op een café in Moelingen
april 1980: Aanval op Brugse Halletoren, 16 VMO-leden worden vervolgd
oktober 1980: Leidinggevende VMO'ers worden uit de VS uitgewezen nadat ze er poogden te vergaderen met leiders van de Ku Klux Klan
november 1980: Bij rellen in Kraainem wordt VMO'er Patrick Coreman aangehouden wegens verboden wapendracht
mei 1981: een groep VMO'ers vernielt in Sint Nikaals een aantal vakbondsvlaggen die buiten hangen ter ere van 1 Mei. Een Marokkaans café wordt aangevallen en er wordt brand gesticht.
januari 1982: ontdekking van een wapenarsenaal in Antwerpen
maart 1982: VMO-trainingskamp in Brecht
juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren
december 1984: Aanval op een links café in Brugge door NJSV'ers en VMO'ers. Drie gewonden worden in een ziekenhuis verzorgd
februari 1985: in beslagname van wapens in Hasselt in kringen rond de VMO
september 1985: brandstichting in boekhandel 'De Geus' in St. Niklaas
november 1985: beschieten van het Masereelfonds in Brugge

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:00   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
't Is wel niet van het VB zelf, maar van een nauwverwante organisatie:
Dus totaal irrelevant. De vraag was: wat heeft het Vlaams Belang gedaan!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:01   #73
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ze hadden het VB gewoon moeten verbieden in den tijd dan hadden we nu al die problemen niet gehad.
------------------------------------------

Verwarring van oorzaak en gevolg.
Don Quichote is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:02   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Dealers in racisme
VB-voorzitter Frank Vanhecke probeerde gisteren opnieuw de strategie uit die hij in 2004 toepaste na de veroordeling van zijn partij vanwege racisme: zichzelf in een slachtofferrol duwen, premier Verhofstadt beschuldigen dat hij deze zaak politiek uitbuit.
Bij de veroordeling voor racisme is hem dat aardig gelukt. Veel mensen vinden racisme (ten onrechte) geen echt misdrijf: 'Je mag je gedacht toch zeggen?' Precies daarom zou het wel eens kunnen dat die strategie vandaag veel minder kans op slagen heeft: je zult niet één mens vinden die niet met afschuw reageert op het Antwerpse bloedbad.
Dat betekent niet dat Dewinter persoonlijke schuld heeft aan deze moord. Zelfs al is de jongen de neef van een VB-parlementslid, dan nog mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat dit een daad is van een ziek individu. Dus een individuele daad van agressie, maar binnen een stad en een samenleving waarin racisme alsmaar normaler werd bevonden. Wie gisteren op tv de beelden zag en uitspraken aanhoorde die Philip Dewinter een paar maanden terug gebruikte op een congres van zijn partij, kan maar verwonderd zijn dat we toen niet met zijn allen zijn doorverwijzing naar de rechter hebben geëist, vanwege een manifeste overtreding van de racismewet. In die zin valt het nogmaals op hoe laks we met zijn allen wel zijn geweest.
Jaren terug al schreef een auteur: "Het Vlaams Blok dealt in racisme." Dat beeld is vandaag bruikbaarder dan ooit. Vergelijk de verspreiding van racisme maar met het dealen van drugs: een stedelijke context, dealers die jongeren gevaarlijk spul toestoppen, en zich dan natuurlijk niets meer aantrekken van de mentale gezondheid van de clientèle die onder invloed kwam van hun spul. Want dat zou dan hun verantwoordelijkheid niet meer zijn.
Bij drugs snapt iedereen dat die redenering niet opgaat. Dat de gebruiker maar ten dele een schuldige is, zelfs als die verslaafden door het lint gaan en misdrijven plegen. Zonder dealers zijn er geen verslaafden, geen met drugs gerelateerde misdaden. Steden als Amsterdam weten waarom ze de strijd tegen de drugsdealers willen winnen. Niet dat de stad dan leefbaar is, maar het is alvast een begin, zelfs een voorwaarde.
Daarom zal Antwerpen de strijd tegen de dealers van racisme moeten winnen. Het is niet voldoende om Antwerpen leefbaar te maken, maar het is wel nodig, deze bijzondere vorm van criminaliteitsbestrijding. Een aantal Antwerpse advocaten vroeg gisteren dat de autoriteiten hun beleid van zero tolerance vooral voort zouden zetten: "Maar dan ook tegen racisme."
Wie ooit had getwijfeld aan de antiracismewet, wie ooit had gedacht dat racisme 'een mening' is, misschien verwerpelijk maar niet meer dan dat, moet nu misschien toegeven dat hij zich vergiste. De jonge dader zelf bekende dat hij bewust op jacht was naar vreemdelingen. Wie bij jongeren dergelijk racistische denkbeelden ronddealt, moet beseffen dat dat niet vrijblijvend is. Die hoort, alleszins moreel, mee op de beklaagdenbank. Dat is geen opportunisme van de premier, dat is de logica zelf.

door Walter Pauli
De Morgen 2006-05-13
drosophila is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:02   #75
FISHERMAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Alleen een idioot(of een onwetende, of iemand die ter kwade trouw is) zal de nauwe banden tussen de VMO en het VB ontkennen.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:05   #76
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat u een verwrongen beeld hebt van de doorsnee Vlaams nationalist.
Of van de mietjes...
Oud 14 mei 2006, 16:07   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Alleen een idioot(of een onwetende, of iemand die ter kwade trouw is) zal de nauwe banden tussen de VMO en het VB ontkennen.
Mijn vriendin en ik hebben een nauwe band. Dit betekent evenwel nog niet dat wanneer mijn vriendin met de wagen rijdt en een snelheidsovertreding begaat, ik daar voor iets tussen zit.

Logisch denken is ook niet echt aan uw besteed.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:08   #78
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hadden het VB gewoon moeten verbieden in den tijd dan hadden we nu al die problemen niet gehad.
U hebt het niet zo begrepen op de democratie?
Oud 14 mei 2006, 16:09   #79
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wat valt er te lachen?
Gij, Mitteken, gij...
Oud 14 mei 2006, 16:15   #80
FISHERMAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn vriendin en ik hebben een nauwe band. Dit betekent evenwel nog niet dat wanneer mijn vriendin met de wagen rijdt en een snelheidsovertreding begaat, ik daar voor iets tussen zit.

Logisch denken is ook niet echt aan uw besteed.
Eene nauwe band tussen 2 natuurlijke personen is niet hetzelfde als een nauwe band tussen 2 verenigingen
(net zoals een huwelijk geen fusie).
Met een nauwe band, bedoel ik:
-gemeenschappelijke leden(Wim verreycken, Xavier Buisseret, John Spinnewyn, Pieter Huybrechts,...)
-VB'ers, die na deze terroristische daden en na een veroordeling, nog altijd lovend spreken over de VMO.
enz.

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 14 mei 2006 om 16:15.
FISHERMAN is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be