Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 10:05   #61
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
hoe hebben ze dat dan juist gedaan ? heb je daar enige bewijzen van ?

Of mogen die ouders nog ZELF bepalen van wie ze geen hypocriete en "bad-pr" beperkende "steun"betuigingen willen ontvangen ? zeker niet van een oorlogstaal verkondigende en polariserende überracist als Dewinter ? Zeker niet van de partij die voor racisme is veroordeeld en zelf toegeeft dat ze in NIETS veranderd is ? en zeker als de dader toegeeft dat hij handelde uit DATZELFDE racisme ? zeker niet van die partij met slogans als "stand up, stand up men of the west and FIGHT" ?

jazeker, als die ouders van die partij geen "steun" willen ontvangen(verlenen eigenlijk) , is het dus schuld van de andere politieke partijen.
om van te kotsen hoe het VB zich nog als SLACHTOFFER wil opvoeren op de rug van de effectieve slachtoffers zoals Luna en de beide vrouwen.
Inderdaad, nu zijn ze plots het slachtoffer en roepen ze op tot sereniteit. Ze waren er wel als eersten bij om de moord op Pim Fortuyn in de schoenen van politiek correct en links te schuiven. Ze waren er als eersten bij om gans de regering veratwoordelijk te stellen voor de moord op Joe (voor wie dit niet gelooft, kijk maar in het archief op de VB-website. Zeer verhelderende taal!). Nu krijgen ze een koekje van eigen deeg en roepen ze : "Wir haben es nicht gewusst". Bende hypocrieten!

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 mei 2006 om 10:05.
Khonnor is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:05   #62
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primus Bekijk bericht
Als ik het dus goed begrijp hebben die ouders een restaurant en is Verhostadt er (vaste?) klant, hij heeft per slot van rekening zelfs een babbeltje geslagen met hen.
En diezelfde ouders komen nu ineens met het statement dat ze geschokt zijn met de houding van het VB.
Wel heel toevallig allemaal nietwaar? Het zou me verwonderen als ons premierke daar voor niets tussen zou zitten...

------------

dat heeft U zeer goed begrepen Primus.
Uiteraard was mij dat ook niet ontgaan.

Ja, het zit onze partij niet zo best mee nietwaar.
Natuurlijk moet je één en ander in de collectieve moeder van alle demoniseringen plaatsen.
Alle factoren zaten nu goed, zelf de signatuur van de ouders van het kleine meisje.

Maar we overleven dit horror-moment wel,...en na de lange hete zomer waarin onze jonge nieuwe belgjes hun heetgebakerde interesses nog maar eens laten zien, halen we vlot de kaap van 30% met 2 handen en 1 voet achter de rug gebonden.
We hebben op korte termijn nu eenmaal de demografische verschuiving mee.

At your service
bob. is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:07   #63
NapalmBenny.
Burger

Standaard

En moest het vb, geen medeleven betuigd hebben, werd dat hen weer kwalijk genomen, weer niet goed.

Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 16 mei 2006 om 12:32.
NapalmBenny. is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:32   #64
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geef eens voorbeelden van allochtone moordenaars in België die volkshelden werden. Zeg er ook bij voor wie ze volkshelden werden.
Vraag dat eens aan de moslimgemeenschap.
jan hyoens is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:33   #65
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht
En meost het vb, geen medelevend betuigd hebben, werd dat hen weer kwalijk genomen, weer niet goed.
Yep, net zoals toen ze op de vraag van de ouders van Joe ingingen om niet als partij in de witte mars mee te stappen. Dag er na in de krant "Vlaams Belang stapt als enige partij niet mee in de witte mars" zonder uitleg!
jan hyoens is offline  
Oud 16 mei 2006, 12:44   #66
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Yep, net zoals toen ze op de vraag van de ouders van Joe ingingen om niet als partij in de witte mars mee te stappen. Dag er na in de krant "Vlaams Belang stapt als enige partij niet mee in de witte mars" zonder uitleg!
Ja en? De krant geeft gewoon kennis van een feit.
Oud 16 mei 2006, 13:51   #67
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja dat wil ik ook eens weten. welke allochtone moordenaar is een volksheld voor wie???
Bij het proces van de allochtone moordenaar van politie-agent Mark munte hebben ze de zaal nochtans moeten ontruimen omdat jonge allochtonen net iets te luid lofbetuigingen aan het adres van hun moordende held aan het scanderen waren.
athena is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:02   #68
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Men zegge en schrijve het voort: [SIZE=3]de moeder van alle demoniseringen[/SIZE] is begonnen.
Gôh..
Oud 16 mei 2006, 14:03   #69
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Volkshelden binnen de allochtone gemeenschap vooral. Tijdens de aanslagen op de WTC torens in NY stonden ze hier luidruchtig te feesten en juichend met palestijnse vlaggetjes te zwaaien. Het ritueel herhaalt zich jaarlijks.
Met eigen ogen gezien? Of op TV?
Ik stond stiekum ook te lachen, eerlijk gezegd.
Los van wie de daders waren, had ik wel het idee van: "Stelletje arrogante klungels, dat krijg je er nu van".
Oud 16 mei 2006, 14:12   #70
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Inderdaad, nu zijn ze plots het slachtoffer en roepen ze op tot sereniteit. Ze waren er wel als eersten bij om de moord op Pim Fortuyn in de schoenen van politiek correct en links te schuiven. Ze waren er als eersten bij om gans de regering veratwoordelijk te stellen voor de moord op Joe (voor wie dit niet gelooft, kijk maar in het archief op de VB-website. Zeer verhelderende taal!). Nu krijgen ze een koekje van eigen deeg en roepen ze : "Wir haben es nicht gewusst". Bende hypocrieten!
Er ooit al aan gedacht dat de jarenlange allochtone knuffelpolitiek, het onder de mat schuiven van samenlevingsproblemen, noodkreten van autochtonen in allochtone wijken systhematisch afdoen als racisme, politie-agenten die van incidenten met vreemdelingen zelfs geen PV willen opmaken (zelf meegemaakt in Gent), het niet optreden tegen allochtoons racisme (de keren dat ik voor hoer en blanke slet uitgescholden ben zijn nochtans niet te tellen en ik woon nog niet eens in een allochtone wijk),...
mensen frustreert, blijkbaar soms zelfs zo erg dat ze naar een wapen grijpen.

In deze ben ik zelfs blij dat er een partij als het Vlaams Belang bestaat die de onvrede die er bestaat over 'het door de strot rammen van de multiculturele samenleving' tenminste kanaliseert. Hoeveel keer heb ik mensen al niet horen zeggen na een incident met vreemdelingen, waaruit vanuit de overheid slechts zeer zelden op gereageerd wordt: "de volgende keer stem ik op het Vlaams Belang". Wat als die uitweg niet zou bestaan, denk je dat mensen dan nog zo kalm zouden blijven? Veel kans dat we dan in Russische toestanden terecht zouden komen waar dergelijke incidenten dagelijkse kost zijn in de grote steden.
athena is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:14   #71
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Los van wie de daders waren, had ik wel het idee van: "Stelletje arrogante klungels, dat krijg je er nu van".
En hier komt de aap uit de mouw, links laat weer zijn ware gezicht zien: geweld is niet af te keuren, het hangt er alleen maar vanaf van wie het uitgaat.
En u wil het VB een lesje in mensenrechten leren?
athena is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:39   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ja en? De krant geeft gewoon kennis van een feit.
Laat de kranten maar eens kennis geven van alle feiten die zich voordoen, en met alle kenmerken erbij: allochtoon of autochtoon, VB, PS, SPa, VLD enz... Elke grove misstap gevolgd door het zoeken en publiceren van de echte of vermeende sympatieën voor een politieke partij... en het hele hypocriete boeltje zou rap stilvallen, dacht ik... Alle partijen zouden rap een toontje lager zingen. Nu is het enkel van belang als men het VB er kan bijsleuren, en eventueel beweren dat het VB er voor iets tussen zit is ook al genoeg...
Sommigen zijn blijkbaar in de wolken dat na de moord op Joe (nu reeds naar de achtergrond verschoven) er weer eens een autochtoon een moord begaat. Wie de moeite heeft gedaan om de krantenartikelen eens door te nemen ivm de moordenaar en zijn familie krijgt wel een andere indruk dan gewoon "het was een vuile vb-racist"... Wat sommige opgejutte idioten hier weer op het forum uitkramen aan nonsens grenst aan het abnormale...
Gisterenavond tijdens het zappen toevallig op Canvas naar een stukje "debat" gekeken en geluisterd... (Morgen Beter, 23h30) Een vijftal "gelijkgezinden" die elkaar om het meest gelijk zaten te geven en af te geven op het VB en het "racisme". Noemt men dat een debat? Is dat informatie? Voor mij is het meer indoctrinatie van de bevolkingsgroep die zich daar nog laat aan vangen!!! Een debat is iets tussen voorstanders en tegenstanders: een "debat" met enkel maar één der groepen is larie en apekool! Waarom kon men bvb Annemans of zo er niet bij vragen als tegenpartij? En dat ze hem dan op een eerlijke wijze voor schut zetten, bewijzen dat hij ongelijk heeft, hem doen "afgaan"... allemaal ok! Maar blijkbaar hebben ze daar schrik van, onze zelfverklaarde democraten, weten ze dat ze daar dikwijls met hun mond vol tanden zullen staan... Dat zie je zo dikwijls aan de manier waarop VB-lieden bij elke halve zin worden onderbroken om ze het spreken te beletten en niet te moeten horen wat niet in hun kraam past!
Er is dus een groot verschil tussen een debat en een hoop gelul van een paar "gelijkgestemden" die zichzelf in de hemel en de afwezige in de hel zitten te wensen...
In de plaats dat ze de mensen interesseren zitten ze ze meer te irriteren.
andev is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:04   #73
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
walgelijk
Oud 16 mei 2006, 15:06   #74
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Er ooit al aan gedacht dat de jarenlange allochtone knuffelpolitiek, het onder de mat schuiven van samenlevingsproblemen, noodkreten van autochtonen in allochtone wijken systhematisch afdoen als racisme, politie-agenten die van incidenten met vreemdelingen zelfs geen PV willen opmaken (zelf meegemaakt in Gent), het niet optreden tegen allochtoons racisme (de keren dat ik voor hoer en blanke slet uitgescholden ben zijn nochtans niet te tellen en ik woon nog niet eens in een allochtone wijk),...
mensen frustreert, blijkbaar soms zelfs zo erg dat ze naar een wapen grijpen.

In deze ben ik zelfs blij dat er een partij als het Vlaams Belang bestaat die de onvrede die er bestaat over 'het door de strot rammen van de multiculturele samenleving' tenminste kanaliseert. Hoeveel keer heb ik mensen al niet horen zeggen na een incident met vreemdelingen, waaruit vanuit de overheid slechts zeer zelden op gereageerd wordt: "de volgende keer stem ik op het Vlaams Belang". Wat als die uitweg niet zou bestaan, denk je dat mensen dan nog zo kalm zouden blijven? Veel kans dat we dan in Russische toestanden terecht zouden komen waar dergelijke incidenten dagelijkse kost zijn in de grote steden.
Er ooit al aan gedacht dat de jarenlang door het Vlaams Belang gecultiveerde xenofobie, het onder de mat schuiven van samenlevingsproblemen en sociale achterstelling bij allochtonen, politie-agenten die vreemdelingen systematisch veel vaker controleren en om identiteitspapieren vragen, het niet optreden tegen autochtoon racisme (de keren dat een allochtone (Marokkaanse) collega van mij is uitgescholden voor "vuile bruine", met een "keer terug van waar je gekomen bent" erbovenop, zijn ook al niet meer op één hand te tellen) ,... heel veel mensen frustreert. Ik ken echter geen enkel voorbeeld van puur racistisch allochtoon geweld waarbij een dode is gevallen.

Racisme is een blijft ontoelaatbaar in mijn ogen. Het VB is misschien niet racistisch an sich maar heeft met haar jarenlang gecultiveerde xenofobie en discriminerende taal wel een klimaat geschapen waarbij het wij-zij gevoel in de maatschappij enkel versterkt wordt en waarbij racisme door meer en meer mensen als normaal wordt aanzien. Kijk maar naar wat hier allemaal op politics.be wordt geschreven.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 16 mei 2006 om 15:07.
Khonnor is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:17   #75
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Er ooit al aan gedacht dat de jarenlang door het Vlaams Belang gecultiveerde xenofobie, het onder de mat schuiven van samenlevingsproblemen en sociale achterstelling bij allochtonen, politie-agenten die vreemdelingen systematisch veel vaker controleren en om identiteitspapieren vragen, het niet optreden tegen autochtoon racisme (de keren dat een allochtone (Marokkaanse) collega van mij is uitgescholden voor "vuile bruine", met een "keer terug van waar je gekomen bent" erbovenop, zijn ook al niet meer op één hand te tellen) ,... heel veel mensen frustreert. Ik ken echter geen enkel voorbeeld van puur racistisch allochtoon geweld waarbij een dode is gevallen.

Racisme is een blijft ontoelaatbaar in mijn ogen. Het VB is misschien niet racistisch an sich maar heeft met haar jarenlang gecultiveerde xenofobie en discriminerende taal wel een klimaat geschapen waarbij het wij-zij gevoel in de maatschappij enkel versterkt wordt en waarbij racisme door meer en meer mensen als normaal wordt aanzien. Kijk maar naar wat hier allemaal op politics.be wordt geschreven.
En zo is de cirkel weer rond met één verschil: ALLOCHTONEN ZIJN HIER VRIJWILLIG KOMEN WONEN, ZIJ HEBBEN NOG STEEDS DE MOGELIJK OM TERUG TE KEREN NAAR HUN THUISLAND, AUTOCHTONEN HEBBEN DIE KANS NOOIT GEKREGEN
athena is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:57   #76
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
En zo is de cirkel weer rond met één verschil: ALLOCHTONEN ZIJN HIER VRIJWILLIG KOMEN WONEN, ZIJ HEBBEN NOG STEEDS DE MOGELIJK OM TERUG TE KEREN NAAR HUN THUISLAND, AUTOCHTONEN HEBBEN DIE KANS NOOIT GEKREGEN
Als het u hier niet meer aanstaat bent u nog altijd vrij om te verhuizen naar een land waar u zich wel zal thuisvoelen.

Besef echter 1 ding goed, internationale migratie is niet meer te stoppen, waar u ook zich probeert te verschansen.

Het is een fenomeen van alle tijden dat mensen proberen te ontsnappen aan geweld, onderdrukking, honger en economische miserie ( bv de Ierse en Italiaanse migranten in de VSA).

Alleen is het nu nog meer nadrukkelijk aanwezig omdat de communicatie en transportmogelijkheden zo enorm zijn toegenomen.

Daarom, in plaats van je krampachtig te verzetten tegen iets dat toch niet tegen te houden valt zou je beter meehelpen om constructief aan oplossingen te werken (hoe kleinschalig dan ook)
Sneta is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:05   #77
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat wanneer er weer eens een zot kortsluiting in zijn hoofd heeft, u niet te ver uit de buurt bent.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:08   #78
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In deze situatie was de dader wel autochtoon, als de kleuren anders lagen, was hij een volksheld.
Moest deze dader een allochtoon zijn dan was elke inwoner van het PDW land Allochtonië nu een boef. Een reden om allen die afkomstig zijn van dit land, Allochtonië dus, met de vinger te wijzen. Er zouden "we hebben het wel gezegd" verzen klinken en grote uitspraken (telkens erbij: maar we baten dit niet politiek uit) en met sneren naar alle partijen die verantwoordelijk zijn voor de moord, want:" jullie zijn al jaren aan de macht!" (maar we baten het politiek niet uit) en "wij eisen strengere straffen: ophangen aan hun kloten, stukken uit hun lijf bijten, op kleine vuurtjes roosteren, allemaal op een vliegmachien" (maar we baten dit niet politiek uit).
Of heb je een muggengeheugen.

Of heb je niet gezien wat er met de Noord-Afrikaans-Poolse-Zigeuner Allochtonen is gebeurd?

Vergeet niet:
1) Belgie bestaat nog geen tweehonderd jaar.
2) Vlaanderen bestaat amper enkele decenia als deelstaat
3) Er zijn 5 miljoen migranten in België aangekomen sinds 1830

Wij zijn allemaal allochtonen van de 1ste, 2de, 3d of 5de generatie.

[SIZE=4]Nous sommes tous des étrangers. En daar zijn wij als Vlamingen Fier op![/SIZE]

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 mei 2006 om 16:14.
ericferemans is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:12   #79
nylamine
Vreemdeling

nylamine's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar nylamine
Standaard

Zijn alle allochtonen dan criminelen? Hebben alle autochtonen dan een propere witte lei? Zijn alle problemen door allochtonen ontstaan? Stel nu dat alle allochtonen (maar dan ook allemaal) zouden opkrassen, tot de 3de generatie, ook de genaturaliseerden? zou het dan zoveel beter zijn in België? zouden alle problemen opgelost zijn? Zou het hier dan paradijs op aarde worden?
Hoeveel allochtonen hebben voor de bevrijding van België gestreden? Hoeveel zijn er toen gesneuveld? Hoeveel zijn er in de mijnen omgekomen en hoeveel kuisen er nu de stront op de stoepen op? Hoeveel allochtonen breken de straten op, in weer en wind? Hoeveel zijn er niet die slecht betaald arbeiders werk verrichten?
Tel eens op hoeveel er aan kanker en longproblemen zijn overleden door hun werk in de metalurgie.
Hoeveel allochtonen werken er in kerncentrales, omdat ze dat werk 'willen' doen om te overleven in een maatschappij waar ze toch niet aanvaard worden, en dan weten dat ze de 35 jaar niet zullen halen.
Ik vind het niet juist om van iedere allochtoon een crimineel te maken. Alsof ze niet meer waard zijn dan dat. Lees er eens de geschiedenis op na voor je met vingers wijst, naar een hoop onschuldigen die onder het juk zitten van schuldigen. Tel er nog bij dat er zich heel veel schuldig voelen om wat er gebeurd door soortgenoten. Zoek maar eens op hoeveel allochtonen zelfmoord plegen omdat ze het niet meer aankunnen... ondanks het geloof dat ze daarna in de hel belanden. De goeden moeten het door die paar rotte appels bekopen, gewoon omdat er een zwart schaap gezocht moet worden.
Oud 16 mei 2006, 16:17   #80
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Als het u hier niet meer aanstaat bent u nog altijd vrij om te verhuizen naar een land waar u zich wel zal thuisvoelen.

Besef echter 1 ding goed, internationale migratie is niet meer te stoppen, waar u ook zich probeert te verschansen.

Het is een fenomeen van alle tijden dat mensen proberen te ontsnappen aan geweld, onderdrukking, honger en economische miserie ( bv de Ierse en Italiaanse migranten in de VSA).

Alleen is het nu nog meer nadrukkelijk aanwezig omdat de communicatie en transportmogelijkheden zo enorm zijn toegenomen.

Daarom, in plaats van je krampachtig te verzetten tegen iets dat toch niet tegen te houden valt zou je beter meehelpen om constructief aan oplossingen te werken (hoe kleinschalig dan ook)
Eerste constructief voorstel: ook optreden tegen racisme vanuit (islamitische) allochtone hoek bv. aanleren dat blanke vrouwen niet per definitie hoeren zijn die dienen om uitgescholden, bespuwd en verkracht te worden.
athena is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be